לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 17-09-2008, 22:42
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
ירדן קיבלה 4 F-16MLU ראשונים

בשבוע שעבר (10.09.08) נחתו בבסיס חיל האוויר המלכותי "מואפק סלטי" ליד העיר אזראק (ע"ש טייס הנטר שהופל בשנת 66 ע"י רן פקר) 4 המטוסים הראשונים מתוך 16 (12 מדגם AM ו 4 מדגם BM) שירדן רכשה מבלגיה.
בהמשך יתווספו עוד 8 מטוסים (5 מדגם AM ו 3 מדגם BM) שירדן רכשה מהולנד.
לירדן יש כבר 3 מטוסי F-16MLU דו מושביים (דגם BM) שנירכשו מהולנד בשנת 2005.
המטוסים מעודפי חיל האוויר הבלגי היו באחסנה ארוכה ומייד לאחר החתימה על הסכם המכירה הועברו לבסיס Kleine Brogel לעבודות השמשה והחזרה לכשרות מבצעית כשבמקביל צוותי קרקע ואוויר ירדניים עברו הדרכה והכשרה על המטוסים החדשים באותו הבסיס.

ירדן נימצאת בתנופת השבחת מטוסי ה F-16 המיושנים שלה (מדגם ADF) ובשנת 2004 חתמה על הסכם עם לוקהיד מרטין על השבחת MLU ל 17 מטוסים (12 מדגם A ו 5 מדגם B).
מחודש 04/06 ההשבחה מבוצעת ע"י חברת TAI הטורקית - המטוסים הראשונים נימסרו לירדן ב 10/07.

המטוסים בשלב החלפת סמלים מבלגיים לירדנים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מטוס מס' 139 ממריא לביתו החדש - בדרך עצר לתדלוק בבסיס אביאנו באיטליה (שימו לב לציפוי זהב/ITO על החופה)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

עוד תמונות כאן

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-09-2008, 21:10
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
הטייס הזה
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Elad E שמתחילה ב "[QUOTE=Fang]בשבוע שעבר..."

בירדן נחשב לשאהיד ולטייס מצטיין שסיים את האקדמיה הבריטית בשנת 1962, כשחזר הוצב בבסיס מפראק כטייס האנטר (יש אומרים שהיה מפקד הטייסת).
כשיצאה פעולת סמוע לדרך ביום 13.11.66 הוזנקו 8 האנטרים לסייע לצבא הירדני, סאלטי היה מוביל מבנה "אדום" - מולם היו 4 מיראז'ים.
איתרע מזלו והוא ניתקל ברן פקר (מפקד טייסת העטלף) שניהל אחריו מרדף בתוך ואדיות ואחרי כמה דקות ירה בו ופגע, סאלטי האומלל כשהמטוס נוטה הצידה פלט את עצמו ישר אל קיר הקניון.
למחרת מסוק ירדני אסף את גופתו.

כך רן פקר סיפר לביטאון חיל האוויר על ההפלה הראשונה שלו 30 שנה אחרי
את ההפלה הראשונה שלו רשם פקר בנובמבר 1966, עם מיראז', בקרב-אוויר נגד האנטרים ירדניים בסמוע, באיזור הר חברון. ארבעה מיראז'ים היו אותו יום באוויר, כשמולם שמונה האנטרים. פקר בחר לעצמו אחד וניסה לשים עליו כוונת. בדקות הבאות גילה שמתמודד מולו טייס מעולה, שתימרן בפראות וטס בגובה נמוך ביותר בתוך הוואדי. אחרי יותר משתי דקות של מירדף, הגיעה ההזדמנות. הירדני נאלץ למשוך מעט למעלה ופקר הפיל אותו בירי תותחים. הירדני נטש, אבל כיסא המפלט הוטח בעוצמה אדירה בדופן הוואדי וכתוצאה מכך נהרג אותו טייס.
לאחר הקרב, התעניין פקר מיהו הטייס המעולה אותו הפיל. התברר לו כי זהו מואפק סאלטי, מפקד טייסת האנטרים ואחד הטייסים המצטיינים של חיל-האוויר הירדני, שסיים כחניך מצטיין את קורס-הטיס באקדמיה של חיל-האוויר הבריטי ואשר היה נשוי לאשה אנגליה. כשנה לאחר הקרב, קיבלה ישראל פנייה מהאו"ם, שאלמנתו של סאלטי מעוניינת להיפגש עם הטייס הישראלי שהפיל את בעלה. הבקשה המפתיעה נדחתה.
בשנת 1996, כ-30 שנה אחרי אותו קרב-אוויר, פנה לפקר חברו תא"ל אלוף איציק שגב וסיפר לו כי בקרוב עומד לבקר בישראל מוחמד שיהאב, סגן מפקד חיל-האוויר הירדני לשעבר ויועצו של הנסיך חסן, שהשתתף באותו קרב. לשיהאב היתה מישאלה - לפגוש את הטייס שהפיל את סאלטי. מסתבר, כי סאלטי זכה בירדן לתואר שאהיד והמלך חוסיין אף קרא על שמו בסיס של חיל-האוויר.
פקר ושיהאב נפגשו בביתו של שגב ובשלב מסוים הציע אחד הנוכחים, שכל אחד מהם יספר על הקרב בסמוע. פקר, מסויג מהיוזמה, סיפר את סיפור הקרב "בצורה מרוסנת", כלשונו. "הקפדתי לא להעליב אף אחד".
"כאשר סיימתי", כותב פקר בספר, "היפנו כולם את מבטיהם לעבר מוחמד. האיש היה מכונס בעצמו, פניו אדומים. היה ברור כי הסיפור שלי גרם לו לזעם רב. הוא התריס מההתחלה, כי הקרב בסמוע היה קרב לא הוגן. קרב של מעטים נגד רבים, כאשר הם, הירדנים, היו לדבריו המעטים. הוא הפך את היוצרות, שינה את העובדות ונתן הסברים תמוהים לאותו קרב. טון דיבורו השתנה ממשפט למשפט והוא התקשה להסתיר את כעסו".
כשנתיים לאחר-מכן השתתף פקר בפגישה עם קצינים ירדנים, שאירגן חיל-האוויר הירדני בעמאן. באותה פגישה עשה פקר טעות, כשגילה למארחיו את חלקו בקרב סמוע. המארח, סגן-מפקד חיל-האוויר הירדני, הפגיש אותו מיד עם מי שהיה מספר שתיים של סאלטי בקרב סמוע, טייס שלימים כיהן כמפקד חיל-האוויר הירדני.
"האיש שעמד כשני מטרים מאיתנו", מספר פקר בספר, "נרתע לאחור ונראה כאילו שפכו על פניו דלי מים צוננים. הוא החוויר ועיניו נפקחו לרווחה. לאחר-מכן הוא הפטיר משהו בוטה בערבית, שלא הבנתי את פשרו, זרק עוד משפט קצר באנגלית ועזב את המקום".
"אני עד היום מתקשה לפענח את זה", אמר לי פקר בשיחתנו. "אני ראיתי שהוא היה טייס מצוין, לא ראיתי מישהו שטס כל-כך נמוך. כשחוסיין קרא את הבסיס על שמו, התפלאתי. כשאשתו ביקשה להיפגש איתי, זה נראה לי מוזר. ואחר-כך הגירסה ההפוכה ששמעתי מסגן-מפקד חיל-האוויר שלהם. זה לא מובן לי".
הצעתי לפקר הסבר לתגובות המפתיעות שקיבל. לפני כשבע שנים ביקרתי, כשליח בטאון חיל-האוויר, בלשכתו של מפקד חיל-האוויר הירדני בעמאן. לפני שנכנסנו לראיון עם המפקד, התבקשנו להמתין בחדר הישיבות. על קיר החדר היתה תלויה תמונת שמן ענקית, המתארת קרב-אוויר בין האנטר ירדני למיראז' ישראלי מעל אדמת מדבר צהבהבה - אלא שבתמונה זו המיראז' היה זה שעלה בלהבות. כך, כנראה, נראה הקרב בסמוע בעיניים ירדניות.
"יתכן שזה סוגר את המעגל", אומר פקר. "כנראה שנוצר שם מיתוס מאוד חזק סביב מואפק סאלטי".
איך אתה היית מגיב אם היית פוגש פנים אל פנים טייס ערבי שהרג חבר שלך?
"הייתי בקהיר ואירחו אותי שם קצינים בכירים מחיל-האוויר המצרי, שהיו די פגועים מהנצחונות שלנו. אם מישהו מהם היה אומר לי שהפאנטום שהופל ב-18 ביולי באיסמעיליה - המטוס של שמואל חץ - זה עבודה שלו, לא הייתי מגיב בכעס. ההיפך. הייתי רוצה לשמוע יותר ויותר פרטים: איך המטוס התנהג, באיזה נשק הם השתמשו, האם ראו חופה עפה? בסוף גם הייתי מספר שהבן של חץ הוא טייס".

ההאנטר הירדני מבעד לכוונת המיראז'
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


וזה מואפק סלטי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 19-09-2008 בשעה 21:12.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 14-10-2008, 12:41
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
עידכון ביניים
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי nsdq160 שמתחילה ב "אני אמור לפגוש את שיהאב בקרוב. אני אנסה לשאול אותו"

ישבתי היום לארוחת צהריים עם גנרל שיהאב ושוחחנו ארוכות על חיל-האוויר הירדני. אני מוכרח להודות שבניגוד לתיאור המוזכר על פגישתו עם פקר, איתי הוא היה מאוד נינוח ואף התייחס לפקר ולטייסים ישראלים אחרים אותם פגש. אני לא אכנס לכל פרטי השיחה המרתקת, אך ניצלתי את ההזדמנות בכדי לשאול על מספר הזנב של מטוסו של סאלטי. גנרל שיהאב לא זוכר את מספר הזנב אך לדבריו יש לו פרסום פנימי על סאלטי שבו ייתכן והנתון הזה יופיע. הוא הבטיח להעביר לי את המידע בהזדמנות קרובה. אני אמור להיפגש איתו שוב בעוד כשבועיים בכנס אחר ואני מקווה לשמוע ממנו עוד בנושא.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 14-10-2008 בשעה 12:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 14-10-2008, 21:24
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
זהו בידון רגיל
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "שו הדא... במיתלה 5 ?"

יש עליו סימון שבזוית הצילום הזו ניראה כעיגול שחור שיכול להזכיר חלון צילום.
חיל האוויר הבלגי משתמש בשני סוגי פודי צילום:
- Orpheus recce pod
- Modular Reconnaissance Pod או בקיצור MRP

פודי הצילום האלה ניראים אחרת מהבידונים הסטנדרטיים של ה F-16.
המטוסים של ירדן שירתו בחיל האוויר הבלגי מתחילת שנות השמונים, הדו מושביים היו מבלוקים ראשונים והחד מושביים היו מבלוק 15 - כולם עברו שידרוג MLU אירופאי המקביל ברמתו לבלוק 20 (אולם, ייתכן והתווספו אלמנטים מתקדמים יותר כגון צגים צבעוניים) בסוף שנות ה 90 תחילת שנות האלפיים.

פוד MRP על F-16 בלגי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מטוס מס' 138 (האח התאום של 139) עם בידון זהה - אפשר לראות את הסימון מזוית שונה ללא "החלון"
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

זהו מס' 139 של הירדנים בצילום משנת 98 עת היה רק בלוק 5 בלגי - ניתן לראות את מיכל הדלק בגחון ללא "החלון".
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 14-10-2008, 22:12
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
עוד פרטים
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "ברור"

המטוסים שנמכרו לירדנים הם כנראה בסנדרדט M4. סטנדרט M5 אמור להיכנס לשירות בחה"א הבלגי ב 2009.

M2 tape

* Automatic Target Hand-off System (ATHS)
* Integration of anti radiation missile capability
* Integration of target designator system
* Further implementation of the Digital Terrain System

M3 tape

* Integration of the Link-16 system
* Integration of capability for GPS controlled weapons (GBU30/32)
* Introduction of Helmet Mounted/Cueing Sight
* Introduction of NVG compatible helmets

M4 tape

* Introduction of advanced short-range missile, as a replacement for the current Sidewinder (AIM-9X, IRIS-T)
* Integration of advanced Link-16 functions
* Integration of SNIPER targeting pods
הערה שלי: כתוצאה מכך אורות הנחיתה הועברו לדלת כן הנסע הראשי, בדומה למטוסים החל מבלוק 40)

M5 tape

* Integration of capability for stand-off weapons (AGM-154)
* Introduction of more advanced A/G weapons (EGBU-12)
* Introduction of advanced Stores Management System
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 14-10-2008, 23:06
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
זה באמת לא ברור
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "תודה אבל אמשיך..."

יש משהו מאד מוזר בהשבחה הזו, ניקח לדוגמה את מטוס 139 - ב 2003 לערך ניכנס להשבחה (כולל תוכנת M3 שאז הייתה אקטואלית) וכשסיים אותה בסוף 2005 לערך מייד ניכנס לאחסנה מבלי להיות מבצעי בחיל האוויר הבלגי.למה שיעשו דבר מוזר כזה בזמן שמשרתים בחיל מטוסים שלא עברו השבחה?

נמשיך, החתימה עם הירדנים היתה רק כמה חודשים לאחר מכן באפריל 2006, לכן בהמשך המטוס הזה הועבר להפשרה והכנה למסירה - וכמו ש DeepSpace אמר, ייתכן ועידכנו לו גם את התוכנה ל M4 שניכנסה למערך ב 2007.

אגב, יש לי הצעה בשבילך/נו - nsdq160 נפגש עם הירדנים בימים אלה, ממנו ודאי נוכל ללמוד הרבה יותר, אז נישאר רק לחכות לו..


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-10-2008 בשעה 23:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 14-10-2008, 23:07
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "תודה אבל אמשיך..."


ציטוט:
In January of 2004 however a LOA for an $87 million contract was signed between Jordan and Lockheed-Martin for the update of the 17 Peace Falcon II aircraft. This modification consists of enhancements to the cockpit, avionics, sensors and weapons. These upgrades also improve system reliability and supportability. Together with this upgrade this package also includes Falcon UP and Falcon STAR structural upgrades. These structural upgrades will extend the service life to 8,000 flight hours with these aircraft being able to remain in service for another 20 years. The upgrades will be performed by Turkish Aerospace Industries in its Ankara fascilities.


בנוסף, תקרא פה:
http://www.f-16.net/news_article2577.html

עושה רושם שמדובר ב MLU "רגיל" (ברמה של בלוק 40, כולל כאמור היכולת לנשיאת פודי ציון וניווט), יחד עם השבחות ה Falcon-up ו- Falcon Star שהן בעיקר השבחות מבניות.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 14-10-2008, 23:26
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
בתגובה להודעה מספר 18 שנכתבה על ידי Fang שמתחילה ב "זהו בידון רגיל"

כמה הערות.

ככלל מסקנותיך לגבי ה"חלון" לא חלון בפוד הירדני נראות נכונות.

יחד עם זאת כמה הערות לי:
  1. פוד הצילום שנראה תחת גחון ה- F-16 הבלגי בתמונה שהעלית הוא אכן ה- MRP הישן (הפוד עצמו הינן תוצרת חברת TERMA הדנית) לא ידוע לי איזה שתי מצלמות מצויות בתוכו...?? (דומני שהן ענתיקות בריטיות - לא סגור על כך)
  2. הפוד הזה דומה בצורתו החיצונית לפוד האמריקאי (הישן גם הוא...) - TARS מתוצרת חברת BAE המוטס בארה"ב על מטוסי ה- Air National Guard.
  3. כינוי הפודים הללו הינו Canoe וזאת בשל המבנה הטרפזי המזכיר סירות קאנו....
  4. עובדת היותו בשימוש חיל האויר הבלגי לכשעצמה אינה מעידה על ואריאנט אפשרי אחר לירדן...
  5. קיימים פודי צילום אחרים ל-F16 הנראים ממש כמיכל דלק להבדיל מה- Canoe שבתמונה העליונה שהעלית. כך למשל הפוד האלאופי LOROP, והפוד החדש של BAE הנקרא AARS כך שה- MRP הישן לוא דווקא יהיה מענינו של חיל האויר המלכותי הירדני... וחשבתי שהירדים רכשו משהו חדש לצילומי חתונות , משהו שלא הכרתי עד כה.
  6. כאמור השתכנעתי שה"חלון" איננו חלון דלת או בלקון...., ועל כך תודה.
  7. נותרה השאלה - במה משתמשים הירדנים לצילום טאקטי אלכסוני ואנכי ?
שוב תודה.

אגב אם יש לך צילומים טובים של ה- Orpheus אשמח לקבלם כמו גם תאורים שלהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 15-10-2008, 09:08
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile
תודה על ההערות
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "כמה הערות. ככלל מסקנותיך..."

חיל האוויר הירדני משתמש ל Recce בטייסת מס' 6 שלו המפעילה מטוסי F-5E/F מקוריים.
יחד עם זאת למטוסי ה F-16 המשודרגים ולמטוסי המיראז' F-1 יש יכולת נשיאת פודי Recce, אני עדיין מנסה לברר את הסוגים.

פוד ה Orpheus תוצרת Oude Delft ההולנדית בגירסאות הולכות ומשתדרגות (תחילה למטוסי ה F-104 וכעת ל F-16), מכיל עד 5 מצלמות 70,100,150 מ"מ מהירות (270 עד 590 קשר) ולגובה נמוך (1000-1500 רגל).
כמו כן ניתן לצייד את המיכל במצלמות Vinten מהדגמים 360,690 ו 751 פנורמית.

פוד Orpheus מגירסה מתקדמת והממשק ל F-16 הולנדי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

גירסה ראשונית מתחת ל F-104 הולנדי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מיראז' F-1 ירדני עם פוד צילום
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

F-5E/F ירדניים - שימו לב שלכסופים מתלה מרכז גוף (ייתכן וזה ממשק לפודי Recce מאחר וגם המנומרים מסוגלים לשאת בידון גחון)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #31  
ישן 15-10-2008, 18:25
צלמית המשתמש של nsdq160
  nsdq160 nsdq160 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.04
הודעות: 1,575
התשובה לשאלה הראשונה חיובית באופן חלקי
בתגובה להודעה מספר 30 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "[QUOTE=nsdq160]מצד שני מי..."

ביחס לשאלה השנייה, הרי שבארוחות הערב אנחנו באמת נוטים לדבר על דברים אחרים (למשל, איפה יש בחורות יותר יפות - בישראל, בתימן או בפקיסטן...).

מניסיון מול נציגים ערבים שונים - ממדינות ידידותיות יותר וכאלה הידידותיות פחות (או הרבה פחות) - אני יכול להגיד שרובם מתייחסים לנשק כימי וביולוגי שברשותם (הגם שהם מנסים לשמר עמימות בנוגע למה שיש או אין להם) כאמצעי שתפקידו הוא הרתעת היכולת הגרעינית המיוחסת לישראל. מסיבות אתיות אקדמיות אני מנוע מלהתייחס ישירות למה הם אמרו או לייחס את הדברים לנציג כזה או אחר.

אני יכול רק להעיד שהשיחות איתם טובות מאוד, לרבות כאלה ממדינות שידועות כעויינות לישראל. הם מכירים אותנו היטב, בוודאי בהשוואה למידה שבה אנחנו מכירים אותם.
_____________________________________
"[Nuclear] war is unthinkable but not impossible, and therefore we must think about it" - Bernard Brodie



נערך לאחרונה ע"י nsdq160 בתאריך 15-10-2008 בשעה 18:29.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:05

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר