לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 20-02-2006, 13:13
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי Lancer שמתחילה ב "שאלות"

סמ"ט א' אחראי על הניהול היום יומי של הטייסת. הוא מחליט מה יטוסו, הוא מפקד על כל החיילים בגף הטיסה, הוא אחראי לקמב"צית, בתכל"ס- הוא אחראי על הכל..
כשמשהוא לא בסדר בטייסת- באים בטענות לסמ"ט א'...
ודרך אגב אני לא סמ"ט א'...
סדר יומו של איש צוות אויר בטייסת: קם מוקדם (באזור שש..), נוסע לטייסת אוכל משהו קטן לארוחת בוקר קלה, תדריך בוקר בטייסת ואח"כ בין טיסה אחת לשלוש, בין לבין הוא מתעסק עם התפקיד הקרקעי שלו (קצין רכב, גינה, ניווט וכו') נחיתות מהטיסה האחרונה הן בסביבות השעה 16:00, אח"כ יש תחקיר יומי ובערך ב 18:00 הוא יוצא לכיוון הבית, אלא אם יש טיסות לילה או שהוא בכוננות (אחת לשבוע בממוצע) ואז נשארים בטייסת עד מאוחר או שישנים בטייסת- בסה"כ זה יום די מעייף...
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 20-02-2006, 14:14
  TheWave1110 TheWave1110 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.05
הודעות: 1,342
שלח הודעה דרך ICQ אל TheWave1110 שלח הודעה דרך AIM אל TheWave1110
שאלה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הנשר הקטן שמתחילה ב "רס"ן ב' יענה על שאלות לגבי צוות אוויר"

אני לא יודע מה עם אחרים אבל אחד הדברים שמושכים אותי לצבא זה קצונה, ועצם הפיקוד על אנשים, במיוחד ביח"ש נראה שלקצין יש את ההזדמנות להשפיע על שירותם ואפילו לעצב חלק מאישיותם של נערים צעירים אחרים וזה נראה לי כאחד מהסיפוקים הגדולים בשירות צבאי. אני לא בטוח בזה, אבל בטייס נראה שזה פקטור משני, ושלמפקד אין את אותה השפעה על חייליו. מה גם שפיקוד בטייס בכלל נראה לי שונה לגמרי, כי המערכת שונה בהרבה מובנים וטיסה נראית לי כעניין קצת יותר אינדיבדואלי. מה אתה חושב ששונה בלהיות קצין/מפקד בח"א מאשר ביח"ש? מה ההבדל בין המערכות? מה היתרונות והחסרונות (לדעתך) בלהיות מפקד בטייס לאומת להיות מפקד בחי"ר למשל? האם יש סיפוק מהבחינה הזאת או שזה ממש לא משמעותי כל עניין הפיקוד? מה התחליף? סליחה על כל כך הרבה שאלות בבאת (איות?) אחת...
תודה.

גל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 20-02-2006, 14:37
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי TheWave1110 שמתחילה ב "שאלה"

תשובה:
שאלה מצוינת.
שים לב שאני לא יכול להשוות לחי"ר כי אין לי מושג איך זה שם, לכן אתן תשובה רק לגבי חיל האויר והטיסה.
בשנים הראשונות (סגן וסרן צעיר) אכן יש "מחסור" בתחום הפיקוד כטייס בחיל האויר. לפעמים אתה אחראי על איזה חייל או שניים, אבל זה לא ממש פיקוד, וגם באויר אתה תמיד מס-2 ולא מוביל ולכן אתה גם לא המפקד באוויר.
בשלב הסגן המבוגר/ סרן קורים לרוב שני דברים שמשנים לגמרי את התמונה: הראשון הוא שאתה לרוב מדריך בביס"ט, ושם אתה ממש משפיע בתחומים רבים של הדור הצעיר! (זה לא פיקוד במובן החי"רניקי אבל בהיבט הסיפוק זה בוודאי דומה) אתה גם המפקד שלהם ובעיקר מדריך שלהם וזו חוויה אדירה.
הדבר השני שקורה לחלק מסוים מהטיסים והנווטים זה שהם הופכים להיות מובילים באויר. בהיבט הזה יש דמיון לפיקוד חי"רניקי כי אתה פשוט מפקד של 2 מטוסים (ואח"כ 4 אם אתה מספיק טוב) והם טסים "אחריך" ועושים מה שאתה אומר כמפקד (מוביל בחיל האויר..).
עוד דבר נחמד בהיבט הפיקוד הטיסתי בחיל האויר הוא שהוא לא תלוי ישירות לדרגה, אם אתה סרן שמספיק טוב להוביל 4 מטוסים אז מאוד יתכן שמבנה שלך יהיו רס"ן וסא"ל שהם טייסים פחות טובים ממך ואתה המפקד שלהם חד משמעית! אתה נותן את ההוראות והם מבצעים אותם. בחי"ר אני לא חושב שזה יכול לקרות אבל זה גם לא כל כך חשוב, זאת סתם היתי אנקדוטה מענינת.
יש כמובן את עניין הפיקוד כסגן מפקד טייסת וכמפקד טייסת וכו' אבל זה לוקח הרבה יותר זמן וזה לא שונה בהרבה מלפקד על כל יחידה אחרת (אני חושב).
בקיצור, יש יתרונות ויש חסרונות בהיבטי הפיקוד כאיש צווות אויר בחיל האויר, בשנים הראשונות יש פחות אתגר וסיפוק בתחום ואילו לאחר מכן יש אתגרים ועניין רב.
ישנם עוד אפשרויות פיקוד מסוימות כאיש צוות אויר אבל הן יותר נדירות ולא אפרט עליהן כאן, מה שתיארתי כאן, זה מה שקורה לרוב האנשים.
מקוה שעזרתי.
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 20-02-2006, 18:10
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי SKYHAWK102 שמתחילה ב "כדי להיות מוביל מבנה צריך לעבור הכשרה מסוימת?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי SKYHAWK102
יכול להיות מצב תיאורטי בו סרן מצטיין מוביל מפקד טייסת (סא"ל)?
בשביל להגיע לדרגות פיקוד גבוהות צריך להיות מוביל מבנה?
שמעתי בעבר על המונח "טייס מקצועי" תוכל בבקשה להסביר מהו?
לא הזכרת את הגלות. איזה סוג של טייסים "מושלכים" לגלות (תפידי מטה)? זה באמת כל כך גרוע כמו הסטיגמה שנוצרה לתפקידי מטה?
תודה לך על הרצון לענות על השאלות בפורום! כל הכבוד!

רק עכשיו ראיתי את בשאלות הללו:
1. לרוב מפקד הטייסת הוא הטייס המוביל במבנה שלו. כשסרן יוביל מפקד טייסת זה יהיה במצבים שהוא (הסרן) חסר ניסיון ומפקד הטייסת משגיח עליו.
2. בשביל להיות בדרגות פיקוד גבוהות, כמעט תמיד תהיה גם מוביל מבנה כי יש קשר בין רמת הטיסה לבין ההתקדמות, אבל זה לא תמיד כך, למשל טייס או נווט שאינו מוביל יכולים להתקדם בדרגות בתפקידי מטה, בלא קשר לרמת הטיסה שלהם. לעומת זאת מי שרוצה להתקדם בדרגות במסלול סגן מפקד טייסת ואח"כ מפקד טייסת, חייב להיות איש צוות אויר טוב ומוביל.
3. טייס מקצועי- טייס שתפקידו היחיד הוא להתעסק בטיסה ולשמר את הידע הטיסתי במערך שבו הוא נמצא, לרוב עושים את התפקיד הזה רס"ן והם נשארים בתפקיד די הרבה זמן מבלי להתקדם בדרגות אבל מצד שני הם הכי בכירים בתחום המקצועי שלהם. יש מעט מאוד כאלה בחיל האויר.
מטה זה כבר לא גלות, זה עניין אקראי, אתה יכול להישלח למטה במקון להישלח להדריך בבית ספר לטיסה וזה לא אומר כלום. יש שם תפקידים מענינים (לא כולם..).
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 20-02-2006, 15:09
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הנשר הקטן שמתחילה ב "רס"ן ב' יענה על שאלות לגבי צוות אוויר"

סלח לי על החוצפה , אבל...

ממעבר מהיר על הודעותיך נראה כאילו אתה יושב כל היום על מקלדת מחוברת לאינטרנט....
תגובותיך מתפרסות באופן אחיד לאורך כל שעות היום והלילה...

האם אתה מילואימניק? סדיר? מקורקע ?


מה יהיה לדעתך מטוס האימון הבא של חה"א ומתי להערכתך יכנס לשירות?

תודה.

עריכה:

ועוד שאלה ברשותך - האם אתה יכול לתת כאן "רשימת מכולת" , רשימת תכונות ויכולות שמאפיינות את טייסי חה"א (כל המערכים,כולל נווטים. לא כולל מכוננים....)
אילו תכונות מהוות תכונות עוגן , תכונות שסגל ההדרכה באקדמיה מסמן כתכונות חיוניות והכרחיות להגעה למסדר הכנפיים?
האם יכול לספר קצת על הימים האחרונים של הקורס? איך נראה הטקס מעמדת הבוגר? מתי מקבלים את המתנות? פגישה עם מח"א וכדומה. תודה.
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .


נערך לאחרונה ע"י מצוק בתאריך 20-02-2006 בשעה 15:16.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 21-02-2006, 16:13
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי The_Equivocator שמתחילה ב "שחצנות? :)"


יכול להיות..
בעבר היו סיפורים שטייסי קרב שחצנים... (בלשון המעטה)
כיום ישנה מגמה (לא רשמית) שכדאי שהאנשים יהיו חברותיים (ולפעמים זה לא מסתדר עם שחצנות..).
אני מעדיף חברה צנועים אבל רק אם הם טייסים טובים.
אם בוחרים חברה כי הם צנועים אבל הם לא טסים טוב אז זה ממש לא שווה- ונא יתחילו לשלוח שחצנים שמבינים איך לטוס.
התשובה האמיתית היא שמאז ומעולם היו כל סוגי הטייסים- צנועים, שחצנים, חברותיים, מתבודדים וכו'.
יתכן שהיחס לטייסים בארץ העלה קצת לחלקם את הביטחון העצמי.
כיום זו בוודאי רק סטיגמה וקבוצה של טייסים היא בממוצע שחצנית כמו כל קבוצה אקראית באוכלוסיה.
ווהטייסים של פעם: אולי חלקם היו שחצנים- אבל את העבודה הם עשו היטב..
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #39  
ישן 20-02-2006, 21:39
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
בתגובה להודעה מספר 38 שנכתבה על ידי maglan4ever שמתחילה ב ""רס"ן ב""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי maglan4ever
אוקיי, אם כבר שאלות אז בוא נפתח בנושא אחר

מה עם הטייסות ? הם באמת משתלבות כמו שעיתונים מציגים את זה ? אני מבין שלא צריך יכולות פיזיות גבוהות בטיס, אבל בכל זאת באלה שכן צריך, הטייסות מקבלות הנחות או שהם כמו טייס זכר מן השורה ?

ובכללי, בטח יצא לך להיות עם טייסות הרבה, יש הבדל בין הטייסים לטייסות ? ואם כן במה ?


יש טייסת קרב מבצעית אחת וטייסת קרב שרק עכשיו סיימה את הקורס.
הטייסת המבצעית היא טובה מאוד ללא ספק מעל הממוצע ברמת הטיסה והרבה מעל הממוצע באשיות.
את הטייסת החדשה אני לא מכיר.
הנווטות (יש כמה), אני יודע שהראשונה טובה מאוד ואלה שאחריה אני לא כל כך מכיר.
ברמה התאורטית: מכיוון שהחלק הקרקעי הינו לא מאוד חשוב בקורס טייס, הוא חשוב בעיקר בהיבט ההתנסות ולאו דוקא בקושי האבסולוטי שלו, אז זה שנותנים הנחות מסוימות בתחום החי"ר בקורס טייס הינו זניח.
בתחום הטיסתי ובתחום האופי שהם התחומים החשובים- אין הנחות, ועדות לכך שחיל האויר אינו נכנע ללחצים ולא מגמיש את דרישותיו הוא הכמות הקטנה של המסיימות (גם את אליס מילר העיפו עוד לפני שהיא התחילה את הקורס..).
בקיצור הבנות שמלצליחות לסיים הינן (לדעתי) בשורה אחת עם הבנים.
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #40  
ישן 21-02-2006, 07:48
  sagi_keren sagi_keren אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.10.05
הודעות: 39
שלח הודעה דרך ICQ אל sagi_keren שלח הודעה דרך MSN אל sagi_keren
שאלה מקוה שאפשר עדיין לשאול (מופנה לכל אחד ואחד מהפורום ! )
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הנשר הקטן שמתחילה ב "רס"ן ב' יענה על שאלות לגבי צוות אוויר"

בוקר טוב!
רציתי לקבל תשובה קטנה לשאלה שמציקה לי בימים האחרונים... (ואל תפנו אותי לפורום פסיכיאטריה = ] )..

עשיתי לפני כחודשיים צו ראשון.. היה בסדר גמור, פרופיל 97... ובראיון אמרתי שעדפות הן לטיס או קד"צ פראמדיקים (בגלל היותי חובש במד"א..).
כעבור חודש קבלתי את המכתב של התאריך גיוס... הכל טוב ויפה..
אך כאשר החבר לכיתה שהלך אחרי לצו ראשון, קיבל זימון למבדקים לצ"א..
השאלה היא האם זה אומר משהו אלי ? ז"א, האם אני עלול לא לקבל את המכתב? (ד"א, הוא קיבל את הזימון בנוסף למכתב של התאריך גיוס..) או שאני סתם מפחד והסדר של ההגעה לא משפיע, וב"מערכת" יש קצת בלאגן ולכן אולי אקבל מכתב זה בעד חודשיים שלוש...

HELP ME..

תודה רבה לכם!
(וח"ח על ההשקעה והרצון לעזור פה! פורום נהדר! )
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:06

הדף נוצר ב 0.13 שניות עם 12 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר