לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #15  
ישן 10-09-2005, 00:22
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
אז אם ב"פיפוס נחיתה" עסקינן....
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב "לא הרוגים .. אבל פדיחה אחרת .. נחיתה בכביש ת"א אשדוד במקום חולות פלמחים"

הנה עוד שני סיפורים מעדות אישית !!! - בתחילת שנת 1970, בצניחה מנורד, (משבי הרוח מהמנועים היו כה חזקים במטוס הזה שאנשים שלא פלטו את גופם חזק מספיק "נמרחו" על הדופן האחורית ורבים אז ירדו פצועים ומדממים בפניהם), חלק מהדבוקה שלפני הוסט ע"י הרוח (מכיוון הים) ו"ערך ביקור" בין המצבות בבית העלמין שהיה שם.... (אני מניח שאיש מה"תושבים" במקום לא התעורר וזעק על כניסה לתחום הפרט....) . "לכוחותינו" - לא היו נפגעים. אחד נקע רגל (לא- לא המת...לא לפתוח אגדה חדשה...)

הייתי הראשון בדבוקה הבאה שהמד"צים עצרו ליד הדלת (אור "אדום") וכך הועמדתי בהיכון כשהמטוס עושה סיבוב נוסף. לא נעים לעמוד על שפת תהום ברעש מנועים עצום ולהביט בשלווה השוררת בבית קברות שלמטה.... סוף סיפור קטנצ'יק.

בצניחה אחרת - צרפו לנו קצין בדרגת סגן מחיל אחר. אני זוכר שהבחור היה כה נלהב לקראת קבלת הכנפיים שאילו התירו לו לקפוץ ללא מצנח - היה וודאי עושה זאת. זו היתה צניחתו הלפני אחרונה. ירדנו לאמא אדמה - עד כאן שום סיפורים למורשת. עלינו על המשאיות וחזרנו לתל נוף. מהמשאיות ירדנו בקפיצה להחזיר את המצנחים והציוד. הסגן קפץ ונפל. שבר רגל או קרסול (אינני זוכר) ופונה באמבולנס.

על זה אמרו אז - "וואלה - פדיחה"....
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 09-09-2005, 23:56
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
קשה להאמין....
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי McH שמתחילה ב "במחזור מרץ 03 נתפס אחד ממיתרי..."

יש לי תחושה שמישהו יצר אגדה נוספת.

מיתרי המצנח לא מפעילים לחץ כה רב שביוכלתם לקטוע יד של אדם. רחוק מאד מזה !!! הן בזמן הפתיחה והן אח"כ יכול הצונח למשוך אותם (וכך אכן עושים כדי לשלוט על כוון הצניחה הכללי...).

באחת מצניחות הלילה של עבדכם (פלמחים של אז...), נפתח ה"ראשי" שלי (למיטב זכרוני היה שיטחו התקני 60 מ"ר) בהסתבכות מיתרים סביב ראשי. מלבד סריטות מדממות בצווארי לא עף ראשי מכתפי (...ילדי לא יסכימו איתי... ) בדיעבד הסתבר שלא פלטתי נכון וגופי הסתחרר כסביבון עד ותוך פתיחת המצנח (המטוס היה נורד-נוראטלס שממנו צנחנו בסוף שנות ה- 60 ותחילת ה- 70). מכיון שכך הבחנתי מעלי במעין חצי שרוול סגור. התרגולת אמרה לפתוח רזרבי (הוא נפתח נמוך יותר וגודלו כ- 40מ"ר) וכך הספקתי לעשות. ה"ראשי" הפך לנר בשל חוסר משב רוח מספיק (הסתרה ע"י הרזרבי שמתחתיו). הרזרבי שמקורו באזור הבטן (ולא הגב), מוריד את הצנחן כשגופו כמעט אופקי ופניו לאלוהים.... בגלל גודלו הקטן (של המצנח...אם כי באותם רגעים גם אלוהים לא נראה גדול מי יודע מה....), הצונח יורד מהר יותר והפגיעה באדמה קשה.

דבר רציני לא קרה לי. את הקרקע לא ראיתי בלילה ועם הפנים כלפי מעלה כשמיתר שק החזה "מאיים" לקרוע את מקום הגרדת התמידית שבין רגלי באימונים... בצרפתית ציחה - גיזרת האשכים...), כל שזכור לי היא מכת שק החזה באדמה ומייד לאחריה צ'פחה אדירה של אמא אדמה על ולאורח גבי.... לאחר ההתנתקות לא יכולתי לדבר כ- 10 דקות. גם לא היה עם מי.... ויש שיאמרו שחבל שזה עבר לי....

עוד סיפור לספריית החיים....

נערך לאחרונה ע"י מיקיטל בתאריך 09-09-2005 בשעה 23:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 10-09-2005, 09:17
  wise grip wise grip אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.08.05
הודעות: 206
הסיפור נכון לחלוטין
בתגובה להודעה מספר 31 שנכתבה על ידי מיקיטל שמתחילה ב "סיפורי צניחה...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מיקיטל
בזמנו סופר סיפור נוסף הקשורבנושא האשכול. אף פעם לא ווידאתי אותו אולם הוא סופר בצ"הל בעקשנות. כך שקטונתי... -

סופר כי בשנות ה-50 או ה-60 המוקדמות, צנחן שנפלט מדקוטה - ריתמת השחרור שלו נתפסה במייצב הגובה של המטוס והמסכן לא יכול היה להחלץ. כך נשאר תלוי ונסחב מאחורי המטוס.

הסיפור אומר שהטייסים פנו אל מעל הים ושם .... המשך הסיפור לא זכור לי.

אם למישהו עובדות ידועות - כולנו נודה על העדכון....


בסוף שנות השישים, הוציא משהב"ט ספר (אם אני זוכר נכון, בשני כרכים) שנקרא צל"ש.
הסיפור מתואר שם לפרטיו כולל שמות. הצנחן חולץ לאחר פעולה די ארוכה
וכל המעורבים באותו ארוע קיבלו צל"ש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 10-09-2005, 09:57
  אמיר890 אמיר890 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.05
הודעות: 18
בתגובה להודעה מספר 32 שנכתבה על ידי wise grip שמתחילה ב "הסיפור נכון לחלוטין"

רב"ט דר (פרלוס ג'ורג') ישעיהו 64678

תיאור המעשה:ביום ה-14 בדצמבר 1950, הצניח מטוס חיל האוויר צנחנים בפני טירוני בסיס הדרכה. כשקפצה דבוקה מס' 1 הסתכל רב סמל שמואל רפאל מטה, כדי לוודא שהצנחנים התרחקו מהמטוס וקרא: "משלח מס' 2; איש נתפס בגלגל. הגד לטייס לכבות את המנועים ולצאת לים!" תוך כדי מתן הפקודה הוציא רב סמל שמואל רפאל חבל עם עוגן והחל לכוונו מדלת המטוס בכוון לחייל, שמצנחו נתפס בגלגל האחורי של המטוס. תוך ניצול הדף האוויר מהמנוע, כוון העוגן לבין מיתרי המצנח. החבל נמשך אל המטוס והצנחן (רב טוראי ג'ורג' פרלוס) הועלה עד לדלת המטוס, שעה שנקרעו 7 מיתרי המצנח והצנחן נהדף בכל כוח הדף האוויר מן המטוס. רב סמל שמואל רפאל תלה את החלק הגדול של גופו מחוץ למטוס והצליח לחבר שנית את העוגן למיתר המצנח ולאחר פעולת משיכה נוספת, שארכה כ-10 דקות, הועלה רב טוראי ג'ורג' פרלוס למטוס. רב"ט ג'ורג' פרלוס גילה בשעת תרגיל צניחה ובעת סכנת חיים, התמצאות וקור רוח יוצא מהכלל.


על מעשה זה הוענק לו : עיטור המופת ניסן תשל"ג אפריל 1973, דוד אלעזר, רב אלוף, ראש המטה הכללי



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aka.idf.il/SIP_STORAGE/files/9/26169.gif]
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 10-09-2005, 17:28
  פין פציל פין פציל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.08.05
הודעות: 104
תאונה נדירה בקורס שלי
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי שריונר מרובע שמתחילה ב "כן,"

בצניחה הראשונה שלי,הייתי אחרון בדבוקה.
ההרקולס הגיע לאזור ההצנחה,המד"צניק סימן לדבוקה לעמוד,וחבר שלי לצוות עמד ראשון בדלת וחיכה לאור ירוק ע"מ שיקפוץ/יידחף ע"י המדריך.

תו"כ המתנה,נפתח לו הרזרבי שנמצא בחלק הקדמי של הגוף,קצת מתחת לחזה,ומהרוח בחוץ המצנח נפתח ,התנפח מחוץ למטוס וחבר שלי נשאב החוצה.מעוצמת ההישאבות,נקרע הכבל שהמצנח(הרי זו צניחה אוטומטית ,למי שלט מכיר את התהליך) מחובר אליו שרץ לאורך המטוס,הכבל ניתק וניתז לפקח ההעמסה של חה"א אל המצח.
הראש שלו נפתח,הוא התמוטט וקיבל טיפול ראשוני מפקח העמסה נוסף שהיה לידו.
חבר שלי צנח בשלום,ספג חבטה ברגל מדלת המטוס מההשאבות החוצה,אבל הוא נחת בשלום,מעט מחוץ לשטח ההצנחה.

אחרי האירוע,מדריכי הצניחה סגרו את הדלתות ונחתנו במהירות חזרה בבסיס חה"א.

כשירדנו מהמטוס הגיעו קודקודי הבסיס לבחון את המקרה,ובתור טירונים שלא כל כך הבנו מה קורה,בעיקר התבאסנו קשות על שהצניחה הראשונה שלנו בוטלה וחברינו הספיקו לצנוח בדבוקות שקדמו לתאונה.

דבר נוסף שהיה מצחיק באותו רגע,הוא שאל"מ מחה"א שבא לבחון את התקלה,שאל אם למישהו מאיתנו יש מצלמה....(יש איסור מוחלט להביא מצלמה לצניחה,למרות שכולם עושים את זה...).
מאחר והינו טירונים וראינו אל"מ,נשלפו לו אולי 30 מצלמות.....אל מול עינהם של מדריכי הצניחה ההמומים!!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:22

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר