לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום תפעול מכשירים: כל שאלות לגבי תפעול אתם יכולים לשאול פה, תהנו. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > תחביבים > סלולרי וגאדג'טים > תפעול מכשירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 09-09-2005, 19:37
  Boss11 Boss11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.01.04
הודעות: 4,378
שלח הודעה דרך MSN אל Boss11
אנחנו לא פראיירים מזריקים דיו ברצף...


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://ico.walla.co.il/w/l/computers.walla.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://ico.walla.co.il/w/l/computers.gif]
אנחנו לא פראיירים
יום רביעי, 7 בספטמבר 2005, 14:57 מאת: גלית ימיני, הארץ


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://wmh.walla.co.il/w/18-200/173526-18.jpg]


למרות שאפשר להשיג מחסניות דיו ממוחזרות בחצי מחיר, הציבור הישראלי ממשיך לדבוק במקורי

רק השבוע הוציאה HP לשוק את קו המדפסות החדש שלה - שמיועד להדפסת תמונות דיגיטליות ולא רק להדפסת מסמכים. HP משקיעה מאמצים רבים במדפסות שלה, אך את מרבית הרווח היא עושה לא מהמדפסת עצמה אלא ממחסניות הדיו שעולה לעתים כמעט כמו המדפסת המקורית עצמה.

מחירה של מחסנית דיו מקורית של זירוקס או HP יכול לנוע בין 200-150 שקלים, לא מעט למי שמדפיס הרבה, ולכן שוק מחסניות הדיו החלופיות, או הממוחזרות, עולה ופורח. מחסנית דיו חלופית עולה כמעט מחצית ממחירה של מחסנית מקורית - בין 100-80 שקלים. מדובר בעצם במחסניות משומשות ריקות של היצרן המקורי, אשר תוקנו ומולאו מחדש בדיו.

DMO שבבעלות דורון עמית היא אחת ממובילות השוק בתחום הדיו חלופי. החברה נוסדה ב-92' על ידי עמית ומונה כיום 130 עובדים, מפעל ייצור אחד ו-22 חנויות רשת ברחבי ישראל. עמית מדווח על מחזור מכירות שנתי של כ-80 מיליון שקל לרשת שלו. ההערכות הן ששוק המוצרים המתכלים (דיו וטונרים) בישראל מגלגל חצי מיליארד שקל בשנה.

למרות המחירים המאוד תחרותיים והאטרקטיוויים של הדיו החלופי, עמית מודה שקשה מאוד לשכנע את הצרכן הישראלי לקנות דיו חלופי. "עדיין כ-70% מהמכירות של המוצרים המתכלים בישראל הם מקוריים, כי הלקוח רוצה להיות בטוח ברכישה שלו והוא חושש שמשהו יתקלקל לו. הישראלים עדיין מתייחסים למדפסת כאל מוצר חשמלי, כמו מקרר, ולכן הם חוששים. זו הסיבה שאנחנו צריכים לתת ביטחון מלא ללקוח בדרכים מקוריות יותר".

מעבר לעובדה ש-DMO ומתחרותיה נותנות ללקוחות הנחה נוספת אם הם מביאים לחנות מחסנית דיו ריקה, ב-DMO החליטו לתת ללקוחות אחריות לא רק על מחסנית הדיו אלא גם על המדפסת עצמה. "גם מי שקונה מחסנית דיו אחת מקבל אחריות לשנתיים אם המדפסת שלו מתקלקלת, אנחנו מחזיקים מעבדה מיוחדת לטובת העניין ומתקנים קרוב ל-1,000 מדפסות בחודש", אומר עמית.

אחת המתחרות של DMO היא אמריקן ספיריט, מותג אמריקאי שנכנס לישראל בזכות הבעלים שלו, ישראלי לשעבר בשם דורון ערוסי, שהקים את החברה בארה"ב ב-92', וב-98' פתח את סניף המכירות הישראלי. כיום מדווח ערוסי על מחזור מכירות של 25 מיליון שקל בשוק הישראלי, ולפני כשנה החל להקים מפעל למחסניות ממוחזרות במושב תרום שבאזור בית שמש.

"השוק שלנו מתאפיין בסף כניסה נמוך", אומר אילן רותם, מנכ"ל אמריקן ספיריט. "כל אחד יכול באמצעות ערכה קטנה למלא טונרים וראשי דיו. לכן כל אחד עם חנות מחשבים קטנה בחדרה, יכול לייצר מחסניות דיו. כדי להילחם אנחנו עובדים על מיתוג המוצר שלנו, ולכן משקיעים מיליון דולר בשנה בפרסום ובמיתוג".

רותם מוסיף כי "מרבית המכירות בשוק הזה הן עדיין לעסקים ולא לאנשים פרטיים. אצלנו לפחות 70% מהשוק זה לעסקים ו-30% מהשוק זה צרכנים פרטיים. עבור עסק שרוכש מחסניות דיו וטונר לפקסים באלפי שקלים בחודש זה חיסכון משמעותי מאוד, עבור הצרכן בבית שלא מדפיס הרבה, אז מחסנית אחת לחצי שנה זה לא כל כך נורא".

חוץ מאמריקן ספיריט, שחקנים גדולים נוספים בתחום הם מוצרי קיבוץ אפיק והמותג העצמאי של רשת אופיס דיפו. השאר הם שחקנים קטנים יותר. קשה מאוד להשוות בין המחסניות השונות, מאחר ולא רק המחיר שונה אלא גם הכמות וגם מספר הדפים שאפשר להדפיס מאותה כמות, מספר שמשתנה בהתאם לאיכות הדיו.

שלומי פרייס, מנהל תחום המוצרים מתכלים ב-HP ישראל אומר כי "שוק התחליפים בישראל עדיין לא תופס נתח שוק גדול - אבל זו תחרות. הבעיה היא שכל מי שהשתחרר מהצבא בשוק הזה אוסף ראשי דיו ומכניס בהם נוזל. קיימים המונים כאלה, אך רמת האיכות נמוכה. פתאום מגלים שהדיו הוא מים צבועים ושצריך להדפיס שוב ושוב כי הדיו לא נתפס טוב על כל דף".

"אני לא מזלזל במתחרים שלי", אומר פרייס, "אבל הצרכן יראה כבר איזה איכות טובה לו. בממוצע צרכן ביתי צורך ראש וחצי של דיו בשנה, ולכן החיסכון לשנה הוא לא כזה משמעותי. השאלה היא אם הוא יצא נשכר מהעסקה. התחרות קיימת יותר במגזר העסקי. אבל לפי דעתי הצרכן הוא שיחליט, בסופו של דבר - אין ארוחות חינם".


http://computers.walla.co.il/?w=/4003/775894
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:36

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר