לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #7  
ישן 27-10-2005, 04:12
  ^NoX ^NoX אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.05.05
הודעות: 1,217
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי Sagilevi שמתחילה ב "ש: עם איזה שפה כדאי להתחיל..."

לדעתי התשובה שאתה נותן פה היא לא נכונה בחלקה.
בהחלט לדעתי רצוי להתחיל עם שפת C, אבל מה שאמרת על שפת פסקל הוא לא נכון.
פסקל לא יותר קלה משפות אחרות.
אי אפשר לקבוע אם שפה היא קשה או קלה. הדבר היחידי שקובע לדעתי "עד כמה היא קשה", הוא עד כמה השפה היא low-level. למשל, יהיה הגיוני להגיד ש-C יותר מסובכת מפרל, מפני שהיא יותר low-level, ונניח אתה צריך להקצות זיכרון באופן דינמי (malloc), לשחרר זיכרון (free), להעתיק (strcpy, memcpy) וכן הלאה, כאשר בפרל כל הדברים האלה מבוצעים ע"י הקומפיילר

גם מה שאמרת על CPP הוא לא נכון. מה הקשר שהיא יותר קשה? במה היא יותר קשה בדיוק?
ההבדל הגדול בין C ל-CPP הוא תיכנות פרוצדוראלי לעומת תיכנות מונחה עצמים, ולא איזה שפה יותר קשה.

לדעתי אתה צריך לערוך את התגובה הזאת שלך ולתקן את הטעויות, אני לא יודע מאיפה הגעת למסקנות האלה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 13-09-2005, 16:17
צלמית המשתמש של scripter
  scripter scripter אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.08.02
הודעות: 4,468
ש: החלון של התוכנית נעלם (C/C++)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי scripter שמתחילה ב "שאלות נפוצות - FAQ"

ש: בסוף הרצת התוכנית, החלון נעלם, כיצד פותרים את הבעיה?
ת: יש הרבה דרכים, אתן כמה דוגמאות.

שימוש בgetchar():
קוד:
#include <stdio.h> void waitForKeyPress( const char *s ) { int nInput;
puts( s ); while( ( nInput = getchar() ) != '\n' && nInput != EOF ) ; }
int main( void ) { int cInput;
printf( "hey there!\n" ); waitForKeyPress( "press enter to continue ..." ); return 0; }
שימוש בgetch(): (לא מומלץ, אך בכל זאת למי שמעוניין)
קוד:
#include <stdio.h> #include <conio.h> int main( void ) { printf( "hey there!\n" ); printf( "press any key to continue ..." );
getch(); return 0; }
שימוש בpause (לDOS/WIN בלבד)
קוד:
#include <stdio.h> #include <stdlib.h>
int main( void ) { printf( "hey there!\n" ); system( "pause" );
return 0; }
_____________________________________
C pogrammers never die. They are just cast into void.



נערך לאחרונה ע"י scripter בתאריך 13-09-2005 בשעה 16:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 01-04-2006, 19:01
  yytg yytg אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.08.04
הודעות: 993
כללים בארגון קבצים בC++
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי scripter שמתחילה ב "שאלות נפוצות - FAQ"

בס"ד

כדאי ומומלץ לחלק את הפרוייקט לקבצים - כאשר כל קובץ אחראי על משהוא אחר
נגיד ועשיתי שינוי בקובץ הראשי אז... לפעמים לוקח שעה עד שזה מתקמפל וזה "מעצבן נורא"
וכן לפעמים יש באגים שאנחנו ממש לא מבינים
בשביל לטפל בזה דבר ראשון צריך להבין איך העסק עובד

1.
הקומפיילר מקמפל בנפרד כל קובץ ביצוע(.cpp)
כאשר אתה מצרץ קובץ כותר(.h) לקובץ בפרוייקט אז כל פעם שקומפיילר יקמפל אותו
הוא כאילו יעשה העתק\הדבק מקובץ הכותר
מה שאומר
שכאשר יש הרבה מחלקות ודברים מסובכים בקבצי הכותר
הם יעברו קימפול מחדש אחרי שינוי קטן בקובץ שמצרף אותו
מה שאומר - הקימפול יקח הרבה זמן!

2.
בגלל שקבצי הביצוע מקומפלים בצורה עצמאית
לכן כל דבר שצריך להתבצע רק פעם אחת (כמו אתחול משתנה סטטי וכו') אמור להיות בקובץ הביצוע

3.
תבניות....
התבניות זה בעצם מחלקה\פונקציה שלפני שהיא מתקמפלת ה"קדם מהדר" משנה את זה לפי הפרמטרים שנותנים לו (בקיצור מחלקה אחת ששוה 5 )
לכן תבניות אמורות להמצא בקבצי כותר בגלל שזה עובר ניתוח כל פעם מחדש לפי ההצהרה בקבצי הביצוע
(יכול להיות שאני טועה...)

4.
יש בעייה שאני לא יודע איך קוראים לה בעברית
הבעייה היא כזאת
נגיד וקובץ כותר אחד מצרף קובץ כותר שני
ונגיד שהוא מצרף את הקובץ שהכותר הראשון צירף
אז מתווצר כאן שגיאה שאף כותר לא מגיע לשלב ההצהרות
בשביל לפתור את השגיאה הזאת
במקום לצרף את קובץ הכותר השני
אנחנו אומרים למהדר שיש לנו מחלקה כזאת ואין ממה להתריע
עושים את זה ע"י הצהרה מוקדמת - לדוגמא:
class MyClass;

5.
בשביל למנוע צירוף אותו קובץ פעמיים משתמשים ב
#ifndef _FILE_H_

#define ...

#end if

בהצלחה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 24-04-2006, 19:37
  flasker flasker אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.06
הודעות: 5,377
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי scripter שמתחילה ב "שאלות נפוצות - FAQ"

ש: מהו קובץ Manifest וכיצד משתמשים בו?

ת: קובץ Manifest הוא קובץ הכתוב בשפת XML, ותפקידו להחיל את העיצוב של Windows XP על יישומים שנבנו ב-Microsoft Visual Basic 5.0 \ 6.0 \ .NET, ב-Windows XP.
הסיבה היא שכל המהדרים הנ"ל יוצרו והותאמו למערכות הפעלה קודמות ל-XP. במערכות הפעלה קודמות ל-XP, העיצוב של הכפתורים וכו' היה שונה לגמרי ביחס ל-XP, ולמרות זאת, יישומים שנבנים במהדרים הנ"ל ב-XP, יראו בעיצוב הישן- כאילו הותאמו למערכות הפעלה ישנות יותר.
בשביל להחיל את העיצוב של XP על יישומים שנבנו במהדרים הנ"ל ב-XP, יש ליצור את קובץ ה-Manifest.
איך? ככה:
לפני שמתחילים, יש להוסיף את את הקוד הבא לראש איזור הקוד:
קוד:
Private Declare Function InitCommonControls Lib "comctl32.dll" () As Long

ואת זה לאירוע Initialize של הטופס:
קוד:
InitCommonControls

ותהדרו את הפרוייקט!

עכשיו נתחיל!
1. כנסו לעורך טקסט פשוט (מומלץ להשתמש ב-Notepad).
2. העתיקו את הקוד והדביקו בעורך הטקסט:
קוד PHP:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?>
<assembly xmlns="urn:schemas-microsoft-com:asm.v1" manifestVersion="1.0">
<assemblyIdentity
    version="1.0.0.0"
    processorArchitecture="X86"
    name="AppName.exe"
    type="win32"
/>
<description>Application</description>
    <dependency>
        <dependentAssembly>
             <assemblyIdentity
                 type="win32"
                 name="Microsoft.Windows.Common-Controls"
                 version="6.0.0.0" 
                 processorArchitecture="X86" 
                 publicKeyToken="6595b64144ccf1df"
                 language="*" 
             /> 
        </dependentAssembly>
    </dependency>
</assembly>

3. שנו את AppName.exe לשם היישום שלו תרצו ליצור את קובץ ה-Manifest, ובמקרה שלנו, לשם היישום שלאחר ההידור.
4. לחצו על "קובץ" > "שמירה בשם...", שנו ל-"All Files", ושימרו בשם הזה: AppName.exe.manifest, כך שבמקום AppName, כיתבו את שם היישום שלאחר ההידור.
5. עכשיו הפעילו את היישום שלכם, והופה! מה חדש?

מי שהתקשה ביצירת קובץ ה-Manifest, יכול לההיעזר ביישום הזה, באדיבות האתר המעולה DR-VB.

המדריך נכתב ע"י MoYiZ. כל הזכויות שמורות©.

לפני:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.dr-vb.co.il/articles/images/XPProblem.png]

אחרי:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.dr-vb.co.il/articles/images/XPSolution.png]


כמו כן, גם התמונות באדיבות DR-VB....
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 14-08-2006, 21:03
  flasker flasker אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.03.06
הודעות: 5,377
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי DCD שמתחילה ב "תמיד התעניינתי: איך מעצבים ב-C\C++ ?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי DCD
יש איזה שפה כמו HTML או משהו?
איך מחליטים מה יהיה בצד שמאל ומה בימין? איך עושים קישורים?
קצת קשה לי להבין את זה...
בכל המשחקים (או יותר נכון רובם הגדול) בנויים ב-C\C++ ומעוצבים כמו שצריך, איך הם עושים את זה בעיקרון (בצורה כללית)?

אני רואה את שפת C כמו שפת PHP ואני מנחש שהשפות דומות מאוד אחת לשניה, לכן גם חסר ב-C את אפשרות העיצוב כמו שאפשר ב-HTML ו-CSS...


יש הבדל בין שפות תיכנות לשפות אינטרנט.
בתיכנות אינטרנט ניתן לעצב ע"י "שילוב" בין שפות אינטרנט שונות, הוספת תמונות וכו'.
בכדי לעצב ב-C++ עליך לדעת MFC ותיכנות ב-Visual C++.

נ.ב: זה אשכול שאלות ותשובות. פה אתה אמור לשאול שאלה שיש לך תשובה לה.
ציטוט:

כדי להוסיף שאלה חדשה למאגר, תגיבו להודעה זאת, בכותרת שימו תקציר של השאלה ובגוף ההודעה השאלה + התשובה.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 21-08-2006, 23:22
  רוני חן רוני חן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.07.06
הודעות: 25
שלח הודעה דרך MSN אל רוני חן
-
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי scripter שמתחילה ב "שאלות נפוצות - FAQ"

ראיתי שאף אחד לא כתב שו"ת ל VB וזה קצת הפריע לי:

שאלה: כיצד מעבירים מבנים(Type) למחלקה(Class) בתור פרמטר של שיגרה?, אם מגדירים את השיגרה כ Public המהדר מחזיר שגיאה
תשובה: צריך להגדיר את השיגרה כ Friend דוגמא:
Friend Sub MyFunctionm(P As MyType) As MyType

שאלה:במצב שיש יותר מפרמטר אחד שרוצים להעביר לפונקציה(למשל אם רוצים ב MsgBox להעביר שני קבועים גם שיהיה את הכפתורים כן\לא וגם שיהיה סמל של סימן שאלה) איך עושים זאת?
תשובה: משרשרים את הפרמטרים על ידי האופרטור Or בצורה הבאה:
vbYesNo Or vbRight

שאלה: מה הטווח הכרה כשיוצרים ספריות DLL, אם יש גם מודולים ב DLL האם מה שמוגדר שם כ Public יוכר למשתמש ב DLL?
תשובה: רק מה שמופיע בקוד של המחלקה עצמה בתור Public או Priavte יוכר למשתמש.

שאלה:כיצד מורידים את הגבולות של הפקדים הסטנדרטיים(Command)?
תשובה: הדרך הכי פשוטה לדעתי היא על ידי שימוש ב Region, יוצרים Region חדש בצורת מרובע על ידי הפונקציה CreateRectRgn, הגודל שקובעים הוא גודל הפקד פחות שני פיקסלים מכל צד(דוגמא: 2,2,Widht-2,Height-2), אח"כ מגדירים אותו לפקד על ידי שימוש בפונקציה SetWindowRgn.(הפונקציות הם פונקציות API).(מי שמעוניין ללמוד על הנושא יכול לשלוח לי אימייל עם האימייל שלו ובקשה שאני אשלח לו את המאמר שכתבתי על Region)

שאלה:כיצד אפשר לקבל מידע על כל מיני יחידות מידה בווינדוס, לדוגמא המסגרת של החלונות(מה שנותן להם תחושה של 3D) או רוחב הפסי גלילה, ועוד כל הדברים הקטנים האלו?
תשובה: על ידי שימוש בפונקציה GetSystemMetrics הנה קישור לשימוש בפונקציה:
http://msdn.microsoft.com/library/d...stemmetrics.asp

שאלה: כיצד בנוי קובץ BMP?
תשובה:קובץ BMP בנוי משני מבנים(Type) עקריים המתארים אותו, שניהם מוכללים במבנה שלישי(המקבץ אותם) בשם BitmapInfo, חיפוש קצר בגוגל ייתן לכם את כל המידע שתרצו עליו. לאחר צכן יש טבלת צבעים ומערך של פיקסלים, ישנם עשרות מאמרים על הנושא אני רק נותן כיוון למי שרוצה(אני אישית פתחתי קובץ BMP וקראתי את כל הנתונים בהצלחה ללא שימוש בפונקציות חיצוניות).

שאלה:כיצד טוענים תמונה אקראית לתוך תיבת תמונה?
תשובה: אם יש לכם 4 תמונת שמתוכם אתם רוצים לטעון באופן אקראי, אתם קובעים את שמותם בצורה הבאה: 0.bmp\1.bmo\2.bmp\3.bmp ושמים אותם באותה תיקיה. בקוד התוכנית אתם מכניסים למשתנה מספר אקראי מ 0 עד 3 בצורה הבאה
R = Int(Rnd * 3) q
(ה(q) רק כדי ליישר את השורה.) וטוענים תמונה בצורה הבאה:
Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & R & "\.bmp") q
כעת טענתם תמונה באופן אקראי.

בהצלחה

דוא"ל coci_lev@dldc.net


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 11-02-2009, 18:09
צלמית המשתמש של Zorro26
  Zorro26 Zorro26 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.04.04
הודעות: 552
שאלה: מאיפה ניתן ללמוד אסמבלי ?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי scripter שמתחילה ב "שאלות נפוצות - FAQ"

תשובה:
קישור להורדה בחינם של ספר אסמבלי (באנגלית כמובן) וללא הפרה של זכויות יוצרים
של המרצה Randy Hyde אשר נחשב לאחד הגאונים בתחום וכתב ספר חינמי
אשר מליונים בעולם למדו ממנו assembler. הוא פשוט מאכיל אותך בספר בכפית של זהב
ולא צריך שום רקע בתכנות. ממש כמו ללמד ילד בגן 1+1=2.

להלן האתר הראשי: אתר ראשי
ישנם 3 סוגי ספרים:
תכנות חלונאי של אסמבלר עבור windows מה שנקרא visual assembler (כן כן קיימת חיה כזאת):
להלן הקישור: Windows Programming in Assembly

סוג שני שזה עבור מערכת ההפעלה דוס.
להלן הקישור: X86 Programming in Assembly

סוג שלישי עבור מערכת ההפעלה לינוקס.
להלן הקישור: Linux Programming in Assembly

כמו כן יש שם עוד סוג מיוחד של Assembly שהוא פיתח וברחבי העולם משתמשים בו והא נקרא
HLA = High Level Assembly כשמו כן, זה תכנות שמזכיר קצת בשפה שלו שפות עיליות
כמו c++ וכו'... אך זה נטו אסמבלי וזה נועד כדי לקצר שורות קוד.

מאיפה להתחיל ?
אני חושב שכדאי להתחיל באסמבלר של windows מאחר ודוס זה כבר פאסה.
ככה תלמדו גם אסמבלר וגם לתכנת אפליקציות חלונאיות ולא תתקעו בעבר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:47

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר