לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #15  
ישן 20-09-2005, 21:22
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 878
קודם כל- לכבוד הוא לי שהצלחתי לאתגר אותך
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אתה מדבר על דבור באי הציפורים"

אבל התשובה לא מדוייקת, מדובר בדבורה 813 (מי אמר ש 13 מביא מזל?) שעלתה על האי שיגביון מול אכזיב. בשנת 94' הספינה הפליגה בים סוער (גלים 3 מ' בערך) בשעות הלילה. המפקד היה סג"מ שרק קיבל פיקוד, בגשר היו 2 חיילים צעירים שתפקדו כצופים והמפקד ניווט את הספינה מהמי"ק. הצופים הבחינו בקצף לבן מול החרטום (האי לא בולט מעל הים, דומה יותר לשונית) אבל היו בטוחים שמדובר בלהקת דגים ולא דיווחו למפקד, שבמקרה כזה צריך היה להיות בגשר.
הדבר הבא שקרה הוא שהספינה עלתה כולה על האי, עשתה "צלחת" והתיישבה על הקצה השני שלו. מדור החרטום של הספינה נפער לגמרי, בנס לא שהו בו חיילים באותו זמן, עוד נס היה שהספינה נתקעה על האי- מה שמנע את טביעתה.
צוות הספינה ניסה להוריד ס"ג, אך היא לא הייתה מאובטחת ונסחפה לים, דבורה אחרת הוקפצה לאזור והסגן שלה (שמאוחר יותר היה מס"ר בפלגה שלי) חילץ את צוות ה 813 במספר גיחות ס"ג. אני לא זוכר אם הוא קיבל עיטור או רק הומלץ לאחד, אבל ניווט ס"ג בגלים של 3 מ' תוך התקרבות לסלעים- היא לא פעולה בריאה במיוחד.
בסה"כ כל הארוע היה פאשלה אחת גדולה, לשריונר המרובע בהחלט יש זכות לחגוג במקרה הזה, רק, אבל רק במזל, הארוע נגמר אם פציעות קלות בלבד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 21-09-2005, 00:25
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,219
Facebook profile
מבצע "שונית"
בתגובה להודעה מספר 22 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "נו? מה יהיה? רמז...."

כונה בגרסתו הרשמית מבצע "שנונית".
ב-2 באפריל 1954 ספינה של חיל הים ובה אנשי שייטת 13 ואנשי מודיעין, היתה בדרכה לחוף דרום סיני לבדיקת עבירות רכב.
בעקבות סערה נסחפה הספינה ועלתה על שירטון בחוף הסעודי.
האנשים ירדו לחוף והמתינו לחילוץ.
ביום שישי ה-3 באפריל עם אור ראשון המריאו 7 פייפרים מאילת בפיקודו של סרן יצחק זוסמן (זמיר) שמטוסו היה מצויד ב-4 גלגלים למקום וחילצו את אנשי הספינה. זו הופצצה מאוחר יותר על ידי מטוסי ח"א. על מנת לא להשאיר "סימני זיהוי".
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי


נערך לאחרונה ע"י Flying-Wing בתאריך 21-09-2005 בשעה 00:35.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 21-09-2005, 07:38
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
כמעט טוב מאד....
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "מבצע "שונית""

הספינה "אלמוגית" (עפ"י חיל הים - 'בר גיורא' וגם 'ברזלית' כי היתה עשויה ברזל) יצאה למדידות עומק בסמוך לחוף הסעודי. עקב תקלה במנוע, נסחפה אל שונית סמוכה ונתקעה עליה.
נבחנה האפשרות לחלץ את הספינה באמצעות מטוס קטלינה, שינחת במיים בסמוך, אולם אפשרות זו נפסלה והוצאו פייפרים במקומם, שמתואר להלן באתר ח"א.

באפריל 1954
מבצע "שנונית"
ב-1 באפריל עלתה ספינת חיל-הים "אלמוגית" על שירטון בחוף הסעודי, במהלך סיור מבצעי מוסווה. מטוס מוסקיטו הוזנק בשעה 13:00 כדי לאכן את הספינה, ובה בעת המריא מטוס דקוטה לשמש כממסר אווירי בין הספינה, המוסקיטו ומוצב הפיקוד הקידמי שהוקם באילת.

בשעה 15:35 זיהה צוות המוסקיטו את הספינה במרחק 146 ק"מ דרומית לאילת. מכיוון שנדרשה פעולה מהירה לפינוי הכוח, הוחלט באג"מ מבצעים לנסות ולבצע במקביל הן פינוי אווירי והן פינוי ימי (באמצעות אוניית חיל-הים "ברזלית", שהפליגה לאזור).

את ההכנות בחיל-האוויר ריכז ראש ענף מבצעים, סא"ל שלמה להט. במפקדת החיל התלבטו בין מטוסי-ים מסוג קטלינה, מטוסי דקוטה או מטוסי פייפר, ולבסוף הוחלט להעדיף למבצע את מטוסי הפייפר, שנראו אמינים ומתאימים יותר לתנאי השטח באזור. תצלומי אוויר ארכיוניים של החוף הסעודי שימשו את המתכננים בקביעת אתרי נחיתה אפשריים, אך ההחלטה הסופית התקבלה על-ידי האנשים בשטח.

בשעה 23:00 המריא לאזור הפעילות מטוס דקוטה, ששידר באלחוט לאנשי חיל-הים את תוכנית הפינוי. עקב מגבלות הזמן, הועברו הפקודות למפקדי הכוחות המשתתפים במבצע - מפקד רמת-דוד, אל"מ עזר ויצמן, ומפקד טייסת הפייפרים, רס"ן "גרישה" בראון - בקו טלפון גלוי.

לקראת חצות רוכזו בבאר-שבע שבעה פייפרים, בפיקודו של סרן יצחק זוסמן (זמיר). הטייסים שנבחרו להשתתף במבצע היו אנשי הטייסת הקלה או בעלי נסיון קודם בהטסת מטוסים קלים. על המטוס המוביל, שהוכן כראוי לנחיתה בתנאי קרקע קשים, הועמס ציוד רב, וצוות הפינוי היה ערוך ומוכן ליציאה. אך תנאי מזג האוויר הקשים פגעו בתכניות ואילצו את הטייסים לדחות את המבצע ליום המחרת.

ב-3 באפריל, בשעה 7:30, המריאו הפייפרים מאילת בשלושה מבנים - שלישיה ושני זוגות, בהפרשים של חמש דקות בין מבנה למבנה. לאחר כשעת טיסה בגובה נמוך מעל מרכז המפרץ פנו המטוסים אל החוף הסעודי, כשמעליהם פיטרל מטוס מוסקיטו לצורך הגנה אווירית. המוביל, סרן זוסמן, זיהה את הספינה התקועה על שירטון, אלא שהיא לא היתה לבד: בקרבת מקום עגנה ספינה גדולה נוספת, וליד החוף היתה סירת משוטים. כדי לוודא זיהוי מדויק, ערכו הטייסים מספר הקפות, שעה שהמוביל התקשר עם הכוח. אנשי חיל-הים הכינו יום קודם לכן מסלול נחיתה מאולתר בשטח, וברגע המתאים נחת המוביל, בעזרת נר עשן שהונח על המסלול, ואותת ליתר המטוסים לנחות אחריו. רק בהיותם על הקרקע, התברר לטייסים כי הספינה הגדולה שייכת למשמר החופים הסעודי, ואילו סירת המשוטים היא רכושו של דייג מקומי. הקשר בין כוח החילוץ לבין מרכז המבצעים של חיל-האוויר נשמר ברציפות באמצעות מטוסי מוסקיטו שפטרלו באזור. שבעת הפייפרים פינו את אנשי הצוות, וחזרו צפונה במזג-אוויר קשה במיוחד. את אקורד הסיום למבצע השמיעה רביעיית מטוסי מוסטנג, בפיקודו של רס"ן מרדכי הוד, שהגיעה בשעה 10:30 לחוף הסעודי, ובאש רקטות ותותחים העלתה את הספינה הישראלית בלהבות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 21-09-2005 בשעה 07:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 14-10-2008, 21:24
  vivak vivak אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.01.07
הודעות: 22
אירוע עליית סטי"ל חיל הים על חופי סעודיה ב 1981 - כיצד קרה?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "המים קצת קרים .."

שלום,
בשנת 1981 התרחש אירוע בו ספינת סטי"ל של חיל הים הישראלי עלתה עם החוף הסעודי/שרטון בקרבת החוף הסעודי (אינני יודע בדיוק) וחולצה רק לאחר כשלושה ימים.
(1) למי שמצוי בפרטי המקרה והניווט הימי - האם הוא יכול להסביר את השתשלשות המקרה וכיצד קרה שהספינה עלתה על החוף, מה השתבש והאם אין מערכות "אוטומטיות" שמתריעות על התקרבות לחוף במהירות מסוימת/חריגה ממסלול מתוכנן?
(2) האם הספינה ניזוקה בצורה כזאתי שחייבה תיקונים על חוף סעודיה או רק חולצה ונגררה בחזרה לים?

לא מצאתי לא בפורום דיונים בנושא אולם אם אכן נדון הנושא כאןבעבר - אשמח אם תפנו אותי לקישור/ים הרלוונטיים

תודה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 14-10-2008, 23:39
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "המים קצת קרים .."

אני זוכר כתבה גדולה על האירוע באחד ממוספי השבת בסוף שנות שנות ה80. בכתבה גם פורסמו התמונות הנ"ל. לא הצלחתי לאתר את הכתבה בארכיונים של העיתונים (אך איתרתי כתבות אחרות שאולי פעם גם יצא לי לסרוק ולהכניס לכאן לאשכול).
משום מה אני זוכר גם תמונה של דחפור או יעה אופני (עם ארבעה גלגלים וכף) על החוף הסעודי. האם ייתכן שאני מדבר על מקרה אחר?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 16-10-2008, 10:45
צלמית המשתמש של PERE1
  PERE1 PERE1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 285
עזרה ספינות טרופות וכמעט,,,,
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "המים קצת קרים .."

תענוג לחזור לימים טובים ועליזים של מרש"ל.

ובכן, לזבי -החוטם שביננו:

הסטילים עגנו דרך קבע בשארם - נמל הבית הדרומי ביותר שלנו עד 1981.
לצורך אחזקה וטיפולים יסודיים היו מפליגים צפונה דרך מפרץ אילת - היים האדום - ים סוף בואכה אילת,
סה"ך 140 מייל ימי במהירות שיוט 25-30 קשר, בערך 6 שעות הפלגה,
היות וההפלגה להספנה לא הייתה מבצעית צרפו בנות (יפות בעיקר) להפלגה, ההפלגה בוצעה בלילה,
בלילה הבנות אפילו יפות יותר - למי שזוכר. ולכן ההגאי וקצין המשמרת בגשר לא הביטו קדימה ועסקו
בפלוורה = סיפורי גבורה של ימאים חרמנים בעיקר, וכך קרה שהספינה טיפסה על החוף החשוך והסעודי
במהירות של 30 קשר, כמעט כמו הטיטניק. ועשתה החפה מושלמת.
בעזרת D9 וקצף אטימה למדורים = חדרים שהוצפו ובעזרת הגוררת מנמל הנפט באילת נגררה ה"געש"
למיים עמוקים ומשם יומיים עד למבדוק באילת.
ומאז אין בנות בגשר בהפלגות - רק מכוערות.

מסקנות :

1. טוב פילים בקנה מציצי בגשר.
2. לא מתחקרים פלוורה
3. לא תוחזר רמת הגולן

עלה ים

נערך לאחרונה ע"י PERE1 בתאריך 16-10-2008 בשעה 10:49. סיבה: טעות דפוס
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 17-10-2008, 15:29
  צופה ורואה צופה ורואה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,030
מספר תוספות מהזיכרון לסיפור מהכתבה שפורסמה לפני מספר שנים.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "המים קצת קרים .."

אני זוכר את הכתבה הגדולה שפורסמה לפני מספר שנים.
אח"י געש חולצה במבצע מסובך שכלל בניה של קונסטרוקציה מיוחדת בסדנא של חיל הים בחיפה אשר מורכבת על חרטום הספינה ומאפשרת ל דחפור D9 לדחוף את הספינה אחורה לכיוון הים.
הדחפור והקונסטרוקציה הובאו לאתר ע"י נחתת.
בנוסף הילת"ם פינו את הדרך מאחורי הספינה לכיוון הים הפתוח, אם אני זוכר נכון בכתבה דובר אף על פיצוצים תת מימיים מאחורי הספינה כדי ליצור מסדרון עמוק לכיוון הים.
וכל זאת בכשלושה ימים.

בכתבה סופר גם על הקצין (חובל) שהיה במשמרת הלילית בעת התאונה, סופר בה שכבר בקורס חובלים נאמר עליו שהוא יהיה "כוכב", אם אני זוכר נכון אחרי האירוע הוא הועבר לתפקיד חוף.

זה מה שאני זוכר מהכתבה
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.

(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #49  
ישן 05-09-2010, 23:49
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 47 שנכתבה על ידי zeevrone שמתחילה ב "חילוץ אח"י געש מחוף סעודיה ב1981"

ציטוט:
קוטרם של צירי ההגאים היה 110 מ”מ ושל צירי ההגאים 300 מ”מ.
?

ציטוט:
מה שיותר חשוב הוא שנלמדו לקחים ושונו מספר פקודות ונהלים הקשורים להפלגות מנהלתיות מן הסוג הזה

רשימת לקחים:
1. בעת ההפלגה ישהה קצין המשמרת בגשר וידאג שמישהו יאייש את מד העומק ולא יתעסק בשעשועים עם הבנות שצורפו להפלגה.
2. להבא מומלץ שלא לצרף חיילות להפלגת צ'ופר.
3. אפשר לתת לחיילות הפלגות צ'ופר, אבל שהצ'ופר יהיה לחיילות ולא שהחיילות יהיו צ'ופר של החיילים והקצינים.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #50  
ישן 06-09-2010, 11:40
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,277
בתגובה להודעה מספר 49 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "[QUOTE]קוטרם של צירי ההגאים..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי יוסיפון
?
רשימת לקחים:
1. בעת ההפלגה ישהה קצין המשמרת בגשר וידאג שמישהו יאייש את מד העומק ולא יתעסק בשעשועים עם הבנות שצורפו להפלגה.
2. להבא מומלץ שלא לצרף חיילות להפלגת צ'ופר.
3. אפשר לתת לחיילות הפלגות צ'ופר, אבל שהצ'ופר יהיה לחיילות ולא שהחיילות יהיו צ'ופר של החיילים והקצינים.


לסעיף 1
אין כל קשר למד העומק . מד-העומק לא רלבנטי לארוע , ולא היה יכול למנוע אותו .
מד העומק מראה את העומק מתחת לספינה - לא קדימה .

"מדף הריף" באתר הארוע יורד בתלילות לעומק עצום . במצב שבו חרטום הספינה
על הריף ומרכז הספינה לא , קריאת מד-העומק היתה סבירה לחלוטין...

חוץ מזה , במהירות שבה שטה הספינה כאשר טיפסה על הריף (קצין המשמרת העלה
מהירות בצורה לא סבירה לאחר ה-Shut Down . זאת אחת הסיבות להרשעתו בדין) -
שום קריאת מד עומק לא יכלה לקבל תגובה של "בלימת חרום" .

קצין המשמרת היה בגשר , אבל ראשו היה נעוץ בצג-המכ"ם , שלא היה מאופס מכיוון
שהיה Shut Down קודם לכן והג'יירו טרם התאפס . זאת גם אחת הסיבות להרשעתו בדין .

קצין המשמרת היה חייב לוודא שיש צופים בחוץ - ולא וידא . זאת עוד אחת הסיבות להרשעתו בדין .

הבנות ישנו במהלך ההפלגה במגורי הירכתיים , ואינן קשורות כלל לארוע העלייה על החוף .
כל הסיפורים מסביב הם "אגדה אורבנית" ותו-לא .

לסעיף 2
מדוע ?

לסעיף 3
בדיחה סרת-טעם ומיותרת .

ולסיום , הלקח החשוב ביותר (בראייתי) :
כאשר מפקד מסרב לקבל קצין משמרת לספינתו על רקע עבר בעייתי - אין לכפות אותו עליו "הר כגיגית"...
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 06-09-2010, 14:33
  משתמש זכר נדב ליטמן נדב ליטמן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.12.07
הודעות: 5
קצת להסביר למה קרה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "המים קצת קרים .."

בתחילת שנות השמונים, חיל הים פינה את בסיסו בשארם. התקבלה החלטה שיש להציב סטי"ל באילת
למקרה ותתחיל מלחמה ותעלת סואץ תסגר. הסטי"ל באילת יכול היה להיות במצב של שיפוץ (על הממישה), ולכן הביאו סטילי"ם מחיפה כדי לתת תשובה. החיילים והקצינים מחיפה לא ידעו \ הבינו את הזירה ולא הבינו את המשמעיות של הקירבה לחוף. לאחר בעיית חשמל, בחיפה, יש זמן ואין צורך "להיכנס לפאניקה". המרחבים גדולים וכל החוף מואר. בזירת ים סוף, המרחקים קטנים מאוד ואסור היה להיות במצב "לא ברור". לכן, בסטילי"ם הייתה תרגולת לעניין ויש אפשרות להחזיר את כל המכמי"ם והאמצעים השונים מיידית לעבודה. הבעייה שהחזרת האמצעים במיידית גורמים לבלאי ענק בציוד. בזירת ים סוף ניתנה אפשרות לחייל הכי פשוט להפעיל את "חזרה מיידית". לעומת חיפה שלא תירגלו את העניין ולכן קרה המקרה.
מפקד הסטי"ל, שיישן באותו הזמן, הודח ונשלח להיות מפקד ביה"ס להחפה (קצת אירוני).
קצין המשמרת הודח ונשלח לאחת מתחנות החוף.
בשורה התחתונה, לא היו אשמים. אבל, בגלל הרעש הציבורי- מישהו היה חייב לשלם את המחיר.
על הסטי"ל נמצאו מפקדים בכירים שיצאו ללא פגע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #57  
ישן 07-09-2010, 12:14
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,277
בתגובה להודעה מספר 56 שנכתבה על ידי המממ שמתחילה ב "כן..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי המממ
...למיטב זכרוני היתה בעיה נוספת עם הכיול של המצפן שגרמה להתקרבות לחוף...


זו לא בעייה "נוספת" - אלא המקורית...

אחרי Shut Down ("הפסקת חשמל" עקב נפילת גנרטור) לוקח לג'יירו ("המצפן") מספר דקות להתאפס .
כל עוד הג'יירו לא מאופס - המכ"ם אינו מראה את הכיוונים האמיתיים .
בעת העלייה על החוף הוא הראה כמעט 90 מעלות מהכיוון האמיתי . הספינה היתה אמורה לנוע צפונה ,
ומכיוון שהמכ"ם היה בסטייה של כמעט 90 מעלות , היא הפליגה בפועל מזרחה...

בנוסף על כך , קצין המשמרת העלה מהירות שלא בצורה המקובלת - אלא הרבה יותר מהר מהמקובל ,
ולכן הספינה "טיפסה" כל כך רחוק על החוף...

בעת תחילת התנועה , כאשר המכ"ם עדיין לא היה מאופס , ק.המשמרת היה בגשר הפנימי והתעמק
בצג-הגשר בלבד , ולא וידא שיש צופים בחוץ . אם היו - הם היו יכולים לראות את ההתקרבות לחוף ולהתריע .
(כמי שהפליג הרבה פעמים בטווחים של כמה מאות יארדים מהחוף הזה , אני ואחרים יכולים להעיד
שהחוף נראה היטב בעין בלתי-מזויינת אפילו בלילה אפל לחלוטין)
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #61  
ישן 20-07-2011, 21:42
  עמי דקל עמי דקל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.02.09
הודעות: 23
אח"י געש
בתגובה להודעה מספר 53 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "צר לי"

אח"י געש ירדה לשיפוץ באילת לאחר שהספינות משארם עזבו ועברו לחיפה דרך תעלת סואץ. לא נשאר עבודה במספנה באילת והחליטו בחיל לווסת את העבודה בין המספנה בחיפה לאילת. בהפלגות אלו היו מעלים לספינות חיילים וחיילות להפלגה כצ'ופר. בהפלגה הזאת לקחו מכונאי מספינה שהגנרטורים שלה לא דומים ל"געש"(בגעש היו מרצדס ובספינה שלו היה. G.M ) בהפלגה מול דאהב היתה קפיצת מתחים הוא היה במשמרת אחראי חדר מכונות ולא ידע להפעיל את הגנרטור. לקח זמן עד שהפעילו מחדש את הגנרטור (זמן מאד יקר). ההגאי בגשר לא שם לב שהמצפן החשמלי לא מגיב והוא אמר לחייל שהיה לידו "תראה אני מוזיז את ההגה והמצפן נשאר על אותו קורס". הוא שינה את ההגה כמה פעמים כשהוא מראה לחייל לידו .הוא לא ידע שבמקרה של הפסקת חשמל עוברים למגנטי לאחר כמה פעמים שהוא שינה את ההגה הספינה שינה את הכיוון החוף הסעודי. המקרה היה בשעה בסביבות ה20:30 כאשר היתה האפלה מוחלטת
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #62  
ישן 07-09-2010, 12:42
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,277
בתגובה להודעה מספר 52 שנכתבה על ידי נדב ליטמן שמתחילה ב "קצת להסביר למה קרה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי נדב ליטמן
...מפקד הסטי"ל, שיישן באותו הזמן, הודח ונשלח להיות מפקד ביה"ס להחפה (קצת אירוני)...
אכן אירוני , אבל...
כשהוסמך לקצונה בסיום קורס חובלים , הוא הוצב בפלגת הנחתות (921) באשדוד .
כקצין צעיר בפלגה , הוא נשלח ערב יוה"כ 73' לפקד על מוצב-המכ"ם של חה"י במוצב "בודפסט" .
כשפרצה המלחמה , הוא וחייליו נלחמו כחי"רניקים לכל דבר ועניין לצידם של מפקד המוצב מוטי
אשכנזי , אנשי המילואים שתחת פיקודו ואנשי החת"ם שהפעילו את "תותחי נברון" .
על לחימתו ותיפקודו במהלך הקרבות הוא זכה בעיטור .
לאחר המלחמה הוא לא חזר ל-921 והועבר לסטי"לים .
לאחר ארוע ה-"געש" היה ברור שקידומו בים ייעצר , והוא עבר לתפקידי-חוף .
הוא סיים את שרותו כרע"ן (בדרגת סא"ל) במחלקת מבצעים של חה"י .

...קצין המשמרת הודח ונשלח לאחת מתחנות החוף...
בצבא מערבי מסודר , קצין המשמרת היה -לאחר ריצוי עונשו- ל פ ח ו ת מודח בקלון מהשרות .
בצבא אחר , סביר להניח שהיה מרצה עונש מאסר ארוך ולאחריו מודח מהצבא .
רק אצלנו רחמנים-בני-רחמנים...

...בשורה התחתונה, לא היו אשמים...
טעות . האשם הישיר , העיקרי וכמעט הבלעדי - היה קצין המשמרת . נקודה .

...על הסטי"ל נמצאו מפקדים בכירים שיצאו ללא פגע...
"מפקדים בכירים" זה נשמע קצת בומבסטי...
פרט למפקד הספינה , היה עליה גם המפל"ג (סא"ל) , שאף הוא ישן בעת הארוע...

_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 07-09-2010, 18:19
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,277
בתגובה להודעה מספר 63 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "יחזקאלי ז"ל עלה על לשון החול של ברדוויל"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אל-בחאר
והגיע להיות מפקד ב"ח. את שמיל, לעומת זאת, לא קידמו - מה הדין הנכון?
מפקד הספינה, הקצמ"ש והסמן הראשי כולם נצרבו בחותם הקלון ובחיל קטן כמו שלנו זה היה אולי עונש חמור יותר מהדחה. המשכנו לפגוש אותם בב"ח או בבה"ד או באשדוד ומאחורי גבם לשמוע מהוותיקים את הסיפור על הפשלה הגדולה ההיא. בעובדה שאני זוכר את שמותיהם אחרי כל כך הרבה שנים אני רואה סימן שהם נענשו אולי לכל החיים.


יא וואראדי , אתה מעלה נשכחות...

יחזקאלי (אח"י "חנית") עלה על השרטון החולי החיצוני של ברדאוויל בגלל טעות-ניווט
שעשה נגד-המי"ק של משבצת שלמה (!) על הגריד - לעניות דעתי טעות הניווט הזו היא
שיא שלא יישבר של תקופת שולחנות המי"ק...
באשר להורדה :
שני סטי"לים חיברו חבלי גרירה ומשכו בו זמנית , אך לא הצליחו להוריד אותה -
ולבסוף הגיעה גוררת אזרחית מאשדוד שהצליחה...

למעט המדחפים (שהצ'טקמקו בצורה מדהימה מ-"ניקוי חול" ב-40 קשר) - לא נגרם נזק .
אני הייתי אז ב-"געש" , וישבנו במי"ק והקשבנו במתח רב לתהליך החילוץ ברשת החילית...

העלייה של שמיל (אח"י "חיפה") הרבה יותר פרוזאית :
קצין הגנ"ק הכין נתיב על מפה , ובדיעבד הסתבר שמה שנראה לו כנקודה של עיפרון על
המפה , נקודה שעליה מתח את הקו - זה בעצם איון קטן , שבהמשך זכה לשם נצחי במפות
הניווט של חה"י , הלא הוא "שמיל איילנד"...

מגורי חרטום נפרצו , אך צוות בקרת-הנזקים פעל בצורה מרשימה ביותר ומנע הצפה וטביעה .
הספינה נגררה לב"ח ע"י אניית-סוחר ישראלית , בליווי צמוד של ה-"געש" (עליה הייתי) וה-"חרב"...

ובאשר לזיכרון החילי (שלשמו התכנסנו...) :
להערכתי , יחזקאלי קיבל קידום גם כי היה בקליקה הנכונה , אבל בעיקר מכיוון שהארוע היה
במלחמה , הארוע לא זכה לפירסום , ו-"במלחמה יש טעויות"...

שמיל , להערכתי , לא קודם מכיוון שהספינה כמעט אבדה .

גבי , מפקד ה-"געש" , לא קודם בפיקוד הימי עקב "אחריות מפקד" , ולמרות שאני אוהב אותו
ויש לנו הרבה "אכילה משותפת מהמסטינג" בתקופתו ב-ש/3 , לצערי אני חושב שבצדק...

באשר לקצמ"ש , ששמו -בעיני- נודע לדראון עולם ולא אכתוב אותו כאן , הרי ש-"אות קין"
מוטבע על מצחו לנצח , ולעולם יובא כדוגמא "איך אסור להתנהג בים" - ובצדק .
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #69  
ישן 08-09-2010, 13:44
  esamaha esamaha אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.12.08
הודעות: 49
החוף הסעודי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Pshahar שמתחילה ב "המים קצת קרים .."

המצב בחוף הסעודי של ים סוף עבר שינויים דרמטיים ב29 השנים שחלפו מאז המקרה.
ב1981 היה מדובר בחוף מבודד שהוא לא רק בלתי מיושב, אלא אין לרוב אורכו דרכי גישה מסודרות.
מאז ועד היום הסעודים עשו הרבה מאוד כדי להפגין נוכחות קבועה לאורך החוף שאורכו מאות ק"מ.
מדרום לעקבה הוקמה העיר ח'אקל שאת אורותיה ניתן לראות בלילה בבירור מאילת.
נמתחו קווי חשמל ומים ונסלל כביש די איכותי לאורך החוף בואכה ח'אקל. אם אני לא טועה יש עוד כמה יישובים שגם כוללים מפעלים/מחצבות לאורך החוף מול חופי סיני. מן הסתם הוקמו שם גם מתקני צבא כולל מכ"ם ימי ואווירי. כיום החוף הזה הוא בהחלט לא נטוש או חשוך לגמרי. אילו היה קורה מקרה כזה כיום קשה מאוד להאמין שהוא לא היה מסתיים בהתנגשות צבאית או בהליכה לשבי הסעודי של אנשי חיל הים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #71  
ישן 08-09-2010, 14:21
  גיל חזקיה גיל חזקיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.04.08
הודעות: 4,322
בתגובה להודעה מספר 69 שנכתבה על ידי esamaha שמתחילה ב "החוף הסעודי"

מסופקני מאוד אם תתרחש תקרית כזו בשנית היא תסתיים בהתנגשות צבאית ו\או הליכה בשבי.
אין לסעודים אינטרס לבצע פעילות פרובוקטיבית מהסוג הזה וסביר להניח שהם ישבו בשקט כמו הפעם הקודמת.
אין ספק שבידודו היחסי של החוף השפיע על המוטיבציה הסעודית להתערב בפעולה,אך הסיבה העיקרית שהם לא התערבו בסופו של דבר היא הלחץ האמריקאי שהופעל עליהם שצידד באי התערבות ומתן חופש פעולה לחיל הים.
_____________________________________
"השגנו את מטרתינו בנחישות ובעוצמה שלא לאפשר לערבים המשוגעים האלה להשיג נשק גרעיני.
אנחנו לא חוששים מאותן 'נשמות טהורות',שכל התנינים בנהרות דרום-אפריקה לא יוכלו לספק להן די דמעות שיוכלו למחות את צביעותן,ובטוחני שאתה מבין אותנו היטב".

רא"ל רפאל איתן במברק אל שר ההגנה הדרום אפריקני מגנוס מאלאן מיד לאחר תקיפת הכור בעיראק.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #83  
ישן 29-07-2020, 21:50
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,141
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי strong1 שמתחילה ב "אפרופו דברים שתקועים על החוף הסעודי... זה שוכב כבר 60 שנה במרחק יריקה מהאי טיראן"

אמנם באיחור (וייתכן שהגבתי פעם על כך במקום אחר) אבל יצא לי לטוס בגובה נמוך מאוד מעל הקטלינה הזו.
זה היה בתקופה שביצענו כוננויות בשארם לאחר הפלת מטוס הנוסעים הלובי. מידי פעם היינו צריכים לבצע טיסות רענון למטוסי הכוננות ואחד הטייסים הוותיקים, שהכיר את הקטלינה מהעבר, החליט להציג אותה בפני.
רק לאחרונה הבנתי שאפילו מפקד חיל האוויר היה מרשה לעצמו לעשות דברים כאלה (גיחות "תיור").
בספר "רבע לשמונה" שיצא לא מזמן מתוארת גיחה של מוטי הוד, כשבחן את הנווט רזצ'יק בשלב האחרון של קורס הטיס, הפתיע אותו בגיחה לפטרה. לאחרונה נודע לי שהוא עשה גיחה דומה עם הנווט עשהאל כשהצטרף לטיסות פריסה של טייסת 201 לשארם.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י yaari בתאריך 29-07-2020 בשעה 21:53.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:11

הדף נוצר ב 0.62 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2020 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר