20-09-2005, 19:51
|
|
|
חבר מתאריך: 01.04.02
הודעות: 4,925
|
|
דברים שהחלקת/השמטת/עיוותת- מהביוגרפיה של סמי מיכאל...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי tatiana שמתחילה ב "מאחר ואתה רוסי (כמוני) אתה לא יודע מי זה סמי מיכאל צא ולמד"
אתה כותב: "בעודו בתיכון היה פעיל בתנועת השמאל בעיראק למען זכויות האדם" מעניין למה אתה לא קורא לילד בשמו אלא מכנה אותו בכינויים מתיפייפים. סמי מיכאל היה מגיל 15 פעיל במפלגה הקומוניסטית העירקית, אם זאת היתה תנועת שמאל שכל מעייניה הן זכויות האדם-על כך ניתן להתווכח.
עם סיום השלטון המנדטורי בעירק בשנת 1930 סולקו כל היהודים שהיו פקידים זוטרים ובכירים בממשל העירקי היו יהודים שהשתלבו בתנועות ציוניות כמו תנועות החלוץ וביתר והיו יהודים שלא רצו לותר על חלומם להשתלב בעירק ופנו למפלגה הקומוניסטית העירקית כמו מיודענו סמי מיכאל.
הנה כי כן, בראשית דרכו היה הסופר מנוכר לציונות ובחר תנועות שניסו להידמות ולהשתלב באומה הערבית.
http://w3.kfar-olami.org.il/asaf/pe...haim10/alia.doc
כקומוניסט הוא נרדף ע"י המשטר וברח לאירן ומשם הגיע לישראל. בישראל כפי שבמקרה או שלא במקרה שכחת לציין, הוא הצטרף למפלגה הקומוניסטית הישראלית וכתב בעיתון הקומוניסטי אל אלתיחאד.
כפי עדותו בראיון ב"הארץ" : "בשש-שבע השנים הראשונות בארץ מה זה הייתי ערבי עיראקי, עד טיפת דמי האחרונה. הייתי חבר מערכת 'אל-איתיחאד' הקומוניסטי וגרתי בוואדי ניסנאס ואפילו התחילו לחפש לי שידוך עם ערבייה. לא מצאתי אז שום הבדל ביני לבין הערבים" אחר כך הוא טוען "ב-1955 התפכחתי מהקומוניזם ועזבתי את המפלגה מאוכזב " אבל במקום אחר הוא טוען שגם הרבה אחרי עזיבתו את המפלגה עדיין חש כיהודי ערבי: "בעשרים השנים הראשונות שלי בארץ חשתי כיהודי ערבי שהיגר מעיראק לישראל"
גם כיום הוא מגדיר את עצמו כלא ציוני: "ואני פטריוט ישראלי, ואני לא ציוני. כשאני אומר פטריוט אני מדמה עצמי למטרייה שגם לערבי ולגר שחי בתוכנו, כולל העובדים הזרים שהולידו פה ילדים, לכל אלה יש מקום מתחת למטרייה הזו."
http://www.haaretz.co.il/hasite/pag...SubContrassID=0
לגבי הפרסים הרבים שקיבל הסופר, משום מה יש מתאם גבוה מאוד בין פרסים שמקבלים סופרים ישראלים לבין עמדותיהם הפוליטיות האולטרא שמולאניות. אני לא אומר שיש כאן מגמה , מה פיתאום? מאוד יתכן שכל הכישרון הסיפרותי נפל רק בצד השמאלני של המפה הפוליטית ...
על דרכו הספרותית מעיבה הפרשיה האחרונה של ספרו האחרון יונים בטאפלגר שהושפע "יתר על המידה" מספרו של הסופר הפלסטינאי של ר'סאן כנפני "השיבה לחיפה" מבלי שהסופר טרח לציין זאת בקרדיטים של ספרו, ועל כך נכתב בראיון ממנו צטטתי.
לאחרונה התנצל עורך "הארץ" בחצי פה בפני הסופר, לאחר הזה לקח קשה מאוד , גם מבחינה בריאותית, את ההאשמות הנרמזות על פלאגיאט במאמר, אך העובדות נשארו בעינן. גם בעין בלתי מזויינת ניתן לזהות את השפעת הספר "השיבה לחיפה" והסופר לא טרח לציין זאת במילה על גבי הספר.
נערך לאחרונה ע"י relove בתאריך 20-09-2005 בשעה 19:54.
|