לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #4  
ישן 25-09-2005, 00:03
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,040
ובמכוניות?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Ron685 שמתחילה ב "למה לא מתדלקים מטוסי קרב במימן?"

יש משהו באמירה הכללית שלך שהמימן הוא בעל אנרגיה גבוהה מאוד למשקל. קילוגרם אחד של מימן יכול לייצר אנרגייה בערך כשלושה ק"ג בנזין. לצערנו כדי להחזיק ק"ג אחד מימן צריך לדחוס ולקרר אותו ושלמור אותו במיכל השוקל כמה עשרות ק"ג כך שעדיף בנזין.

מעבר לכך, במכון וייצמן מצאו שיטה להפיק מימן בצורה זולה יחסית (אשר לפי הלינק שהבאת תהייה ישימה בעוד עשור). מימן אינו מחצב כדלק, על מנת להפיק מימן צריך להשקיע אנרגייה היכולה לשמש לצרכים אחרים. המימן הוא בעצם "חשמל" לא מקור אנרגייה אלה אמצאי להעברת אנרגייה ולכן אין כדאיות כלכלית להשתמש בו.

וזאת מבלי להכנס לישימות של מימן בהנעת מטוס, סיכונים, תילוק וכדומה.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 25-09-2005, 10:11
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הרעיון אינו חדש
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי Ron685 שמתחילה ב "אבל במאמר שהבאתי הם טוענים..."

למעשה הוא כבר נבחן אי שם בשנות השישים (?) ושוב כאשר היה משבר הנפט בשנות ה-70.
באותה התקופה אף שקלו הנעה גרעינית למטוסים.

למימן יש כמה בעיות:
1) ההפקה שלו יקרה
2) הוא יוצר בעיות באכסנה
3) טמפרטורת הבעירה שלו גבוהה

אני מניח שהמעבר למימן הוא גם עניין של זמן, אבל כנראה שהטכנולוגיה הדרושה, אינה זמינה כיום (לפחות לא בצורה יעילה וזולה מספיק, כדי לעשות זאת לאפקטיבי מסחרית).

....ותמיד כדאי לזכור שיש הרבה בעלי אינטרסים מאחורי ההנעה בדלק. איילי הנפט שכנראה גם יושבים טוב בתעשיית המטוסים והרכב.... או במודי השפעה אחרים (נשיא ארה"ב כמשל).
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 25-09-2005, 13:21
  הפ.ב. הפ.ב. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.04
הודעות: 805
דל'קים למנועים אויריים
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי general_m שמתחילה ב "ומה לגבי הנעה בגז בישול? (אני..."

לגבי השימוש במימן הרעיון באמת עלה כדלק למנועי נוסעים.
הסיבה העיקרית לכך שהרעיון נזנח היא שהצפיפות של מימן ( גם מימן נוזלי )
היא נמוכה מאוד כלכן האנרגיה ליחידת נפח היא קטנה כלומר דרושים מיכלי
דלק ענקיים שיוצרים גרר גדול יותר והתוצעה הסופית לא מצדיקה את הבלגן
של שימוש חומר כל כך לא סימפטי.

לגבי גז בישול הרעיון באמת קיים כשהשיטה היא שמתדלקים את המטוס
בגז מעובה שמייד מתחיל לרתוח. כלומר מייד חייבים להפעיל מנועים ולהמריא.
זו גם הסיבה שגז בישול ( גפ"ם ) ומימן לא יכולים לשמש למטוסי קרב שחייבים
להיות מתודלקים ולטפוס כוננות.

לגבי מנועי פלזמה. מדובר בכלל למנועים חלליים שאמנם היעילות שלהם ליחידת
דלק היא מדהימה אבל הדחף האמיתי שהם מיצרים הוא נמוך בצורה מגוחכת ,
ומתאים רק לעבודה בלי חיכוך (חלל ).
בנוסף מנועי פלזמה משתמשים לרוב בחומרים רעילים כמו בריליום ושאר ירקות
כך שגם זה לא יתרון.

נערך לאחרונה ע"י הפ.ב. בתאריך 25-09-2005 בשעה 13:23. סיבה: שגיעת כתיב
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 25-09-2005, 13:01
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Ron685 שמתחילה ב "למה לא מתדלקים מטוסי קרב במימן?"

אתה מדבר על טכנולוגיה עתידית, של "מגח סילון" שיוכל להטיס טילים ומטוסים במהירויות מסביב ל-12 מאך ואפילו עד 20 מאך. מנועים אלו עושים שימוש במימן בתור דלק, המגיב עם חמצן מהאויר.

הטכנולוגיה בפיתוח מקביל באמריקה ויפן. ניסוי ראשון נעשה בשנים האחרונות. הטכנולוגיה תבשיל רק בעוד עשרים שנים לכל הפחות.

כל כמה שהבנתי, המחסום העיקרי הוא טכנולוגיה של מתכות, קלות ועמידות מספיק לחום. הרעיון והקושי הוא, לחסוך את הצורך בלסחוב מיכלי חמצן נוזלי כמו שעושים הטילים והחלליות של נאסא (כמו המעבורות או הסאטורן 5, טיל הירח) עשו שימוש במיכלי מימן וחמצן. בגלל העלויות הקשורות למנועים כאלה, ודלקים מסוכנים שכאלה, השימוש בהם מוגבל למעשה רק לטילים וחלליות כבדות במיוחד.

קושי נוסף, המנוע חסר מניפות לדחיסת האויר במנוע. האויר נדחס בעזרת המהירויות הגבוהות של הכלי. כלומר, צריך קודם להעביר את הכלי למהירויות גבוהות לפני שהמנוע יוכל ליפעול.

עוד בעיה חשובה הקשורה למימן, יש לו נטייה לברוח מרוב מיכלי האחסון (במצב של גז דחוס). לכן חייב להיות במצב נוזלי בטמפרטורות מאוד נמוכות (שזה דבר יקר מאוד). לכן, שימוש צבאי במימן כדלק הוא מאוד מאוד מוגבל. (אולי לשיגור לוויני ריגול ענקיים למסולול).

רעיונות למטוסים ראקטים היו קיימים עוד בימי מלחה"ע השניה. אלא שהחיסרון הגדול שלהם הוא טווח מוגבל וצורך בנשיאת כמויות גדולות של דלק. גם ההיגוי היה קשה מאוד, כך שכלים אלו שימשו (בעיקר על הנייר) למשימות התאבדות. הגרמנים בנו "מטוסי יירוט חד פעמיים" / טילי נ"מ מאויישים והיפאנים בנו מטוסי קמיקזה ראקטים. למטוס הגרמני היה שימוש מאוד מוגבל בחודשי המלחמה האחרונים ממש. היפאנים לא השלימו את הפיתוח שלהם בזמן. שני המטוסים לא היה אמורים לנחות.

פתרון ביניים שנתקלתי בו, הוא לעשות שימוש בכמויות קטנות של מימן כתוסף דלק. להוסיף אותו ל-after burner של מטוסי קרב, לייצר ימפולסים, או פיצוצים קטנים שיאיצו את המטוס במקצת... אבל זה עדיין רק רעיון... תקלה הכי קטנה והמטוס מתפוצץ לאלף חתיכות.

מנוע פלסמה, שמוזכר אי-שם בהמשך, הוא שוב משהו אחר לגמרי. הרעיון הוא ליינן גז כבד יחסית, בניסוי עשו שימוש בקסנון (Xe) מיונן, שהואץ באמצעות שדה חשמלי חזק במיוחד. השדה החשמלי מקנה לגז המיונן מהירויות מאוד גבוהות, תיאורטית, אפילו מהירויות יחסותיות. התוצאה, שלכמות קטנה מאוד של גז, יש תנע מאוד גבוה, כלומר צריך לסחוב פחות דלק. החיסרון, תאוצה מאוד איטית. המנוע צריך לעבוד המון זמן, ככל שמנוע עובד יותר זמן, כך המהירות הסופית גבוהה יותר. מנועים אלו טובים לשני שימושים, שניהם בחלל: תיקון מסלולים של לווינים (כדי שלא יצנחו אל הארץ) או טיסות למרחקים גדולים מאוד (למשל למאדים או אל מחוץ למערכת השמש).

מנוע אטומי, פולט גם הוא פלסמה. (שם דובר באמת על גז מימן), אלא שאת הפלסמה הזו מייצר החום התרמי של הכור הגרעיני. האמריקאים ניסו לפתח מנוע אטומי לחלליות, והניסוי הגיע באמת לשלבים די מתקדמים, עד שהופסק מסיבות שונות, כמו איכות סביבה והמלחמה קרה (הרוסים לא אהבו פצצות אטום פוטנציליות עפות להן מעל הראש, פעילי איכות הסביבה פחדו ובצדק מפיצוץ ונשורת מתקלה במנוע כזה).

נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 25-09-2005 בשעה 13:08.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:28

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר