לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-09-2005, 10:07
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,840
Facebook profile Follow me...
שאלה מיראז', שחק, נשר, כפיר, אריה...

אפשר הסבר על המטוסים הללו?
רצוי שיהיה בעברית ויותר ברור ממה שיש באתר חיל-האוויר.
אני מבין שמיראז' = שחק?
היו כמה דגמי מיראז', שנבדלו ביעודם ובסוג המנוע?
שהנשר הם מטוסי מיראז' שיוצרו בארץ?
הכפיר הוא נשר למתקדמים שכולל כנפוני קנארד (הראשונים היו קטנים ואח"כ גדלו)?
שהאריה והלייש ואפילו הלביא הם קרובי משפחה?
כיצד ניתן להבחין בין המטוסים (סימני זיהוי חיצוניים פשוטים) ?
מהן הסכימות השונות בהן הם נצבעו (אני מבין שהשחק היה כסוף, אח"כ בסכימה ג'ינג'ית ושב כסוף)?
מי שירת באיזו טייסת, משימות ובסיס?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 26-09-2005, 10:34
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
על המשפחה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "מיראז', שחק, נשר, כפיר, אריה..."

על קצה המזלג:

הראשון: Mirage IIICJ - האות J נועדה לציין את הדגם לישראל J= יהודי
המטוס הגיע עם מנוע אטאר עם שהצנ"פ שלו היה בנוי משני חלקים. זה יצר בעיות, ובעת תקלה - גם יצר הנעה וקטורית שבהחלט הקדימה את זמנה בהמשך המנועים הוחלפו בדגם משופר עם צנ"פ "סטנדרטי" (שמישהו ישלים את הפרטים לגבי המנועים אח"כ. הדגם הדו-מושבי היה Mirage IIIBJ
השני: Mirage VJ - מטוס שבוצעו בו שינויים להתאמה לתקיפה. בין היתר הסירו ממנו את המכ"מ והחליפו אותו במד טווח (יש מי שיקרא לו מכ"מ טלמטריה). הפרויקט, בהזמנה והגדרה ישראלית נקרא תחילה Mirage VFR כאשר VFR זה בעצם כט"ר - כללי טיסה ראייה (בניגוד למכשירים). כתוצאה מהאמברגו, צרפת ביטלה את ממכירת המטוסים לישראל, אבל העבירה את המטוסים לארץ בחלקים, כך שבתע"א הוקם קו ייצור סודי של המטוסים, שכונו "נשר".
המטוסים נחשבו סודיים ועובדת שרותם של המטוסים נשמרה בסוד עד להוצאתם מהשרות ומכירתם לארגנטינה. בארגנטינה כונו Dagger ולאחר ששופרו הם מכונים Finger. במטוסים מותקן מנוע אטאר 9C.

מטוסי השחק החלו דרכם בצבע מתכת כסוף (כלומר - בלי צבע) ובהמשך נצבעו בסכימה ג'ינג'ית. מטוסים ספורים (6 אם זכור לי נכון) נצבעו באפור עליונות אווירית.

חיצונית נבדל הנשר מן המיראז' (שחק) בצנ"פ קצר יותר ובצינור פיטו המותקן מתחת לחרטום בדומה לכפיר. החרטום גם מחודד בגלל ה"אין מכ"מ". על מנת להסות את המטוסים - נצבע כל קונוס החרטום בשחור, על מנת להקשות על זיהויים בהשוואה לשחק שהחרטום השחור שלו נבע מראדום המכ"ם...

מטוס הכפיר הוא כבר מפיתוח וייצור מקומי. הכנף שופרה, המבנה חוזק והותקן במטוס מנוע J-79 - גרסה דומה לזו שהיתה בקורנס (זה לא אותו המנוע אבל יש להם הרבה מן המשותף).
המנוע יצר בעיות חימום למבנה ולכן יש לכפיר עוד הרבה פתחי קרור - הבולט שבהם הוא הכונס שבשורש מיצב הכיוון.
בהמשך נוספו לכפיר גדרות זרימה - מעין משטחי קנארד קטנים. הדגם כונה בישראל "כפיר גדרות" בחו"ל קראו לו C-1 והאמריקאים הלבישו לו F-21A לאחר שהשתמשו בו לדימוי המיג-21 (בגלל זה המספר 21).
השלב הבא היה התקנת קנארד גדול יותר בדגם C-2. המטוסים האלו החלו את דרכ בסכימה ג'ינג'ית ואח"כ עברו לאפור עליונות אווירית.
דגם משופר לתיקפה עם יותר נקודות חימוש, כני נסע מחוזקים ושיפורים אחרים - הוליד את ה-C-7 ששרת בעיקר בטייסת "מגיני הערבה". המטוסים היו צבועים בהסוואה ג'ינג'ית, למרות שהטייסת האחות (התוכי המנפץ) הפעילה אף היא מספר מטוסים מדגם זה בעיקר בצבעי עליונות אווירית. ככלל ה"תוכי המנפץ" לא הפעיל C-7 אלא רק C-2.
בשנות ה-90 נסגרו הטייסות שהופעלו בחצור. ה"תוכי המנפץ" הודממה, ו"מגיני הערבה" הפכו ל"עוף החול" והוסבו ל-F-16 בלוק 15 מעודפי ארה"ב.
היו עוד כמה גרסאות לכפיר שנועדו לייצוא (כפיר C-10, כפיר 2000) אבל אלה לא הופעלו בח"א למעט טיסות ניסוי ובחינה.

האריה והלייש היו תכנוני קונספציה שירדו מהפרק והוחלף בלביא.

לגבי טייסות ובסיסים - אשאיר זאת למישהו אחר. אולי אשלים בערב
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 26-09-2005, 10:59
  G_Zhukov G_Zhukov אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.03
הודעות: 2,807
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "על המשפחה"

מספר הערות:

מטוסי המיראז 3 המקוריים צויידו במנועי Atar 9-B מתוצרת חברת סנקמה.
מנועים אלה היו מנועים עם מבער אחורי שצוידו בצינור פליטה צנ"פ מתכוונן
וקצהו זוג תריסים, עליון ותחתון. בעת הפעלת המבער האחורי וכדי למנוע היווצרות
לחץ על הטורבינה התריסים הללו ניפתחו על הוראה מווסת המנוע.
אחד החסרונות של דגם מנוע זה היה תקלות בהפעלה ההידראולית של הזרועות
שפותחות וסוגרות את התריסים ואז היה יכול להיווצר מצב שחלק מהתריסים נפתח
וחלק נפתח חלקית או בכלל לא. ומכאן תופעת המעין הנעה ווקטורית.
הבעיה נפתרה על ידי החלפת המנוע בדגם מתקדם יותר‭ ‬מדגם Atar 9-C אשר היה מצוייד
בצנ"פ "עלים" שנפתח בתנועה מעין מעגלית.
עם זאת מנועים אלה עדיין סבלו מרמה גבוהה של תקלות בגלל המורכבות הרבה של
מערכותיהם השונות בעיקר בוויסות הדלק, לחץ שמן ועוד.

מטוס ה"נשר" אכן התבסס על תכנון המיראז' 5. מן המפורסמות שמערכת הבטחון השיגה
בדרך לא דרך את תכניות המטוס ומערכותיו. המקרה המפורסם היה מקרהו של המהנדס
השוויצרי פראונקנכט שעבד בחברה שויצרית‭ ‬שיצרה בזיכיון מטעם סנקמה את מנועי האטאר.
הוא העביר לנציגים ישראלים ארגזים עם תכניות מנועי האטאר 9, דבר שאיפשר יצור
המנוע בישראל ולחסוך שנים ארוכות של מו"פ. פראונקנכט בסופו של‭ ‬דבר‭ ‬שניתפס על ידי השלטונות
השוויצריים, נשפט בעוון ריגול לטובת מדינה זרה וריצה מספר שנים בכלא.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 26-09-2005, 21:54
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
יש לי תמונות. אעלה אותם כשאמצא.
בתגובה להודעה מספר 17 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "יש סתירה בדבריך"

טייסת התוכי המנפץ היתה טייסת שהפעילה C-2 אולם למרבה ההפתעה היו לה גם מספר בודד של מטוסי C-7. למה? איך? לא יודע. אבל זו היתה טייסת של C-2. עוד יכולת ייחודית שלה היתה צילום אוויר. מטוסי הצילום (כמו זה זבמוזיאון) היו שלה.

טייסת "מגיני הערבה" היתה טייסת של C-7 בלבד.

אני מכיר את העניין ממקור ראשון (גם כי היה לי בן-דוד בטייסת, שדאגתי לבקר) וגם כי מפקד המשלחת שלי לחו"ל היה בעצם מפקד הטייסת הזו וגם כי ידידה שלי היתה בטייסת (נהגת קלארק - היתה קיבוצניקית עם רשיון לטרקטור).....

אני לא זוכר איפה, אבל יש לי צילום של זוג של "התוכי המנפץ" - אחד אפור והשני ג'ינג'י....

עריכה: מצאתי!

בספר : Israeli Fighter Aces ע"מ 73 נראה מטוס 826 אפור ומטוס 853 ג'ינג'י בטיסת מבנה.
ניסויים בסכימת צביעה?

דבר אחד בטוח - הג'ינג'י הוא C-7 לפי הפיילון הנוסף בשורש הכנף. האם האפור הוא C-7? קשה לי להאמין...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 26-09-2005 בשעה 22:09.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 26-09-2005, 10:38
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,244
כל כך הרבה להגיד, כל כך מעט זמן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "מיראז', שחק, נשר, כפיר, אריה..."

מיראז' = שחק.
נשר = מיראז' 5 שיוצרו בארץ לאחר האמברגו הצרפתי (לפי הסיפור המקובל) או שהובאו בחשאי מצרפת (לפי מקורות אחרים)
אריה = מטוס קרב מתקדם שמעולם לא התרומם משולחן התיכנונים - http://www.iaf.org.il/Templates/Jou...469&docID=18682
האריה הוליד את הלביא.

עריכה : מכיוון שצחי נתן תשובה הרבה יותר מלאה, אני אחזור פה על משהו שכתבתי פה לפני שנה (http://www.fresh.co.il/dcforum/Army/9746.html) ונראה מה יש למומחים להגיד :

אבל הסיפור המלא מאחורי הנשר הוא עדיין נעלם גדול מאד. לא רק שבמקרה הטוב הנשר הוא לא 100% תוצרת ישראל , יש מצב שהוא בכלל לא נבנה בישראל.
הסיפור הוא כזה : באוגוסט 2000 פרסם בארה"ב מגזין בשם wings כתבה על ג'ין סלבי, מהנדס שהשתתף בפיתוח מטוסים רבים וטובים בארה"ב ואף תרם מהידע שלו לתע"א בפרויקטי הכפיר והערבה. בתוך הכתבה היו הפנינים הבאות:


""It was then that a new and completely unexpected challenge arose, one that he could never have goreseen. Five thousand miles away, in Israel, a delivery of Mirage jets, purchased by the Israelis, had been embargoed by their french manufacturer, Dassault, on the orders of French president, Charles deGaulle, or so everyone was led to believe. The Six Days War of 1967, in which Israel had triumphed over a strong coalition of five Arab states, was over, but the country desperately needed the promised aircraft. Without them, it was claimed, the tentative balance in the Middle East could not be maintained."

...

"Gene, with the blessings of the US government and his employer, took a one-year leave of absence and traveled to Israel. What he discovered was not what was being portrayed in the newspapers.

Instead of an embargo - which was only proclaimed to ease the fears of their Arab oil suppliers - the French were shipping brand-new Mirage IIIC jets, complete in knockdown assembly kits, direct to Israel aboard USAF C-5 cargoplanes. There was no embargo and the Israelis were not building 50 examples of their own version of the Mirage, called Nesher, from plans purportedly smuggled out of Switzerland - a licence builder - but were merely putting them together on a modern production line as fast as the C-5s could make delivery. "

למי שלא הבין, לפי הגרסה הזאת הנשר הוא הוא מיראז 5 צרפתי, לא עותק ולא כלום. ג'ין סלבי עצמו אישר את הדברים המיוחסים לו בכתבה מאוחר יותר שוב פעם. לא רק זאת אלא בדיקות של שני נשרים, אחר ביובילטון באנגליה במוזיאון אוירית הצי והשני במוזיאון בחצרים גילו שבשניהם טבועות כתובות של aerospatiale ושל יצרנים צרפתים אחרים. במקרה הטוב אם כן, המטוס מלא רכיבים צרפתיים. במקרה הקצת פחות טוב הוא פשוט צרפתי.
מה הסיפור האמיתי בהחלט אני לא יודע, ועד שלא נקבל יותר מידע רשמי מאחת ממשלות ישראל/ארה"ב/צרפת כנראה גם לא נדע. אבל הסיפור הידוע הוא בכל מקרה כנראה לא כל כך נכון, או מסתיר יותר ממה שהוא מגלה. מישהו שם לב שבאתר חיל האויר כל הסיפור הזה נעדר? שכל פיתוח המטוס, משהו שממש גדלנו עליו, מתואר בשלושה משפטים?
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 26-09-2005 בשעה 12:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 26-09-2005, 10:54
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
כמה נקודות
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "כל כך הרבה להגיד, כל כך מעט זמן"

אני מניח שלא נדע את הסיפור האמיתי אודות הנשר - האם נשלחו קיטים או מטוסים מפורקים או מה...
זה לא יקרה קרוב לודאי בשנים הקרובות, ובכל אופן כדאי לזכור את הנקודה הבאה:

האמברגו הצרפתי לא חל על חלקי חילוף אלא רק על מערכות, ולכן סביר שהעבירו אל ישראל את החלקים (גם אם מדובר בכנפיים מורכבות, שהרי כל עוד לא מדובר במטוס מורכב - תמיד ניתן להגדיר זאת כחלק חילוף.

דוגמא נוספת לכך - מטוס המיראז' 111 (זה שצבוע עכשיו כ-158) הוא מיראז' עם כנף של נשר...

לגבי סיפור גניבת התוכניות - אכן היה דבר כזה, כאשר מהנדס שוויצרי גנב תוכניות של המנוע עבור ישראל (מנוע המיראז' הורכב גם בשוויץ). זה היה אחד הדברים המיותרים ביותר - חלק ניכר מהמנוע יוצר והורכב בארץ במנועי בית שמש, ובלאו הכי לא היתה כל בעייה לקבל את המידע, גם בצינורות רשמיים, ובמקרה המנוע - האמברגו חל רק על חברות ממשלתיות - והמנוע יוצר על ידי חברה פרטית שמלכתחילה לא חל עליה האיסור למכור לישראל....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 27-09-2005, 00:33
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
שחק, נשר, כפיר....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "מיראז', שחק, נשר, כפיר, אריה..."

שחק: מיראז' III
3 דגמים הגיעו לארץ:
מיראז' IIICJ - הדגם החד מושבי.
מיראז' IIIB - הדגם הדו-מושבי.
מיראז' IIIE - דגם הצילום (שני מטוסים)
המטוסים היו מצוידים במנוע אטאר 9B והוחלפו במנועי אטאר 9C לא בגלל הצנ"פ כי אם בגלל בעיות אטמים במערכת הדלק (איך? סיפור בפני עצמו).

נשר: מיראז' V
המטוסים הללו הורכבו בתעשייה האוירית כאשר רוב החלקים מסופקים ע"י דאסו עצמה. האמברגו הצרפתי נעשה על כלי נשק ולא על חלקים. ומנועים היו אז בשפע במלאי. הסיפור של השויצרי שגנב את התכניות הוא נכון בהחלט אך לא את תוכניות המנוע כי אם את תוכניות המטוס שבאותה עת הורכב גם בשויץ. הוא קיבל על כך 200,000$ ממדינת ישראל נתפס וישב 4.5 שנים בכלא.
הטייסים התלוננו על ביצועי המטוס ואמרו "אך, לו היה לנו מיראז' עם מנוע של פאנטום" מה שהוליד את ייצור מטוס הטכנולוג. מטוס נשר דו-מושבי מס' 88 שהושתל בו מנוע של פאנטום.
מטוס זה נפל לים ובמקומו נלקח מטוס שחק דו מושבי מס'...88 שמוצג כיום בתור הטכנולוג במוזיאון ח"א.

זה כמובן הוביל ליצור הכפיר הראשון.
לאחריו בא הכפיר קנארד (הסימון C-1 לא היה ולא נברא זוהי המצאה של עיתונאים עלומי שם)
ולאחריו הכפיר עם הקנארד הגדול יותר שסומן C-2.
ואחרון אך לא חביב היה הכפיר C-7 ששירת אך ורק בטייסת "שומרי הערבה" כמו שנקראה אז.
ישנו גם הכפיר 2000 שלא נכנס לשרות בח"א ונמכר למספר מדינות.

האריה היה תוכנית אב ליצר מטוס קרב דו מנועי בדומה ל-F-18.

תמונות של כל דגם ודגם בקרוב...
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #33  
ישן 27-09-2005, 05:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
תיקון טעות
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "שחק, נשר, כפיר...."

ציטוט:

הטייסים התלוננו על ביצועי המטוס ואמרו "אך, לו היה לנו מיראז' עם מנוע של פאנטום" מה שהוליד את ייצור מטוס הטכנולוג. מטוס נשר דו-מושבי מס' 88 שהושתל בו מנוע של פאנטום.
מטוס זה נפל לים


מטוס זה היה חד מושבי וכונה "רעם ב'" מטוס זה אכן נשא את מספר הזנב 88 אך היה חד מושבי.

ציטוט:

ואחרון אך לא חביב היה הכפיר C-7 ששירת אך ורק בטייסת "שומרי הערבה" כמו שנקראה אז.
ישנו גם הכפיר 2000 שלא נכנס לשרות בח"א ונמכר למספר מדינות.


כמו שכבר כתבתי - היו מטוסים בודדים של C-7 גם בטייסת האחות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #34  
ישן 27-09-2005, 07:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
ועוד משהו..
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "שחק, נשר, כפיר...."

ציטוט:
הסיפור של השויצרי שגנב את התכניות הוא נכון בהחלט אך לא את תוכניות המנוע כי אם את תוכניות המטוס שבאותה עת הורכב גם בשויץ. הוא קיבל על כך 200,000$ ממדינת ישראל נתפס וישב 4.5 שנים בכלא.


כאמור - עובדתית זה לא נכון. השוויצרי עבד בתאגיד זולצר שיצרה את המנוע ולא את המטוס, שהרי אם דאסו מאשרת (לא רשמית) לבנות את המטוס בארץ עם חלקים וג'יגים שהיא עצמה סיפקה - מדוע שהשרטוטים יהוו בעיה?

אומנם הבחור נשפט לארבע וחצי שנים אך בפועל ישב רק שלוש.

ועכשיו, אם נסכם - בוודאי תגיע למסקנה שהכותרת שלך - כל כך הרבה שטויות - בהחלט לא היתה במקומה, ולהיפך - היטבת לצטט אותי.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 27-09-2005 בשעה 07:17.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #35  
ישן 27-09-2005, 12:01
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
עוד שטויות!
בתגובה להודעה מספר 34 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ועוד משהו.."

נכון טעיתי בכתיבה בין נשר A ל-B סליחה.
כמו שכבר אמרתי התוכניות שנגנבו היו של המטוס ולא של המנועים ממקור מוסמך שאינני יכול לפרסמו בפורום זה.
מנועים היו למכביר ולא היה צורך בשום תוכניות ותפסיק להתווכח!!!
דאסו לא יכולה היתה לאשר לנו ליצר את המטוס - אתה שם לב מה אתה אומר?
יש עוד הרבה דברים צחי שאתה לא יכול לדעת ולא יודע אך לצערי עוד היום לא הכל ניתן לספר.

כפירים C-7 לא היו בתוכי המנפץ ולא יעזור לך כלום!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אין קשר בסוג המטוס לרעם א' ולרעם ב'.
התוכנית החלה כרעם א' על מטוס נשר מס' 88 ומאוחר יותר עקב שינוי מעטפות מסוימות שונה לרעם ב' ועדיין על אותו מטוס.

אגב צחי מדוע לאחר שנשר 88 נפל החליטו על מטוס שחק דו מושבי? יודע?
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 27-09-2005, 20:44
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
הנה התשובה המדויקת
בתגובה להודעה מספר 37 שנכתבה על ידי G_Zhukov שמתחילה ב "לגבי החלפת מנועי האטאר 9B ב..."

עד שנת 1963 יותר נכון 11 בנובמבר 1963 נפלו המון מיראז'ים גם לנו וגם לצרפתים עקב דום מנוע באויר.
בתאריך הנ"ל זה קרא לרן רונן (פקר) במטוס מס' 53.
הוא הצליח לגלוש ולהנחית את המטוס על שדה מבלי לגרום נזק למנוע.
התברר (לאחר פירוק המנוע כמובן) כי האטמים של מערכת הזרקת הדלק היו מחומר נחות ולא עמדו בטמפרטורות גבוהות. מה שבדרך כלל גרם לנזילת דלק הדלקותו ופיצוץ המנוע.
אטמים אלו הוחלפו בכל המיראז'ים ב"עולם" והבעיה של קט מנוע או התפוצצות נפתרה לתמיד.
האמן לי אני יודע מה אני כותב.
אתה יכול לקרוא על זה גם בספרו של רן פקר.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #59  
ישן 28-09-2005, 17:44
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,095
הדגל של אקוודור וקולומביה נראה כמעו אותו הדבר...
בתגובה להודעה מספר 58 שנכתבה על ידי agent_amos שמתחילה ב "זנב המטוס..."

ושתיהן מפעילות את הכפיר על דגמיו השונים, אבל המטוס שבתמונה אכן שייך לאקוודור, למרות שסכימת הצביעה לא אופיינית. ככה הם נראים בדר"כ כלל:


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.scramble.nl/mil/8/ecuador/gfx/photos/orbat-kfir.jpg]


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.scramble.nl/mil/8/ecuador/gfx/photos/main-kfir.jpg]
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 28-09-2005 בשעה 17:47.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:13

הדף נוצר ב 0.48 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2022 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר