לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי         אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-09-2005, 18:31
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
פלאסן סאסא, יצרנית רק"ם ומיגון קרמי

פלאסאן סאסא הישראלית, מובילה בינלאומית במיגון ובפיתוח ובייצור רכבים משוריינים, תחשוף 2 רכבים חדשים מתוצרתה בתערוכת AUSA 2005 שתערך בוושינגטון ב-3-5 לאוקטובר 2005.

הרכב המשוריין הראשון הוא קרקדן(KARKADAN), רכב משוריין 66X בעל עבירות מעולה. הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין פלאסאן סאסא לבין ATC האמריקאית.

שיתוף הפעולה היה כדלקמן: ATC סיפקה את משאית ה-6X6 ופלאסאן סאסא פיתחה את השריון, מה שמאפשר ל- קרקדן לשמש נגמ"ש לכל דבר ולהוביל עד 24 חיילים בשדה הקרב. ה- קרקדן מציע מיגון מתקדם ביותר נגד קליעים, רקטות RPG, מוקשי נ"ט ותחמושת ח"ש קטנת קליבר. המיגון מכסה גם את הקבינה וגם את החלק האחורי.

ה- קרקדן יוצג ב-AUSA כנגמ"ש, אבל יש לו גם פלטפורמות פיקוד ושליטה, פלטפורמה לוגיסטית ועוד. חשוב לציין שב- קרקדן יש מערכת מיזוג אוויר בחלק האחורי. כמו כן יש מערכת כיבוי אש אוטומטית גם עבור הצמיגים וגם עבור הכלי עצמו.

הרכב השני הוא הקרקל, רכב סיור משוריין שנבנה על שלדה של רכב אזרחי מתוצרת פורד.

פיתוח מיגון שיהפוך רכב אזרחי לרכב המסוגל להסיע בבטחה חיילים בשדה הקרב המודרני הוא אתגר לא פשוט ותפיסה חדשה בתחום המיגון. הקונספט הזה הוביל לבניית הקרקל, פיתרון חסכוני וגמיש העונה על אתגרי שדה הקרב העירוני המודרני והטרור.

הקרקל מציע את הרמה הגבוהה ביותר של מיגון, מה שמגדיל משמעותית את יכולת ההישרדות שלו. השריון מגן על הנהג והחיילים מפני כל הסוגים של תחמושת ח"ש בקוטר 7.62, מוקשי נ"ט ו-IED(מה זה IED?). חלל הפנים הגדול שלו מאפשר לקרקל לשמש גם כאמבולנס בשעת חירום, כלומר יש לו יכולת פינוי פצועים מעולה תחת אש.

עצם העובדה שפלאסאן סאסא השתמשה במוצר על המדף – שלדת הפורד, חסכה עלויות רבות ולכן עלות הקרקל נמוכה משמעותית מאשר כלים דומים אחרים שלא פותחו משלדה אזרחית. בנוסף לעלויות הרכישה הנמוכות, מי שישתמש בקרקל יוכל לקבל חלקי חילוף ושירות בכל העולם – בכל מקום בו לפורד יש נוכחות.
הקרקל הוא כלי חזק מאוד, בעל מנוע של 325 כ"ס, תמסורת אוטומטית וביצועים מעולים. הקרקל עוצב כדי לנסוע בחללים צרים, כמו סמטאות ערים. המשקל הנוסף של השריון לא משפיע בשום דרך על ביצועי הרכב. עם פיתרון המיגון החדש, הקרקל הוא בחירה מעולה כרכב לעימות בעצימות נמוכה, לוחמה אורבנית ומשימות הגנת המולדת.

מקור:
http://www.defense-aerospace.com/cg...I&modele=jdc_34
למישהו יש תמונות או עוד פרטים על הרכבים הללו?האם צה"ל מתכוון לרכוש אותם? ומה זה IED?

כדאי לעקוב אחר תערוכת AUSA 2005(תערך כאמור ב-3-5 לאוקטובר 2005) באתר הבא, אולי יפרסמו שם תמונות ועוד מידע:
http://www.ausa.org/AM2005.nsf/Home?OpenForm
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 29-09-2005, 23:03
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
בבקשה, האר את עיניי
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי desertowl שמתחילה ב "אהה..."

בבקשה, האר את עיניי.
מה ההבדל בין מטען מנתר למטען קלע?

הפירוט שלי בפיסקה השניה בהודעה לעיל, מתייחסת גם היא למטענים מאולתרים.

למעט אולי מקרה אחד בלבנון, כל כמה שזכרוני הבוגדני מאפשר לי, מעולם לא איבדנו טנק כתוצאה ממטען מנתר (או קלע), בעזה איבדנו שבעה (?) חיילים בשלושה טנקים כתוצאה ממטעני גחון.

השירשור, מתייחס לכלי רכב, ולא לחי"ר.

לפיכך טעית! מטעני קלע פחות מסוכנים לטנקים, ממטעני גחון.

הסבר לעניין חיילינו שנרצחו.

הטנק עלה על מטען גחון, מפני שתנועתו הייתה צפויה על ידי האויב. זה אינו כוח עליון ש"הרג" את חיילינו, לפיכך הם נפגעו כתוצאה של מחדל בהתמודדות מול אויב. זה רצח.

האויב מנצל לרעה את התפישות של צה"ל והציבור לגבי "הומניות" ונורמות והסכמות בינלאומיות. זה לא פוליטיקה, אלא עובדה. הואיל וכך, צורת הלחימה של האויב איננה חוקית. גם זו, סיבה מספקת להגדיר את המוות (המיותר) של חיילינו כרצח.

יהי זכר חיילינו הי"ד ברוך. לא אשכח, ולא אסלח.
לא אשכח גם את מדחת יוסף, שמופז רצח אתו למען כסת"ח עלוב ופוליטיקה שפלה.

נערך לאחרונה ע"י Gilgamesh בתאריך 29-09-2005 בשעה 23:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 29-09-2005, 23:26
  desertowl desertowl אינו מחובר  
מומחה טכנולוגיות צבאיות חיישנים ומערכות תצפית
 
חבר מתאריך: 18.10.03
הודעות: 3,749
אההה...
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "בבקשה, האר את עיניי"

מטען קלע מנצל את אפקט מונרו ויוצר "קלע" שמסוגל לחדור מיגון.
והנ"ל פגע ברכבים ממוגנים בלבנון ובמצטבר איבדנו הרבה יותר מ 7 לוחמים ממטענים מסוג זה (ומרכ"מ) - ייעודם של מטענים אלה הוא רכב ורק"מ במפורש ויעילותם כנגד אדם נמוכה מאד.
מטען מנתר שונה בתכלית ואין לו יכולת חדירת רק"מ , כ"כ טענתי שהוא יותר מסוכן ממטען מאולתר הבנוי מפצמ"ר ולא התייחסתי כלל למטעני גחון.

חיילים שמתים כתוצאה מלחימה באוייב נופלים ולא נרצחים - מדובר בלוחמים ולא באזרחים חסרי הגנה , אין בכך משום הפחתה בקורבן שהקריבו אלא להפך.

לגבי מוות מיותר , ניצול "הומניות" וכו' - זה כבר,בעיני, לא שייך לפורום צו"ב.
_____________________________________
===========================
If the radiance of a thousand suns
were to burst at once into the sky
That would be like the splendor of the mighty One…
I am became death,the shatter of Worlds.
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 29-09-2005, 23:48
צלמית המשתמש של Gilgamesh
  Gilgamesh Gilgamesh אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 3,819
תודה
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי desertowl שמתחילה ב "אההה..."

תודה על המידע,
אחפש חומר על "אפקט מונרו". אני מעדיף להיות lurker בפורום הזה מסיבה טובה.

ציטוט:
חיילים שמתים כתוצאה מלחימה באוייב נופלים ולא נרצחים - מדובר בלוחמים ולא באזרחים חסרי הגנה , אין בכך משום הפחתה בקורבן שהקריבו אלא להפך.

לגבי מוות מיותר , ניצול "הומניות" וכו' - זה כבר,בעיני, לא שייך לפורום צו"ב


כאשר צורת לחימה מוכתבת על ידי פוליטיקה, במקום צרכי השטח.
כאשר יש לצה"ל דברים חשובים יותר מחיי לוחמיו (שאני אחד מהם).
כאשר המוראל של חיילינו נשחק על ידי מלחמה פסיכולוגית ממושכת ומוצלחת מאוד לדעתי, מצד האויב ובעלי בריתו.
כאשר אפילו לא מתייחסים בכלל לתופעות שהזכרתי לעיל, זו לא נושא ששייך לפוליטיקה, אלא לביטחון. ולא סתם, בטחון, אלא הבטחון האישי הפיסי, של כל מי שעדיין עושה מילואים, כמוני.

כל נסיון להתעלם מכך, הוא פגיעה בכבוד הנופלים, וחילול בוטה של העקרון למענו חייל מסכן ומקריב נפשו: להציל אחרים!

ואם אתה עדיין חושב שתופעה זו שייכת לפוליטיקה, אז אני ממליץ לשנות את שם הפורום, מצבא וביטחון, ל"גרוטאות מתכת", מפני שזה השקול לטנק או מטוס שאינו יעיל, בין אם מסיבות טכניות ובין אם מסיבות פסיכולוגיות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 02-04-2007, 11:06
  freedom_fighter freedom_fighter אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 1,234
אם אתה חושב שמלחמה היא לא ענין פוליטי מובהק, אתה תמים ביותר.
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "תודה"

לך להגדרות של קלאוזביץ' בנושא המלחמה למשל.
חיילים אינם "קורבנות". הם בוחרים ללבוש מדים (אין בעיה להשתמט למי שרוצה), ובוחרים לסכן את חייהם (אין בעיה לפרוש משרות קרבי, למי שמתעקש).
לכן חיילים אינם "נרצחים". הם נהרגים, כחלק ממשחק (מטופש לדעתי) שהם בוחרים להשתתף בו.

כשאתה אומר שהם "נרצחים", זה כאילו הם היו פאסיביים לחלוטין, כמו כבשים- ובעצם אתה מחזק את האפשרות של דרגים פוליטיים ציניים לסתום פיות מבקרים ולהשתמש בדם המתים (הקדוש לדעתי) בקלות יתר.

דווקא ההבנה שהאנשים היקרים האלה בחרו ללכת ולסכן את חייהם, ולא נרצחו על ידי בני עוולה, מחזקת את האפשרות שננהג בחיי אדם מכוחותנו בזהירות רבה יותר, ונסכן אותם פחות שלא לצורך.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 06-11-2005, 10:19
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,699
קצת אור - בבקשה
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Gilgamesh שמתחילה ב "בבקשה, האר את עיניי"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Gilgamesh
הסבר לעניין חיילינו שנרצחו.

הטנק עלה על מטען גחון, מפני שתנועתו הייתה צפויה על ידי האויב. זה אינו כוח עליון ש"הרג" את חיילינו, לפיכך הם נפגעו כתוצאה של מחדל בהתמודדות מול אויב. זה רצח.

האויב מנצל לרעה את התפישות של צה"ל והציבור לגבי "הומניות" ונורמות והסכמות בינלאומיות. זה לא פוליטיקה, אלא עובדה. הואיל וכך, צורת הלחימה של האויב איננה חוקית. גם זו, סיבה מספקת להגדיר את המוות (המיותר) של חיילינו כרצח.

יהי זכר חיילינו הי"ד ברוך. לא אשכח, ולא אסלח.
לא אשכח גם את מדחת יוסף, שמופז רצח אתו למען כסת"ח עלוב ופוליטיקה שפלה.


א. חיילים בד"כ אינם נרצחים, ובוודאי שלא כשהם יושבים בטנק. למרות ההגדרה של רצח כהרג אדם מתוך כוונת זדון - הרי שחייל אינו יצור חסר ישע וחסר יכולת הגנה, גם אם הנסיבות הביאו אותו למצב כזה בדיוק.
ב. האויב אינו מחוייב לאמנות בינלאומיות וקונבנציות של מלחמה, בהיותו ארגון טרור ולא צבא סדיר. צה"ל עושה בכך שימוש יעיל כאשר הוא נידרש לספק הסבר למשל, בשימוש בפגזי פלאשט.
ג. מלחמה אינה הומנית בכל מצב.
ד. מיותרות מותם של חיילים, אם אינה נובעת מטעויות בשיקול הפעלת הכוח, אינה מעניינו של פורום זה. זו שאלה של מדיניות או פוליטיקה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #19  
ישן 24-04-2006, 13:20
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,833
מידע תנו ל`סנד-קט` לנצח...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פלאסן סאסא, יצרנית רק"ם ומיגון קרמי"

רכב שטח ממוגן לצורכי צבא ובטחון מתוצרת הארץ מככב בדוכן פורד בתערוכת הרכב MATS בארה"ב.


כאשר מאחוריה מעל 20 שנות פיתוח של מיגונים בליסטיים שונים מאפודים, כלי רכב, כלי שיט ואף מטוסים, מציגה חברת `פלסן סאסא` את ה`סנד קט` רכב סיור ממוגן על בסיס פורד 350-F.
בדרך ממשאית סטנדרטית למכונת המלחמה שבתמונה עובר ה-350-F קיצור שלדה הנעשה בשיתוף עם חברת MANING EQUIPMENT בארה"ב המתמחה בשינוי תצורות מרכב, הוספת מיגונים והתאמת הרכב לנשיאת לוחמים ואף אלונקה לפינוי בשלוש קונפיגורציות שונות בהתאם לצורך המבצעי הנתון.
התפיסה הינה חדשנית בבסיסה שכן עד כה האפשרויות היו בניית רכב מהיסוד (בעלויות פיתוח גבוהות), או שדרוג על בסיס רכב קיים (המציב מגבלות בשל ייעודו השונה לכתחילה), אולם בפיתוחו של ה`סנד-קט` שולבו שתי השיטות על מנת לקבל את הטוב משתיהן והתוצאה הינה רכב הנותן מענה הן לייעודו המקורי והן לחיסכון ניכר בעלויות הפיתוח והייצור.
דני זיו, מנכ"ל פלסן סאסא, מסביר כי "זו הפעם הראשונה שחברת מיגון בונה רכב צבאי ממוגן על בסיס שלדה מקוצרת של רכב אזרחי". עוד מוסיף זיו כי "עצם הבקשה של חברת פורד העולמית להציג את הסנד-קט בביתן שלה היא מקור לגאווה מקצועית. זוהי למעשה הכרה של פורד בייחודיות ובמקוריות של התכנון שבוצע בפלסן. חברת פורד מביעה בכך אמון במוצר ומציגה אותו כדוגמא לחדשנות וליכולות הגדולות של השלדה ".
ה`סנד-קט` נמצא כיום בתהליכי הערכה בצה"ל, צבא ארה"ב וצבאות נוספים בעולם.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #23  
ישן 24-04-2006, 15:52
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,739
אני לא כנס איתך לוויכוח
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "נחמד. רק חבל שהשרות של מוסכי פורד שווה לת...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
יש כאלה שיגידו שלצבוע בחול ולזרוק במדבר זה כמו לצבוע בכחול ולזרוק לים.... ואולי כך ראוי לנהוג בכלים של פורד....


אבל עד פורד! אני מבקש!!....

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 24-04-2006, 16:20
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,833
Facebook profile Follow me...
מעניין.
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי chatulim שמתחילה ב "תנו ל`סנד-קט` לנצח..."

קומוניקט החברה על הקרקל בתערוכה (מדצמ' 05)

למה היו צריכים לקצר את השילדה? זה משפר את העבירות?
למה החליפו את שם המוצר מקרקל לחתול חולות? ראוי לציין שבאתר החברה הרכב הזה עדיין מכונה CARACAL

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.plasansasa.com/images/inside/gallery/military/Big6.jpg]


זה רק אני או שהקרקל קיבל את עיצוב עתידני דומה מאד לזה של ההאמר הממוגן עבור נאט"ו:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.plasansasa.com/images/inside/gallery/military/Big2.jpg]

?
קומוניקט מ11.4.06 על מכירת ההאמר הזה לצבא הפורטוגזי
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #53  
ישן 12-01-2010, 23:39
צלמית המשתמש של Herbie
  Herbie Herbie אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.08.05
הודעות: 343
שלח הודעה דרך ICQ אל Herbie
צילום תמונות של הסנד-קאט (?) במבחן רישוי בירושלים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פלאסן סאסא, יצרנית רק"ם ומיגון קרמי"

אתמול הלכתי בשכונת טלביה בירושלים, וכשעמדתי ברמזור עברו בצומת שני רכבים, עם לוחית רישוי "במבחן", ונראו לי דומים לסאנד-קאט דלעיל.
הרכבים היו מדוגמים בכמה תוספות שכנראה הוספו לאחר הניסויים בצה"ל ובמג"ב, וכן הוצבה על גג הרכב הראשון מערכת ירי מכוסה (בקווי מתאר של קטלנית).
עוד תוספת בולטת לעין היא מיגון החזית שלא נראה בתמונות הקודמות שפורסמו באשכול.



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



*מצטער על איכות התמונות - הן צולמו בעזרת הסלולרי ובשליפה מהירה.
_____________________________________

פֶּתִי יַאֲמִין לְכָל דָּבָר וְעָרוּם יָבִין לַאֲשֻׁרוֹ
משלי יד:טו

~


נערך לאחרונה ע"י Herbie בתאריך 12-01-2010 בשעה 23:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #64  
ישן 06-06-2011, 17:58
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,394
מלך ה"ראלי" - כתבה על הקרקל מבמחנה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פלאסן סאסא, יצרנית רק"ם ומיגון קרמי"

http://www.idf.il/1440-11713-he/Dover.aspx

גם שש טונות לא מנעו מהרכב הממוגן "קרקל" להשתתף במירוץ ה"ראלי" "חוצה ישראל". ההפתעה: את הדרך מהגולן לאילת הוא עשה רק בעשר שעות וחצי

תאריך: 06/01/2011, 18:25 מחבר: יסכה קורנפלד, עיתון "במחנה"
בין אופנועי השטח והטרקטורונים שהשתתפו במירוץ ה"ראלי" "חוצה ישראל 2011" בסוף השבוע האחרון, היה גם אורח יוצא דופן: ה"סנד-קט" הממוגן של חברת "פלסן סאסא", שמשמש גם את כוחות הביטחון הישראליים וידוע בשם "קרקל".

ה"קרקל" עשה היסטוריה כשהפך לרכב הממוגן הראשון שהשתתף אי פעם במירוץ "ראלי". עם לוחות מיגון מאסיביים ובמשקל של לא פחות משש טונות, גמא הרכב את 700 הקילומטרים שבין מרום גולן לאילת בעשר שעות ו-29 דקות. הרכב הממוגן מפני נשק קל בנוי על שלדה מבית "פורד" ומצויד במנוע עוצמתי של 400 כוח סוס, ובגיר אוטומטי עם שישה הילוכים ואפשרות להעברה ידנית.

"המטרה של ההשתתפות לא הייתה לנצח או לשבור שיא", סיפר ראש תחום ה"סנד-קט" ב"פלסן סאסא", יוחאי פארן. "רצינו להוכיח לעצמנו ולעולם שלרכב יש יכולות שטח, למרות המיגון הכבד שלכאורה מהווה חיסרון. ההצלחה הגדולה מבחינתנו היא שהרכב סיים את המסלול ובזמן סביר".

קובי בן ארי, סמנכ"ל הפיתוח של חברת "פלסן" שנהג ב"קרקל", סיפר כי "זאת הייתה חוויה מאוד מרגשת וכיפית, להתאמץ להביא את הרכב בזמן סביר ובשלום. הייתי מוכן למשהו יותר קשה, אבל בסופו של דבר הרכב הגיע לביצועים טובים מהמצופה מרכב משוריין וכבד כל כך", אמר.

הרכב הממוגן יוצר לראשונה בשנת 2005, ונמצא בשימוש צבאות שוודיה, בולגריה, קנדה וארה"ב, ואף אצל הכוחות המקסיקנים לשיטור ולחימה בסמים. בארץ משתמשים בגרסה קלה יותר של החתול המדברי, ששוקלת קצת יותר מחמש טונות ומשרתת נאמנה את כוחות מג"ב, משטרת ישראל ושב"ס.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #66  
ישן 26-08-2011, 22:08
  strong1 strong1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.11.04
הודעות: 15,394
הלו קיטי - כתבה מבמחנה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פלאסן סאסא, יצרנית רק"ם ומיגון קרמי"

http://www.idf.il/1531-12960-he/Dover.aspx

תגידו שלום לקרקל, או בשמו הלועזי "חתול חולות" - הרכב הממוגן החדש של המשטרה ומג"ב, שיודע לעשות הרבה יותר מללקק לעצמו את הזנב. רגע לפני שהוא נותן הופעה מרשימה בספטמבר, הצטרף צוות "במחנה" לנסיעת מבחן מהירה במיוחד על הכלי המשודרג, ובדק מקרוב מה החידושים שהוא מציע לקראת הפרות הסדר הצפויות. שלא תגידו שמכרו לכם חתול בשק. בין פרות, פירות והרבה שקט גלילי מגדלים בקיבוץ סאסא, ממש על גבול הצפון, גם לא מעט חתולים. בניגוד לאסוציאציה הראשונה, לא מדובר ביצורים משופמים שמעבירים את היום בליקוק ויללות - אלא בכלי רכב חדישים, בלתי שעירים בעליל, שיודעים לעשות לא מעט טריקים.

"חתול החולות" (סנדקט), אשר זכה בארץ לשם הצברי "קרקל", הוא הבייבי של תעשיית "פלסן", חברה לציוד ממוגן שקיימת כאן מאמצע שנות ה–80. הוא עוצב ותוכנן במטרה להוות רכב שטח ממוגן, המאפשר לכוחות ביטחון לפעול בסביבה אורבנית צפופה או בשגרת בט"ש (ביטחון שוטף) ללא חשש ממטעני צד או ירי, וזאת תחת מעטפת מיגון חזקה. הכלים הראשונים הושקו ב–2005, ומאז ממשיכים ב"פלסן" לייצר אותם חלקים חלקים במפעלים שונים כאן בקיבוץ, ולאחר מכן לשלוח אותם באריזות לחו"ל. עד כה נמכרו לארצות שונות כ–300 "חתולים", המשמשים למגוון פעילויות. משטרת ניגריה וכוחות הימ"מ בשוודיה ובקנדה עושים בהם שימוש, כמו גם צבאות בולגריה ומקסיקו - ובארץ משמשים הקרקלים, החל מהחודשים האחרונים, את משטרת ישראל ומג"ב. לא מעט גופים נשבו בקסמיו, אבל אנחנו החלטנו שחייבים לבדוק אותו מקרוב ולראות על מה כל המהומה. "זה ברור מאוד ומבחינתי אין שום ספק שאנחנו האיקאה של כלי הרכב הממוגנים", קובע בחיוך מנהל השיווק של "פלסן", ירון רודד. "ההבדל היחיד הוא שאנחנו פשוט בלתי שבירים".

להעביר מסר לרכב
מנהל מחלקת שירות "סנדקט" בחברה, אלעד קוטן, נהג ותיק ומנוסה, לוקח אותנו ואת החתול לטיול שטח קצר שידגים גם כמה יכולות. הוא מתניע את הרכב במהירות, ואחד העובדים במפעל מגיח משומקום ומתחיל לכוון אותו בסימני ידיים לכיוון היציאה כאילו מדובר בטנק. אם לשפוט לפי המראה, המשקל והאבזור של ה"קרקל", הרי ההשוואה הזאת אינה מופרכת מדי. אחרי הכול, מדובר בכלי במשקל חמש הטונות המבוסס על שלדה של משאית פורד שקוצרה במפעל. מעל השלדה נבנתה, חלק אחר חלק, קופסה ממוגנת המורכבת מחומרים קלי משקל - טוב, באופן יחסי לפחות. דלתות הרכב נטרקות בכבדות ממש כמו במקלטים השכונתיים, ולא הייתם רוצים להיקלע לשטח כשהן נפתחות לרווחה במהירות באופן עצמאי.

למרות החזות המאיימת, ברגע שצולחים את המשימה ומתיישבים בכלי, קל לטעות ולחשוב שמדובר ברכב שטח רגיל. "בסך הכול, מלבד הכובד שלו, הוא רכב משפחתי אמריקאי לכל דבר, אחד מכלי הרכב היותר נוחים שנהגתם עליהם, מבטיח", מתעקש אלעד כשהוא יוצא מהקיבוץ, וממהר לקבוע שאסור לשפוט על פי החיצוניות. "לפעמים אפילו יוצא לי לנסוע איתו הביתה כשיש איזו משימה וזה מאוד נחמד ונוח. גם השכנים מגלים עניין".

הוא מעביר מבט במראה הקדמית, והנסיעה האמיתית מתחילה. הכיוון - קבר רבי שמעון בר יוחאי, הדרך - חוצה שטחי עפר וגבעות, המהירות - בהחלט מטלטלת. ובאמת, אם לפסוח לרגע על איכות המיגון שהחבר'ה ב"פלסן" לא מפסיקים להתגאות בה, הרי שחמש דקות על כביש האספלט מוכיחות שמדובר פה בחיה אמיתית. שלושה מכוונים קטנים הניצבים לצד ההגה מאפשרים לנהג הממוצע לבחור בין מערכת הנעה של שני גלגלים, המתאימה יותר לנהיגה חלקה, לבין שתי מערכות ה–4x4 - למי שנדרש לנהיגה מאתגרת יותר. אלעד בוחר להשתמש בשני גלגלים בלבד ומאיץ למהירות 90 קמ"ש תוך שניות בודדות, והכרמים המלבלבים שנצפים מהחלונות מסמנים את תחילת ההרפתקה. “יש פה בעצם שיחה, וכנהג אני בסך הכל צריך להעביר מסר לרכב", הוא אומר. “להגדיר לו כיצד ואיך תיראה הנהיגה, והוא כבר יבצע".

הדרך המפותלת שבין הר מירון לגוש חלב עוברת בצורה חלקה. מערכת הקפיצים הפועלת ברכב מאפשרת לנוסעים נסיעה שלא כוללת פגיעות ראש בתקרה - ולרגעים כמעט שוכחים שמדובר ברכב צבאי משוריין, עד שנתקלים בעיניים ההמומות של נהגים אקראיים שהתגלגלו לאזור בטעות. “אין דבר מרגש וסוחף מזה, הרכב הזה פשוט מושלם לנהיגה", ממשיך אלעד לפרגן לחתול המדברי. “העניין הוא שאם נותנים לחייל בן 19 לנהוג ברכב, התלהבות היתר שלו מכל מה שהוא מציע עלולה להסיח את דעתו מהמטרה ולהיות קטלנית. זה משהו שמבינים גם בצבא ובמשטרה, ונזהרים בהתאם. נו, בסוף מצאנו בעיה - עכשיו כבר אי–אפשר לומר שאין חסרונות לחתול הזה".

השבילים הירוקים מתחלפים אט–אט באזור שומם עמוס בעליות חדות. הרגל של אלעד עוברת מהבלם לגז, אבל קשה להבחין במאמץ מיוחד מצדו, ובטח שלא מצד ה"קרקל". “זה מה שקורה כשיש 390 כוח סוס לעומת 190 כמו שיש להאמר", מתלהב הנהג, ומיד מסביר מה השיטה הכי טובה להתמודד עם רכב חייתי שכזה: “פשוט צריך לתת לגלגלים לעבוד".

ואכן, נראה שככל שלוחצים יותר על הדוושה, במינון הנכון כמובן, מרגישים פחות ופחות את הסלעים לאורך הדרך. את היכולת המרשימה הזאת, מתברר, לא התכוונו ב"פלסן" להסתיר רק במעמקי הג'בלאות, ואנשי החברה גאים לספר כי בין אופנועי השטח והטרקטורונים שהשתתפו במירוץ “חוצה ישראל 2011" לפני כחודשיים, הצליח החתול לרשום היסטוריה כשהפך לרכב הממוגן הראשון שלקח חלק במירוץ ראלי. גם התוצאה, אגב, לא ביישה כאן אף אחד: את 700 הקילומטרים שבין מרום גולן לאילת, גמא החתול הממוגן בקצת פחות מעשר שעות וחצי, והשאיר אבק לחיות שטח קלילות הרבה יותר. “המטרה כמובן לא הייתה לנצח במירוץ, אלא להוכיח את עליונותו של ה'קרקל' כרכב קרבי משוריין בעל מיגון קל המאפשר יכולות עבירות ותמרון גבוהים ביותר", אומר מנהל השיווק. “אם לסכם את החוויה המוצלחת הזו בשתי מילים: לא הופתענו".

לרפא את הפצע
הנסיעה נמשכת ומתפתלת על הגבעות, עד שבמפתיע לוחץ אלעד על דוושת הבלם ונשען לאחור בסיפוק. החתול כבש את הפסגה, ועכשיו אפשר לצאת ולהשקיף על הנוף עוצר הנשימה של הגולן - להשקיף ולהיזכר איך רק לפני חמש שנים, הנוף הזה היה מוקד לחילופי אש שאיימו לסגור את תעשיית “פלסן". הימים היו ימי מלחמת לבנון השנייה, והפעילות הענפה של החברה הקיבוצניקית - בעיקר תודות ללחימה בעיראק ובאפגניסטן - עמדה בסימן שאלה בגלל הגבול שהתחיל לבעור.

“אני זוכר עד היום איך בקיץ 2006 הרעשים והעשן היו כאן מחזות מאוד שכיחים", אומר אלעד ותולה מבט בנוף. “הקטיושות נחתו מטרים מהקיבוץ, ובאמת פחדנו שהמלחמה תשבית את הפעילות שלנו".
המשמעות של השבתת פעילות כזאת הייתה לצלצל ללקוחות מארה"ב, בריטניה, צרפת אוסטרליה והולנד ולבשר להן על עיכוב ובעיה בעשרות הפרויקטים של “פלסן". אבל מנכ"ל החברה, דני זיו, לא התכוון להיכנע כל כך מהר - והחליט אז בצעד יוצא דופן לשכן את משפחותיהם של אלף העובדים באחד מאתרי הנופש הסמוכים למפעל, ובכך לאפשר להם לעבוד בראש שקט. “זו אולי הייחודיות של חברה שמגיעה מקיבוץ", אומר אלעד. “על אף שרק 40 עובדים מבינינו שייכים למעגל מאה המשפחות המתגוררות בסאסא, לא ויתרנו. לא העובדים, ובוודאי שגם לא תושבי הקיבוץ, שמדי יום חילקו לחיילי התותחנים בסביבה אוכל ושתייה".

בדרך חזרה לסאסא, אחרי שסיים להתלהב מביצועי השטח של הרכב, מתפנה אלעד להסביר על האביזרים שהופכים את ה"קרקל" מחתול חולות לחתול קרבות אמיתי - תוך הדגמה חיה, כמובן. כך הוא מראה פתח חלון שנמצא בגג הרכב ואמור לשמש לירי, או כפתור לפינוי הגזים הנפלטים מהנשק, אשר נמצא בצד אחד המושבים. הוא מסביר שקיימת גם אפשרות לנקות צבע שנזרק על הרכב בעת הפרות סדר - וזאת על ידי מגבים ענקיים ומפחידים למדי. “הזרקורים מופעלים באמצעות ג'ויסטיק ומאפשרים לערוך חיפושים בחשכה ובמרחק", הוא ממשיך בסקירה. “ויש גם צ'קלקות - אבל זה בעיקר בשביל הכיף".

אף על פי שנראה שלרכב יש כל מה שצריך, לקראת ההכנות לספטמבר החליטו ב"פלסן" להכניס עוד כמה שדרוגים לחתול הממונע, לכל מקרה. כך נוספו התקנים מיוחדים בדלתות המיועדים לשליפה מהירה של רובי צבע ואמצעי אל–הרג נוספים דוגמת רימוני עשן. במקרה של פציעה, מספרים ב"פלסן", ניתן להשעין ב"קרקל" אלונקה אנכית שנפרסת מהמושבים האחוריים ועד לכיסא הנהג באופן שיאפשר טיפול בפצוע; במקרה של מעצר, אפשר להושיב את העצור במושב אחורי מיוחד, עם הגב לנהג; במקרה של אירוע אלים, מערכת אינטרקום משוכללת ששומעת ומתקשרת עם הסביבה מאפשרת ליושבי הרכב לוותר על פתיחת דלת ולהשאר מוגנים בצל המזגן. ה"קרקל", כמעט מיותר לציין, אטום לחלוטין - ואפילו הריח הנודף מהמזבלה שבאחד השבילים לא חודר את המיגון.

“היה מדליק, אה?" אומר אלעד מיד כשהוא מחנה את החתול במפעל, פעולה שמתגלה כמסובכת יחסית, ואז מתפנה לדבר על דור העתיד של החתולים. מתברר כי בשנים הקרובות “פלסן" תנסה לייצר רכב שיזהה אוטומטית את המתאר בו הוא נמצא ויחליף צבעים בהתאם לשטח הנסיעה. גם המיגון שלו יהיה משוכלל וישלב קורים שיוכלו ל"רפא את הפצע" כתוצאה מפגיעת קליע, למשל. למרות הדמיון לזיקית ולעכביש, ירון מבהיר שהזיקה לחיית הבית המשופמת תיוותר חזקה גם ברכב המתוכנן. “אם הוא יעלה על מטען צד, הוא פשוט ינחת ברכות כמו שחתול נוחת מקומה שלישית"
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #67  
ישן 06-09-2011, 12:44
  FiReBall מנהל FiReBall אינו מחובר  
מנהל צו"ב
 
חבר מתאריך: 02.05.02
הודעות: 7,787
Facebook profile Follow me...
"חתול החולות" נעשה גדול יותר
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פלאסן סאסא, יצרנית רק"ם ומיגון קרמי"

החברות פלסן ואושקוש מציעות גרסא של "Sand Cat" ל-11 אנשי צוות

מערכת IsraelDefense
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.israeldefense.co.il/_Pics/pixel.gif]

4/9/2011

חברת פלסן מקיבוץ סאסא בצפון סיימה לפתח גרסא מוגדלת של רכב "חתול החולות" (Sand Cat) המיועדת ל-11 אנשים לעומת חמישה אנשים ב"חתול החולות" המקורי.

תהליך הפיתוח של "חתול החולות" החל בשנת 2005, ובשנת 2008 יצאה לשוק גרסה ראשונה שלו, המבוססת על מנוע ועל שלדת רכב מסוג פורד 350. אנשי מפעל עיצבו את הרכב החדש כך שיתאים לכוחות צבאיים או לכוחות העוסקים בביטחון פנים.

הרכב נמכר למשמר הגבול הישראלי, למשטרת ישראל ולכוחות זרים שונים, ופלסן חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת אושקוש על המשך פיתוח הרכב ועל שיווקו בעולם תחת המותג האמריקאי.

באחרונה הסתיים במפעל הישראלי פיתוח הרכב החדש, המבוסס על שלדה גדולה יותר - פורד 550. מעבר לעובדה כי הרכב החדש מאפשר נסיעה של צוות גדול יותר עקרונותיו דומים: המיגון שלו עשוי מחומרים מרוכבים, והוא עמיד בפני כדורים חודרי שריון. ניתן להתקין על הרכב לוחות שיהפכו אותו למוגן גם מפני טילי אר.פי.ג'י.

הרכב בנוי לאפשר תצפית ולחימה מתוך תא הנהג והמפקד ומתא הלוחמים.

בסיס הגלגלים של "חתול החולות" מן הדגם החדש הוא 135 אינצ', והספק המנוע שלו 400 כוחות סוס. הרכב נחשב בעל עבירות גבוהה.

היצרניות מייעדות אותו, בין השאר, לכוחות הביטחון במדינות דרום אמריקה ואולי אף בברזיל. האחזקה שלו נחשבת פשוטה בשל העובדה שהרכב מבוסס על מנוע ושלדה המיוצרים באופן מסחרי ונפוצים מאוד בכל העולם.

חברת פלסן היא אחת מחמש חברות הביטחון בעלות הפדיון הגבוה ביותר בישראל, כאשר מכירותיה השנתיות, המבוססות בעיקר על מיגן רכבים עבור כוחות צבא ארצות הברית הפועלים בעיראק ובאפגניסטאן, נאמדים במאות רבות של מיליוני דולרים.


http://www.israeldefense.co.il/?Cat...1&ArticleID=873
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
"הדואג לימים זורע חיטה, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה עקוב אחרינו! תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה Facebook

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #73  
ישן 22-05-2016, 11:04
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 20,741
הקרקדן היה עבודה בעיניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פלאסן סאסא, יצרנית רק"ם ומיגון קרמי"

יותר מעשור אחרי פתיחת האשכול, כנראה אפשר כבר לגלות - הקרקדן היה עבודה בעיניים, מוצר פיקטיבי לגמרי לצורך תצוגה בלבד. כמה שנים לאחר הצגת הקרקדן, פגשתי באימון מילואים את אחד מעובדי פלסן סאסא שעמד מאחורי הקרקדן - לדבריו כאשר החברה התארגנה לקראת שליחת הקרקל (שהיה מוצר אמיתי ורציני) לכנס AUSA, עלתה הדרישה להציג שני כלים ולא רק אחד. אותו מהנדס קיבל פרוייקט פיקטיבי לגמרי, לתכנן ולבנות "טיולית קרבית" - הכלי נבנה על מרכב משאית טטרה 815 שעליו הורכבו לוחות פרספקס עבים שנועדו לדמות מיגון קרמי, כל הסיפור לקח מספר ימים מרגע היוזמה ועד סיום ההרכבה. הכלי הבודד ש"יוצר" נשלח לארה"ב, הוצג, חזר לארץ ומאז נעלמו עקבותיו.

ראוי להבהיר שלמרות שהכלי עצמו היה פיקטיבי - לא מדובר בשקר או בדיחה רעה. לא מעט יצרנים בתחום הבטחוני מעמידים באירועים שכאלה כלים או דיגומים פיקטיביים כדי להציג עיצוב, יכולות, מימדים וכו'. לאורך השנים "החוצפה הישראלית" הביאה גם לא מעט הישגים והכנסות, אז מן הסתם מותר וראוי להתייחס לאנקדוטה הנ"ל בסלחנות.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #77  
ישן 21-05-2018, 14:55
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 20,741
יאגו: היצירה החדשה של פלאסן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי dorratz שמתחילה ב "פלאסן סאסא, יצרנית רק"ם ומיגון קרמי"

תותח: פלסאן הישראלית מציגה את יאגו, רכב סיור ממוגן
היאגו מבוסס על שלדה ורכיבים של טרקטורון ארקטיק קאט. הרכב יכול להסיע 3 לוחמים - והוא מיועד בעיקר ליצוא
תומר הדר


תעשיית רכב אולי אין לנו בישראל - אך תעשיית רכב ביטחוני יש בהחלט: פלסאן הישראלית חושפת את יאג, רכב סיור קטן המבוסס על שלדה ורכיבים של טרקטורון ארקטיק קאט.

היאגו, המיועד בעיקר ליצוא, בנוי להסעת שלושה לוחמים ומצויד בשיריון בדרגת מיגון B6+ שעשוי מחומרים מרוכבים ומסוגל בין היתר להגן על יושבי היאגו מפני אש מנשק קל.

https://www.calcalist.co.il/local/a...3737557,00.html

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה



לצפייה במקור באתר YouTube, לחצו כאן.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:25

הדף נוצר ב 1.02 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2018 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר