לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 30-09-2005, 06:58
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
עד כמה שאני מעודכן
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "מצבת המטוסים ההיסטוריים במוזיאון חיל האוויר במצב טיסה"

רק הספיט ואולי גם הסטירמן האדום במצב טיסה.
המטוסים הבאים היו שמישים לטיסה כשהגיעו למוזיאון:
1.מטאור 13 מס.157
2.אורגן מס. 80
3.סער מס.096
4.פוקר אינסטרקטור 05
5.הרוורד 001 (הצהוב) כיום מושבת.המנוע נשלח לשיפוץ וכשחזר הופל ע"י מלגזן בממ"ן.
6.ההרוורד הכחול
7.מיג 15UTI מס.307
8.סופר פרלון 010
9.אלואט 03
10.בואינג 720 010
11.קורנס צילום 498
12.קורנס 2000 614
13.כפיר 712
14.סטירמן 31
15.סטירמן 52
16.דקוטה 042
17.ג'ט קומנדר 4X-COA
18.בואינג 707 116
19.בואינג 707 008
20 .גאזל 907
21.אוסטר א.13
22.ראפיד VQ-PAR
23.זמיר 109
24.שחק 111
25.כפיר 310
26.יסעור 471
27.טרינידד 334
28.סייפן 040
29.פייפר 089
30.ערבה 203
31.קורנס 485
לפי דעתי אם ישנו(ם) כפירים בארץ במצב טיסה אז רק בתע"א.
לא יודע בקשר לקורנס.
המשמעות של החזקת מטוסים היסטוריים במצב טיסה היא טכנית וכלכלית.
טכנית-יש צורך בהחזקת מלאי קבוע של חלקי חילוף לאחזקה שוטפת כמו צמיגים ושמנים וכן שיהיה היכן לשפץ את המטוס ומכלוליו כשיהיה צורך.כל זאת כשמדובר במטוס שיצא שמיש משירות,וחיל האויר מחזיק במלאי ח"ח ואינו מזדרז למוכרם.יש גם צורך להחזיק בצוות טכני מוסמך ע"י ח"א לאחזקת המטוס,בין אם צוות אנשי מילואים או מפעל אזרחי מוסמך ע"י ח"א כמו תע"א או ארקיע.
הצד הכלכלי שקשור ישירות לנושא:יש צורך בתקציב לאחזקת ולהטסת המטוס.ואם המטוס אינו עושה כסף
בתצוגות שונות כמו בעולם,חבל על הזמן.המשמעות של העסקת מפעל מוסמך לתחזוק המטוס או אפילו יח' האחזקה האוירית של ח"א היא כספית,כמובן,מדובר בשעות עבודה רבות.
כמו כן יש להחזיק טייס או שני טייסים מוסמכים להטסת המטוס על כל המשמעויות,אפילו אם הם מתנדבים.
אלו רק חלק מהשיקולים,ישנם בוודאי עוד שאני לא זוכר כרגע.
לשקם ולהחזיר מטוס כמו המטאור למצב טיסה,בתנאים הקיימים בארץ כיום-כמעט בלתי אפשרי.יש לזכור שמה שיש כיום בארץ יצא משירות לפני שנים רבות,שימש להדרכת מכונאים ,לא שומר ונרקב לאיטו במוזיאון.אותו דבר מדובר בחלק גדול של המטוסים ברשימה הנ"ל.המשמעות הכספית גם היא אדירה.
מה שיש לעשות,לדעתי,הוא לבנות האנגר ענקי,סגור ומוגן מפגעי מזג האויר,בעל תנאי לחות וטמפרטורה מבוקרים.לשפץ את המטוסים כמו שצריך לתצוגה להכניסם פנימה וזהו.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 30-09-2005, 08:57
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הסטירמן האדום כבר לא...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "עד כמה שאני מעודכן"

המטוס ניזוק בסופת הברד של 1992 שפגעה בציפוי המטוס.

כאשר שוקם המטוס וצופה בבד מחדש, התברר שמישהו שכח לזכור\להזכיר שכנפי המטוס אמורות לעבור ביקורת, ולכן הוא אינו במצב טיסה...

כמה נקודות למחשבה - במוזיאון של הולנד מוצגים מספר מטוסים היסטוריים במצב טיסה שאינם של המוזיאון אלא של אגודות ואנשים פרטיים ששיפצו מטוס ומשתמשים בו למפגנים כאלה ואחרים במהלך השנה. כחודשים בהם המטוסים אינם בשימוש - הם מוכנסים למוזיאון ומשמשים לתצוגה. כך מרוויחים פעמיים - המוזיאון מציג מטוס במצב מעולה, והבעלים מרוויחים חנייה חינם....

אולי היה ראוי לשקול זאת גם בארץ לגבי מטוסים כמו האווינג'ר והטייגר מות', ובטח שיש עוד כאלה ואחרים.

רעיון נוסף - בהולנד מקובל שכל קצין טכני, לפני פרישה - מקדיש את שנת השרות האחרונה שלו (אולי שנתיים) לשרות במוזיאון בשימור ותחזוקת המטוסים...

וכהערת אגב - אולי היה ראוי שמישהו יעשה חשבון כמה עולה לתחזק את המטוסים במוזיאון, רק בגלל נזקי מזג אוויר ושמש, וכמה היה עולה להקים האנגר ראוי.

המבנה לא חייב להיות פומפוזי ועכשיווי - מספיק לאמץ את צורת ההאנגר של הגרמנים בשדה התעופה ההיסטורי של באר שבע...

כמובן שיהיה צורך בהתאמות במבנה חימינו אנו ולתצוגה - אבל להערכתי שי ערך בשימור הצורה החיצונית.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:58

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר