לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #9  
ישן 05-10-2005, 15:37
צלמית המשתמש של קורנסון
  קורנסון קורנסון אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.04
הודעות: 2,257
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "תא"ל מיל ישראל בהרב"

בספטמבר 2001 הייתה כתבה ב"במחנה" על אלופי המפילים של חיל האויר. בהרב שותף למקום החמישי עם יפתח ספקטור, וזה הקטע הרלונטי :

תא"ל (מיל') ישראל בהרב - 12 הפלות מטוסים

"ליד קיבץ שדות ים, בו נולדתי וגרתי, היה מטווח של חיל האוויר, והיינו רואים את המטוסים באימונים, צולפים במטרות ומטילים פצצות, כך שמגיל צעיר חיל האוויר היה חלק בלתי נפרד מהילדות שלי", כל מתאר תא"ל (מיל') ישראל בהרב, את תכילת הדרך שלו בשורות החיל.
בהרב התגייס לקורס טיס מספר 47, ולאחר סיומו עבר קורס אימון מבצעי בטייסת 'אוראגן'. לאחר הקורס, ובעוד חבריו עוברים הסבה למטוסי ה"מיסטר" וה"מיראז" הנחשקים, נשאר בהרב בטייסת ה/אוראגן'. "הייתי טוב על הקרקע, אבל המדריכים הרגישו שאני לא מספיק טוב להתקדם למטוס טוב יותר", הוא מסביר.
בהרב עמר להדריך בבית הספר לטיטסה, והוכיח לכולם את יכולות הטיסה שלו כשזכה באליפות מדריכי בית הספר לטיסה באקרובטיקה בגובה נמוך. "אחרי שזכיתי בתחרות נוספת, התחילו להבין שיש עוד תקווה לגבי", הוא נזכר בחיוך. הוא עבר הסבה ל"מיראז" והוצב בטייסת "הקרב הראשונה" בחצור. ביום הראשון למלחמת ששת הימים, טס בהרב ארבע גיחות. את הגיחה השלישית לא ישכח בהרב לעולם.
"אחרי שירדן נכנסה למלחמה, תקפנו באוראגנים את מיפרק, ומספר 2 שלי, סרן יורם הרפז ז"ל, התנגש בקווי חשמל, איבד אוריינטציה והחל לטוס לכיוון דימונה". בהרב, שטס צמוד למטוסו של הרפז, ניסה לשווא להזיז אותו מכיוון טיסתו, היישר לקריה הגרעינית, אולם הרפז לא הגיב לקריאותיו בקשר ולתנועות הכנפיים שלו. לבסוף, משהתקרבו יתר על המידה, שיגרה סוללת נ"מ טיל "הוק" על מטוסו של הרפז והפילה אותו. מטוסו של בהרב נפגע משברי מטוסו של הרפז, והפרשה כולה נשארה ככתם שחור בתולדות הנ"מ.
במשרדו של בהרב, הממקום בביתו שברמת השרון, תלויות תעודות ההפלה, שצבר לאורף השנים. "כל הפלה של מטוס עבורי היא אירוע מיוחד, שנחקק בזיכרון", אומר בהרב.
את שתי ההפלות הראשונות שלו השיג בהרב בקרב אחד בזמן מלחמת ההתשה. אז המציא, לדבריו, את שיטת "צרור בהרב" להפלת מטוסים בתותחים. בהרב התעלם מהשימוש בכוונת, שהייתה אמנם חובה באותו זמן, אך מסורבלת, 'קיצר תהליכים' וירה לפי אינסטינקט. "בהתחלה זלזלו בי ואמרו שזה מזל, אבל אחרי שצברתי עוד ועוד הפלות, התחילו לקחת אותי ברצינות", הוא אומר.
לבהרב, שהשתתף במספר רב של גיחות וקרבות, זכורים מספר קרבות במיוחד.
"אחרי קרב האויר הראשון שלי, בו הפלתי שני מיגים ב'צרור בהרב', נחתי ברפידים ועשינו תחקיר. בזמן הקרב לא התרגשתי, אך משהו הציק לי, ולקח לי כמה זמן לפענח מה. ברגי שנזכרתי, נדהמתי להבין שלאורך כל הקרב הלא-קצר הזה, לא הסתכלתי אפילו פעם אחת על מד הגובה או על מד המהירות. למעשה, מתחילת הקרב טסתי לפי אינסטינקט, וזה זעזע אותי ונחרת אצלי עמוק בתודעה, כי הקרב הסתיים בגובה מאד נמוך בביצות הדלתא.
"ההפלה הכי יחודית היא ההפלה השלישית שלי. בגיחה הזו ארבנו למצרים באזור התעלה ומשכנו אותם אלינו. הם שלחו רביעיית מיגים לפטרל לידינו, וברגע שהם התקרבו הפתענו אותם ופנינו אליהם. כל אחד ברביעייה יצר מגע עם מיג אחר, ורק אני לא מצאתי את המיג שלי. החבר'ה התחילו להפיל את המיגים, ורק אני חיפשתי את המיג שלי. בסוף הודיע לנו הבקר שעוד רביעייה מתקרבת. אני ראיתי את אחד המיגים ברביעייה השניה טס ישר מולי. דילגתי על כל שלבי הקרב שברתי חזק כדי להביא את האף למיג. הגעתי לפנייה של 90 מעלות והייתי אנכי אליו. הבנתי אני לא אשלים את הסיבוב והחלטתי שאני אפיל אותו ככה. הכוונת בכלל לא יכולה לחשב כזה דבר, אז הבאתי את האף של המטוס למקום ששיערתי שהכוונת, לו יכלה, הייתה מחשבת את הפגיעה, יריתי והפלתי את המיג. מיד אחר כך 'נשפכתי' לצד השני של הרביעייה. אחרי ההפלה הזו, התחילו להבין שהשיטה שלי היא יותר מסתם מזל".
במהלך אחת ההמראות לגיחה במלחמה, התפוצץ צמיג מטוסו של בהרב והמטוס איבד שליטה. המטוס נגרר לאורך המסלול והחול, ונעצר בגבעה סמוכה והתלקח. בהרב נכווה בזמן שחילץ את עצמו מהמטוס הבוער, ונלקח לבית החולים.
שבוע וחצי אחר כך חזר לטוס, לאחר שמפקד הטייסת, סא"ל אבי לניר ז"ל, הופל ונהרג. בהרב מונה למפקד הטייסת, החל בגיחות צילום, והספיק להשתתף בקרב האוויר האחרון של המלחמה, כשנלחם במטוס ללא מבער אחורי, שהושבת עקב תקלה. בקרב הזה צבר שתי הפלות רשומות, ושתי הפלות שנויות במחלוקת, שלא נרשמו לזכותו - אחת עם טיל יחד עם טייס נוסף, ובתותחים פגע במטוס שלא נפל, אבל התרסק מאוחר יותר. על תפקודו בקרב זה קיבל מאוחר יותר את עיטור המופת.
בדומה לשאר חבריו לרשימת המפילים, לבהרב היה תיאבון בריא למיגים. "כטייס, תמיד חשבתי במונחים של הפלת מטוסים, לא מטוס בודד. רוב הטייסים שהפילו מטוב, זה היה בשבילם כאילו הם עשו את העבודה שלהם. אני, עוד כשהייתי עסוק עם המטוס הראשון, ידעתי מי ייה השני שאני אפיל. זה עניין מנטלי, ועובדה - לא הייתה לי הפלה ראשונה, אלא הפלות ראשונות. רוב ההפלות שלי, למעשה, היו בזוגות."
אחרי המלחמה, התמנה בהרב לקצין פרויקט קליטת והתאמת מטוס הF-15 לחיל האוויר. בהמשך מילא שורת תפקידים, בהם ראש מלחקת אמצעי לחימה במטה החיל ותפקיד נוסף באגף תכנון במטכ"ל. כתת-אלוף, שימש כראש להק מודיעין החיל האוויר, הושאל לתפקיד מקביל במערכת הבטחון וכיהן גם כנציג המשרד בשוויץ ובאוסטריה. מאז השתחרר מצה"ל הוא עובד בייעוץ לחברות במגזר העסקי.
_____________________________________
"Perpetuo vincit qui utitur clementia"

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:57

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר