21-10-2005, 12:52
|
|
|
חבר מתאריך: 01.04.04
הודעות: 39
|
|
הפתרון היעיל ביותר
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ori
1. החינוך בבית שממנו מתחיל הכל.
2. בתיה"ס חייבים לטפל בקשיחות בילדים אלימים ולא לנקוט ב"שיטות פסיכולוגיות המבינות ללבו הפגוע
של הערס הרגיש". השתוללת יותר מדי פעמים? עוף לתיכון מקצועי, ומשם לרחוב.
3. המשטרה חייבת לשפר ב30 דרגות את איכות כוח האדם שהיא מגייסת. כיום היא מוצפת באותם
ילדים אלימים, ולא אחד ולא שניים מאיתנו נתקלו בסצינות שגורמות לחשוב פעמיים, אם בכלל יש טעם
לפנות אליהם.
4. חקיקה. החוקים עדינים מדי
5. ענישה נורמלית. בתי המשפט והפרקליטות מפגינים רכרוכיות ביחס לעברייני נוער אלימים. רק היום
שמענו שחוליית החיות מלוד שהתעללה בילד קטן במשך שנה עד שנתיים, תועבר למעצר בית. בזיון.
|
ציטטתי את התגובה הזו כי אני פחות או יותר מסכים איתה. אני תלמיד יא' בבית ספר ברעננה, וכבר כתבתי מאמר דומה בנושא בפורום של מועצת התלמידים הארצית. אשמח אם תקראו!
"חינוך בסופו של דבר בא לידי ביטוי במספרים. אם מערכת חינוך היא טובה- אז היא
טובה גם במדדים הבינלאומיים. כנ"ל להיפך. מערכת חינוך, על כל מרכיביה:
תלמידים, מורים, ועדי מורים, משרד החינוך, ועדי תלמידים- כל המשוואה הארוכה
הזו כולה נמדדת ע"י מבחנים בינלאומיים. ומה מצבנו? 0 עגול.
אנחנו חברה שאין לה נפט, אין לנו משאבים טבעיים, אין לנו דוד עשיר, אין לנו
שטחים מי יודע מה גדולים. כוחנו בהשכלתנו ובידעתנו. כוחנו בייצור אנשים חכמים,
בייצור פטנטים, בייצור כלי לוחמה והגנה שאח"כ אפשר למכור ולעשות כסף. כוחנו
בדעתנו.
כל המשוואה הזו, שאתם חברים בה וחברים מלאים בה, שווה לאפס. אנחנו רואים הרי
את הדברים בצורה חד משמעית מדי פעם בפרסומים על מבחנים כלל עולמיים. מצבנו
על הפנים- ומי מוביל את הרשימה? סינגפור.
ומה יש שם בסינגפור שהם מובילים את הרשימה? שמא תגידו מועצת תלמידים פעילה
ותוססת? שמא תגידו פליירים של המועצה שמחולקים יום יום? שמא תגידו מליאת
מועצה כמעט פעם בשבוע? שמא תגידו קשר חם ואוהב בין התלמידים לבין המורים?
בולשיט. מה שיש בסינגפור והדברים מאומתים- זה משמעת, סדר, היגיון. אולי יש שם
כיתות קטנות? יותר טיולים? יותר "הפסקות פעילות"? כל הפוצ'י-מוצ'י הזה שמאפיין
את מערכת החינוך הישראלית כל הזמן...
בולשיט! מדובר בכיתות ענקיות, לפעמים ממש כמו אוניברסיטאות. התלמידים יראים
ממוריהם. המורים שולטים בכיתה ולא מפחדים לא מהתלמידים ולא מההורים.
במערכת החינוך הישראלית המורים והמנהלים מפחדים מההורים. למה לעזאזל צריך
לפחד מהם?
המשמעת הזו, פרוייקטים ושיעורי בית בכמויות אדירות, שיעורים עד הערב, תחרותיות
בין התלמידים, שוב בלי כל "הדאגה לתחת של התלמיד המסכן", תסלחו לי את
הביטוי- המשוואה הזו מוכיחה את עצמה! הנה! סינגפור מספר 1, הם מובילים, הם
שולטים, ואנחנו ממליאה למליאה ומזכויות התלמיד פנקס א' לפנקס ב', אנחנו
נכשלים.
בקיצור, לצערי הרב אני מצפצף על הצורה הנוכחית של הוועדה שלכם. אתם לא
מועילים, אתם לא מוכיחים את עצמכם- הדרך שלכם לא מובילה לשום מקום טוב.
עדיין לא התאיישתי, אני עוד מחכה שיבוא שר חינוך רציני למדינה, שייקח את
התלמידים ויעמיד אותם במקום שלהם, ואת המורים במקומם הם. ככה לא תהיה
אלימות, לא תהיה התחצפות למורים- מי יתחצף למורה שיכול לבעוט אותו לעזאזל
מכל מערכת חינוכית?
רבותיי, תמשיכו להתעסק בעניינים הזוטרים שלכם- רק תזכרו דבר אחד, זה לא יביא
לשיפור במערכת החינוך הישראלית. אולי זה יביא לכם כמה כותרות בעיתון, אבל לא
יותר מזה. קחו את עצמכם בידיים- תבינו ותקחו דוגמא משיטות אחרות בעולם
שמוכיחות את עצמן ותפסיקו לשחות במיץ של עצמכם, כי למען האמת הוא ממזמן
הפך המיץ של הזבל.
בהצלחה."
|