07-10-2005, 01:30
|
|
|
|
חבר מתאריך: 21.12.04
הודעות: 30,021
|
|
אהלן...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי lioravr שמתחילה ב "לאחר המון צילומים - איך יוצרים מצב של צילום מקצועי ולא ביתי (דוגמא בפנים)"
טוב, אז בתור אחד שמתעסק עם צילומי אופנה ודוגמנות, אנסה לזרוק כמה טיפים, מקווה שתתפוס כמה שיותר
כל מה שאמרת אתה, והאחרים למעלה - נכון.
תאורה
איפור
דוגמנית
קומפוזיציה
ביגוד / סטיילינג (שיער למשל)
לוקיישן
ציוד
הבאת את התמונה שלך, לעומת התמונה הראשונה.
כולם יכולים לראות שהתמונה שלך נופלת בכמה רמות מהקודמת, אבל אתה שואל בעצם "למה??". מה עושה את התמונה שלך להרבה פחות טובה (או לא מקצועית בשפה שלך) מאשר התמונה הראשונה?
קח כמה נקודות,
קומפוזיציה:
היא ממורכזת בתמונה. צילום מלמטה מגדיל לה את הירכיים ועושה אותה שמנה יותר.
תאורה:
פלאש ישיר קידמי משטח את הנושא שלך, מעלים צללים ומבטל נפח. היא למעשה נראית מודבקת על הרקע. קח דוגמא לצילום בפלאש צידי של רועי גליץ בצילום די דומה למה שאתה עשית. שים לב לבטן של המודלית ולפנים. ראה איך יש מעבר צבע בין האור לצל - מה שנותן עומק ומימד נפח לבחורה (מלבד המכנסיים שנראים שטוחים בגלל שהם שחורים - לו היו לבנים, זה היה הרבה יותר מתאים).
שימוש נכון בתאורה יתן לך מימד חדש לתמונה. רצית שלא נאמר "תאורה תאורה" אבל עד שלא תפנים איך להשתמש בפלאש - אנחנו נמשיך לומר לך את זה. אור לא יכול להתקיים ללא צל וההיפך. תמונה ללא צללים היא תמונה שטוחה, דו מימדים ומשעממת - קח את זה לתשומת ליבך.
טכניקה:
התמונה שלך לא חדה בעליל. תמונה שתראה מקצועית, רצוי שתהיה מפוקסת וחדה. לא שזה חוק בל-יעבוד, לעיתים נרצה תמונות רכות, אבל לא זה המצב (בעיקר בפורטרטים, של בחורות צעירות וילדים).
בנוסף, צילמת תמונת רוחב כאשר המודלית שלך עומדת לגובה. המון ספייס מיותר בצדדים, שמפריע לתמונה לקבל רובד נוסף שיגרה את העין, שיוציא משגרה (כלל השלישים למשל - שוב שים לב לצילום של רועי - דוגמא מצויינת).
העמדה:
המודלית שלך עומדת בתנוחה מאוד לא טיבעית וזה מורגש בתמונה.
זה סקסי, זה אחלה, היד שכאילו מורידה את התחתון מאוד מגרה, והיד שעוברת מעל הראש שמבליטה את החזה.. - אבל (!!), ראית פעם מישהי שעומדת ככה במציאות? התנועה שלה טובה ודינאמית, אבל לא מתאימה ללוקיישן שלך. החוף ריק לגמרי. היא לא ממשיכה דינאמיות של שום עצם עליו היא נשענת. אתן לך דוגמא מהחיים שלי. ההעמדה די דומה, אבל שים לב שהמודלית שלי נשענת על עץ, ובעצם היא ממשיכה את הכיוון והצורה של העץ עצמו. זה מצטלם טוב ונראה הגיוני (וכמובן, סקסי).
דוגמנית:
אפשר ליצור תמונות יפות וטובות גם ממודליות שלא חתומות בסוכנות "לוק" או "יולי". אבל דע לצלם את המודלית שלך בזויות מחמיאות. הכר את הדוגמנית שלך. האם כדאי לצלם אותה בביגוד תחתון, או שהיא תראה יפה יותר בשמלה?
האם כדאי ללכת על צילומי פורטרטים או אולי גוף מלא? מאיזה צד היא יפה יותר בפרופיל? שמאל או ימין? איך האישיות שלה? קל לה להיות קלילה וזורמת, או שהיא משרה אווירה מלנכולית ועצובה?
לכל טיפוס, סגנון צילום שונה. אל תנסה לצלם מישהי עצובה תמונות שמחות כי זה לא ילך, כמו גם ההיפך. זרום עם הדוגמנית, וצלם אותה כפי שהיא נראית הכי יפה. נסה כמה שפחות להתאים את הדוגמנית לסיטואציה, וכמה שיותר להתאים את הסיטואציה לדוגמנית. כשהיא מרגישה נוח ו"בבית" - התמונות יראו אמינות יותר.
איפור:
עושה פלאים. כל מילה מיותרת.
ציוד:
אפשר להוציא תמונות בוק מושלמות גם מ Fuji Finepix s5000 כמו גם מה Canon 1Ds Mk2.
כל עוד הפנמת את כללי הקימפוז, התאורה, ההעמדה ושאר הדברים - שום סיבה שהתמונה לא תהיה מושלמת.
לסיכום
קשה מאוד (!!) לצלם אנשים.
למה קשה? כי זה לא ציפור או רכב שנראים תמיד אותו הדבר. פעם ההבעה לא טובה, ופעם הרגליים נראות שמנות, וצריך להזהר לא לצלם בזויות לא מחמיאות...
לפעמים אתה מקפיד שעה על פריים ובסוף כשאתה לוחץ על הכפתור היא עוצמת עיניים, או משהו...
עוד לא נתקלתי בצילומים שעבדתי עליהם כל כך קשה כמו צילומי אנשים (במיוחד בחורות). קח את הזמן, זה יבוא.
תתאמן על הדוגמנית שלך. נסה בעיקר ללמוד משחקי תאורה ופלאשים (דבר שמאוד צורם לי בצילום שהעלית). ראה אילו זויות מחמיאות לה, נסה להסתכל בתמונות שאחרים צילמו ותלמד מהם העמדות.. אם תראה משהו שמוצא חן בעיניך, נסה אותו בעצמך על המודלית שלך...
וברמה האישית - אם אתה מאיזור רחובות, ובא לך לצאת לסשן צילומי דוגמנות ביחד (צילומי חוץ ו/או סטודיו), תרגיש חופשי לזרוק לי הודעה.
שיהיה המון המון בהצלחה!!
|