17-10-2005, 00:20
|
|
|
חבר מתאריך: 27.03.04
הודעות: 2,558
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי udir
תודה על התיקון.
כמדומני , יש משהו שגרם לחיל האוויר לרצות להשיג מיגים על מנת לעמוד על טיבם ויכולת ההטסה שלהם על מנת להשיג יתרונות בזמן קרב אוויר באם יקרה.
לכן לא מובנת לי האבחנה שלך על "סירוס" מטוס טוב יותר.טוב יותר באיזה פרמטר?איך בדיוק אתה מסרס מטוס כדי שרמתו בפרמטר מסוים תהא זהה לזה של יריבו מעבר לגבול?
מהם הפרמטרים החסרים לחיל האוויר שלנו בהתמודדות מול הכלים הללו?הלא אותם צריך ללמוד ולתרגל?
אודי.
|
מיגים (ואפולי סוחוי) שונים כבר הגיעו לידי ישראל והמערב בכלל באירועים שונים, כך שלא היה חסר זמן לבחון ולהעריך את היכולות שלהם לפרטי פרטים. עד כמה שידוע לי מעולם לא נתפס אף-15, אף-16 או אף-18 בשלמות כזו ע"י המזרח.
"סירוס"- בכל פרמטר שתרצה. אם מיג 21 מגיע למהירות X, מטפס בקצב Y, ויש לו טווח מכ"מ של Z- לא בעיה להגביל את הטייס ה"אדום" לתנאים האלה לפי הנדרש.
בנוסף, ע"י מערכות סימולציה שונות ניתן לדמות מצבים שונים ומרובי משתתפים. מעבר לפרמטרים הפיזיים שיש לדמות (כמו מהירות, קצב טיפוס וכו') ישנו ההיבט של הטקטיקה והאסטרטגיה של האויב- וכאן התפקיד מוטל על סגל הטייסת לחקור ולדמות בעזרת המערכות והכלים שלרשותם.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי udir
לפי דעתי , על מנת לדמות מצב "אמיתי" עד כמה שניתן על הטייס המטיס את המטוס בצוות האדום להזדהות עם עמיתו שאותו כביכול הוא מייצג עם הכלים בו הוא משתמש על מנת להזין את הצד שמנגד לאחר מכן במידע שבמצב כזה וכזה ,ובגובה כזה וכזה הכלי שלי (דהיינו מיג) מתנהג בצורה שאו שמה את כנפו על העליונה או הפוך.הרי זוהי אחת מהמטרות.רק כך תוכל להשיג יתרון בקרב,ביודעך על נקודות התורפה של הצד השני בסיטואציות מסויימות.האם ניתן לדמות זאת עם אותם כלים שבהם אנו שמתמשים?אני לא חושב כך.
|
לא צריך להילחם נגד מיג בתרגיל כדי לדעת להלחם נגד מיג בקרב. האמריקאים אספו במהלך השנים לא מעט סוגי מטוסים מזרחיים (וגם לא תהיה להם בעיה תקציבית מיוחדת לקנות איזו טייסת שלמה+טייסים יד שנייה), ובכל זאת בתרגול יום-יומי האויב מדומה ע"י מטוסי אף-16 או אף-5 בד"כ.
מספיק שהביצועים הכלליים דומים (לא לנסות לדמות מיג-25 ע"י סקייהוק לדוגמא) והטקטיקות המיושמות הן רלנווטיות וגובשו אחרי מחר ולמידה מעמיקים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי udir
בקשר לתשובתך בדמות המערביזציה של חילות האוויר הערביים עלי להסכים איתך בנוגע בעיקר למצרים.ירדן......גם .
אבל מה לעשות,חיל האוויר העויין אותנו כרגע על שלל מטוסיו הסוביטים הינו סוריה.
|
את חיל האוויר הסורי פגשנו כבר לפני 20 שנה, וכבר אז הוא הובס עם הזנב בין הרגליים. מאז חה"א הישראלי עבר כברת דרך, בעוד חה"א הסורי מדשדש במקום- וזה עוד במקרה הטוב.
אני כמובן לא טוען שיש להוריד את המשמר ולו לרגע, אלא טוען שאין להתרכז אך ורק בסוריה- יש לשמור מוכנות קרבית גם מול סעודיה, אירן, וכן- גם מצרים. למדינות אלה ואחרות מטוסים מתקדמים וטובים משל סוריה. כמו שהסברתי, לדעתי הנץ נבחר לטייסת האדומה משום שהוא מסוגל לדמות מגוון רחב של מטוסים הנפוצים בזירה שלנו- מיג-21, מיג-23, אף-16 אחרים, ועם קצת דמיון גם בני דודים רחוקים יותר כמו טורנאדו ומיג-29, ומטוסי תקיפה שונים. (כמובן שלבחירת הנץ הובילו גם שיקולי תקציב, לוגיסטיקה וגריעת סד"כ, התייחסתי בנוגע לדיון).
ציטוט:
במקור נכתב על ידי udir
בקשר לסקייהוק וכפיר כמדמה מיג , האמריקאים כמדומני שילבו אותם בטיסות מעין אלה כמו גם את ה F5 .האם אנו יודעים משהו שהם לא?
.
|
לא בדיוק "קלעת". קודם כל אתה מדבר על מטוסים עתיקים ורומז או מציע ישירות לשלב אותם כמדמים למלחמה מודרנית- לא רעיון הכי טוב.
האף-5, נכון לעכשיו, אינו בתפקיד דימוי מטוסי אויב, אלא בתפקיד מטוס הדרכה סילוני לטייסי קרב- תפקיד שנופל אצלנו בעיקר על העייט, לפי הבנתי לפחות.
מטוסי כפיר (F-21) הוכחרו לצי בלבד, ובמספרים קטנים מאוד, אכן- לצורך דימוי מטוסי אויב. הם הוחלפו תוך 3 שנים בתפקיד זה ע"י מטוסי אף-16, שמחזיקים בתפקיד זה עד היום.
אז אם הם בחרו באף-16 על פני כפיר וסקייהוק לפני כמעט 20 שנה, אז למה שנבחר בענתיקות האלה היום? כדי להגיד "הנה, מצאנו שימוש לגרוטאות האלה שישבו אצלנו באחסון והעלו חלודה"?
איך שאני רואה את המצב- ניצים הייתה הבחירה ההגיונית והטובה ביותר. גם מטוס שעדיין רלוונטי לקרב המודרני, גם מטוס שזמין לישראל באופן קל מבחינת תחזוקה ולוגיסטיקה, וגם מטוס שכבר לא בדיוק בראש הסד"כ, כך שגריעת מספר מטוסים לטובת הטייסת החדשה לא תחסר בדיוק (ואף אחד לא אמר שהמטוסים האלה לא נוטלים חלק בתפיסת כוננות או שלא ייטלו חלק במלחמה עתידית).
ובאופן כללי- כן, אנחנו יודעים הרבה דברים שהם לא, והם יודעים הרבה דברים שאנחנו לא. מה הנקודה?
חג שמח גם לך, ולכל גולשי פרש.
|