29-12-2005, 11:48
|
|
|
חבר מתאריך: 26.06.05
הודעות: 2,627
|
|
אני באמת לא יודע מה המצב של הסימן 4. בפעם האחרונה שראיתי אותו בשירות הוא עוד היה בניסויים. לפני כמה שבועות היתה ידיעה על שסדירו את הבעיה במנוע, אבל בשביל תצטרך לשאול מישהו שמשרת ב401.
התעסוקה בשטח היא על פי הדרישות. שוב, אני לא יכול להגיד לך כמה קוי חי"ר וכמה קוי שריון עושים, כי כבר מזמן שאני לא שם. בשלושת השנים הראשונות של האינטיפאדה, כשאני שירתתי היו בעיקר קוי טנקים, ובכמה אירועים גם הקפיצו את החברה מקורס מט"קים לאיזה מבצע.
חוץ מזה, אני לא חושב שאפשר להגיד ששיריונרים בקווי חי"ר עושים עבודה של חי"ר, כי לטנקיסט אין את ההכשרה והיכולת לתפקד כחי"רניק. מחסומים, אבטחה וסיורים זה לא משהו שמיועד לחי"רניקים, וכל לוחם יכול לבצע אותם.
לגבי המסלול - הטירונות היא טירונות. אין טנקים, אלא הכשרת לוחם רובאי 03. בעיקר שיעורים, רובאות ושדאות.
במקצועות זה בעיקר שיעורים בכיתות לימוד ותרגול על טנקים במשטח (או במאמן רפא"ל לתותחנים), נהיגות וקצת ירי.
בצמ"פ נכנסים הרבה יותר חזק בטנקים. חוץ משבוע "ריענון" על רובאות, כל ה4 חודשים הם על הטנקים. לכל 3 חיילים יש מט"ק וטנק משלהם עליו הם לומדים, מתרגלים ומתאמנים. הרבה מאד עבודה בשטח, ישנים בטנק, יוצאים למסלולים ויורים המון.
לגבי קורס מט"קים - מדובר בהרבה מאד שיעורים על המערכות השונות של הטנק, איך מט"ק מתפקד, ניווטים, הכשרה של החניך על שני התפקידים השונים שאותם הוא לא מכיר והרבה מאד מסלולים על הטנק, אימונים, תרגולות ולילות לבנים של עבודה על הכלי במשטח.
|