לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-10-2005, 00:53
  dorratz dorratz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 31.10.03
הודעות: 778
מידע עסקת ענק: יוון רוכשת מארה"ב 40 מטוסי F-16C/D בלוק 52 ב-3.1 מיליארד דולר

עסקת ענק נרקמת בימים אלו בין יוון לארה"ב. חיל האוויר היווני(ה-HAF) מתכנן לרכוש מארה"ב 40 מטוסי F-16C/D בלוק 52+ ב-3.1 מיליארד דולר.
מטוסי הבלוק 52+ שיקבלו היוונים הם מטוסים מתקדמים מאוד. הם מצויידים במנוע מדגם F-100-PW-229 מתוצרת פראט אנד וויטני, ובמכ"מים מתקדמים מאוד עם אופציית SAR מדגם APG-68(V)9. זהו אותו מכ"ם כמו שיש למטוסי הסופה, והמטוסים למעשה די דומים, אם כי במטוס הסופה יש כאמור מערכות ישראליות רבות שעושות את ההבדל. לבלוק 52 יש להם גם מיכלי דלק תצורתיים המגדילים את טווח הטיסה מאוד מבלי לפגוע בביצועי המטוס. הם מסוגלים לשאת חימוש מתקדם ומגוון, כולל פצצות מונחות GPS וטילי AMRAAM.
,העסקה כוללת גם מערכות תק"ע(תצוגת קסדה עילית), משקפות לראיית לילה, משגרי רקטות, פודי לנטירן, פודי סיור, מערכות זע"ט, חליפות הגנה, מנועי חלופיים, מכ"מים חלופיים, AGM-154C JSW, פצצות JDAM ועוד.
ככל הנראה, בעקבות עסקה זו ה-HAF גם ירכוש טילי AIM-9X Sidewinder. ה-AIM-9X היא הגרסה החדשה ביותר של טיל האוויר-אוויר מונחה החום הותיק, שנכנסה לאחרונה לשירות בארה"ב וכבר נרכשה על ידי מספר חילות אוויר(דרום קוריאה, שוויץ, פולין ודנמרק). מספר מדינות נוספות הביעו התעניינות בטיל: בלגיה, קנדה, פינלנד, הולנד, פורטוגל וטורקיה.
כיום ליוון של 130 מטוסי F-16, כשיכנסו 40 המטוסים החדשים לשירות יעלה מספרם ל-170 מטוסים. מתוכם יש מטוסי בלוק 30: 34 מטוסי F-16Cו-6 מטוסי F-16D שנכנסו לשירות ב-1989. יש מטוסי בלוק 50: 32 מטוסי F-16C ו-8 מטוסי F-16D שהגיעו ב-1998. ויש גם מטוסי בלוק 52: 34 מטוסי F-16C ו-16 מטוסי F-16D שנכנסו לשירות ביוון בשנתיים האחרונות.

זוג מטוסי F-16C בלוק 52 פלוס של ה-HAF:

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.f-16.net/PhotoGallery/album15/aaf.sized.jpg]

מקורות:
http://www.dsca.osd.mil/PressReleases/36-b/2006/Greece_06-17.pdf
www.f-16.net
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 28-10-2005, 02:18
  מיקיטל מיקיטל אינו מחובר  
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
 
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,996
שלושה הבדלים מהותיים...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי SKYHAWK102 שמתחילה ב "הבדלי מחיר..."

אלה חלק מהסיבות:
א. בעיסקה הישראלית לא נכלליות מערכות אויוניות שמקורן בארץ. היוונים לעומת זאת קונים כמעט הכל כ"חבילה" מארה"ב בדומה לפולנים אגב.
ב. כמות המטוסים הרבה יותר בעיסקה הישראלית מוזילה אותם משמעותית גם כן.
ג. העיסקה היוונית הינה FMS ובתור שכזאת, צבא ארה"ב לוקח עמלת עיסקה בגובה של בין 6% ל- 10% על "ניהול העיסקה. ברכישת FMF אין תשלומים כאלה.
יש גם לזכור שישראל אינה משלמת בעבור המטוסים הללו!!! - יוון לעומת זאת משלמת מכספה שלה למרות שהעיסקה מנוהלת ע"י חיל האויר האמריקאי ובאחריותו !!!

שתי התקשרויות חוזיות שונות לגמרי.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:13

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר