לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה פורום זה מיועד להחלפת דעות בלבד. אין באמור בפורום זה משום תחליף לייעוץ משפטי מקצועי ואין להסתמך על הנכתב בו חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > משפטים וצרכנות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-11-2005, 12:00
  nikotz nikotz אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.10.05
הודעות: 3
עזרה ספק שלא מוכן להחליף סחורה פגומה

בתאריך 11/9/05 ביצענו הזמנה מחברת דקור דיזיין של חדר שינה + מיזרן, פינת אוכל + שישה כיסאות וכורסא. סה"כ סכום העסקה 21900 ₪ .

בהזמנה צויין כי הסחורה תסופק ללא דמי הובלה וכמו כן צויין בהזמנה כי "במקרה ואחד מהפריטים פגום ישאר אצל הלקוח סכום בטחון של החלפת פריט לפי סיכום עם אדוארד" (ציטוט מתוך ההזמנה. אדוארד הינו בעל העסק ומבצע ההזמנה). מועד האספקה 35 ימי עסקים (צריך להיות מסופק בתאריך 26/10/2005).

בזמן ביצוע ההזמנה שולם לספק סכום של 5000 ₪ בכרטיס אשראי בשלושה תשלומים וכמו כן עוד שלושה צ'קים של 5700 ₪, 5600 ₪ ו5600 ₪ לתאריכים 11/9, 11/10 ו 11/11.

לאחר התייעצות עם מכרים הבנו שיתכן שכספינו בסכנה כיוון שעד לאספקת הסחורה כמעט וכל הכסף ישולם לספק. לכן ביקשנו מהספק להחזיר לנו שני צ'קים כל אחד בסכום של 5600 ₪ והבטחנו לספק שבזמן אספקת הסחורה יקבל את יתרת התשלום במזומן.

בתאריך 10/10/05 התקשר הספק כדי לתאם את אספקת חדר השינה והכורסא. למחרת סופקו חדר השינה והכורסא. לאחר בדיקת המוצרים נמצאו פגמים בכורסא ולכן ביקשנו שהכורסא תוחזר לתיקון.

בשלב זה עדיין פינת האוכל לא סופקה אך הספק ביקש שנשלם את כל הסכום בקיזוז 1000 ₪(11200 ₪ בקיזוז 1000 ₪ כורסא פגומה) אנו לא הסכמנו לכך. ולכן הספק הציע שנשלם מזומן על סך 6200 ₪ וצ'ק נוסף על סך 4000 ₪ לתאריך 21/10/2005 מתוך הבטחה שפינת האוכל תסופק ב19/10/2005 ואם לא תסופק נהיה רשאים לבטל את הצ'ק.

הספק הסביר שהוא רוצה את כל הכסף בשלב זה מכיוון שאת פינת האוכל לא הוא מספק אלא היבואן בעצמו (בגלל שהיבואן לא סומך על המובילים שלו) וכך לא יהיה נציג שלו במעמד אספקת הסחורה. וכך עשינו.

בהגיע מועד האספקה התקשרנו כדי לשאול האם מספקים לי את פינת האוכל אך נאמר לנו כי היבואן לא עובד בכל המועד. לכן הודענו (טלפונית) לספק כי אנו מבטלים את הצ'ק. הספק רצה שלא נבטל ושהוא פשוט לא יפקיד את הצ'ק אך אנו התעקשנו להיצמד לסיכומים שלנו ובאותו היום ביטלנו את הצ'ק.

בתאריך 27/10/2005 הגיעה פינת האוכל + הכורסה. לאחר בדיקת המוצרים מצאנו שעל גבי השולחן שריטה מכוערת שביצעו לה תיקון לא מקצועי התיקון ניראה לעין ומכער את השולחן, בנוסף לכך נמצאו עוד שלושה כיסאות פגומים ולתדהמתנו גם הכורסא פגומה.

לכן אמרנו לספק שאנו לא מוכנים לקבל סחורה זו ושיחליף לנו אותה בחדשה(בטלפון). הספק ביקש להשאיר את הסחורה בבית כדי שהוא יבוא לבדוק אותה ואם היא תמצא לא תקינה הוא ייקח אותה באותו היום (בתחילה לא הסכמנו להשאירה בבית).

חתמנו על תעודת המשלוח וציינו שהסחורה פגומה.

יום למחרת הספק הגיע ואמר ,לתדהמתנו, שהשולחן לא פגום ,שלא ניתן לקבל רהיטים ללא פגמים ושפגם זה הוא סביר והוא לא מכיר בשריטה כפגם ,לכן הוא לא מוכן להחליף את השולחן.

לכן אמרנו לו שאנו לא מוכנים לשלם את יתרת הכסף עד שיחליף את הסחורה, או לחליפין ייקח את הסחורה שלו ויחזיר לנו את יתרת הכסף. הספק לא הסכים לאף אחת מההצעות שלנו ואמר שיתבע אותנו על ביטול צ'ק.

שאלותי הן:
1. האם הוא יכול באמת לתבוע אותי אל ביטול הצ'ק?
2. מה עלי לעשות בשלב זה כדי להבטיח את כספי?
3. מה עלי לעשות כדי לקבל מוצרים תקינים?

תודה מראש
ניסן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 04-11-2005, 23:24
  lironir lironir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.10.05
הודעות: 21
אנסה לענות על שאלותייך
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי nikotz שמתחילה ב "ספק שלא מוכן להחליף סחורה פגומה"

אבקש ראשית לציין כי אינני עו"ד, אלא סטודנט ויש לקחת את התשובה בעירבון מוגבל.

אשר לשאלתך הראשונה התשובה הפשוטה היא כן. לפי המצב המשפטי הקיים היום מצבך בעייתי - לפי דיני השטרות, משום שמדובר בשריטה שלא ניתנת להערכה מדויקת בכסף, אלא דורשת הערכות של שמאים וכו'..., אין באפשרותך לבטל את השיק ואם ביטלת את השטר לא עומדת לך טענת הגנה לפי דיני השטרות, אבל לפי המגמה החדשה בביהמ"ש העליון ניתן לקזז את החוב מהשטר (נניח שאתה חייב 4,000 וביהמ"ש מחליט שהשריטה בשולחן מורידה 3,000 ש"ח מערך השולחן אז תהיה חייב לשלם 1,000) אבל יש לציין כי זוהי רק התחלה של מגמה ויש לקחת בחשבון שביהמ"ש בערכאות נמוכות יותר מפחדים מחידושים שכאלו.

לכן על מנת להבטיח את שארית כספך עליך לבטל את השטר ולשאת בתוצאות הדיוניות שינבעו מכך.

לצורך קבלתם של מוצרים תקינים, מאחר וכפי שהבנתי המוכר לא מוכן להחליף את השולחן, עליך להגיש תביעה לביהמ"ש. תביעה זו תוכל להגיש הן באופן עצמאי, או בצורת תביעה שכנגד במידה והמוכר יתבע אותך על ביטול השטר.

שוב, אני מבקש לציין כי יש לקחת את התשובה בעירבון מוגבל ואני ממליץ לך בנושא זה לפנות לעו"ד לפני כל פעולה שתבצע.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:54

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר