09-11-2005, 18:06
|
|
|
חבר מתאריך: 15.07.04
הודעות: 1,685
|
|
רציתי לערוך ולתרגם
אבל נמחק לי הצייר משום מה
עכשיוווו שלא תבין לא נכון,יש מנועים של אופנועים עם 4 פעימות אבל בחרתי להסביר לך דווקא על 2 פעימות כי מנועים של 50 סמ"ק יותר חזקים בעבודתם,אגב,50 סמק זה גם מגזמות,מסורים מכניים למינהם ועוד המון...
כאן אתה רואה מנוע 2 פעימות , בחצי חתך.
אז בוא אני אתרגם לך ככה:
Spark plug - מצת
combustion chamber- תא השריפה
piston - בוכנה
Exhaust outlet - מעבר פליטת גזים
Reed valve - שסתום יניקה
fuel intake - מעבר (כניסה) דלק (דלק,אוויר או שמן)
Cranks case - מנגנון ארכובה
fuel - דלק
בהנחה שיש לך מושג כלשהו בפעולות המנוע,יש כאן הסבר קצר יחסית המסביר את פעולתו.
מהלך עבודה- כאשר הבוכנה יורדת במהלך העבודה,היא דוחסת במהלך ירידתה את התערובת שהגיעה ונמצאת מתחת לבוכנה,בחלל בית הארכובה (ברקע צהוב).
בהמשך ירידת הבוכנה מתגלה פתח הפליטה בדופן הצילינדר,ודרכו יוצאים הגזים השרופים.
בהמשך ירידתה מתגלה פתח המעבר שהוא פתח המאפשר כניסת תערובת דלק.
מהלך דחיסה- כאשר הבוכנה מתחילה לעלות,מתחיל סיבוב גל הארכובה. בהתחלה סוגרת הבוכנה את פתח המעבר ולאחר מכן את פתח הפליטה,וברגע זה בעצם מתחיל תהליך דחיסת דלק. במקביל,גדל הנפח תחת לבוכנה,והלחץ קטן,ובשל היווצרות תת לחץ.מתחיל תהליך יניקת תערובת לתוך חלל הארכובה. היניקה מתבצעת דרך פתח הכניסה המתגלה לפני שהבוכנה מגיעה לנקודה מתה עליונה.
כשאר הבוכנה מתקדמת כמעט לנקודה מתה עליונה,ניצתת התערובת מעל הבוכנה בעזרת ניצוץ.ואז מתקיימת שריפה ומתחילה פעימת עבודה.
כאן תראה את זה טוב מאד :
http://science.howstuffworks.com/two-stroke2.htm
אתה מוזמן לשאול שאלות נוספות , מקווה שלא שרפתי לך יותר מדי תאים במוח,בהצלחה
_____________________________________
"גַּם כִּי אֵלֵךְ בְּגֵיא צַלְמָוֶת לֹא אִירָא רָע כִּי אַתָּה עִמָּדִי, שִׁבְטְךָ וּמִשְׁעַנְתֶּךָ הֵמָּה יְנַחֲמֻנִי:"
נערך לאחרונה ע"י MomenT בתאריך 09-11-2005 בשעה 18:11.
|