לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 17-11-2005, 15:37
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
שלום...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי CaRTeR שמתחילה ב "שאלה לגבי שובלים לבנים בשמיים ( קצת שונה )"

אני מקווה שלא התערבתם על משהו, בגלל שחברך בילבל בין שתי תופעות שונות במקצת .

השובלים שמופיעים בתמונה בהודעתך נוצרים כתוצאה מפגיעה של האוויר החם והלח הנפלט מן המנועים לאוויר הקר יותר (פקטור חשוב נוסף הוא לחץ אדי המים שבאוויר שמסביב למטוס). אותו הדבר בדיוק קורה כאשר נושמים מהפה ביום קר במיוחד.

התופעה שחברך התכוון אליה נוצרת כאשר מטוס שובר את מהירות הקול והיא מופיעה בצורת ענן מסביב למטוס. היא נוצרת כתוצאה מההפרשים בלחצי האוויר באיזורים שונים מסביב למטוס, מה שגורם להתעבות אדי המים. התופעה מתרחשת גם כאשר מטוסי קרב מבצעים פנייה חדה, ואפילו במטוסי נוסעים בהמראות ונחיתות ביום לח במיוחד.

מקווה שההסבר מובן מספיק
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 17-11-2005 בשעה 15:41.
חזרה לפורום
  #8  
ישן 17-11-2005, 16:26
  CaRTeR CaRTeR אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.06.03
הודעות: 5,125
תודה רבה על ההסבר
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "שלום..."

אני אכן טענתי וחשבתי שרואים יותר שובלים מכייון שבגרמניה האויר קר יותר,
בשונה מבארץ שבגלל זה רואים פחות שובלים, יש פחות הפרשי טמפרטורה ולחות.

בנוגע ל"ענן סביב המטוס" אני מכיר את התופעה אך רק בסגנון של שבירת מהירות הקול,
בדוגמאת סרטון ותמונת ה F-14 המפורסם מנושאת המטוסים.
טוב לדעת שזה יכול להיגרם גם בסיבובים חדים ובהמראות ונחיתות ביום לח במיוחד.

אם כי החבר לא בילבל כי הוא לא מכיר את תופעת הענן, ופשוט טען שהשובלים בשמיים
נגרמים כתוצאה מכך שהמטוסים שעושים אותם שוברים את מהירות הקול. ( דבר שלא נכון )

אגב האם יכול להיות מקרה שמטוס שובר את מהירות הקול ומכיוון שהוא טס גבוהה מידי
לא נשמע את הבום מגיע לקרקע או שנשמע אותו ממש ממש חלש עד שלא נשים לב אליו בכלל?
_____________________________________
‎"הביאוהו חי או מת, מוטב חי. זה יהיה חשוב מאד עבור הנוער שלנו"

חזרה לפורום
  #9  
ישן 19-11-2005, 13:07
  777 BigD 777 BigD אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.10.05
הודעות: 455
שלח הודעה דרך ICQ אל 777 BigD
מטוס נוסעים טס
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי CaRTeR שמתחילה ב "תודה רבה על ההסבר"

בערך 950 קמ"ש זה לא מספיק כדי לשבור את מהירות הקול כי מהירות הקול נשברת מעל אלף וקמ"ש... מטוסי קרב שוברים את מהירות הקול בגובהה רציני כידי לא לגרום נזק סביבתי... ובום על קוי נורא מסוכן כשהוא בגובה מאוד נמוך...

והגובה לא משנה... משאני יודע (מסימולטורים) דוגמא: אני עשיתי בסימולטור טיסה ב"בנקוק" ל"בן גוריון"
עכשיו גובה הטיסה הוא 41000 רגל עכשיו כטסים בגובה כזה המהירות לא עולה מעל 272 קשר
וכשזה יותר נמוך נגיד 10 ק"מ אז המהירות יכלה להגיע ל 330 קשר והמחשב לא יגיד לך שאתה עובר ת'מהירות המותרת...

עכשיו לי יש שאלה... למה זה קורה?... בגלל שככל שעולים למעלה האוויר נהיה דליל יותר?
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.


נערך לאחרונה ע"י 777 BigD בתאריך 19-11-2005 בשעה 13:12.
חזרה לפורום
  #10  
ישן 19-11-2005, 13:53
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי 777 BigD שמתחילה ב "מטוס נוסעים טס"

זה לא מדוייק לבגיד שמהירות הקול היא אלף קמ"ש, שכן מהירותו יורדת ככל שעולים בגובה, אבל אכן מדובר במהירויות שבסיסות האלף קמ"ש.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerospaceweb.org/question/atmosphere/mach1/mach1-table-earth-m.gif]


לשאלתך, כן. ככל שעולים גבוה יותר האוויר נעשה דליל יותר. מהסיבה הזו הגרר גם נמוך יותר וצריכת הדלק של המנועים נמוכה יותר. בום על קולי לא "מסוכן" בגובה נמוך, זה פשוט צורך הרבה דלק לשבור את מהירות הקול בגובה נמוך, מאותה הסיבה שצפיפות האוויר גבוהה יותר בגובה נמוך יותר.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום
  #14  
ישן 16-12-2005, 14:25
צלמית המשתמש של PERE
  PERE PERE אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.12.05
הודעות: 231
פסי התעבות ועד...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי CaRTeR שמתחילה ב "שאלה לגבי שובלים לבנים בשמיים ( קצת שונה )"

מעל גרמניה בכל זמן נתון יש תנועה אוירית בערך פי- 50 מאשר מעל תל-אביב, ולכן ביום בהיר ניתן
להנות מ"ציורים" של מטוסים - מטוסי נוסעים.
גבה ההתעבות תלוי בטמפ. שמשפיעה על צפיפות האויר, כך שבכל יום משתנים התנאים להווצרות
פסי ההתעבות -משתנה הגובה בו יווצר הציור ה"ל.
יש משמעות רבה לעובדה הנ"ל כשמוציאים גיחה מבצעית בח"א.
לגבי מהירות ונזקי מעבר מאך.:
בגובה נמוך יראה מד מהירות בתא בערך 650 קשר IAS ששווה ל-1 מאך.
בגובה 40000 רגל יראה אותו מד מהירות 380 קשר IAS במעבר המאך.
המהירות האמיתית= TAS בשני המקרים קרובה - 650\615 קשר בהתאמה, ולכן כל מטוס המגביע טוס
יתייחס למד המאך וישמור מספר מאך מסויים - 0.78 עד 0.82 מאך בד"כ, בשיוט.
האשמה לכל הבילבול הנ"ל היא שוב צפיפות האויר בעיקר.
לגבי נזקים: ככל שנמצא קרובים יותר לגל ההלם - מעבר המאך, הנזק יהיה מוחשי יותר- זכוכיות וכו...
כדאי להתרחק מעזה.

בשמחות,
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:23

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר