לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-12-2005, 19:31
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
(עפ"י חדשות ערוץ 2) המועצה לביטחון לאומי ממליצה: תקציב קבוע לביטחון

המועצה לביטחון לאומי ממליצה על קביעת תקציב ביטחון קבוע לחמש - עשר השנים הבאות, בסך של 35 מיליארד ש"ח. וזאת ע"מ למנוע את המצבים הבלתי נעימים של דיונים על קיצוצים במשרד. היום, ביטל שרון, הקצבה של מיליארד שקלים וחצי עבור תכנית לעיבוי מערך ההגנה בסיני מפני חדירות מחבלים, אמל"ח וסמים, בטוענה של סדר עדיפויות לאומי - להעביר את הכסף לעניים.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 06-12-2005, 21:23
  שין - ים שין - ים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.09.03
הודעות: 1,285
צריך לקצץ את תקציב הבטחון לרבע.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "(עפ"י חדשות ערוץ 2) המועצה לביטחון לאומי ממליצה: תקציב קבוע לביטחון"

וגם רבע זה יותר מדי ,למה צריך ערמות של גורטאות מתכת יקרות אם לא משתמשים בהן ?
(בסדר - משתמשים בהן לחורר דיונות "מרחבי שיגור"ומבנים שלא חטאו )
יש לנו במחסנים מספיק זבל בכדי להשמיד חצי עולם ואחרי כל פיגוע במקום להעלות מטוסים לאויר ולחרוש את השוק של ג'נין מכנסים התיעצויות ומאיימים ומאותתים ועולים מדרגה וחוצים קו אדום ובסוף לא עושים כלום.,
אז לבא ולדרוש תוספת תקציב לבטחון זאת פשוט חוצפה.כשאין הרתעה גם מאה מילארד לא יעזרו ואני לא מבין איך קציני צבא שבחיים לא הרוויחו שקל, מקבלים סמכות על תקציבים אסטרונומיים.
מספיק עם השחיתות בצה"ל. לסלק חצי מצבא הקבע ולהפנות משאבים לחברה, לחולים גוססים מחוסר תרופות, לזקנים, לגמלאים שביבי ניכה שליש מהפנסיה שלהם.
את הגבול הפרוץ עם מצריים ד"א אפשר למקש בכמה עשרות אלפי דולרים.

נערך לאחרונה ע"י שין - ים בתאריך 06-12-2005 בשעה 21:51.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 08-12-2005, 00:46
  chik chik אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.05
הודעות: 21
עם כל הכבוד...
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי שין - ים שמתחילה ב "צריך לקצץ את תקציב הבטחון לרבע."

יש כמה בעיות עם מה שאתה אומר:
1. ה"גרוטאות במחסנים- זה נחמד להגיד שאין בהן צורך כי לא משתמשים אבל יש גם במחסני חירום ערמות של תרופות (שמוחלפות כל כמה שנים) למקרה של התקפה כימית,אטומית... אומנם אין כל יומיים אחת כזאת אבל אני מעדיף שייקנו ויזרקו מאשר שלא יהיה במקרה שיצתרכו... אות דבר... עדיף להיציא כסף על "הגרוטאות" האלו כדי שהן יהיו כשירות במקרה חירום... (או בהקשר אחר: למה לשלם ביטוח אם גם ככה אתה לא משתמש בכסף הזה...)
2. "לא עושים כלום" - מי שנותן את הפקודות זה הדרג המדיני בסופו של דבר אז מה אתה רוצה מהדרג המבצע? הם חייבים להיות מוכנים לבצע מה שיתבקשו ובדרך הטובה ביותר... מה לעשות המוכנות עולה כסף...
3. מה הקשר ל"קצינים שבחיים לא הרוויחו שקל"? אני לא צריך שמפקד דובדבן ידע להרוויח כסף... אני צריך שידע לעשות תתפקיד שלו (להיות לוחם במקרה ותהית). כמו שאני לא צריך שמנכ"ל סלקום ידע לתקן מכשיר סלולרי או להתקין אנטנה... כקצינים הם צריכים להגיד מה הם צריכים כדי להשיג את התוצאות המתבקשות... לא לשנורר את הכסף...
4. צבא הקבע מחזיק את הצבא... לא החיילים הסדירים שבאים והולכים... ידע מקצועי, תו"ל, ניסיון אלו דברים שאין להם תחליף בשום מקום. חוץ מזה שהם מעמד העובדים הנדפק ביותר כיום (דופקים מכל כיוון בשנים האחרונות - תנאים, משכורת, הפרות חוזה וכו' ואין להם אפשרות לעשות כלום...).
5. זה נורא נחמד להשקיע בעכשיו ולא לחשוב על מה יהיה במקרה חירום... כי אז, כשתיהיה בעיה אמיתית כנראה כבר לא יהיה צורך לעזור לחולים ולמסכנים... חוסכים פעמיים...!!!

וסתם הערה... אם יפטרו חצי מצבא הקבע זה לא אומר שיהיו עוד כמה אלפי מובטלים נוספים שצריך לדאוג להם?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 08-12-2005, 16:57
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
אני בהחלט מסכים.
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "[b]לדעתי[/b]- הגיע הזמן..."

מה שצריך, זה לא תקציב קבוע, כי אם תקציב תחת פיקוח אזרחי.
ראוי שתקום וועדה קבועה, בה ישבו אנשי אוצר, ביטחון, נציגי צה"ל ופוליטיקאים, וידונו בהוצאות של הצבא. לא יתכן שתקציב הבטחון יהיה סגור לביקורת. שמחד יוציאו כספים בצורה לא אחראית, ומצד שני, יקמצו בהוצאות בגורמים חיוניים ועוד יתבעו תוספת תקציבית.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 08-12-2005, 17:17
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
למה כוונתך
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "נכון מאד. בנוסף - המצב..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצוק
נכון מאד.

בנוסף - המצב הקיים, בו שר הבטחון הוא רמטכ"ל / אלוף לשעבר , לא בריא.
שר הבטחון צריך לדעתי להיות אזרח מנותק מהמערכת הצבאית (כדי למנוע "קשרים" "חיסולי חשבונות" וכ"ו) ותפקידו לנהל את המערכת הבטחונית. כמובן שיהיו סביבו עוזרים ויועצים מקצועיים בנושאים השונים.


עוזרים ויועצים מקצועיים??

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 08-12-2005, 20:24
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
אכן
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "הכוונה היא שלשר הממונה (שלא..."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי מצוק
הכוונה היא שלשר הממונה (שלא יהיה איש צבא!) יהיו יועצים שונים מזרועות הצבא השונות.

הגיוני לא?


לגבי "חיסול חשבונות", אני מניח שתמיד יהיה, מי שיהיה הכי "קרוב לצחלת" כלומר לשר הביטחון יוכל לרמוס אחרים...

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 08-12-2005, 20:29
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי ^Praetorian^ שמתחילה ב "אבל אין לשכוח, כי ישראל נמצאת..."

לזה בדיוק התכוונתי.

הכניסו לנו לראש שאנו ,עם צבא גדול וסופר מקצועי ויכולת נב"ק וכ"ו וכ"ו , עדיין מאוימים
ונמצאים במצב מלחמה מתמיד.
זה לא נכון (לדעתי...) - הפיגועים-כואב מאד , הפלסטינים- קוץ בתחת , סוריה ושו"ת -איום עבר.
איראן - בעייה שאני מאמין שתטופל . מה שאני מנסה לומר זה שכל האיומים הנ"ל כואבים ומטרידים
אך אינם מהוים איום קיומי על מדינת ישראל.

לעומת זאת- (לדעתי) עוני,אבטלה,יאוש,בריחת מוחות לחו"ל,סרוס המו"פ וכ"ו - כל אלו בהחלט פוגעים בחוסנה של המדינה ולכן מהוים איום קיומי.

(הנ"ל מתוך נאום חוצב להבות שנשאתי בכינוס מועצת תלמידים...)

חשוב לי מאד לךהדגיש שכל מה שאמרתי כאן לא גורע מהמוטיבציה העילאית שלי להצליח בקורס טיס או בכל מקום אחר אליו אשלח, להיפך .
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 08-12-2005, 21:22
  Uri Leizin Uri Leizin אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 21.12.03
הודעות: 392
כל זה נכון, אבל כמו שכתבתי פעם:
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי מצוק שמתחילה ב "לזה בדיוק התכוונתי. הכניסו..."

האיומים על ישראל לא ירדו בגלל שהערבים אוהבים אותנו יותר. הם ירדו כי צה"ל היום הוא באמת אחד הצבאות הכי גדולות, מצוידות וחזקות בעולם. אבל מצב זה הוא תוצאה ישירה של השקעות אדירות בצה"ל ב30 שנים אחרונות. יקוצץ התקציב - יקוצץ ויוחלש גם צה"ל, יוחלש צה"ל - יגדל האיום, וכדי לתת לו מענה, יהיה צורך בהגדלת תקציב הביטחון מחדש (למעשה, יותר מהמצב ההתחלתי - להקים מסגרות מחדש יעלה יותר, מאשר לתחזק מסגרות קיימות). כמובן, ניתן להגיד "אז בוא נקצץ עכשיו, נשתקם ואז נעלה שוב את הוצאות הביטחון". בגישה זאת יש המון בעיות, אבל אני אתן רק אחת: ומה אם הערבים יתקפו בדיוק בתקופת השפל?
תחשבו על זה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 09-12-2005, 09:25
צלמית המשתמש של stealth
  stealth stealth אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.10.04
הודעות: 879
למה שצה"ל יוחלש?
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Uri Leizin שמתחילה ב "כל זה נכון, אבל כמו שכתבתי פעם:"

נכון שעם תקציב מופחת יהיה לנו פחות כסף לצוללות דולפין, מרכבה 4 ומטוסי סופה נוספים, אבל גם ככה בלי עין הרע יש לנו מספיק מאלה (ואולי גם זה יותר מדי). כמו כן, האיומים לא פחתו כתוצאה מצמיחתו של צה"ל, אלא (לא נעים לי להגיד) בעיקר מהמעורבות של ארה"ב באזור, שמתחזקת למצרים את הצבא, הורידה את סדאם וכיום מאיימת בצורה ברורה מאוד על סוריה ואיראן.
ועוד דבר- הרבה מהתקציב של צה"ל מבוזבז בצורה מחפירה ואני לא מדבר על משכורות או שכפ"צים- קרוב משפחה שלי עשה מילואים לא מזמן וכל יום הכח שלו שמנה 10 חיילים קיבל אספקה לפלוגה (!) שלמה. למה? כי מישהו בטעות רשם אותם כפלוגה. טלפונים למפקדה ולקציני קישור לא הועילו (ככה אתם רשומים ואין מה לעשות) ובימים הראשונים נאלצו פשוט לזרוק כמויות של לחם, ירקות ובשר, עד שמישהו מצא פתרון והתקשר לארגון צדקה שבא כל יום עם טנדר גדול ואסף את כל האוכל הטרי והמיותר... זאת דוגמה אחת, כואב לי לחשוב על כמה לחם טרי אני נאלצתי לזרוק כאשר הייתי בתורנויות מטבח.
אולי קיצוץ בתקציב הבטחון יגרום לצה"ל לחשוב קצת יותר לעומק על שימוש נכון בתקציב.

ועוד דבר קטן- כלכלה היא לא הדבר היחיד, אם תקציב החינוך למשל לא יטופל ומהר- פשוט לא יהיו חיילים אינטליגנטיים מספיק בשביל להיות צוללנים, טייסים או שריונרים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 09-12-2005, 21:09
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
מתוך NFC:
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי רועי AZ שמתחילה ב "(עפ"י חדשות ערוץ 2) המועצה לביטחון לאומי ממליצה: תקציב קבוע לביטחון"







תקציב הביטחון ובניין כוח צה"ל

תקציב המדינה לשנת 2004 ובו תקציב הביטחון לשנה זו, מובאים לאישור הממשלה והכנסת על-רקע משבר מדיני וביטחוני עמוק, ומערכה עולמית כנגד הטרור, שהובילה למלחמה בעיראק.
המשבר המתמשך שפקד את ישראל, מנע בשנתיים האחרונות דיון מסודר ותהליך קבלת החלטות ראוי. בשנת 2002 הוגדל תקציב הביטחון במדרגה תלולה, ובשנת 2003 היה פער בין תוכניות האוצר לדרישת מערכת הביטחון. פער זה לא הוכרע טרם אישור התקציב, אלא תוך כדי שנת העבודה. רוחבו, עומקו ובמיוחד המשכו של המשבר הביטחוני-מדיני בשוליים עם המצב העולמי, גררו את מדינת ישראל למשבר כלכלי עמוק, שהפך להיות גורם בעל משמעות רבה בקביעת תקציב הביטחון.
כפי שקורה בדרך כלל במשברים, חיוני לקיום הערכה מחדש לגבי נושאים שהגישה לגביהם קובעה במשך שנים. זוהי הזדמנות להקפיד על קישוריות בין כל מרכיבי העוצמה של המדינה, דהיינו עוצמה צבאית, חוסן כלכלי, עומק טכנולוגי, חינוך וחוסן חברתי.
השנים 2004 ו-2005 מהוות הזדמנות לביצוע רפורמות נדרשות שבתקופה רגילה קשה לממשן.











רקע מדיני

השינוי המשמעותי ביותר שקרה באזורינו, הוא היעלמות ממה שהוגדר כ-"חזית מזרחית". התבוסה שהאמריקנים גרמו לעירק ובעקבותיה הנוכחות האמריקנית בנקודת ציר מרכזית במזרח התיכון, משנה את המאזן האסטרטגי מקצה לקצה. בקצרה, ניתן לסכם את המצב החדש, שהאיום העירקי אינו קיים יותר. הציר עירק-סוריה, שהיה בכוחו לגרור מדינות נוספות לשרשרת של איום על ישראל, פורק. אין סכנת התקפה מכיוון סוריה, כאשר היא יחידה במערכה, ומצרים איננה מהווה איום מיידי על ישראל.

מאידך, יש איום טילים באליסטיים על ישראל (כ-1,000 מסוריה ולבנון) כמות נוספת מאירן וסעודיה, ומדינות נוספות.

האיום בנשק השמדה המונית כנגד ישראל נחלש, אולם שריר וקיים, והשעון ממשיך לתקתק לקראת איום גרעיני אפשרי על ישראל.

הטרור, לא רק שאיננו מצטמצם, אלא אף מתרחב, הטרור הפלשתיני מכוון בעיקר כנגד ישראל, אולם המהפכה האיסלמית נתמכת על-ידי ייצוא של טרור איסלמי קיצוני. מקורותיו בסודאן, סעודיה, אפגניסטן והתפשטותו לכל עבר במזרח התיכון, רוסיה, טורקיה וארה"ב.

במערכה כנגד התפשטות הגרעין, יש לראשונה סימני תיאום בין מדינות בריטניה, צרפת וגרמניה, לעצור את אירן.

המידע מתואם עם סבא"א, המאמץ המשותף עם ארה"ב נועד למנוע התגשמות התחזית של התחמשות איראן בשנת 2006/7.

בניין הכוח ועוצמה צבאית, המבטיחים ביטחון המדינה מוכתבים על-פי מספר רב של גורמים, ביניהם שטח המדינה, גודל האוכלוסיה, יכולת כלכלית וטכנולוגית, מצב אזורי וסיוע ממדינות אחרות, במקרה שלנו - הסיוע מארה"ב.

אולם, מעל הכל קיים סרגל מדידה השוואתי בין ישראל לשכנותיה באזור, כדי להבטיח הרתעה ראויה. לשם כך, העוצמה של ישראל נדרשת בהשוואה לעוצמתן של מדינות האזור. כיום, מצרים, למרות שאיננה איום על ישראל, מסמנת בעוצמתה, באיכות ובגודל הצבא שלה, מדד שישראל אינה יכולה לרדת ממנו.

בנוסף לכך, חייבת להיות בידינו יכולת תגובה כנגד כל גורם שביכולתו לאיים בצורה כלשהיא על ישראל. כלומר אסור שיהיה מצב שבו מדינה שכנה או רחוקה מחזיקה ביכולת לפגוע בישראל, ולישראל אין לפחות יכולת תגובה וענישה, אין חובה שתהיה לנו יכולת הכרעה כנגד מדינה מאיימת, אולם תגובה וענישה מינימליים, דרושים כבסיס לעוצמתה של ישראל באזורנו.

במקרה של התמוטטות ההרתעה ופריצת מערכה צבאית, הסרגל הרלוונטי מונח בתסריט הצפוי. רבות נכתב על-כך בעבר, השאלה המרכזית בעניין זה, היא איזה תסריט צריך להוות תסריט צפוי להשוואה ומהן הציפיות והדרישות מצה"ל בכל תסריט.











תסריט הייחוס

ברור שמגוון התסריטים האפשריים במזרח התיכון הוא עשיר מאוד ובעבר נוכחנו שקיימות אפשרויות רבות, במיוחד בימים אלה, שברשות מדינות קרובות ורחוקות נשק, המסוגל להגיע לעורף בישראל. ובכל זאת, מקובל שהתסריט הצפוי לצורך מדידת הכוח הדרוש לצה"ל, צריך להיות חמור אבל סביר שאם לא כן, אנו מאבדים כל דרך למדידה ריאלית.

על-פי הנחה זו, בתסריט הצפוי, צה"ל נדרש לעמוד בפני שלוש חזיתות: האחת בצפון, והיא מורכבת משילוב בין סוריה ללבנון. השניה, היא מדינה נוספת במעגל הרחוק, לצורך זה ניתן למנות את אירן, ואולי גם לוב וסעודיה, והשלישית איננה חזית במובן המקובל של המילה, אלא אפשרות שמצרים תידחק להפר את הסכם השלום ותכניס כוחות לסיני.

השתלשלות העניינים בתסריט הזה, סביר שתחל בלבנון, תתפשט לסוריה, תגרור תגובה והרחבה עם התקוממות פלשתינית רבת היקף וזו תגרור מנימוקים שונים שממשלת מצרים תשתמש בהם, גם הפרת ההסכם בסיני.

במקרה כזה, אם לא תהיה הכרעה מהירה, עשויה החזית הפלשתינית להתפתח למטרד משמעותי ובמקביל תתחזק הסכנה מפני טילים מטווח רחוק, כגון מאירן.

לפיכך, אנו נדרשים למגננה בשתי החזיתות, הכרעה מהירה בחזית אחת, הגנה אפקטיבית בחזית פלשתינית ומוכנות גבוהה לפעולה מיידית, עם כל המשתמע מכך, לסיכול או ענישה מול איום מהמעגל הרחוק המאיים על ישראל.

הדיון בשאלת עוצמת צה"ל ותקציב הביטחון בנייר זה, מתחשב גם בעובדה שברקע קיים איום נשק השמדה המונית על ישראל ומתגבש איום גרעיני על ישראל.

מטעמים ברורים, הניתוח בסוגיות אלה, אינו כלול בנייר זה.











שינויים במצב המדיני-בטחוני של ישראל

את השינוי במצב המדיני-ביטחוני של ישראל לאור האירועים בשלוש השנים האחרונות, ניתן לסכם בשלוש נקודות:

א. לפי שעה, הוסר לחלוטין האיום העירקי על כל מרכיביו מעל מדינת ישראל. (המצב יכול להשתנות עם עזיבה בלתי מוצלחת של האמריקנים את עירק).

ב. לאור תוצאות המערכה בעירק ונוכחות ארה"ב באזור, אין יותר מה שנהגנו לכנות ה"חזית המזרחית" וניתן לקבוע שנפתח חלון למשך תקופה לא מבוטלת שבו הסיכוי למלחמה כוללת הוא נמוך ביותר.

ג. המערכה נגד הטרור נמשכת ובמצב הנוכחי, הנטל על צה"ל בזירה זו נמוך. ללא שינוי במצב המדיני, ניתן לקבוע שהנטל השוטף על צה"ל במצב הנוכחי נע בין 1.2 - 1.5 מיליארד שקל לשנה. חלק מהעומס הזה "חוסך" הוצאות שוטפות לאימונים וכדומה, לכן ניתן לצמצם את הסעיף הזה ב-20% בקירוב. (המספר איננו כולל השפעות אחרות על תקציב המדינה והכלכלה, אלא אך ורק את ההוצאה הנוספת השוטפת של צה"ל).

מתוך נייר עבודה שהוצג בכנס הרצליה לנושא תקציב הביטחון ובניין הכח בצה"ל






תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:58

הדף נוצר ב 0.15 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר