לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 12-12-2005, 06:01
  YGH YGH אינו מחובר  
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
 
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
בבקשה:
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "אולי תצרף גם את תוכן הכתבה..."

רכב נצרת תפטר עשרות עובדים עקב רכישת לנדרובר במקום "סופה" בידי משרד הביטחון
רכבי הסופה מורכבים במפעל * יו"ר ועד העובדים: "מופז הוא גבר-גבר בהבטחות, אך אפס-אפס במעשים"
מיכל רוה‏ 19:22 11/12/05
הנהלת תעשיות רכב נצרת הודיעה לוועד שתיאלץ לפטר עשרות, אם משרד הביטחון ירכוש 100 רכבי לנדרובר במקום סופה, שמורכבים במפעל. העובדים יפגינו מחר (ב') מול משרד הביטחון, בדרישה שייסוג מהחלטתו.
יו"ר הוועד, שלמה קרסנטי, כתב למופז, כי בעת שזה ביקר במפעל באפריל, הוא הבטיח להזרים לו הזמנות עבודה של 70 אלף שעות לשנה, אך הועברו הזמנות של 20 אלף שעות בלבד.
לדבריו, "מופז מרבה לדבר על רגישות חברתית, אך משרדו מדרדר עשרות עובדים לאבטלה. מופז הוא גבר-גבר בהבטחות, אך אפס-אפס במעשים".
מפעל תעשיות רכב נצרת, מקבוצת מכשירי תנועה, מעסיק 150 עובדים. 100 נוספים נמצאים בחל"ת, בציפייה שהמפעל יקבל הזמנות לג'יפים מסוג סופה.
לדברי קרסנטי, ההחלטה על לנדרובר תמוהה. "זוהי חברה ששנים נכנעה לחרם הערבי, והרכב שאנו מציעים טוב יותר וזול יותר". להערכתו, אם צה"ל ירכוש לנדרובר במקום ג'יפים ממוגנים שלהם, הוא יבזבז 170 מיליון שקל.
"אנו תמהים אם מהלך זה נעשה בידיעתך ובאישורך, אך בכל מקרה מצפים ממך לעצור את הרכש המתוכנן", כתב קרסנטי. "עובדי המפעל לא יעברו לסדר היום על כך".
לדברי מנכ"ל תעשיות רכב, אריה קייזמן, "החברה נמצאת במו"מ עם משרד הביטחון. אם לא תגיע הזמנה, הנהלת המפעל תיאלץ לפטר עשרות עובדים".
בתגובה למאבק שהוכרז ע"י עובדי תעשיות רכב נצרת נגד משרד הביטחון, מסרה דוברת המשרד: "רכב מסוג 'סופה 2', המשמש כג'יפ ממוגן, נמצא כיום בשלב ניסויים, שיסתיימו רק בעוד כתשעהחודשים. בינתיים, לצורך מתן מענה לצרכים מבצעיים, בוצעה הזמנה של 100 יחידות לנדרובר והרכש מתבצע מכספי הסיוע האמריקאי. כאשר יושלמו ניסויי 'סופה 2' תבחן סוגיית הרכישה בהתאם לדרישות הצבא, ובמגבלות התקציב השקלי".


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img405.echo.cx/img405/7282/0012ea.md.jpg]

סופה 2 בחצר המפעל

נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 12-12-2005 בשעה 06:48.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 12-12-2005, 07:21
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי YGH שמתחילה ב "בבקשה:"

צריך לבחון את הידיעה היטב על הרקע הפוליטי שלה (בייחוד על רקע פרישת מופז אתמול מהליכוד), מישהו יודע לאיזו מפלגה משתייך האדון שלמה קרסנטי (שכנראה יזם את הידיעה)?

דו"ח מעניין של הכנסת שממנו ניתן ללמוד שהטענות הללו כבר עלו ב2003, על רקע חילופי השרים במשהב"ט(PDF)

מעניין שרק לפני חודש וחצי הוציא דובר צה"ל הודעה על רכישת הסופה 2 "החל מהחודש הבא", כלומר בימים אלו.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
סופה 2
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לנדרובר 110 בתצורת מיגון דוד של חברת MDT בצה"ל

ראוי לציין כי הג'יפים מתוצרת לנדרובר נחשבים עמידים ועביירים יותר מהסופה, בייחוד מהדגם החדש, סופה2. הלנדרובר גם מתאים יותר להצנחה ובעל כושר העמסה גבוה יותר.
בעבר נמנעה חברת רובר מלמכור ג'יפים לישראל (גם לשוק הפרטי). רובר נמקה את ההימנעות בחשש שכלי הרכב שלה ישמשו כככלי רכב צבאיים (ולא בשל החרם הערבי, גם חברת טויוטה השתמשה באותו נימוק).
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לנדרובר 110 קשר מוטס
למרות זאת, ג'יפים מתוצרת לנדרובר משמשים בצה"ל כבר תקופה ארוכה בעיקר ביחידות מסויימות הדורשות יבילות אווירית. הג'יפים הללו נרכשו, כנראה, בעיסקאות סיבוביות ולא ישירות מהחברה האנגלית. במשך שנים הג'יפים של לנדרובר בצה"ל היו סודיים (ולא ניכנס פה לצורה שבה הם הובלו ממקום למקום...)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לנדרובר 110 Hard Top באימון של יחידת מילואים
במהלך מבצע חומת מגן נלקחו ג'יפים רבים של לנדרובר כשלל מהמשטרה הפלשטינית (הרבה מדגם 130). מסיבות שונו רכבים אלו חולקו ליחידות רבות, לאו דווקא מבצעיות.
כנראה שהיוטם כבר ניתן לדבר על הג'יפים הללו, ולראיה ריבוי התמונות והמידע הנוסף עליהם ברשת.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לנדרובר 6X6 צה"לי
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לנדרובר 110 צה"לי

החיסרון הגדול של הלנדרובר לעומת הסופה הוא היותו מיוצר באנגליה.

שלוש התמונות האחרונות צולמו ע"י
אדריכל והן חלק מהאשכול הזה
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 12-12-2005, 16:08
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
כתבה הכתבה
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי doom123 שמתחילה ב "סופה וכלכלה , וכמו כן כתבה מגל"צ"

אין "סופה", יש רק הבטחות, טענות וחוצפה

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]
כתב וצילם: עמוס באר

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/NR/rdonlyres/eixghxiuiyr33okbe27rove5hoiorujrw3gp2jxeyr7piuppqhnhgc2wktxuboe2slz7q4aavlihml/r1.jpg]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

זעם במערכת הבטחון כנגד לחצי "תעשיות רכב נצרת" לביטול רכש גי'פי לנד - רובר בריטיים, אותם נאלץ צה"ל לייבא כחלופה דחופה לגי'פי ה'סופה סימן 2' הישראלים, שההבטחה לאספקתם, הופרה

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/s.gif]

שנים מתעלם צה"ל בסלחנות מהעכובים בפיתוח הגי'פ הישראלי החדש מדגם 'סופה 2', ועתה, עם ירידת מצבת הגי'פים הקיימים מדגם 'סופה 1' אל מתחת לקו האדום, מאיימים ראשי המיפעל המקומי בשליחת עובדיהם להפגין (ב', 12.12.05) מול משרד הבטחון, בדרישה לביטול תכנית החרום לייבוא חלופי דחוף של גי'פי לנד-רובר 'דיפנדר' מייצור זר.


צי הגי'פים הצבאיים נימצא בשחיקה מתמדת, המואצת לנוכח הפעילות המבצעית המוגברת. בעיקר הנטל נושאים גי'פים סופה מיושנים שפותחו במיפעל תעשיות רכב נצרת לפני כתריסר שנים, המיפעל הפרטי זוכה מזה עשרות שנים לעידוד ממשלתי שוטף, אך הליכי הפיתוח של גי'פי סופה 2 מהדור החדש, מתעכבים בו שוב ושוב, ופוגמים ישירות בכושר ניוד הכוחות הלוחמים. מיפעל תע"ר נתון בבעלות קבוצת מכשירי תנועה בע"מ, המשמשת גם כייבואנית מכוניות קרייזלר מארה"ב, סוזוקי מיפאן ופורשה מגרמניה.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://glz.msn.co.il/NR/rdonlyres/erwxtpzuk5unhhtenlgbbyg7zwimam6eg5muoyi36dud373kz4xbgraxcwcfqn6tq466tlb3uvgmpc/r2.jpg]


מצבת כוח האדם של תע"ר נימצאת בצמצום מתמיד, לנוכח ירידת הכדאיות הכלכלית בייצור עצמאי של כלי רכב חדישים. המיפעל מעסיק כיום כ- 150 עובדים, וההנהלה הוציאה כ - 100 עובדים נוספים לחופשה ללא תשלום, בהבטחה להחזירם לעבודה אם וכאשר תגיע הזמנת מערכת הבטחון להרכבת ג'יפים חדשים. בשיא פעילותו העסיק תע"ר כ- 600 עובדים, אלא שצה"ל נידרש להצטייד בגי'פים ממוגנים בעלי מנוע דיזל ותיבת הילוכים אוטומטית, ואילו תע"ר העמידה לרשות כוחות הבטחון גי'פים "רכים" (נטולי מיגון), בעלי מנוע בנזין ותיבת הלוכים ידנית...


שר הבטחון שאול מופז היה ככל קודמיו לתפקיד שותף לנסיונות הלאומיים לשמר את תיפקוד המיפעל כעסק חי, המספק למערכת הבטחון כלי רכב יעודיים רבי מינוע. אלא שבמקום ליזום פתרונות טכנולוגיים אשר יעמידו את התוצרת בקו אחד עם הסטנדרטים ההנדסיים המאפיינים את תעשיית הרכב המודרנית, נוהגים ראשיו ליזום מתקפות תקשורתיות כנגד הגורמים השונים בצמרת צה"ל והמערכת הבטחונית, המנסים תדיר לסייע בשמירה על קיומו של המיפעל הוותיק. הליך תקשורתי מטעה דומה, התרחש באחרונה עת הוחלט מסיבות כלכליות על מיגונו בארה"ב של רכב הסער הטקטי מסוג האמר.




לפני כשנה חשפו לראשונה שידורי גל"צ ואתר האינטרנט של התחנה, את המיפרט הטכני ואת תכנית הצטיידות של מאות הגי'פים החדשים מדגם 'סופה 2'. במהלך התחקיר שנערך לקראת פירסום הכתבה בקרב הגורמים המבצעיים הקשורים בפרוייקט, הובטח כי יפתרו כל הבעיות הטכניות - מוטוריות שניתגלעו בצמד גרסאות הרכב – גירסת הפיקוד ה"רכה", ובגירסה המבצעית המיועדת לניוד ממוגן של כוחות לוחמים על ציודם הקרבי. ספק המכלולים המוטוריים האמריקני הצביע על הסיכונים הבטיחותיים שעלול לגרום המיגון הבאליסטי הכבד, והסחבת המקומית ביישום המלצותיו, מקשה עתה על גופי הרכש הבטחוני, לאתר בחו"ל מוקדי אספקה אלטרנטיבים.



לאיומי ההפגנה מול משרד הבטחון בתל אביב גוייס מנכ"ל תע"ר, אריה קייזמן, המכיר את תחום תובלת הסער הצבאית עוד מימי שרותו בסיירת אגוז של טרום מלחמת יום הכיפורים. קיזמן קידם את פרוייקט 'סופה 2' בהנחיית המפקדים הבכירים היוצאים, ראש אגף הטכנולוגיות והלוגיסטיקה (אט"ל), אלוף אודי אדם ("המפתח"), וראש מפקדת זרוע היבשה (מז"י), אלוף יפתח רון טל, ("הלקוח הלוחם"). עתה נידרש קיזמן לאיים כי "אם לא תגיע הזמנת צה"ל יאלץ תע"ר לפטר עשרות עובדים," וליו"ר וועד העובדים, שלמה קרסנטי, מיוחסת התבטאות בוטה מאוד כנגד היצרן המתחרה הזר (חברת פורד העולמית), וכנגד מערכת הרכש הבטחוני הישראלית.


בתצוגת אמצעי הלחימה השנתית של מפקדת זרוע היבשה (מז"י) שנערכה בחודש מרץ בגני התערוכה בתל אביב, אף לא טרח תע"ר לשלוח דוגמא ל'סופה 2' השנויה במחלוקת. את מקום ה"אביר" – גרסת תע"ר הגנוזה לרכב טקטי ממוגן קל להובלת כוחות לוחמים אל שטחי העימות ביש"ע, תפסו ה"זאב" שמתוצרת התעשייה הצבאית, וה'דיפנדר' הממוגן מתוצרת מיפעלי לנד – רובר. על המצוקה אליה נקלעה מערכת הבטחון הישראלית כתוצאה מאי קיום התעשייה המקומית, תעיד העובדה כי היא נדרשת עתה להצטייד בגי'פים בריטיים מיושנים, מהסוג שעמד במרכז המאמץ המלחמתי שנוהל כנגד לוחמי המחתחרת האירית בשנות ה- 80' ברחובות בלפאסט.


בתגובה למאבק עובדי תעשיות רכב נצרת, מסר משרד הביטחון כי מכיוון שהגרסה הממוגנת של 'סופה 2' נמצאת עדיין בשלבי ניסוי, אשר יסתיימו לכל המוקדם בשלהי 2006, הוזמנו בנתיים 100 גי'פי לנדרובר כמענה לצרכים מבצעיים שאינם סובלים עוד דיחוי. הרכש ממומן מכספי הסיוע הבטחוני האמריקאי, ולדברי מהשהב"ט "אם וכאשר יושלם פיתוח ה'סופה 2', תבחן ההצטיידות בכפוף לאיפיוני צה"ל ולאלוצי המרכיב השקלי בתקציב הבטחון.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 10-12-2009, 00:28
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי Xenir שמתחילה ב "הייתי רוצה לדעת דבר אחד, למה..."

הסופה זה לא יצור ישראלי מקורי. זה קיטים להרכבה של רלנגלר.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 13-12-2005, 12:19
  odedy odedy אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.03.05
הודעות: 1,161
יש לי שאלה שמשיקה לתחום הרכב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי פטנק שמתחילה ב "משרד הביטחון ירכוש 100 רכבי לנדרובר במקום סופה"

לפני 12 שנה=מיושן?

הלנדרובר לא מתבסס על עיצוב בן עשרות שנים?

למעשה זכור לי שקראתי על כלים כאלה שממשיכים לנסוע למרות שיצאו את המפעל בשנות החמישים (בכל מיני חורים באפריקה ואסיה )

אני לא טוען שהסופה היא כלי מעולה (תחקיר גל"ץ מראה שהוא לא)

כמו כן, אני תוהה על החידושים הגדולים בתחום הרכב. אני מבין קטן מאוד בתחום, אבל למיטב ידיעתי ליבת הרכב - המנוע עצמו - לא התחדש באופן משמעותי מבחינה מכנית כבר עשרות שנים. ולמרות זאת הכניסו ימתאלפים חידושים ומיחשובים ועניינים, שככל הידוע לי, לא ממש צריך אותם.

ובמיוחד למשימות להן נועדו הכלים הללו נראה לי שצריך משהו פשוט, חזק ועובד. ועל כן אני תוהה על טענת החשיבות שבחידוש.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 13-12-2005, 13:12
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
גם ללנדרובר לא חסרו צרות
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי סירפד שמתחילה ב "לנדרובר"

במעריב פורסמה כתבה ארוכה מאד על בעלי לנדרובר עצבניים משהו...

לגבי הכלים עצמם - עם הייצור והתחזוקה נעשים כמו שצריך - כל כלי יחזיק לאורך זמן...

ובנוגע למכוניות - קחו שלושה נהגים ותקבלו 15 דעות על מכונית אחת.... וגם כדאי לזכור שחלק מן ההתקנות (למשל הוספת מיגון שלא היה מבייש טנק) שנעשו לסופה - לא היו בדיוק חלק מן התכנון המקורי או במעטפת שהכלי נועד לעמוד בו....

ובל נשכח את מוטיב הפוזה של הנהג שיעדיף לנהוג בלנדרובר, למרות שלפני עשור - נלחם על החלפת הג'יפ בסופה...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 13-12-2005 בשעה 13:18.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 13-12-2005, 14:44
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 21,060
עדיין, הסופה הוא כלי "פריך" ו"פריק" הרבה יותר מאשר הדיפנדר.
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "גם ללנדרובר לא חסרו צרות"

תחזוקתו של הדיפנדר קלה יותר ואמינות, בין אם ממוגן או קל, עדיפה עשרות מונים על זו של הסופה.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 16:24

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר