12-12-2005, 12:30
|
|
|
|
חבר מתאריך: 05.08.02
הודעות: 12,549
|
|
שנה לטרמינל 3: מצליח להמריא?
שנה לטרמינל 3: מצליח להמריא?
ההמתנה למזוודות נמשכת כ-18 דקות בממוצע, מרבית הנוסעים מחכים עד 20 דקות בתור לבידוק הבטחוני ו-90 אחוז מעדיפים את הטרמינל החדש על פני הישן. לרגל ציון שנה לתפקודו של טרמינל 3, מפרסמת רשות שדות התעופה נתונים וסקרים על פעילותו
ynet
לפני קצת יותר משנה, בתחילת נובמבר 2004, החל לפעול בשדה התעופה טרמינל 3, שספג לא מעט ביקורת במהלך תקופה זו. רשות שדות התעופה מסכמת את שנת הפעילות בשורה של מדידות וסקרים המצביעים על איכות הפעילות בטרמינל.
מדידות שערכה הנהלת נתב"ג (באמצעות חברת "אביב") בקרב מדגם מייצג של 8,600 איש, נועדו לבדוק את רמות השירות בתחנות לאורך המסלול אותו עובר הנוסע בדרכו לחו"ל או לישראל. להלן הממצאים העיקריים של המדידות, כפי שפורסמו על ידי רשות שדות התעופה:
נוסעים יוצאים -- בידוק בטחוני: 88 אחוז מהנוסעים ממתינים עד 20 דקות בתור.
- צ'ק אין: 89 אחוז מהנוסעים המתינו עד 15 דקות בתור.
- בדיקת כבודת יד: 92 אחוז מהנוסעים עוברים את התהליך בתוך 6 דקות.
- ביקורת גבולות: 93 אחוז מישראלים מקבלים שירות תוך דקה, הזרים בתוך דקה ו-45 שניות.
- סיכום: 70 אחוז מהנוסעים עברו את התהליכים עד הגעה לכיכר הדיוטי פרי בפרק זמן של עד 57 דקות.
נוסעים נכנסים -- ביקורת גבולות: 94 אחוז מהנוסעים עוברים את התהליך ב-10 דקות.
- הגעה לאולם איסוף כבודה: כ-17 דקות בממוצע מרגע פתיחת דלת המטוס.
- המתנה לאיסוף הכבודה: 18 דקות בממוצע.
- סיכום: בממוצע, מגיע נוסע נכנס לאולם מקבלי הפנים 35 דקות לאחר נחיתתו.
במהלך השנה בה פועל הטרמינל עברו בו כ-8.4 מיליון איש. היום העמוס ביותר היה ה-25 באוגוסט, בו חלפו בנמל 47,728 איש ב-262 טיסות. במהלך חופשת הקיץ (יולי-אוגוסט) שירת הטרמינל כ-2 מיליון איש ב-13,183 טיסות, ובמהלך תקופת החגים (אוקטובר) עברו בטרמינל כ-800 אלף איש, שהמריאו ונחתו ב-2,571 טיסות. המדינות המובילות בהיקף התנועה אליהן ומהן היו ארה"ב, טורקיה, צרפת, בריטניה, גרמניה ואיטליה.
ציון גבוה למערכת הביומטרית
מסקר שערכה רשות שדות התעופה בקרב 3,000 נשאלים (באמצעות ראיון פנים אל פנים) עולה כי רוב המשיבים (90 אחוז) מעדיפים את טרמינל 3 על פני הטרמינל הישן. 80 אחוז מקרב הנשאלים סבורים כי חווית הביקור בטרמינל 3 השתפרה בהשוואה לטרמינל הישן, ו-70 אחוז מהם ציינו כי החוויה איכותית יותר לעומת טרמינלים אחרים בעולם.
על פי הסקרים, בלטה בקרב הנוסעים היוצאים שביעות רצון מבדיקות הביטחון של כבודת יד, המערכת הביומטרית וביקורת הגבולות. בקרב הנוסעים הנכנסים בלטו בציונים גבוהים ביקורת הגבולות, המערכת הביומטרית והשרוולים.
מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר מסר כי הממצאים מלמדים שטרמינל 3 מהווה הצלחה תפעולית ומערכתית כוללת. "במסגרת מדיניות הרשות להעניק את השירות המיטבי ללקוחות, תישמר ותשופר רמת השירות הכוללת תוך הפקת לקחים מתמדת והקשבה לרחשי הלב של ציבור הנוסעים והמבקרים", אמר אופיר.
(12.12.05, 12:25)
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3183141,00.html
_____________________________________
כל העולם כולו מכבי חיפה!
|