05-12-2004, 18:49
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.11.01
הודעות: 6,813
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי arkadur
מה שאני יודע (ואם אני לא טועה אז
יש נפחי מנוע שונים, החל מ1600 סמק "צנוע"של דייהסטו
ויש כאלו שמשתילים מנועים של איפרזות (2000 סמק)
אה, ויש גם מנועי 600 של ZX משהו די מטורף!....
|
לא, לא ולא..
המנוע שרואים אצל מרבית התומקארים הוא מנוע של 700-750 סמ"ק.
1600 ? 2000 ? השתגענו לגמרי ?!
מסוכן? כן ולא.
הצמיגים של התוםקאר הינם צמיגי שטח. לכן האחיזה שלהם בכביש הרבה פחות טובה משל רכב.
במידה והכביש רטוב האחיזה של התוםקאר בכביש שואפת לאפס, וכל האצה או האטה של הרכב עלולה לגרום להחלקה וסחרור של הכלי.
לעומת זאת, זה גם כלי בטוח למדי, בין היתר בשל העובדה שיש לו מרכז כובד נמוך למדי, דבר שמצריך מאמץ יוצא דופן בשביל להתהפך עם הכלי,
ומצד שני יש לו כלוב הגנה כמו שיש במכוניות ראלי וגם חגורות בעלות 4 נקודות עגינה (בניגוד ל3 במרבית המכוניות).
בלאי הרכב משתנה בהתאם למספר השעות שנוהגים בכלי (בניגוד למכוניות הכלי הזה, כמו טרקטור, עובד לפי מספר שעות ולא לפי קילומטראז), וכמובן לפי סוג השימוש.
אין הרבה חברות ביטוח שמסכימות לבטח אותו.
לחבר שלי שיש תומקאר עולה הביטוח חובה 1700 והמקיף 3200 (המחירים הם לשנה כמובן).
ולא.. החלקים שלו ממש לא זולים.
תצא מנקודת הנחה שהחברה שמייצרת אותו לוקחת בחשבון שרוב הלקוחות שלו (לפחות בארץ),
הם בני 16, שלהורים שלהם יש מספיק כסף לקנות להם תוםקאר (איזור ה75-80 אלף ש"ח לכלי חדש) לפני שיהיה להם אוטו בגיל 17/18.
זה בדיוק כמו שאתה לא מצפה שלמכונית פאר (אודי, BMW, מרצדס וכו') או מכונית אקזוטית (למבורגיני, פרארי וכו') יהיו חלפים זולים.
הקהל לקוחות הוא קהל עשיר - ולכן הם מרשים לעצמם לתת לחלקים מחירים גבוהים מאוד.
_____________________________________
2007 Porsche 911 Carrera 4S Coupe (White)
|