לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 08-12-2004, 07:09
צלמית המשתמש של jetman_1
  jetman_1 jetman_1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.10.04
הודעות: 158
"מטוס מגולגל"=>"מטוס מבולבל"

שרשור מהפורום הישן

מטוס מגולגל

אני חוזר להציק תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה מקווה שעוד אנשים לומדים מאשכולות השאלות שלי. מצב- מטוס מגולגל ב90 מעלות עם האופק.
אם העילוי אכן פועל בניצב לאורך הכנף, הכח היחיד שפועל על המטוס בציר הגובה עם כדור הארץ הוא הכבידה. למה המטוס לא מתחיל "צלילת אבן" בתאוצה של 9.8 מטר לשנייה לכיוון מרכז כדור הארץ? (כח המשיכה אם נזניח חיכוכים)

חבר'ה

בלאגן אדיר נוצר בעקבות השאלה הזו ולכן העליתי אותה שוב

אז ככה

כאשר מטוס מבצע פנייה אופקית הכנפיים שלו מוטות בגלגול ביחס לאופק, כך שוקטור העילוי נוטה כלפי מרכז המעגל. ניתן לפרק אותו ל-2 רכיבים: אנכי - שמחזיק את המטוס באויר, ואופקי, שיוצר את התנועה המעגלית.
כדי שהרכיב האנכי יהיה שווה למשקל, העילוי הכולל של הכנף צריך לגדול בפנייה, וככל שהטיית הכנפיים גדולה יותר (כדי לקבל פנייה הדוקה יותר) כך צריך יותר עילוי כולל מהכנף, כדי שהרכיב האנכי ישצור על גודלו. לכן, כדי לבצע פניה, לאחר גלגול המטוס לזוית הרצויה, על הטייס למשוך סטיק לבטן כדי להגדיל את זוית ההתקפה ולייצר יותר עילוי. כידוע במטוסים החדישים אפשר לתמרן עד 9 G . יחס של 1:9 בין ניצב ליתר במשולש נותן זוית של 83.6 מעלות, שהיא זוית ההטייה לביצוע פנייה מיוצבת ב 9G.

א ב ל

מטוס יכול לבצע פניה גם בהטייה של 90 מעלות, וזה ע"י קבלת עילוי מהגוף. ע"י הטיית הגה הכיוון יובא הגוף לזוית התקפה חיובית ה צ י ד ה (בעצם זו זוית החלקה) וזה יתן לו את העילוי החסר, היות ובהטיה של 90 מעלות כל עילוי הכנף הוא אופקי

י ת ר ה מ ז א ת

מטוסים רבים - מטוסי אירובטיקה ולדעתי גם מטוסי קרב שונים - יכולים לטוס טיסה ישרה ואפקית על הצד - רק בעזרת העילוי הצידי של הגוף! את זה אפשר לראות בכל מפגן אירובטי ראוי לשמו. ע"י הטיית הגה הכיוון אפשר להביא את הגוף ליצירת מספיק עילוי כדי לטוס על הצד. knife-edge flight. ראו בתמונה-מטוס על הצד -האף למעלה - העשן אופקי - הגה הכיוון מוטה כמו הגה גובה

זו גם הדרך בה טסים טילי אויר אויר - הגוף שלהם מובא לזוית התקפה ע"י ההגאים ומייצר עילוי (אם יש להם כנפיים גם הן משתתפות)


ב נ ו ס ף לכך, בניגוד לכל מיני דברים שנכתבו בשרשור הנ"ל על מטוסים שהם כבדים מכדי לטוס ורק המנוע מחזיק אותם באויר - אין דבר כזה. מה שמחזיק את המטוס באויר זו הכנף. גם מטוסי הדור האחרון, בעלי יחס דחף - משקל הגדול מ-1 אינם נשארים באויר בזכות המנוע. לכל היותר הוא מאפשר להם להתמיד בנסיקה אנכית עד גובה רב, וזה מצב הטיסה היחיד בו המנוע תומך במטוס.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:05

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר