לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 19-01-2006, 13:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
שאלה טובה...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yinchu שמתחילה ב "מטוסי ה"שחף""

המטוסים מופעלים כגף בט. 120 "הבינלאומית" שמוגדר כגף סיורי ים.

המטוסים נושאים סמלים של גף סיורי ים ואינם נושאים את סמל הטייסת, למרות שיש עליהם כיתוב של חיל האויר הישראלי...

אם זכור לי נכון - חיל האוויר הפעיל בעצמו מספר מטוסים כאלה כמטוסי מנהלים לתובלת אר"מים, ומאוחר יותר הסב אותם לתצורת SEASCAN - כנראה מתקציב חיל הים.

אתר חיל האוויר מוסיף:
ציטוט:
חיל-האוויר החל להפעיל את המטוס בעקבות הפיגוע במלון סבוי בתל-אביב במרס 1975. שמונה מחבלים חדרו בסירת גומי לחוף הים של תל-אביב. המטוס מסוגל לגלות מטרות ממרחק רב, גם בים גבה-גלים. לשחף שני חלונות דמויי בועה משני צידי הגוף, המאפשרים זיהוי סופי של המטרות בעין. מטוסי שחף מופעלים על ידי חיל-האוויר, אולם את תדירות ואופי המשימות קובע חיל-הים על-פי צרכיו.

צוות המטוס כולל שבעה אנשים: קברניט, טייס-מישנה ונווט מחיל-האוויר, ומפקד משימה ושלושה חיילים מחיל-הים. מפקד המשימה הוא קצין, בוגר קורס חובלים או קורס שליטה בחיל-הים. טיסות הסיור מעל הים נמשכות מספר שעות. מאז כניסתם של מטוסי השחף לשירות, הם סייעו בלכידת סירות מחבלים ותרמו למניעת פיגועי טרור מתוכננים. המטוסים היו גם מעורבים במבצעי סיוע לכלי-שייט אזרחיים, שנקלעו למצוקה בים סוער, ודיווחו על אוניות שזיהמו את מי הים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 19-06-2006, 19:51
צלמית המשתמש של avishon
  avishon avishon אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.05
הודעות: 2,278
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "שאלה טובה..."

הרחבה קטנה :

מיד לאחר הפיגוע נעשה נסיון לאתר וללכוד את "אנית-האם" שהורידה את סירות המחבלים .
לצורך זה הוזנקו 5 סטי"לים :

2 צפונה לביצוע קו חסימה לכיוון לבנון/סוריה , 2 דרומה לביצוע קו חסימה לכיוון מצרים ,
וסטי"ל אחד (אח"י "געש") נשלח מערבית למרכז המדינה כדי להיות מוזנק לזיהוי מטרות
שיתגלו ע"י ה-"קרנף" שנשלח לסרוק את הים בטווחים של 70 עד 100 מייל מהחוף .

בהמשך היום הוזנקה ה-"געש" לזיהוי מטרה שהתגלתה ע"י ה-"קרנף" בטווח של כ-70 מייל
מהחוף .
ה-"געש" הגיעה למטרה , זיהתה אותה כ-מרכאב בשם "פאח'ר א-דין" , עצרה אותה באיומי
ה-76 מ"מ (שנשלט מהמכוון ע"י הח"מ...) , והעלתה על סיפון המרכאב צוות השתלטות .
צוות ההשתלטות מצא בבטן המרכאב את סירת הגומי השלישית (שלא נטלה חלק בפיגוע
מכיוון שנקרעה להם...) , ובעקבות תיחקור קצר הודה צוות המרכאב שהם אלו ששילחו את
סירות הגומי של פיגוע "סבוי" .

לפיגוע וללכידת אנית-האם היו כמה וכמה השלכות . הרלבנטיות לאשכול זה :

* נקבע הצורך בהפעלת מטוס-סיור לסריקת הים לקראת אור אחרון בטווחים שיתנו
(פחות או יותר , ובהיבטים מסויימים בלבד...) "ראש שקט" עד אור ראשון .
בתחילה זה היה מבוצע ע"י "קרנפים" , זאת עד לכניסת המטוס היעודי (ה-"שחף") .

* שונו -ובאופן דראסטי- האמצעים והתו"ל של "צוותי ההשתלטות" לצורך עלייה על כ"ש-סוחר .
אציין כאנקדוטה את החלפת מנועי ה-"אייבנרוד" של הס"גים , אשר היו מדמימים ומחייבים
חתירה במשוטים , במנועי "מרקורי" אמינים וחזקים יותר...
בנוסף , נקבע כי השתלטות תבוצע ע"י כח מקצועי ומיומן (ש/13) , ולא ע"י חובבנים (ש/3)...

אה , ודבר נוסף :
רס"ב אמאדו המוזכר -ומצולם- בכתבה שצירף יוסיפון , פרש לגימלאות...
(את התמונה הקטנה צילמתי בשבוע שעבר... )


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
A friend in need - is a friend indeed

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 19-06-2006, 21:07
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
איזה יופי של תגובה!
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי avishon שמתחילה ב "[b][color=blue][u]הרחבה..."

לא ברור רק למי שירשרת אותה
לרגע חשבתי שראתה מדבר על הפיגוע בשבועות 90 (גם עליו פורסמה כתבה באותו גליון של בין גלים, אותה אצרף בקרוב) ולקח לי זמן שאתה מתכוון לסבוי.
האם תפיסת אוניית האם פורסמה בעבר?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 19-06-2006, 13:11
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בוודאי!
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "דווקא הקדימו אותך..."

עדי הקדמת אותי!
הנה פרטים מתוך אשכול מעניין מאד:
קודם הובאה התמונה שעדי צרף פה למעלה.
קורנסון - התמונה לקוחה מתוך עלון פרסומת ל seascan של התעשיה האוירית משנות ה 80. גם התמונה הבאה לקוחה משם, מדובר בקונפיגורציות אפשריות, לא בהכרח כאלו שבאמת היו בשימוש.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ואפילו אתה שאלת שם (ולא קיבלת תשובה) :
ציטוט:
במקור נכתב על ידי general_m
האם חימוש השחף הוא אופציה לתצורה אשר הוכנסה לשימוש?
האם למישהו יש תמונות של שחף חמוש בשירות חה"א?
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 19-06-2006, 20:31
  strong11 strong11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.11.04
הודעות: 2,109
חימוש לשחף...
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי general_m שמתחילה ב "מדוע לא לחמש את מטוסי השחף..."

רעיון לא חכם במיוחד... המטוס חסר יכולת תדלוק אווירי וגם ככה קצר טווח... הוספת חימוש מסוג כלשהו תהפוך אותו לכמעט לא אפקטיבי בתפקידו המקורי ותגביל עוד יותר את יכולת התמרון המוגבלת שלו... על אחת כמה וכמה חימוש קצר טווח כמו רקטות או פצצות, בחירה אובדנית למדי כשמדובר במטוס כזה, שסוחב בבטן צוות... הייתם רוצים להיות טייס שחף שנכנס ליעף ריקוט על פריגטה מצרית עם טילי הנ"מ שלה? עדיף כבר לקפוץ מעזריאלי, ככה לפחות תהיה גופה לקבור במקום מזון לכרישים... חבל שלא נצלו את השבתת מערך הויקינג האמריקני כדי לקנות כמה כאלו... מטוס מדהים, קשוח, חסכוני, בעל יכולת נסיעת אמל"ח אדירה, שיכול לשמש גם לסיור/מודיעין חזותי, גם לל"א/נל"א וגם לתדלוק אווירי.

נערך לאחרונה ע"י strong11 בתאריך 19-06-2006 בשעה 20:34.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 26-01-2010, 22:03
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי חנית רפאים שמתחילה ב "ענקי המדבר"

במהלך עבודת דיסאינפורמציה שעליה עבדו במשך שנים הופיע גולש שבמחי מקלדת הרס את כל העבודה. שני גולשים אחרים חיזקו את דעתו , גולש נוסף הצטרף.
מכיוון שלכל אותם גולשים יש היסטוריית הודעות שמראה שיש להם ידע נרחב בחיל האוויר בכלל ובמטוסי תובלה ובח"א נבטים בפרט עבודת הדיסאינפורמציה הייתה שווה כעת כקליפת השום.

פעם בחיל האוויר היו X טייסות ו2X טייסות על הנייר. לפחות!
היום יש X טייסות והאוייב יכול לדעת גם מה כשירות המטוסים והטייסים בכל טייסת.

תודה!
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #41  
ישן 07-02-2010, 18:47
  חנית רפאים חנית רפאים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.04.09
הודעות: 118
טייסת ענקי המדבר
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי ארנבתול שמתחילה ב "כתבה בערוץ 2 על מטוס הסיור של חיל הים"

אתר חיל האוויר והחלל:


07/02/2010
ענקים במדבר
הטייסת "הבינלאומית" שינתה בימים האחרונים את שמה ומכאן והלאה היא תיקרא "ענקי המדבר".
עדן בר-נוי
"פתחנו בתהליך ההחלפה שכן בשנים האחרונות עברה הטייסת שינוי מהותי במשימותיה, תפיסת ההפעלה ואפילו הבסיס שלה", מסביר מפקד הטייסת, סא"ל אמיר. "בעבר ביצענו משימות רבות וביניהן תדלוק, איסוף מודיעין ותובלה אך בעיקר טיסות לחו"ל ותובלת בכירים ומשם נגזר השם הקודם. כיום רוב העיסוק שלנו הוא סביב המתארים המבצעיים, בתדלוק ובמשימות מיוחדות".

עם כניסתו של סא"ל אמיר לתפקידו התבקשו אנשי הטייסת למצוא לה שם חדש, לאור השינוי שחל בה. משלב מוקדם היה ברור כי יש לשלב בשם את המילה "ענק", הן בשל בהיות הראם (בואינג ה-707) המטוס הגדול ביותר בחיל, והן כסמל ל"אביו" מטוס הסטרטוקרוזר, שזה היה שמו העברי, אותו הפעילה הטייסת במשך שנים רבות.

במציאת השם שקלו אנשי הטייסת את "צלצולו" בשפה האנגלית, אך גם את יכולתו להיקלט בקהל הרחב. בין השמות היו "ענקי הנגב" וגם "ענקי הדרום", בכולם מתבטא שינוי נוסף שעברה הטייסת והוא המעבר מבסיס לוד לנבטים. על השם החדש הכריזו בנבטים ביום סיום התקופה, אז בוצעה פעולת ההטמעה הראשונה שלו שכללה תחרות ניווט טיסתית וכתב חידה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 10-11-2010, 15:34
  משתמש זכר אל-בחאר אל-בחאר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.08
הודעות: 1,178
מערכת תצפית חדשה הותקנה במטוסי השחף של חיל הים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yinchu שמתחילה ב "מטוסי ה"שחף""

[לא ראיתי התייחסות לכך בעיתונות המקומית]
אתר הודי http://www.brahmand.com מסר השבוע שצה"ל שדרג את מערכת התצפית האופטית במטוסי השחף של חיל הים בהשקעה של 6$ מיליון. בידיעה נמסר שהמטוס שודרג גם במערכות השו"ב שלו, התקשורת וכן בעיצוב הפנימי שלו. בידיעה מצוטט אחד סרן רונן קוגן, המתואר כחבר בצוות של פרויקט השדרוג. בסוף הידיעה נאמר שמטוסי השחף הם חלק מטייסת ענקי המדבר, שהועברה לבסיס נבטים כחלק מהמגמה של צה"ל למעבר לנגב.
http://www.brahmand.com/news/Israel.../5444/3/13.html

והתמונה בידיעה הזו? כן, של מטוס נץ. לא רק בארץ יש עורכים שלא קוראים את הידיעה כשהם מכניסים כותרות.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

נערך לאחרונה ע"י אל-בחאר בתאריך 10-11-2010 בשעה 15:45. סיבה: עדכון זמנים
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #48  
ישן 10-11-2010, 15:47
צלמית המשתמש של ISHPUZ
  ISHPUZ ISHPUZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.04.05
הודעות: 5,100
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי אל-בחאר שמתחילה ב "מערכת תצפית חדשה הותקנה במטוסי השחף של חיל הים"

באתר דו"צ:

ציטוט:
המערכת החדשה הוכנסה ל"שחפים" כחלק מפרויקט השבחה ששיפר משמעותית את יכולותיו של המטוס, ואפשר לו להמשיך לטוס בצה"ל בשנים הקרובות. "עבור המטוס זו קפיצת מדרגה בכל ההיבטים", העידו במחלקת הנדסת כלי טיס בחיל האוויר.

במסגרת הפרויקט, שעלה למערכת הביטחון 22 מיליון שקלים, שודרגו מערכות נוספות במטוס שמשמשות לסיור ימי, וכעת הן מתקשרות טוב יותר עם הפרטנרים מהים ומהיבשה. הגרסה החדשה של מערכת השליטה והבקרה (שו"ב) של חיל הים שמותקנת על המטוס, מכילה יותר מידע מאי פעם - והיא מרכזת אותו תוך כדי טיסה. כך, נוצר שיתוף פעולה רב זרועי טוב יותר בזמן אמת.

בתוך כך, בזרוע הכחולה השקיעו לא מעט מחשבה גם בעיצוב הפנים של המטוס. "תכננו את העמדות בתוך המטוס באופן ממוחשב, והפכנו את פנים המטוס לסביבת עבודה נוחה ויעילה", סיפר קצין פרויקט השבחת ה"שחף" בחיל האוויר, סרן רונן קוגן. "היכולת של הצוות לפעול בנוחות במרחב המטוס משפיעה ישירות על הצלחת המשימה".

המערכות החדישות שהותקנו על המטוס פותחו בתעשייה האווירית בשיתוף חיל האוויר וחיל הים. "ה'שחפים' פעילים וחשובים גם לחיל האוויר וגם לחיל הים, שעבורם המטוס הוא כמו ספינה שחיל האוויר מחזיק", הוסיף סרן קוגן.
מטוסי השחף משתייכים לטייסת "ענקי המדבר" שפועלת מבסיס נבטים של זרוע האוויר. עד פברואר 2009 שהתה הטייסת בבסיס חיל האוויר בלוד, אך אז, כחלק מתוכנית מעבר צה"ל דרומה, היא הועתקה לנבטים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #55  
ישן 25-11-2014, 07:54
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,177
כתבה באתר ח"א משנת 2007
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yinchu שמתחילה ב "מטוסי ה"שחף""

מעל הגלים
מעבר לשמיים ולקרקע, נפרס שיתוף הפעולה של חיל–האוויר גם אל מרחבי הים התיכון. סיירי האוויר של גף סיורי ים, טסים במטוסי השחף ומספקים מודיעין על המתרחש בין גלי הים, מסייעים לספינות טילים לתקוף ומצילים כלי–שיט במצוקה

ליאת בלומברגר

אין להם מדים כחולים, כומתה אפורה או סמל כסוף ולמען האמת, הם אינם שייכים לחיל-האוויר למרות שעיקר שירותם מתרכז בטיסה והם מבלים באוויר הרבה יותר שעות מחייל ממוצע בחיל-האוויר. נא להכיר: הסיירים של גף סיורי ים.

הגף הוקם בעקבות הפיגוע במלון "סבוי" בתל-אביב במארס 1975. חוליית מחבלים שחדרה דרך הים השתלטה על מלון בתל-אביב ובסיום האירוע נהרגו שישה ישראלים. בצה"ל הבינו כי יש צורך להרחיב את טווחי השליטה והגילוי של גורמים עוינים המגיעים מכיוון הים. הוחלט לרכוש מטוסי שחף (סי-סקאן), שהיו במקור מטוסי מנהלים סילוניים מסוג "ווסטווינד" ולבצע באמצעותם סיורים ימיים. מאז עובדים הגף והטייסת בשיתוף פעולה בין-חיילי, כאשר אין יום בו לא עולה שחף לאוויר עם צוות מלא הכולל "כחולים" ו"לבנים".

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מתוך בועה
הגף הוא יחידה של חיל-הים הפועלת בבסיס לוד, בצמוד לטייסת "הבינלאומית" המפעילה את השחפים. המטוסים נמצאים ברשותו של חיל-הים, אבל את התמיכה הלוגיסטית והטכנית וכמובן את הפעלת המטוס, מספק חיל-האוויר. בכל סיור ימי עולה למטוס צוות של עשרות אנשים: את הצוות "הכחול" מייצגים הקברניט, טייס המשנה והנווט ואילו קצין הסיור, הבכיר ושני הצופים, מגיעים לטיסה עם סרבל מעוטר בפאץ' צהוב, אבל בשמיים אין הפרדה - כל המשימות עצמן מבוצעות בשיתוף פעולה הדוק.

אם תשאלו אותם, יאמרו אנשי הגף שהם משמשים העיניים העליונות של חיל-הים, או לפחות המשקפת. "אין מטרה בים שאנחנו לא מגלים", אומר סגן אלדד, סגן מפקד גף סיורי ים ומסביר על האמצעים המגוונים בהם משתמשים. "אמצעי הגילוי והזיהוי הראשון הוא עין הצופה. בשחף יש שני חלונות דמויי בועה משני צידי המטוס המאפשרים לצופה 'להוציא' את הראש מהמטוס ולהתבונן החוצה. לעיתים הוא נעזר במשקפת. האמצעי השני הוא המכ"ם הימי שנמצא בקדמת המטוס. זה הוא מכ"ם בעל יכולות מדהימות המסוגל לגלות עצמים בטווחים ארוכים מאוד באמצעות צללית מטרה שהוא יוצר על המסך. לפי הצללית אנחנו יודעים האם מדובר בסירה, ספינה, כלי-שיט אזרחי או צבאי, צוללת ועוד. בקרוב תיכנס למטוסים גם מערכת תצפית חדשה שתשפר משמעותית את יכולות הצופים. בסופו של דבר, אם עולים לשמיים עם מטוס שחף, אפשר 'לסגור' את הים בצורה טובה מאוד".

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מי"קצוע מגוון
באופן כללי, תפקידם של הסיירים הוא לטוס מעל הים ולספק ליושבים מטה, על הים או בחוף, תמונה רחבה של המצב הכולל בגזרה. באופן נקודתי, מדובר בהרבה יותר. פעילות הגף מתחלקת לכמה חלקים. החלק הראשון הוא סיורי בט"ש (בטחון שוטף): גיחת סיור שתפקידה לבקר את המצב בים ולתת ליושבים בחוף 'זמן שקט' בו הים ריק מגורמים עוינים. הסיירים מתבוננים בפעילותן של כל הספינות שנמצאות בטווחים קרובים לחופי המדינה וגם בטווחים רחוקים יותר, יוצרים קשר עם ספינות שנראות חשודות ומדווחים על פעילותן.

מעבר לביצוע משימות בט"ש, מבצע הגף פעילויות רבות בשיתוף עם שייטת הסטי"לים (ספינות טילים) ומסייע רבות בעת מלחמה. "מטוסי השחף הם כלי של מפקד כוח משימה בים", מסביר סגן אלדד. "מטוס השחף, המשמש כמי"ק (מרכז ידיעות קרב) מוטס, הוא פלטפורמה המעניקה תמונה רחבה מאוד על המתרחש בזירה הימית ויכולה למפות אותה היטב. מפקד הכוח יכול להחליט כיצד לפעול בזירה לפי הנתונים שהוא מקבל מאיתנו.

"לאחר שסיפקנו את תמונת המטרות, אנחנו מסייעים לסטי"לים בשלב התקיפה בשמירה על עדכניות התמונה. בנוסף, אנחנו יכולים להטעות את האויב, אנחנו יכולים גם לגלות ולהרתיע צוללות בזמן שהן מוציאות תורן על מנת להכניס אוויר. מטוס עם מכ"ם אווירי מרתיע את הצוללת וגורם לה להתרחק מהאזור".

המשימה השלישית של הגף היא סיוע באיתור והצלה של כלי-שיט נעדרים או במצוקה. "אנחנו מקבלים תא שטח, איזור בו התקיים הקשר האחרון או נשמעה קריאת המצוקה האחרונה עם מי שמחפשים, בונים את גזרת החיפוש וסורקים אותה, עד שמוצאים את האבידה", מספר סגן אלדד. "מהרגע שמצאנו את הניצולים אנחנו שומרים עמם על קשר עד שיגיע מטוס קרנף, ציוד הצלה או כוח חילוץ אחר. במטוס יש לנו אמצעי קשר ימיים ואוויריים".

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לכתבה המלאה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #56  
ישן 25-11-2014, 08:58
צלמית המשתמש של סירפד
  סירפד מנהל סירפד אינו מחובר  
מנהל פורום צבא ובטחון
 
חבר מתאריך: 04.05.02
הודעות: 22,177
שילוב קטלני בין אוויר ומים (Mako)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי yinchu שמתחילה ב "מטוסי ה"שחף""

הספינות של חיל הים יודעות לזנק במהירות ולטפל בכל חדירה וכלי שיט חשוד, אך הרבה לפני שהצוותים עולים לסיפון ישנה יחידה אחרת שכבר נמצאת גבוה מעל פני הים, רואה הכול מהאוויר ומדווחת לגורמים המתאימים. שי לוי ביקר בגס"י (גף סיור ימי של חיל הים), אחת היחידות המסווגות בצה"ל שהופכת את חיל הים למהיר, יעיל ומסוכן הרבה יותר.
שי לוי

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
צילום: שי לוי

יום ראשון לפנות בוקר, מאי 2001, בסיס נבטים. בחדר התדריכים מתארגן צוות של גס"י, גף סיור ימי של חיל הים, למשימה. הצוות כולל שלושה אנשי צוות אוויר ולצדם ארבעה אנשי חיל הים בפיקוד קצין. אחרי שעות ארוכות של תדריכים הם צועדים למטוס השחף האפור שממתין בליין. מה שהיה בעבר מטוס מנהלים מפנק החליף את ספות העור ומקרר ה-XO היוקרתי בשלל מערכות קשר תצפית ומודיעין מסווגות. השחף פותח מנועים ומזנק אל האוויר החשוך והקר בדרך לעוד משימה חשאית.

מעט אחרי אור ראשון, זיהה מטוס הסיור מספר מטרות מול חופי לבנון. לצוות של חיל הים שיושב מול כמות אדירה של מערכות קשר ותצפית ברור שמה שהם רואים, מבין מאות מטרות, אינו שגרתי וחשוד. בחשיכה מוחלטת ומזג אוויר קשה, הם מזהים ספינה "לא תמימה" עם חביות רבות על הסיפון, מה שהפך אותה לחשודה הרבה יותר. אנשי גס"י שנמצאים על מטוס השחף מעבירים את התמונה לאחור שם מסווגים אותה כמטרה "מעניינת". למקום מוזנק סטי"ל ולצדו גם דבורה של חיל הים. יחד עם המטוס שמבצע הכוונה וסיווג הם בוחנים את הספינה, מבלי שאיש יבחין בהם, ומסווגים את המטרה כ"איכותית".

מפה הכול מתחיל לרוץ במהירות. לאזור עולה מסוק עטלף עם צוות סיור אווירי נוסף של חיל הים, מסוקי קרב מסוג קוברה וצוות לוחמים של שייטת 13, שמגיעים על הסירות המיוחדות שלהם. בשעה 11 וחצי מקבלים לוחמי השייטת "אור ירוק" ומבצעים השתלטות נקיה ומהירה על הספינה. להגיד לכם שמטוס השחף היה שם "במקרה"? לא ברור גם היום אבל זה מסתיים תוך דקות. עוד באותו היום מבשרות כותרות גדולות על תפיסת ספינת הנשק, סנטוריני.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
צילום: שי לוי

המשימה של חיל הים, חיל האוויר נותן שירות
לסיור ביחידה של חיל הים אני מגיע באופן פרדוקסלי דווקא ללב המדבר. גס"י מחולקת לשני גפים: גף נבטים שממוקם בבסיס חיל האוויר המדברי ומפעיל מטוסים מאוישים מסוג שחף, וגף פלמחים משם הם מפעילים מטוסים ללא טייס מסוג שובל (הרון 1). מדובר באחת מהיחידות המסווגות שכולם יודעים שהיא קיימת אבל לא ממש יודעים מה הם עושים באמת. אנשי היחידה טסים לכיוון הים 24 שעות ביממה גם במזג אוויר סוער ו"נדיר שאנחנו לא באוויר", מציין סרן עודד מפקד היחידה.

מדובר ביחידה משפחתית שמוציאה משימות שגרתיות לצד כאלה שדורשות הקפצה מידית. דקות אחרי ההמראה ומטוס השחף, שמוכר בזכות האף החריג שמסתיר מערכות רבות, חוצה את קו החוף למרחבי הים התיכון. שם הם סורקים כמות עצומה של שטח ומחפשים בין מאות כלי השיט את האחד שיהפוך למטרה "איכותית".

גס"י הוקם בעקבות הפיגוע במלון "סבוי", מרץ 1975, אז חדרה דרך הים חוליית מחבלים שמצליחה להשתלט על מלון בלב תל-אביב. תוצאות האירוע קשות, שישה ישראלים נהרגו ובצה"ל מבינים שיש צורך להרחיב את טווחי השליטה והגילוי לכיוון הים. הוחלט לרכוש את מטוסי ה"סי סקאן", שזוכים לכינוי שחף, באמצעותם מבצעים סיורים ימיים. היחידה כפופה לשייטת 3, סטי"לים, ולפני מספר שנים הם מתרחבים לתחום המל"טים. תחום שנחשף רק לאחרונה.

מאז הוקמה אין יום בו לא עולה שחף לאוויר עם צוות משולב של אנשי חיל האוויר והים ולצדו מל"ט מסוג שובל. "היחידה הזו היא חלק בלתי נפרד משייטת 3", מסביר סרן עודד. "ברור לכולם שהמשימה היא של חיל הים, כאשר חיל האוויר הוא נותן שרות. בפועל בגלל ששיתוף הפעולה מאוד הדוק ואנחנו בני בית אחד אצל השני יש הבנה הדדית של המשימה משני הצדדים, סוג של שותפות גורל".

מפה מתחיל החלק הבעייתי בסיור שלי ביחידה. כמעט על כל שאלה סרן עודד מתפתל ומתקשה לענות. רוב התשובות היו בסגנון "לא יכול לפרט" או "זה מסווג". הוא מנסה לחפות על זה בשולחן מלא דברים טובים וממתקים ומתהלך בין הטיפות. "המשימות שלנו מחולקות לשגרה, אז אנחנו פועלים יחד עם מערך החוף על בניית תמונה ימית, וגם בפעילות מבצעית שאינה שגרתית. אנחנו משתתפים ברוב המוחלט של המבצעים של חיל הים ככה שהיחידה הזו מאוד מבצעית. שייטת 3 זו היחידה הכי מבצעית בצה"ל", הוא מציין כך שברור מה העומס שמוטל על היחידה. לצד זה יש לציין שהיחידה פועלת גם עם שאר יחידות חיל הים, כמו הצוללות ושייטת 13.

בשנת 2011 סיים סרן עודד את קורס החובלים וליחידה הוא מגיע אחרי מספר תפקידים בים. מהחיוך שלא יורד וצורת הדיבור הנרגשת ברור שהוא הגיע לתפקיד מעניין במיוחד. "באוויר אנחנו עובדים מול 'שולט' (גורם בקריה שמנהל את מבצע) ומול הספינות. 99 אחוז מהאספקה של מדינת ישראל מגיעה מהים מה שמראה את נפח העבודה שלנו. בנוסף אנחנו שותפים בכל מני בפעילות מבצעיות כשבעצם אנחנו נותנים את הכול מהר יותר. מגיעים לפני שכולם מגיעים כשהניידות שלנו מן הסתם מהירה יותר משל ספינה. ובגלל שאנחנו גבוהים טווחי הגילוי שלנו הרבה יותר גדולים. כל היתרון הזה מביא לזה שאנחנו נדרשים לרוב המוחלט של המבצעים שחיל הים מבצע, ובכלל יש מעט מאוד מבצעים שאנחנו לא משתתפים בהם", ציין בסיפוק.
לכתבה המלאה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
גם כשלא היה הרבה, היה לנו הכל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 05:37

הדף נוצר ב 0.45 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2022 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר