לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 19-01-2006, 21:47
צלמית המשתמש של רועי AZ
  רועי AZ רועי AZ אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
היום לפני...

19 בינואר 1998

שני מטוסי הרעם הראשונים נוחתים בישראל
חמש שנים לאחר קבלת ההחלטה על רכישתם, נחתו בישראל שני מטוסי ה-F-15I החדשים, רעם בשמם העברי. 3,000 איש הגיעו לבסיס חצרים כדי לצפות בנחיתתו של מטוס הקרב המתקדם ביותר של חיל-האוויר. מלווים בשני מטוסי בז, דגמי ה-F-15 שכבר משרתים בחיל-האוויר וצמד מטוסי פאנטום, חלפו שני מטוסי הרעם מעל הצופים.

על במת המכובדים ישבו שר הביטחון, יצחק מרדכי, הרמטכ"ל, רא"ל אמנון ליפקין-שחק, מפקד חיל-האוויר, האלוף איתן בן-אליהו, נציג חיל-האוויר האמריקאי, מייג'ור-ג'נרל קלינטון הורן, ומפקד בסיס חצרים, תא"ל עמוס. בקהל ישבו רבים מוותיקי טייסת "הפטישים" ומשפחות חללי הטייסת, שהיא אחת מטייסות הקרב הוותיקות של חיל-האוויר, בעבר טייסת B-17 ואחר-כך טייסת פאנטום.

לאחר שנחתו, הסיעו המטוסים וחנו מול הבמות. טייסי חיל-האוויר האמריקאי שהטיסו אותם התקבלו בפרחים והצוותים הטכניים קיבלו לידיהם את המטוסים. שר הביטחון, הרמטכ"ל, מפקד חיל-האוויר ומפקד בסיס חצרים, ניגשו למטוסים והדביקו עליהם את סמל חיל-האוויר ואת סמל שנת החמישים. בכך הועברו המטוסים לרשות ישראל באופן רשמי. "טיסה טובה", סיכם מייג'ור סטאר סמית', טייס ה-F-15 שהוביל את מבנה הרעם בדרך לארץ. ממפעלי "בואינג" בסנט-לואיס טסו המטוסים טיסה ישירה לבריטניה, במהלכה תידלקו חמש פעמים באוויר. אחר-כך טסו ישירות לאיטליה ומשם לישראל - ללא תידלוקים נוספים. 14 שעות טיסה בסיכום הכולל. שבוע לאחר שנחתו המטוסים בישראל, יצאה לדרך טיסת האימון הראשונה של הטייסת. סא"ל דרור, מפקד הטייסת, וסגן גידי, נווט, יצאו לטיסת סולו ישראלית ראשונה. בימים הבאים החלו הטייסים והנווטים בטיסות סולו על המטוסים החדשים.

http://www.iaf.org.il/Templates/Fli...1&docType=EVENT

************************************************** ************************************************** *************

טילי הפטריוט מגיעים לישראל הפטריוט הוא למעשה טיל נ"מ שעבר הסבה לטיל נגד טילים, והיה המגן היחידי בעולם נגד טילי קרקע-קרקע




http://www.nfc.co.il/archive/001-D-...ml?tag=22-38-47






[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://www.nfc.co.il/UploadImages/XX-444927394390107.jpg]
[צילום: דו"צ]


היום לפני 15 שנה, ב-19 בינואר, 1991, מגיעים טילי הפטריוט לישראל.

בתאריך זה כאמור, יומיים לאחר תחילתו של מבצע "סופה במדבר", נוחתים בנמל התעופה בן-גוריון עשרות מטוסי תובלה אמריקנים ובהם סוללות פטריוט מדגם PAC-2 המשופר. צוותי תפעול של צבא ארצות הברית ליוו את אספקתם של הטילים וסייעו לצוותי הנ"מ של חיל האוויר במהלך מלחמת המפרץ.

הפטריוט הוא למעשה טיל נ"מ שעבר הסבה לטיל נגד טילים, והיה המגן היחידי בעולם נגד טילי קרקע-קרקע. מערכת הפטריוט נבנתה סביב משגר מוביל הנושא 32 טילים. אורכו של כל טיל 5.31 מטרים, משקלו 900 ק"ג והוא נע במהירות של 5 מאך. הטילים נישאים בקבוצות של 4 במיכל M-901; התובלה מסופקת על-ידי M-860 סמיטריילר. יחד עם הטילים בנפרד קרון מסיע את תחנת הבקרה MSQ-104. טילי הפטריוט שהגיעו לארץ הוצבו במספר נקודות אסטרטגיות במדינה מה שלא מנע מאזרחי המרכז להמשיך לזרום לאורך כבישי הארץ העמוסים לאזורי הצפון והדרום.

במהלך המלחמה שוגרו טילי פטריוט רבים לכיוון טילי הסקאד שנורו לעבר ישראל. 8 שנים לאחר המלחמה, שוגרו לראשונה במהלך תרגיל של חיל האוויר טילי פטריוט במסגרת בחינת מערך הנ"מ להגנת שמי המדינה.

שלוש שנים מאוחר יותר, בשנת 2002, הוצבה סוללת טילי פטריוט באיזור מרכז הארץ. מטרת הצבת הסוללה היתה כוננות מתמדת ליירוט כלי טיס עויינים. הצבת הסוללה במקום היתה אחת הפעולות שנקט חיל-האוויר בעקבות מיתקפת הטרור האווירי שפגעה בארה"ב ב-11 בספטמבר.

************************************************** ************************************************** ***

19 בינואר 1964
טייס מצרי עורק עם מטוסו לישראל
טייס מצרי, סרן מחמוד עבאס חילמי, ערק לישראל עם מטוס קל מדגם יאק-11, והגיע לנחיתה בחצור. הטיסה, שנערכה בגובה נמוך, לא אותרה על-ידי תחנות הבקרה של חיל-האוויר. חילמי, שסיפר כי הוא מדריך בכיר בבית-הספר לטיסה של חיל-האוויר המצרי, הצליח להימלט ממטוסי חיל-האוויר המצרי שדלקו אחריו, וכשביקש רשות נחיתה בישראל - קיבל אותה מיד. לאחר שנעצר ונחקר ארוכות, עזב חילמי את ישראל והשתקע בארגנטינה. כעבור חצי שנה הוא נמצא ללא רוח חיים בדירתו בבואנוס-איירס.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 18-05-2009, 10:37
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי stealth שמתחילה ב "בבטאון חיל האויר"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי stealth
הדבר שהכי סקרן אותי באותה כתבה היה איך אפשר להעביר כל כך הרבה שעות טיסה בקוקפיט צפוף של מטוס שבו אין ארוחות וסרטים (אני לדוגמה, מתחרפן בטיסה שיש בה אחרי 5-7 שעות).


מי אמר שלא?

חבר שלי, נווט באת מטייסות הברקים, סיפר שאת הטיסות לארה"ב מעבירים עם נגן DVD ומלאי סרטים.

אחד הלקחים החשובים שנילמדו בטיסות הוא הצורך להביא צלונים (כמו באוטו) שנצמדים עם וקום לחופה, מאחר שבגובה הטיסה, מעל העננים, יש סיכוי טוב להגיע צלוי מהשמש.

איך נראה מטוס כזה בשעת הטיסה - אתה יכול רק לדמיין...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:53

הדף נוצר ב 0.11 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר