|
08-12-2004, 20:37
|
|
|
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
|
|
אם "המקום שממנו אתה בא" (שים לב כבר נפלת... (המקום) LOL):
הוא עם ישראל אזי:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
הרצינות המתנשאת שבה אתה מסביר לנו את מה שכתוב "בספרים הקדושים" היא נלעגת.
|
תלעג כמה שאתה רוצה אם זה מה שהאגו שלך מכתיב עלי זה לא משפיע אך עליך כן: זה פשוט מונע ממך ללמוד דברים חדשים משום שמראש הם מתוייגים אצלך כנלעגים.
ולכן: אם "רצינותי המתנשאת" היא נלעגת בעיניך אני מקווה שזה לא יגביל אותך כנ"ל.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
במקום שאני בא ממנו, מי שמצטט ספר - צריך לציין את המקום המדויק, כדי שאוכל לקרוא בעצמי ולשפוט את הכתוב בעצמי, ולא דרך "מסננת" המצטט.
|
בבקשה:
רש"י על בראשית ו' 13 12:
(יב) כי השחית כל בשר - אפילו בהמה חיה ועוף נזקקין לשאינן מינן: (יג) קץ כל בשר - כל מקום שאתה מוצא זנות ועבודה זרה, אנדרלמוסיא באה לעולם והורגת טובים ורעים:
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
במקום שאני בא ממנו אין גם ספרים "קדושים" רק ספרים טובים או ספרים רעים.
|
פה אני נאלץ לעצור ולשאול: האם כלל קיים מושג קדושה לגביך?
וחוץ מזה כדי להגדיר ספר טוב/רע צריך קודם להגדיר מהו טוב ומהו רע האם תוכל לעשות זאת?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
במקום שאני בא ממנו "זנות" היא מתן חסדים מיניים אקראיים תמורת אתנן, ואין לזה שום קשר לחיים משותפים של שני גברים או שתי נשים.
|
ובכן אם אתה בא מעם ישראל אז כל המקרים הבאים (לפחות) מוגדרים כזנות (עריות):
(ויקרא יח'):
ויקרא פרק יח
א וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. ב דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. ג כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ-מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם-בָּהּ, לֹא תַעֲשׂוּ; וּכְמַעֲשֵׂה אֶרֶץ-כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי מֵבִיא אֶתְכֶם שָׁמָּה, לֹא תַעֲשׂוּ, וּבְחֻקֹּתֵיהֶם, לֹא תֵלֵכוּ. ד אֶת-מִשְׁפָּטַי תַּעֲשׂוּ וְאֶת-חֻקֹּתַי תִּשְׁמְרוּ, לָלֶכֶת בָּהֶם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. ה וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-חֻקֹּתַי וְאֶת-מִשְׁפָּטַי, אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה אֹתָם הָאָדָם וָחַי בָּהֶם: אֲנִי, יְהוָה. {ס}
ו אִישׁ אִישׁ אֶל-כָּל-שְׁאֵר בְּשָׂרוֹ, לֹא תִקְרְבוּ לְגַלּוֹת עֶרְוָה: אֲנִי, יְהוָה. {ס}
ז עֶרְוַת אָבִיךָ וְעֶרְוַת אִמְּךָ, לֹא תְגַלֵּה: אִמְּךָ הִוא, לֹא תְגַלֶּה עֶרְוָתָהּ. {ס}
ח עֶרְוַת אֵשֶׁת-אָבִיךָ, לֹא תְגַלֵּה: עֶרְוַת אָבִיךָ, הִוא. {ס}
ט עֶרְוַת אֲחוֹתְךָ בַת-אָבִיךָ, אוֹ בַת-אִמֶּךָ, מוֹלֶדֶת בַּיִת, אוֹ מוֹלֶדֶת חוּץ--לֹא תְגַלֶּה, עֶרְוָתָן. {ס}
י עֶרְוַת בַּת-בִּנְךָ אוֹ בַת-בִּתְּךָ, לֹא תְגַלֶּה עֶרְוָתָן: כִּי עֶרְוָתְךָ, הֵנָּה. {ס}
יא עֶרְוַת בַּת-אֵשֶׁת אָבִיךָ מוֹלֶדֶת אָבִיךָ, אֲחוֹתְךָ הִוא--לֹא תְגַלֶּה, עֶרְוָתָהּ. {ס}
יב עֶרְוַת אֲחוֹת-אָבִיךָ, לֹא תְגַלֵּה: שְׁאֵר אָבִיךָ, הִוא. {ס}
יג עֶרְוַת אֲחוֹת-אִמְּךָ, לֹא תְגַלֵּה: כִּי-שְׁאֵר אִמְּךָ, הִוא. {ס}
יד עֶרְוַת אֲחִי-אָבִיךָ, לֹא תְגַלֵּה: אֶל-אִשְׁתּוֹ לֹא תִקְרָב, דֹּדָתְךָ הִוא. {ס}
טו עֶרְוַת כַּלָּתְךָ, לֹא תְגַלֵּה: אֵשֶׁת בִּנְךָ הִוא, לֹא תְגַלֶּה עֶרְוָתָהּ. {ס}
טז עֶרְוַת אֵשֶׁת-אָחִיךָ, לֹא תְגַלֵּה: עֶרְוַת אָחִיךָ, הִוא. {ס}
יז עֶרְוַת אִשָּׁה וּבִתָּהּ, לֹא תְגַלֵּה: אֶת-בַּת-בְּנָהּ וְאֶת-בַּת-בִּתָּהּ, לֹא תִקַּח לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ--שַׁאֲרָה הֵנָּה, זִמָּה הִוא. יח וְאִשָּׁה אֶל-אֲחֹתָהּ, לֹא תִקָּח: לִצְרֹר, לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ עָלֶיהָ--בְּחַיֶּיהָ. יט וְאֶל-אִשָּׁה, בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ--לֹא תִקְרַב, לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ. כ וְאֶל-אֵשֶׁת, עֲמִיתְךָ--לֹא-תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ, לְזָרַע: לְטָמְאָה-בָהּ. כא וּמִזַּרְעֲךָ לֹא-תִתֵּן, לְהַעֲבִיר לַמֹּלֶךְ; וְלֹא תְחַלֵּל אֶת-שֵׁם אֱלֹהֶיךָ, אֲנִי יְהוָה. כב וְאֶת-זָכָר--לֹא תִשְׁכַּב, מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה: תּוֹעֵבָה, הִוא. כג וּבְכָל-בְּהֵמָה לֹא-תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ, לְטָמְאָה-בָהּ; וְאִשָּׁה, לֹא-תַעֲמֹד לִפְנֵי בְהֵמָה לְרִבְעָהּ--תֶּבֶל הוּא. כד אַל-תִּטַּמְּאוּ, בְּכָל-אֵלֶּה: כִּי בְכָל-אֵלֶּה נִטְמְאוּ הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר-אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם. כה וַתִּטְמָא הָאָרֶץ, וָאֶפְקֹד עֲוֹנָהּ עָלֶיהָ; וַתָּקִא הָאָרֶץ, אֶת-יֹשְׁבֶיהָ. כו וּשְׁמַרְתֶּם אַתֶּם, אֶת-חֻקֹּתַי וְאֶת-מִשְׁפָּטַי, וְלֹא תַעֲשׂוּ, מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה: הָאֶזְרָח, וְהַגֵּר הַגָּר בְּתוֹכְכֶם. כז כִּי אֶת-כָּל-הַתּוֹעֵבֹת הָאֵל, עָשׂוּ אַנְשֵׁי-הָאָרֶץ אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם; וַתִּטְמָא, הָאָרֶץ. כח וְלֹא-תָקִיא הָאָרֶץ אֶתְכֶם, בְּטַמַּאֲכֶם אֹתָהּ, כַּאֲשֶׁר קָאָה אֶת-הַגּוֹי, אֲשֶׁר לִפְנֵיכֶם. כט כִּי כָּל-אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה, מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה--וְנִכְרְתוּ הַנְּפָשׁוֹת הָעֹשֹׂת, מִקֶּרֶב עַמָּם. ל וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-מִשְׁמַרְתִּי, לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת מֵחֻקּוֹת הַתּוֹעֵבֹת אֲשֶׁר נַעֲשׂוּ לִפְנֵיכֶם, וְלֹא תִטַּמְּאוּ, בָּהֶם: אֲנִי, יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם. {פ}
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
במקום אני בא ממנו, הקבלה היא התפתחות מאוחרת של היהדות בפזילתה לדתות אחרות,
|
משהו מעניין לשם שינוי: האם אתה יכול להראות כיצד ולאיזה דת היהדות "פוזלת" כדבריך בנושא הקבלה?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
"הזוהר" הוא ספר שנכתב במאה ה-12 ע" ר' ליאון די מודינה,
|
לא אכנס איתך לויכוח על קדמות הזוהר - בעיקרון רוב הזרמים ביהדות (האורתודוכסיים לא המזויפים) הכריעו שהזוהר הוא מתקופת רשב"י יש למשל זרם אצל התימנים הנקרא "דרדעים"
שלא קיבלו את הזוהר (הרב קאפח) אם אתה נמנה על הזרם הזה אני מבין אותך.
רק כדי שתהיה לך קריאה פוריה:
http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/sinay/hazohar-2.htm
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
ושוםפ דבר מיסטי אינו נחשב בדרגה גבוהה יותר ממדעי.
|
נכון - מי מדבר על מיסטיקה - מדברים פה על רוחניות - דבר מציאותי מאוד!
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Big Joe
ואני סבור שלי יש סיבה להתנשא עליך ולא להיפך. אבל לא אעשה זאת. רק אציע לך שקצת תצניע לכת. (מיכה ח' 8).
|
תודה שלא התנשאת עלי המפקד...
_____________________________________
|
|