לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #64  
ישן 28-01-2006, 12:11
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
ציורי סצינות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "ציור מטוסים או - Aviation Art באנגלית"

שלום לכולם,
לאור הביקוש לציורים של מטוסי ח"א (ציורים שאינם פרופילים), הנה לפניכם מספר ציורי סצינות שציירתי במרוצת העשור האחרון, להנאתכם...

הפלת מטוס הפיורי ע"י מטוס בופייטר ישראלי (ללא ירי) בתאריך 19.10.1948 מול חוף זיקים (4 חדשי עבודה למי ששאל...) ציור זה התפרסם בספר תולדות חיל האויר במלחמה לעצמאות - משהב"ט. למי שמעוניין ביותר פרטים על המקרה - ניתן לקרוא קובץ שכתבתי על כך באתר מרחב אווירי http://www.iafe.net/ma/pdf/buf.pdf. מחובתי לציין שמדובר כאן בחומר גלם לא מלוטש (אוסף עובדות) שמסרתי לענף היסטוריה, כחלק מתחקיר מפורט שעשיתי בנושא זה. אני מבטיח בקרוב לכתוב מאמר מסודר ולהוסיף בו ממצאים נוספים שגיליתי מאז. המאמר המחודש צפוי להתפרסם באותו המקום
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תקרית מעידתו של הנווט אלי כהן בטיסת העברת מטוסי B-17G (מבצרים מעופפים) ארצה. תמונה זו והסיפור שמאחוריה התפרסמו אף הם בספר שציינתי למעלה. למתעניינים : מדובר במטוס B-17G שהוסב לצרכי צילום לאחר מלחה"ע השנייה, ושימש לצורכי צילום ומיפוי ב-L.A. לאחר שהמטוס נרכש ע"י פעילי הרכש ב-48, הוא הוטס ליגוסלביה בדרכו ארצה בתצורה זו, ושם הותקנו עליו נשק וציוד מבצעי נוסף. במטוס זה הותקן חלון צילום כלפי מטה העשוי פרספקס (ניתן לראותו בצילומים מתקופת שירותו הראשונה בחיל). במהלך ה"לג" הארוך ביותר בטיסת ההעברה, מעל לאוקיינוס האטלנטי, החליט הנווט אלי כהן לקום מעמדתו ולפסוע קדימה לכוון החרטום המזוגג לאתר את האיים האזוריים, שם היו אמורים לנחות ולסיים את ה"לג". אלי דרך על החלון בהעריכו כי זה ישא במלא כובד משקלו, ו... הסתבר שלא... אלי מעד דרך החלון מטה ונעצר בעזרת פריסת ידיו לצדדים. הברנש המסכן הכל לצעוק לכל עבר אך צעקותיו נבלעו ברעש המנועים העז. לאחר כ-20 דקות טיסה במצב זה, כשגופו מיטלטל ברוח הקרה, וגבו נפצע כל פעם מחדש משברי חלון הפרספקס, שם לב טייס המשנה שיש רעש מוזר במטוס. הטייס יצא לראות במה מדובר וגילה את אלי נאבק ברוח בשארית כוחותיו. הוא הזעיק עוד אנשים וביחד הצליחו לחלץ את הנווט הפצוע ולטפל בפצעיו. למתעניינים, המטוס היה כסוף בשעת טיסת ההעברה. ציור זה צויר בהסתמך על עדות מוקלטת של אלי כהן בעצמו שגם היטיב לצייר סקיצה שמתארת פחות או יותר איך נפל. משך הציור כ-20 שעות.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

את הציור הבא ציירתי כמתנת פרידה של קצין טכני מהטייסת בה שירת - ציור זה צויר ברוח קריקטוריסתית. IT'S IN THE DETAILS...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

את הציור הבא צירתי לטייסת הקרב הראשונה במלאת לה - 50 שנה. זוהי סצינה שלצערי לא ניתן לראות כיום במחוזותינו שבה מטוסי ההווה של הטייסת טסים לצד מטוסיה הראשונים (F-16D טס במבנה כאשר מטוס האוויה S.199 מוביל). מדובר על ציור בד בגודל של כמטר ושבעים על מטר שצוייר במהלך מספר חודשים תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הציור הבא - אף הוא אינו מציאותי, אך כך מצאתי לנכון לקשט את הגף בבסיס בו שירתתי. בדובר בציור קיר ענק, 2X2 מטר רבוע גודלו, והוא צוייר בצבעי קיר במשך שבוע שלם בפברואר 97תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תהנו.
בן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #68  
ישן 29-01-2006, 23:10
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
לבקשת הקהל - הסיפורים שמאחורי הציורים
בתגובה להודעה מספר 64 שנכתבה על ידי Flypast שמתחילה ב "ציורי סצינות"

הסיפור שמאחורי ציור הפלת הפיורי המצרי ע"י מטוס בופייטר ישראלי:
כאשר ניגשתי לראשונה לצייר סצינה אוירית אותנתית, רצו לעיני רוחי מספר אירועים אוויריים שיכולים להצטייר מצויין. חיפשתי ציור דרמטי שימשוך את תשומת לב הצופה, לא סתם הפלה רגילה אלא משהו קצת חריג. לאחר מספר ניפויים, שלושת הסצינות הסופיות שלגביהן התלבטתי היו: הפלת הפיורי, סצינת קריעת כבלי הטלפון ע"י המוסטנגים בפתיחת מבצע קדש והבז קטוע הכנף בגלישה לנחיתה. לבסוף החלטתי לצייר את כולם, אך ראשונה תיהיה סצינת הפלת הפיורי. המיוחד בסצינה זו היא מיעוט המידע והתמונות אודות המטוסים המשתתפים. אם כן האתגר היה כפול - גם לערוך תחקיר רציני, וגם אח"כ לצייר זאת. תחילה חשבתי איך למקם את המטוסים כך שהסצינה תיראה חיה ומרהיבה. שקלתי לצייר את הקרב מלמעלה כשהבופייטר מתיישר בגובה אפס והפיורי פשוט צולל תרתי משמע, אך חששתי שמשהו כאן יאבד, מה גם שהבופייטר יצטרך להיות רחוק (קדימה) יחסית לפיורי, דבר שדרש להקטין את המטוסים באופן יחסי למסגרת. לבסוף החלטתי לצייר את אשר ציירתי בעיקר בזכות הזווית שמאפשרת ציור מטוסים גדולים יותר היות והם כמעט בקו ישר עם עין הצופה.
התחקיר:
צבעי הבופייטר והפיורי לא היו ידועים לי. וזוהי בעיה קשה - הרי הציור אמור להיות אותנתי לחלוטין. כאן החלה דרך ייסורים שכללה ניסיונות השוואת מעט צילומי הבופייטרים הישראליים על גוונייהם עם צילומי מטוסים אחרים שגוונם היה אמור להיות זהה. ההתלבטות היתה בין סכימת צביעה ירוק חום שאיפיינה את רוב מטוסי חה"א ב-1948 לעומת סכימה מדברית - בז' - חום כהה. הסכימה האחרונה פופולרית בקרב חברי מועדון בוני הדגמים בארץ בעקבות המסקנות אליהם הגיע ידידנו המכובד יואב אפרתי שעשה עבודה מצויינת בחקר סכימות הצביעה של מטוסי החיל, אם כי לגבי מטוס זה דעתינו חלוקות. יואב התבסס על הצבעים שנראו על גרוטאת מטוס הבופייטר (אותו מספר זנב של זה מהציור) שמצוי במוזיאון חה"א. המטוס התרסק יום לאחר האירוע שצוייר ואפילו בקרבת מקום, ושרידיו נתגלו לפני כעשור במסגרת עבודות להרחבת העיר אשדוד. אם תבחנו את הגרוטאה תיראו לבטח את הסכימה המדברית ( בעיקר בסביבות מספר הזנב הבריטי ששרד אף הוא בחלקו - ולבטח היה אמור להיצבע כשהמטוס הגיע לחיל). אם תבחנו בשבע עיניים את הגרוטאה, תראו גם שגחון המטוס היה צבוע שחור - עוד מימי שירותו במלחה"ע השנייה. בתמונות של הבופייטרים הישראלים נראה בבירור שגחונם היה בהיר - ככל הנראה בגוון תכלת בשאר מטוסי החיל הצבועים בצבעי הסוואה - מה שמעיד על צביעה ישראלית. כמו כן ניכרים על הגרוטאה סימנים של צבע שקולף עם גוון ירקרק - כפי שיתר מטוסי החיל נצבעו לפיו. אני הנחתי שהמטוסים נצבעו לקראת שירותם בחה"א בגוון תכלת בגחונם, ובסכימה ירוק חום בחלקם העליון כפי שנצבעו גם מטוסי ההרווארד, הספיטפייר, האוסטרים וכו'. מאחר והצבעים לא היו תעופתיים הם התקלפו בקצב מוגבר ולא הצליחו להשתמר כיאות - ראו תמונות של הרווארדים וספיטים מסוף 48- כיצד צבעם הישראלי מתקלף באקלים המקומי... חיזוק נוסף קיבלתי מאבי כהן מענף הסטוריה שאמר כי זכור לו שנתקל במסמך המורה על צביעתם של מטוסי הבופייטר בגוונים ירוק - חום- תכלת, וכן מ"פופקו" (יהודה ארבל היקר) שהיה מוותיקי טייסת 103 ואף זכה לראות את אחרון מטוסי הבופייטר הישראליים מתרסק לו מול הפנים בעת שניגש לאוהל הטייסת עם טופס קליטה ביחידה בידיו... הוא זוכר שרץ עם כל מי שהיה בסביבה לעזור לטייס המסכן שנלכד - ולטענתו למטוס היה צבע ירוק כהה - כמו הגוון של מסך מחשב כבוי - דבר שתומך בסברה שמדובר בסכימה עם הגוון הרוק.

את מטוס הבופייטר ציירתי לבסוף בסכימה ירוק חום תכלת, עם פסי זיהוי כפי שנראים בתמונות הבודדות שקיימות של הבופייטרים הישראלים. את לכלוך המטוס ביצעתי בהתאם ללכלוך אופייני שנראה על מטוסים בריטיים מדגם דומה בתמונות שמצאתי בספרים ובאינטרנט.

להלן מטוס הבופייטר - לאחר כשלושה חדשי עבודה - שימו לב להגאי המטוס המוטים כמעט במלואם לצורך התמרון
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

התחקיר על מטוס הפיורי היה בעייתי הרבה יותר. היו בידי תמונות מעטות של המטוס בסכימה אזרחית וברישום בריטי. איכות התמונות לא היתה מיטבית, ונראה היה שם שהמטוס צבוע לבן עם פס צד אדום או כחול כהה. לפי מספר ספרים שבידי, נכתב כי המטוס הזה היה מטוס אבטיפוס מספר 1 של גאוות מטוסי הקרב של בריטנה שלאחר מלחה"ע השנייה. המטוס הוטס למצריים לצורך סיבוב קידום מכירות, ושם הוחרם לצורך "המאמץ המלחמתי כנגד הציונים". ידוע בוודאות כי המטוס היה צבוע כך עת שירת בחה"א המלכותי המצרי - למרות מחאות דיפלומטיות חריפות מצד בריטניה. בסכימה זו הפיל מטוס הפיורי את מטוס הפיירצ'ילד הישראלי מול חופי ת"א - הפלה שנזקפה על ידינו בטעות לזכות משחתת מצרית. כמו כן הפלה זו היתה הראשונה בתולדותיו של חיל האויר המלכותי המצרי. בשלב זה של התחקיר סברתי שהמטוס היה לבן עם פס צד אדום וכך אף ציירתי אותו. לאחר שצויר כך - הגיעה לידי כתבה על מטוסי ספיטפייר שביניהם נראה מטוס כסוף עם פס צד אדום כשהכיתוב שלידו היה סכימת צביעה POSTWAR אופיינית. דבר זה העלה בליבי חשש שהמטוס היה כסוף עם פס צד אדום, ולאחר בחינות של עוד מספר מטוסים מהתקופה שנצבעו כך החלטתי לתקן את הציור - וכך עשיתי. במקביל פירסמתי במגזין FLYPAST בקשה למידע אודות גווניו המקוריים של המטוס. להפתעתי עורך המגזין צירף לבקשתי תמונה של המטוס מאוספו הפרטי בו ניתן לראות די בבירור שהמטוס אכן היה כסוף...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לצערי מהבקשה המתוקשרת לא הגיעה הישועה. אז המשכתי לחפש שעות על גבי שעות באינטרנט - עד שהגעתי לאדם שהיה קשור לטייס המצרי שנהרג. הזדהיתי כצייר שרוצה לצייר את האירוע והופניתי על ידיו להסטוריון בעל שם עולמי שחקר את האירוע. לתדהמתי הוא הפנה את תשומת ליבי לתמונה שפורסמה בעיתון אל אהרם במצריים של הטייס אבו זאיד (טייסו הבלעדי של המטוס במצריים) עם המטוס. וראו זה פלא -המטוס נצבע בקיץ 48 בצבעי הסוואה - סכימה מדברית מצרית אופיינית. שוב פעם צבעתי את הפיורי מחדש (בפעם השלישית ) בגווניו האחרונים בהחלט - שעימם לא שב ממשימתו ב-19 באוקטובר 1948.

להלן מטוס הפיורי לאחר שצוייר בפעם השלישית - מרוב שכבות הצבע דמותו של המטוס נעשתה עבה ובולטת מעל בד הקנווס... תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
לבסוף הושלם הציור בפוטושופ בגלל דדליין להכניסו לספר של ענף הסטוריה - וכך הוא נראה בגרסת הספר כפי שניתן לראות בהודעתי הקודמת. כיום נותר לי לסיים את השמים ומדחפי המטוסים ולהערכתי מדובר בכשבועיים של עבודה.

אני מזכיר בזאת שאת הסיפור המלא כפי שהעלה תחקירי ניתן למצוא באתר מרחב אוירי - ע"י הקישור מהודעתי הקודמת.

ציורים נוספים:
ציור הנמר: צירפתי תמונה של הציור בהתהוותו - ציור קיר ענק שציירתי בגף בו שירתתי בצבעי קיר. את הסולם השאלתי ברשות מאחד המוסכים והחזרתי אותו בצבעו המקורי למקום...
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
וכך זה נראה כשהחזרתי את הסולם... תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

והנה תמונת ביניים של הציור לרגל יובל לטייסת הקרב הראשונה - ניתן לראות שקודם צוירו המטוסים ורק אח"כ הרקע השמיימי וחופת הברק.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
עד כאן להפעם.
תהנו,
בן
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #112  
ישן 02-02-2006, 01:35
  Wings099 Wings099 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.11.04
הודעות: 20
Sorry to spoil the party no2
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "ציור מטוסים או - Aviation Art באנגלית"

Spitfire D-130 carried engine panels from the REAF Spitfire that was shot over Sde Dove and an RAF top panel on the engine of grey/green and not black.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


Spitfire 2011/26 was never painted green/brown. Green And Brown camouflage

After an additional ten years of research since my last publication on the Spitfire in IAF service, I can say with confidence that Israeli Spitfires never used the green-and-brown camouflage. There is no evidence in the official documents, photos, or interviews with air and ground crews to support this theory. (see new profile)




תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה




Spitfire 2013/18 never carried the 101 Sqn badge. The only IAF Spitfires that carry the 101Squadron badge were the two Spitfires built from junk (D-130/2001#10, D-131/2002#11) and the three Spitfires that arrived during Velveta I (D-132/2003#12, D-133/2004#14, D-134/2005). It all so had bomb racks under the wings as all Vellveta II A/C’s. Small serial no, in white on the tail. (see new profile)



תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

Spitfire 2003/03 was painted blue/brown in 1952 and not green/brown. (see new profile)


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


Avia D-108 was a deep oil cooler type (the firs 10 Avia’s). It had a G-14 tail- long tail wheel instead of the standard G-10 tail-short tail wheel, as were most of the Avia’s in IAF service, all Avia’s in IAF service had bomb rac’s . (see new profile)


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

Mustang D-190- ZULU, thenumber on engine cover, on the lift side is 8 and not 0. Bomb rack and rockets stubs.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

The painting “ The last battle of the war” was commissioned by me in 1996 from a famous SAAF painter Raino Salyer. The original oil painting was given to Eizer Wiseman and 300 posters were printed.



All the best
Alex
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #138  
ישן 07-02-2006, 21:02
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
זיהוי מטוס ה-B-17
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "ציור מטוסים או - Aviation Art באנגלית"

שלום,
ראשית אבהיר כי אני כותב את אשר העליתי ממחקר אישי שביצעתי לגבי מטוסי ה-B-17 לצורך ציור נפילתו של הנווט אלי כהן ממטוס 1601 - ראו למעלה.
שנית, אינני טוען שזויפו כאן צילומים ע"י מי מנכבדי הפורום. יתכן וכל הבלבול טמון בתמונות שעברו טיפול בזמנו ע"י מצנזר צבאי (כוונתי לתקרית הספיטפייר)- הרי ידוע שח"א טישטש מספרי זנב וסמלי טייסות - אך פחות בתקופה המדוברת. לגבי ה-B-17 יתכן והבלבול נובע מהצלבת תמונות שלא במתכוון.

ממצאי לגבי ה-B-17 שבתמונה:
המטוס שנראה מוטל על המסלול בתמונות של אלכס ועמוס הוא 1603.
על מה אני מבסס את קביעתי?
מטוס 1601 הגיע ארצה עם שתי אנטנות דמויות טיפה מאחורי תא הטייס, וכעבור זמן מה הוחלפה הקדמית באנטנת חרב. את המטוס הנ"ל קל לזהות בזכות החלון הבולט בתחתית החרטום שייחד אותו מהאחרים שהותקן בעת ששימש המטוס כמטוס צילום ומיפוי בטרם נרכש - מבעד לחלון זה מעד אלי כהן - הנווט בטיסת ההעברה, כפי שציירתי.


תצלום תקריב של חרטום מטוס 1601 - בתחילת דרכו בח"א עם צבעי הסוואה שלא יחזיקו הרבה זמן מעמד... ועדיין עם שתי האנטנות
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

כאן 1601 נראה בתקופה מאוחרת יותר עם אנטנת חרב חדשה במקום זו דמוית הטיפה, וצבע שדהה והתקלף עם הזמן

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


מטוס 1602 נשא אנטנה דמויית טיפה בגחונו וכן התאפיין בחלון אף שמאלי נוסף מלבד לסכימת הצביעה המיוחדת שלו.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ואילו מטוס 1603 תמיד הופיע בתמונות ללא אנטנה מסוג זה. בנוסף עד כה לא יצא לי לראות אף תמונה של 1603 שאכן נשא את מספר הזנב המלא אלא רק תמונות מתקופת שירותו הראשונה שבה נשא את המספר שנצבע עליו עוד בטרם הגיע ארצה 693 שמשמעותו מטוס מס' 3 של טייסת 69. כאשר הגיע ארצה נצבע ע"ג הספרות 69 מגן דוד כחול - ללא דיסקת רקע לבנה כנהוג. אני מניח כי בשלב מאוחר יותר נצבע הסמל במלואו. דבר זה גורם לי לחשוב שהתמונה של המטוס שנחת נחיתת גחון עשה זאת בתקופה מוקדמת יחסית - התיאור של אלכס והתיארוך נשמעיים מתאימים בהקשר זה, ואילו פחות סביר שכך נשתמרו סמלו ומספרו החריג עד שנת 1950.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

לסיכום נראה לי שהתמונות שצילם מר אבידרור פשוט הוחלפו כתוצאה מבילבול (אולי אפילו שלו) ואכן מדובר ב-1603 (אגב, גם סכימת ההסוואה תואמת) לפי תיאורו המדוקדק של אבידרור ככל הנראה גם 1601 זכה לגרד את גחונו על מסלול - אז כפי שצחי כתב - מדובר ככל הנראה בשני אירועים שונים. נקווה שבמהרה בימינו נזכה לראות תמונות של האירוע של 1601 משנת 1950. עם זאת אני חייב לסייג את כל הקביעות שלי בערבון מוגבל משום שלא זכיתי להיות שם ולהתרשם בעצמי...אך זוהי דעתי.
_____________________________________
Your signature did not follow Fresh's signatures policy, therefore it was automatically erased. Please see the E-Mail which has been sent to you, to learn how to fix this.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #139  
ישן 07-02-2006, 21:45
  Flypast Flypast אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.09.04
הודעות: 168
תוספת קטנה
בתגובה להודעה מספר 138 שנכתבה על ידי Flypast שמתחילה ב "זיהוי מטוס ה-B-17"

מרוב עייפות שכחתי את הפאנץ'-ליין

אין ספק שהתמונות של המטוס המונח על המסלול - הן של עמוס והן של אלכס מתארות את אותו האירוע.
בתמונה שבה מצולם המטוס מאחור (של אלכס) נראה המספר 693 כשהוא מחוק חלקית ע"י סמל מגן דוד כחול שגוונו הכהה מתמזג עם צבעי ההסוואה בצילום שחור לבן. כעת ניתן לקבוע בוודאות שזה אותו המטוס שנראה בצילום שהעלתי בהודעה הקודמת (זו עם הכוונת) והוא בוודאות 1603 שנצבע תחילה כ-693. הספרות 63 מעידות על כך והן נראות שם בבירור. נושא האנטנות רק מחזק את טענתי - על המטוס שבתמונה אכן אין אף אנטנה דמוית טיפה כפי שבאמת התאפיין ה-1603, ואילו 1601 תמיד נשא עליו אנטנה כזו.
אי לכך לדעתי מדובר ב-1603.
בן
_____________________________________
Your signature did not follow Fresh's signatures policy, therefore it was automatically erased. Please see the E-Mail which has been sent to you, to learn how to fix this.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #144  
ישן 09-02-2006, 12:50
צלמית המשתמש של ביטיס
  ביטיס ביטיס אינו מחובר  
מומחה ללוחמת חי"ר, סיור וצליפה
 
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 20,995
המשך הדיון.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "ציור מטוסים או - Aviation Art באנגלית"

אשכול שיכל להיות חשוב ומשכיל מאוד בכל הנוגע להיסטוריה והיסטוריוגרפיה של ח"א הפך להיות זירת התגוששות, כמעין בית משפט כאשר החברים בפורום ממלאים את תפקיד המושבעים.

אי לכך -

האשכול "נוקה" מכל דבר הקשור לעימות בין עמוס לאלכס, כאשר רק ההודעות הראשונות והרגועות נשארו.
אין להמשיך בהתנצחות בנושא המחלוקת על גבי הפורום, נקודה.
אין לנו בעיה בכתיבת מידע, ומידע בלבד, הנוגע לזיהוי מטוסים של התקופה, שכן זו מטרתו של הפורום, ללא "תיבול" בעלבונות אישיים.

מעבר לכך, אנו רואים בעין לא יפה את העובדה שאדם נכנס לפורום למטרה מוצהרת של ניגוח אחד החברים, ולא נסבול זאת עוד!

אשכול זה נפתח שוב לתגובות והמשך דיון.

יום טוב.

מנהלי הפורום.
_____________________________________
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics

"After the uprising of the 17th of June the Secretary of the Writers Union had leaflets distributed in the Stalinallee
stating that the people had forfeited the confidence of the government and could win it back only by redoubled efforts.

Would it not be easier in that case for the government to dissolve the people and elect another?" -Bertolt Brecht

I remember very vividly, a few months after the famous pacifist resolution at the Oxford Union visiting Germany and having a talk with a prominent leader of the young Nazis. He was asking about this pacifist motion and I tried to explain it to him. There was an ugly gleam in his eye when he said, "The fact is that you English are soft". Then I realized that the world enemies of peace might be the pacifists - Robert Hamilton Bernays -

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #175  
ישן 17-02-2006, 12:18
  משתמש זכר Flying-Wing Flying-Wing אינו מחובר  
עמוס דור,מומחה ומתעד של חיל האוויר הישראלי
 
חבר מתאריך: 20.07.05
הודעות: 3,225
Facebook profile
נחיתת חירום B-17
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Flying-Wing שמתחילה ב "ציור מטוסים או - Aviation Art באנגלית"

הנה תשובתו של צבי (פרייר) אבידרור לגבי המטוס שדובר עליו באשכול זה בעבר והוסר ע"י הנהלת הפורום.
כל זאת על מנת להבהיר את העניין ולחשוף את האמת ההיסטורית בלבד ולא על מנת לנגח או להתנצח.


המסמכים והתמונות ששלח אלכס נשלחו לכל האנשים המוזכרים במכתבים אילו (שעדיין בחיים)


Hi Amos,
Here is the info you requested:
I spoke to Smoky Simon head of World Mahal today and past Operations Officer at IAFHQ in 1948-49, he is South African.
Zan Swartzberg served in IAF1948, but not with 69 sq. left Israel March 1949.
Sid Seftel served in IAF 1948 as Navigator 69 Sq. left Israel April 1948. He was murdered in SA two years ago.
Mishe Fein unknown by S.Simon and Jules Kubernik.

Yakov (Jack) Retushniack Pilot B-17, grounded subsequent to low flight on First Gunners Course Wing Parade May 20 1948 at Ramat-David IAF Base. Second aircraft flown by Moriss Segal. Retushniack resigned IAF June 1949. Joined El-Al.

Crash landing of B-17 #1601 took place in April 1950 at Tel-Nof. Plane was Piloted by Hugo Alperstein, WO/AG Zvi Freier as crew. Belly landing due to faulty security pins of landing gear. This was a test flight after an engine change. No other belly landing by B-17 in IAF service is recorded.

There is no trace in any records of a B-17 mislanding in any other airport during the existance of 69Sq.

Signed:
Zvi Avidror(Freier)
PO.(A)Royal Navy TAG 775 Sq. FAA 1942-46
Plat.leader 22d Reg.Carmely Brigade 1947-48
M/Sgt.WO/AG 69 Sq.IAF 1949-52
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
http://www.iafe.net
הגלריה שלי

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:36

הדף נוצר ב 1.48 שניות עם 10 שאילתות