29-01-2006, 17:41
|
|
|
חבר מתאריך: 06.12.04
הודעות: 293
|
|
יעקב - בנוגע לניתוקים מצד הספק.
קיים דבר כזה אך בוא נבין מה זה אומר.
ספקי האינטרנט בארץ אינם ספקי תשתית- כל אחד מהם הוא גוף נפרד העוסק אך ורק במתן גישה וקישור לאינטרנט (מבלי להתייחס לכל שאר השירותים שהם נותנים כולל התשתית כמו ברק למשל).
שני ספקי התשתית הגדולים בארץ היום - הם בזק והכבלים (כרגע לא נתייחס לאינטרנט הסלולרי).
לכן, בבעיות ניתוקים הם הגוף לפנות אליו ברוב המקרים.
בעיות ניתוקים בפריסה גסה יתחלקו לשלושה אשמים:
1. ספק תשתית.
2. ספק אינטרנט.
3. מחשב לקוח.
בנוגע לתשתית, אנו מדברים כאן על פרמטרים כגון איכות קו, עוצמות שידור, רעשים וקיבולת.
בנוגע לספק, אנו מדברים על נפילות קווים, שרתים, בעיות עומס ותקלות טכניות.
בנוגע למחשב לקוח, אנו מדברים על וירוסים, תוכנות spyware, חייגנים זרים, תקלות מערכת הפעלה, הגדרות שגויות וכל שאר הסיבות שיכולות לנתק מחשב מהאינטרנט כמו תקלות חשמל או חומרה ירודה.
כמובן שהניתוקים יכולים לנבוע גם משאר ציוד הקצה בביתך- נתב, מודם, כבל רופף וכד'...
הספק מאפשר לך גישה לשרתים שלו ע"י תשתית שאיננה שלו, לכן אם אתה מתנתק ממנו וזה אכן באשמת הספק כנראה שמדובר בתקלה כללית ואינך היחיד שסובל מהעניין.
ברוב המקרים מדובר בבעיה במחשב.
לכל לקוח יש פרופיל אצל הספק.
זוהי בעצם תעודת הזהות שלו לכניסה למערכות ולשרתי הספק.
שם מוגדרים פרמטרים כגון חבילת גלישה, שם משתמש ועוד נתונים.
במידה ויש בעיה בהגדרת הפרופיל שלך תוכל להיתקל בבעיות גלישה נוספות, אי קבלת מייל ועוד.
הכבלים מציעים מעקב של 24 או 48 שעות על הקו שלך בבעיית ניתוקים.
בבזק תוכל להתחבר לרשת הפנימית שלהם שאיננה תלויה בספק עם שם משתמש 1@1 ולבדוק האם גם שם אתה מתנתק.
ככלל, אם החייגן שלך מתנתק עקב בעיות תוכנה- תוכל להגדיר את המודם כנתב ואז אין חייגן, ואם אין חייגן --> אין ניתוקים.
* כל זאת בהנחה והקו שלך תקין.
יניב.
נערך לאחרונה ע"י yaniv_yaniv בתאריך 29-01-2006 בשעה 17:44.
|