לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 31-01-2006, 22:17
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
הכר נא את ידידינו ETOPS :)
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "שאלה קצת תמימה בעניין "קאט מנוע"..."

Extended-range Twin-engine Operation Performance Standards, סטדנרט של ICAO, International Civil Aviation Organization האחראי להענקת אישורים לתפעול מטוסים דו מנועיים בנתיבים שבחלקם המטוס נמצא במרחק של עד 180 דקות טיסה משדה תעופה שסוג המטוס הספציפי מסוגל לנחות בו (יש כל מיני דרגות ל ETOPS, כמדומני 90, 120 ו 180 ולפעמים גם 207 דקות. ל ICAO יש גם 60). ETOPS-180\207 מכסה בערך 95% משטח כדור הארץ.

לשאלתך, המטוסים הדו מנועיים של היום, ה A300, A310, A319\20\21, A330, 737, 757, 767, 777 יכולים לטוס על מנוע אחד, וכל אחד מהם קיבל רישוי ETOPS כזה או אחר.

עוד על ETOPS ניתן לקרוא כאן.

אם לא עניתי על שאלתך, אנא שאל שוב .
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום
  #13  
ישן 09-02-2006, 21:49
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
אני לא חושב שהדוגמא של המקרה באמסטרדם טובה...
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי ויק שמתחילה ב "לא שזה באמת חשוב, אבל..."

משתי סיבות:

א) במקרה הנ"ל המטוס טס על שני מנועים באותו הצד (שני הימנים נפגעו אם אני זוכר נכון, 3 ו 4).

ב) בנוסף, כאשר המנועים ניתקו מן הכנף הם פגעו במערכת ההידראולית האחראית על תפעול המדפים באותה הכנף, מה שיצר קונפיגורציה מאוד א-סימטרית (כנף אחת בקונפיגורציה "חלקה" ואילו השנייה עם 2 מנועים ומדפים), מה שיצר מומנט סיבסוב וגילגול שפשוט היה בלתי אפשרי להיחלץ ממנו.


נכון שכאשר מתרחשת תקלה לא ניתן לבחור באיזה מנוע וצד היא תקרה, אבל כאשר שואלים "האם מטוס X יכול להמריא עם Y מנועים" לוקחים בחשבון שהדחף הוא סימטרי.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 09-02-2006 בשעה 22:28.
חזרה לפורום
  #15  
ישן 10-02-2006, 09:22
  ויק ויק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 27.12.05
הודעות: 15
אף דוגמא לא תהיה מדוייקת...
בתגובה להודעה מספר 14 שנכתבה על ידי borsood שמתחילה ב "בנוסף הם לא ידעו מה קרה למטוס ומדוע אי אפשר לשלוט בו"

כי מעולם איש לא המריא עם שני מנועים במטוס רב מנועי.
מצב בו מטוס רב מנועי טס עם שני מנועים הוא מצב חירום
(כפי שמצב בו מטוס דו מנועי טס על מנוע אחד הוא מצב חירום).
גם אם הם באותו צד - וגם אם הם סימטריים.
הסיבה היא הדחף הנמוך (בגללו הוא לא מסוגל לשמור גובה שיוט למשל)
חוסר במערכות המופעלות ע"י המנועים (משאבות הידראוליות, גנרטורים)
וכמו שכתבתי - התקלה הבאה (אבדן המנוע הבא יביא לאבדן המטוס).

התאונה באמסטרדם היא דוגמא קיצונית - אבל ממנה אפשר להבין.
כשכושלים שני מנועים תמיד נפגעות עוד מערכות (במקרה זה נפגעו גם
פיזית, בדר"כ סתם לא פועלות), תמיד אתה לא יכול להשתמש במלוא
המדפים (יותר מדי גרר) והרבה פעמים אתה לא יודע מה בדיוק קרה.

התוכנית שראית - אולי דיברה על כך שתיאורטית באופן חישובי יש למטוס מספיק דחף
כדי להמריא על שני מנועים, אך איש לא יבצע זאת פרקטית.
חזרה לפורום
  #16  
ישן 11-02-2006, 18:51
צלמית המשתמש של PERE1
  PERE1 PERE1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.01.06
הודעות: 285
מידע טיסה עם מנוע מושבת
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב "שאלה קצת תמימה בעניין "קאט מנוע"..."

ליבני,

אמנם מיהרת להודות לDEEP על תשובתו אבל עם כל הכבוד הוא לא ענה לשאלה שהיצגת.
ETOPS הוא רק חלק מהתשובה ובעיקר מתייחס לחוקה וכושר אוירי לטיסה בגובה שיוט מעל אוקינוסים.
בקשר לתשובה:
כל מטוס נבנה ומסוגל לטוס עם מנוע אחד מושבת.
הדבר נכון במיוחד בתקלה חמורה במהלך ההמראה - ממהירות מסויימת מאוד ממשיכים בתהליך ההמראה גם אם כשל מנוע בצד אחד.
לגבי 747 או 340 או כל 4 מנועי אחר.
המטוסים תוכננו להמשיך לטפס במשקל מלא גם אם שני מנועים כשלו, ואכן המטוס מטען של אל-על אחרי איבוד מנועים 3 ו-4 המשיך לטפס למרות הנזק הגדול שנגרם להרבה מערכות עיקריות.
המטוס איבד שליטה כיוון שנכנס לפנייה הדוקה מידיי בייחס למצבו העגום.
וכך הם פני הדברים בכל התעופה האזרחית אבל:
מטוס דו-מנועי קטן במשקל מירבי אם יאבד מנוע בתהליך ההמראה לא בטוח שיגיע רחוק מידיי.
בשיוט- המצב טוב בהרבה משום שהמהירות מאפשרת שמירת יציבות ויתכן שיאלץ להנמיך עד לגובה
נתון חדש (לפי טבלאות).
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 10:42

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר