לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 05-02-2006, 14:27
  moshik_p moshik_p אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.02.06
הודעות: 62
המלצה 691 מטוסי אויב הופלו מקום המדינה!!!!! לידיעתכם!!!

קודם כל שלום לכולם..מידי יום העשיר את הידע שלכם בפרטים ממלחמות ישראל !!!!

691 מטוסי אויב הופלו בקרבות אוויר מאז קום המדינה. רק 23 מטוסי ישראליים הופלו מאז 1948 על-ידי מטוסי אויב, ונתונים אלה מעמידים את יחס ההפלות בין חיל-האוויר לבין חילות-האוויר של מדינות ערב על 1:30.
במלחמת העצמאות הופלו בקרבות אוויר 18 מטוסי אויב. ייתכן שמטוס ישראלי אחד הופל בקרב אוויר מעל הגליל, אך הנסיבות המדויקות של נפילתו לא התבררו מעולם.
במלחמת סיני הופלו בקרבות אוויר שבעה מטוסי אויב, ואף מטוס ישראלי לא הופל.
במלחמת ששת הימים הופלו בקרבות אוויר 60 מטוסי אויב ו-12 מטוסים ישראליים.
במלחמת ההתשה הופלו בקרבות אוויר 111 מטוסי אויב וארבעה מטוסים ישראליים.
במלחמת יום הכיפורים הופלו 277 מטוסי אויב, יותר משליש מסך ההפלות של חיל-האוויר בקרבות אוויר. במלחמה זו איבד חיל-האוויר בקרבות אוויר חמישה מטוסים בלבד.
במלחמת שלום הגליל הופלו בקרבות אוויר 88 מטוסי אויב, ואף לא מטוס ישראלי אחד.
בין המלחמות הופלו בקרבות אוויר 126 מטוסי אויב, רובם בשנות השבעים. חיל האוויר איבד בקרבות אוויר בין המלחמות שני מטוסים בלבד: בשנת 1959 ובשנת 1964.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 05-02-2006, 19:57
  רן אליהו רן אליהו אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.07.05
הודעות: 132
ככל הנראה הנתונים שגויים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי moshik_p שמתחילה ב "691 מטוסי אויב הופלו מקום המדינה!!!!! לידיעתכם!!!"

מה חסר:

1. גיבור ישראל, צבי זיבל ז"ל, הופל ע"י מטוס אוייב במלחמת העצמאות.
2. בעל עיטור העוז, בנימין כהנא ז"ל, הופל ע"י מיג במלחמת קדש (ועל כך קיבל את העיטור - מקרה נדיר ומדהים).
3. בין המלחמות - לפחות מקרה אחד - קרב אוויר רב משתתפים ב-13.9.73 (לפני מלחמת יום הכיפורים) הסתיים ב-13 מטוסי אוייב מופלים ומיראז' אחד שלנו.
4. במלחמת יום כיפור הופלו אולי רק חמישה בקרבות אוויר, אבל שניים מהם, מהטייסת של יפתח זמר (שלמעשה פרש מהמלחמה בשלב מוקדם שלה), בקרב אחד במצרים.
5. חוץ מזה - אם מישהו שמע או יודע - דובר על שני מפקדי ח"א שנטשו בשלב מסויים בקריירה שלהם מטוס, לאחר קרב אוויר - דוד עברי במלחמת ששת הימים, ואיתן בן אליהו (כנראה בהתשה). האם מישהו מכיר את המקרים, אם הם בכלל נכונים?
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #16  
ישן 05-02-2006, 21:53
  fezy1 fezy1 אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 02.02.06
הודעות: 31
אכזבה
בתגובה להודעה מספר 15 שנכתבה על ידי amirsgv שמתחילה ב "איתן בן אליהו"

"אני כותב רק מה שאני יודע..." יוסיפון, יוסיפון,כדאי שתחליף חתימה- מסתבר שאתה כותב דברים גם כשאתה לא יודע...
ועכשיו לעשות סדר בדברים:
לא אכנס כאן לנכונות המספרים, רק אציין שאישורי הפלה בחיל האויר הינם מאוד מחמירים וצריכים להתקבל יחד עם אישור מחיל המודיעין שמאשר את ההפלה.
לעניין הספירה:
הספירה המקובלת בכל העולם ליחס הפלות נפילות הינו מאוד פשוט, כמות מטוסי האויב שהופלה בקרבות אויר, מול כמות המטוסים "שלנו" שנפלו בקרבות אויר.
לכן, למרות הערות ציניות של חברים שאינם מבינים דבר בתחום, היחס 30:1 מתייחס רק למטוסים שהפלנו בקרב אויר, לא מטוסי אויב שנפלו בתאונות, לא מטוסי אויב שנפלו ע"י נ"מ וכו'. לדוגמא- מאות מטוסי האויב שחיל האויר השמיד כשאר חנו על הקרקע או הסיעו בשדות התעופה במלחמת ששת הימים, אינם נכללים ביחס ההפלות הזה וכו'
כנ"ל לגבי המטוסים שנפלו לנו- מדובר רק במטוסים שמטוסי האויב הפילו, ולא שנפלו מנ"מ טילים או תאונות.
ספירה מסוג זה הינה המקובלת ביותר בעולם ביחס הפלות נפילות ואינה המצאה ישראלית.
ישנם כמובן סטטיסטיקטת נוספות שחיל האויר וחילות אויר אחרים משתמשים בהם בהחלט, כגון- כמות נפילות הפלות כללית, כמות נפילות ביחס לכמות גיחות וכו'.
הערה קטנה לגבי כמות המטוסים שנפלו לחיל האויר בקרבות אויר- כפי שצוין כבר, יש ויכוח לגבי הפלות מסוימות- האם הן מנ"מ או ממטוסי אויב, לפחות באחת מה 23 הנ"ל אני אישית משוכנע שמדובר בנ"מ והספירה שלה כנפילת אויר אויר הינה טעות, מצד שני ישנן בוודאי נפילות אויר אויר אחרות שנספרות כנ"מ "מחוסר הוכחות"- אז בסה"כ זה מתאזן פחות או יותר.
fzy1
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 06-02-2006, 11:18
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כמה דוגמאות:
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ממליץ לך לבדוק שוב"

יירוט מטוס פוגה לבנוני ואילוצו לנחות ברמת דוד בשנות ה-80

יירוט מטוס נוסעים לבנוני מתוך כוונה לעצור את נוסעיו בשנות ה-80

יירוט מטוס ירדני שחדר בטעות למרחב האווירי של ישראל בשנת 1995 (לזה הייתי עד בעצמי - שני בזים יירטו מטוס אימון שחדר לישראל ואילצו אותו לנחות בשדה עטרות בירושלים. שולחן החקירות של נציגי השב"כ הוחלף לאחר זמן קצר ובדיקת חבלן בשולחן אוכל, עד שהגיע מטוס נוסף מירדן ואסף את החניך שהתברבר בניווט)

יירוט פחות מוצלח - המטוס הלובי מעל סיני שבסופו של דבר הופל ע"י קורנסים. נדמה לי שב-1974.

ביירוט כלי טייס שאינם מהווים איום מיידי (או כל עוד אינם מהווים איום של ממש) מתבצע היירוט בכמה שיטות:

א. קריאה בקשר
ב. קריאה על ערוץ מצוקה בינ"ל (121.5 MHz)
ג. סימנים מוסכמים (סימני ידיים, הורדת גלגלים)
ד. "חתיכת נתיב" - הבהרה אלימה יותר ל"אתה לא ממשיך מכאן"...
ה. ירי לפני החרטום
ו. הפלה

כך קרה למשל בארוע חדירת המטוס מלבנון שהופל ליד מכמורת ע"י... מסוק פתן...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 06-02-2006, 12:36
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
במטוס שהגיע היו שני אנשי צוות
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי קורנסון שמתחילה ב "[QUOTE=Soloavia]יירוט מטוס..."

המטוס המריא ממועדון הטיסה בעקבה לניווט לאורך הערבה.

בשלב מסויים, החניך התברבר והתחיל ל"נדוד" מערבה אל תוך התחום האווירי של ישראל. הבקרה וחיל האוויר ניסו ליצור איתו קשר, אבל הוא, כנראה מתוך לחץ (גם חניך בניווט סולו ראשון, וגם עובר את הגבול), נבהל ולא ענה לקשר וחשב "לברוח" חזרה למרחב האווירי הירדני. לרוע מזלו - הבזים הגיעו אליו קודם.

בימים ההם בדיוק הפסקתי לעבוד כצלם עיתונות. עם זאת שמרתי על קשרים והסתובבתי מדי פעם ליד המערכת. שני בזים בגובה אפס מעל ירושלים - זה לא ממש דבר סטנדרטי. טסתי לחדר ההאזנה והדלקתי את המכשיר על תדרי הבקרה, במקביל, מכשיר שני דיווח בתדרי המשטרה על בקשה מניידות סיור וחבלה להגיע לעטרות במיידי כדי לקלוט מטוס.

הדיוח היה חשוד מאד, וכאשר גם השוטרים בקשו פרטים - אמרו להם - כשתגיעו יגידו לכם...

הבנתי מה המצב וטסתי לעטרות בעצמי. המטוס כבר נחת, וצילמתי כיצד חבלן בודק אותו...

למרות שהסיפור מהר מאד איבד את הבילעדיות - הצלחתי להוציא שם סקופ נוסף (שלא נוצל לצערי) - צילום ראשון של מטוס הפשוש שכבר לא איתנו...

הישג נוסף - חלבתי על הסיפור יום מילואים לבמחנה שמחזיק את הצילומים ההם...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 06-02-2006, 14:04
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "לצערי לא..."

אם כך אז:
  1. אם אתה מסוגל לאתר תאריכים של כתבות נסה לתת לי אותן ואני אחפש בארכיון שלי (הרבה מאד גליונות של במחנה משנות ה8 תחילת התשעים, פחות גליונות מוקדמים ומאוחרים יותר).
  2. יש פה בפורום אנשים שמשרתים עכשיו במגזין (אחד מהם אפילו כותב ומצלם תעופה...) אולי זה הזמן לפנות אליהם...
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 06-02-2006, 18:39
  fezy1 fezy1 אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 02.02.06
הודעות: 31
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ממליץ לך לבדוק שוב"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia


ההגדרה הנ"ל - דווקא באה מתוך ספרות ח"א.

ולמען ההשכלה הכללית - כאשר מדברים על הגדרות - אין דברים "שנכונים לח"א" וכאלה "שנכונים לשאר העולם".

יירוט - הוא הסתת מטוס מנתיב טיסתו המתוכנן. נקודה.

לא כל יירוט חייב להסתיים בהפלה. גם ההיסטוריה של ח"א מלאה בדוגמאות שכאלה, ולמעשה זה גם התו"ל המועדף ברוב המקרים...

אשמח אם תגובותיך בעתיד תהינה בוגרות יותר. או לפחות - שיהיו מבוססות על עובדות.


לא כתבתי שכל ירוט חייב להסתיים בהפלה וגם לא בירי.
מצטער אם נדמה לך שהתגובה שלי ילדותית, אבל כל הויכוח הנ"ל הוא ילדותי.
ההגדרה שאני הגדרתי- היא ההגדרה החיל אוירית המקובלת היום.
אם יש לך הגדרה אחרת מהספרות החיל אוירית- היא אינה מעודכנת.
לגבי ההערה שלך שכאשר מדברים על הגדרות אין דברים שנכונים רק לחיל האויר, לא יכולה להיות יותר רחוקה מהמציאות, ישנם המון הגדרות יחודיות לחיל האויר, או יותר נכון- יחודיות בשימוש היום יומי שלהם בחיל האויר.
fzy1
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:00

הדף נוצר ב 0.10 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר