23-03-2006, 15:24
|
|
|
חבר מתאריך: 18.02.06
הודעות: 3
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי **מרלבורו**
א.זהו באמת רכב נחמד,הוא נותן תחושה טובה אבל הבלמים שלו יחסית רכים ובעלי מהלך דוושה ארוך מדי.
ב.יש לרכב בעית התנהגות מסוימת שנובעת מזווית גלגול גבוהות.
ג.הגה,קל חסר רגש אך סך הכל תחושה טובה.
ד.עד כמה שאני לא סובל מאזדה ומכוניות בסגנון הזה,המאדה 6 יותר טובה מהרכב הזה בהכל,ולכן לא יהיה נכון לומר "יותר טוב ממאזדות האלה" ,הרכב נוח יחסית בגלל מתלים רכים,חבילת אבזור מעניינת בתמורה ל130 אלף ש"ח.
|
אני לא יודע באיזה שנתון של אלמרה נהגת אבל אני מהמר על הגרסה הקודמת (1999 ומטה). האלמרה החדשה שונה בתכלית, לטובה ולרעה, מהקודמת.
הבלמים נחשבים לטובים ביותר מכל משפחתית 1.6 שקיימת היום בשוק ללא עוררין. 4 בלמי דיסק מאוד גדולים ומאוד חזקים עם מהלך דוושא לא-לינארי וארוך יחסית שמאפשר גם בלימה עוצמתית וגם וויסות נוח של עוצמת הבלימה במידת הצורך.
אם ב-"זווית גלגול" התכוונת ל- BODY ROLL, אז האלמרה החדשה לא מתנהגת ככה כלל. ה-BODY ROLL של המכונית שואף למינימום ובהחלט טוב יותר מהמקבילות שלה בקטגוריה (בעיקר מהקורולה, לאנסר, אימפרזה. פחות מהפוקוס וה-3).
ההגה מאוד קשיח, בעל משקל ומרגיש "בשרני" אל מול מכוניות אחרות. מהלך ההגה גם קצר מאוד (2.75 סיבובים מנעילה לנעילה) מה שמאפשר היגוי ספורטיבי. הגה הידראולי, לא אלקטרוני שמעביר תחושה מהגלגלים. לא נוח וקל משקל כמו מערכת ההיגוי במגאן ובקורולה לטובה ולרעה.
המתלים באלמרה הם ההפך המוחלט מרכים. הם קשיחים מאוד. יותר מדי לטעמי. מדובר במתלים שהמקור שלהם לקוח מה- Sentra SE-R האמריקאית מה שמאפשר היגוי בין עירוני חד והתנהגות כביש נוקשת ואסרטיבית אבל פוגע בנוחות בין עירונית. דרך אגב, זה ההפך מהגרסה הקודמת שהיתה מאוד רכה.
וכן, האלמרה לא באותה קטגוריה של המאזדה 6. הפריימרה של ניסאן מתחרה במאזדה 6.
האלמה היא מכונית מעולה שלא זכתה להצלחה שהגיעה לה בארץ בגלל מדיניות שיווק כושלת של היבואן שלא ידע איך להשתמש ביתרונות היחסיים שלה (מנוע, שלדה, התנהגות, אבזור) אל מול המתחרות והשאיר אותה בסטטוס של מכונית אנונימית לחלוטין.
מומלצת בחום.
|