לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 18-02-2006, 20:23
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי DolphinBoy שמתחילה ב "טייס אוטומטי...?"

BackCourse: בחלק ממסלולים המצויידים ב ILS ניתן לבצע גישת BC מן המסלול הנגדי. בגישה זו צריך לזכור שבניגוד לגישת ILS רגילה, בגישת BC צריך לטוס "away from the needle" (בניגוד ל to the needle בגישת ILS רגילה). בגישת BC רק ה Localizer פעיל, כך שהטייס עדיין צריך לשלוט על ה glide slope בעצמו.

APPROACH (לרוב מקוצר ל APP): נועד לגישות ILS. בדר"כ מפעילים אותו כשמתקרבים למסלול בעוד ה HDG ו ALT עדיין פועלים. כאשר המטוס "יתיישב" על ה glide slope ה HDG (ולאחר מכן גם ה ALT) יכבו, והמטוס ישאר ב glide slope.

Y/D:
Yaw Damper, משמש לייצוב המטוס. בדר"כ מבוצע בו שימוש על מנת לבצע פניות מתואמות (coordinated turns), ולהשאיר את ה "כדור" במרכז ה turn indicator.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook


נערך לאחרונה ע"י DeepSpace בתאריך 18-02-2006 בשעה 20:35.
חזרה לפורום
  #4  
ישן 19-02-2006, 11:36
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי DolphinBoy שמתחילה ב "לא הבנתי כלום.."

ILS - Instrument Landing System
מערכת הפועלת על גלי רדיו המאפשרת נחיתות אוטומאטיות (או חצי-אוטומאטיות במקרה של גישת BackCourse). ניתן לקרוא על דרך פעולתה פה.

ה"מחט" (Needle) היא פשוט מחט (או במקרה של מטוסים גדולים יותר תצוגה אלקטרונית) המראה לטייס את מיקומו ביחס ל Glide Slope וה Localizer במחוון הנקרא CDI - Course Deviation Indicator
כאשר שני הקווים חוצים אחד את השני כמו בתמונה אז המטוס נמצא במצב אופטימלי לנחיתה. כאשר הקו האופקי נמצא בחלקו העליון של החוון אז הטייס צריך לטפס וההפך. כאשר הקו האנכי נמצא בחלקו השמאלי של המחוון הטייס צריך לפנות מעט שמאלה, וההפך (ולכן fly to the needle). כפי שכתבתי, בגישת BC זה מתהפך, ואם לדוגמא המחט זזה שמאלה הטייס צריך לפנות ימינה.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.aerophile.org/pics/bonanza/Avionics/001ki209.jpg]


Glide Slope
"חלון" דימיוני בשמיים שנמצא בזווית של שלוש מעלות (בדר"כ) מאיזור שעליו המטוס אמור לנחות במסלול (TDZ - TouchDown Zone).


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.washingtonairports.com/images/glideslope.jpg]


Localizer - דומה ל Glide Slope רק במישור האופקי, ונועד לייצב את המטוס על מרכז המסלול.

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:52

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר