לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 28-02-2006, 21:55
  Desert Seagull Desert Seagull אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.04.04
הודעות: 454
שתי שאלות והערה
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי emile_a שמתחילה ב "..."

1. האם ברקע, בחלק העליון יחסית של התמונה, של תמונת הרי הלבנון - רואים את הרי מול הלבנון (רצועת העננים המזרחית, החלק הדרומי ברצועה)? האם הנמל והמפרץ הצפוני לו בקצה השמאלי התחתון של התמונה זו צידון?

2. האם אתה מרשה לי לעשות שימוש בתמונה ספציפית זו (שלא למטרות רווח)?

3. אמרת "ככה זה נראה מהתקופה שבה עדיין טסו בלבנון" ובכן, עדיין טסים בלבנון. אפילו ראש אמ"ן לשעבר אמר זאת בעיתונות שמדובר בעיקר בגיחות צילום. בכל מקרה, עדיין טסים, אפילו מנהלת ההסברה של צבא לבנון מפרסמת מעת לעת את החדירות הישראליות, לדבריהן, ואת נתיבי הטיסה של המטוסים הישראלים (אתם מוזמנים לעכוב אם בא לכם, למי שיודע ערבית ויש אינטרנט או אלג'זירה) ואפילו מציינת כי צבא לבנון יורה לעיתים אש נ"מ אל עבר המטוסים - מה שבגובה 30000 רגל, ואף יותר מזה - לא רלוונטי בעליל...

נערך לאחרונה ע"י Desert Seagull בתאריך 28-02-2006 בשעה 22:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 28-02-2006, 20:07
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
הסברים
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי mizhar שמתחילה ב "זה ברק."

ביקשו הסברים:
את התמונה הראשונה צילמתי במצלמה דיגיטלית בדרך חזרה מטיסת ירוט לאורך חוף לבנון. טיסות כאלו היינו עושים בעבר בשביל להגן על מטוסים שצריכים הגנה של מטוסי קרב חמושים. לדוגמא- אם מטוסי צילום היו מצלמים את לבנון, היינו טסים לידם ו"שומרים עליהם".
כמובן שיש עוד סוגי טיסות שאיני יכול לפרט בשל ביטחון מידע.
התמונה השניה היא מאותה הטיסה, במקום לצלם את הנוף ב"צידי" החופה. אני מצלם את החלק הקידמי של החופה, ולכן אפשר גם לראות חלק מהתע"ל ובתוכו את הנתונים (הם קטנים מידי מכדי שאפשר יהיה לקרוא אותם בתמונה זו) שמוצגים בצבע ירוק (גובה ,מהירות ,כוונות, זוויות ועוד נתונים רבים אחרים). התמונה הזו היא כבר מעל ישראל ולכן אפשר לראות את האדמה בצבע חום.
לגבי סוג המטוס, מדובר ב f-16 מבלי לפרט את סוגו. אני אגיד רק שהתע"ל אינו צר...
לא יודע מה עוד לכתוב, אבל אפשר לשאול שאלות.
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #47  
ישן 01-03-2006, 21:18
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
שאלה
בתגובה להודעה מספר 42 שנכתבה על ידי emile_a שמתחילה ב "עוד 2 תמונות מאותה..."

שוב אני...

שאלות-

התמונות צולמו במבנה מכונס , מה המרחק המינימלי בין המטוסים?
כיצד ניתן לטוס כ"כ קרוב לציפור ברזל שכנה ועדיין לתפעל מצלמה? האם אתה נווט ?(מתוך הנחה שהתמונות צולמו מהמושב האחורי)

האם תוכל לספר קצת על תפקיד נווט הקרב ? מה תפקידו מעבר לטיסות בהן נדרש תפעול חימוש מיוחד או מערכות מיוחדות שונות ואחרות? האם בכל טיסה בברק דו מושבי ו/או סופה טס גם נווט ?

האמת שזה נראה לי תפקיד לא רע בכלל - לשבת כמו אורח במטוס,להנות מהטיסה הקרבית עם קצת פחות עומס ואחריות על הכתפיים (לא. אני לא מחפש תפקידים קלים. בהחלט לא)

עריכה-
שחתי לכתוב - תודה....
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #52  
ישן 02-03-2006, 00:53
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
תשובות למצוק ולohadbx
בתגובה להודעה מספר 48 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "ואם יורשה לי להוסיף עוד שאלה, בלי קשר לתפקידו בפועל של מי שעונה עליה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ohadbx
האם ל"נווטי" הקרב בחה"א אין מה להגיד על התואר שדבק בהם? האם בקרב צוותי האוויר מתייחסים אליהם בתואר אחר?
הרי תפקידם כבר מזמן לא מתרכז (ובטח שלא מסתכם) בניווט.

בשיחה קצרה עם טייס מסק"ר הוא התייחס לתפקידים כ"קדמי" ו"אחורי".

התואר נווט הינו תואר שמלווה את חיל האויר מאז שנותיו הראשונות. ולהבדיל ממדינות אחרות שבהם המונח משתנה כל הזמן, הרי שבחיל האויר הוא נשאר אותו הדבר כל השנים.
התואר, גם אם אינו מתאר בדיוק את תפקיד הנווט כיום, כולל בתוכו עבר מפואר, היסטוריה וסיפורי מורשת קרב ייחודיים. אני לא חושב שיש חיל אויר שמייחס חשיבות כל כך גדולה (ולכן קונה כל כך הרבה מטוסים דו מושביים..) ושיש בו מעמד כל כך גבוה של נווטים כמו בחיל האויר הישראלי.
מסיבות אלה (גאוה וכבוד למורשת המפוארת) אני חושב שנווטים לא מעונינים לשנות את ההגדרה,ואני גם מקוה שלא יגיע חכמולוג שיעשה זאת.
מעמדם של הנווטים הינו גבוהה מאוד, וככל שהזמן עובר הוא רק הולך ומשתפר. כמות המערכות והתפקידים שלהם הינה מאוד גדולה במטוסי הקרב של חיל האויר.
במסקר אין נווטים ולכן לא קוראים להם נווטים...
לגבי טיסת מכונס- המרחק הוא בין 3 מטרים למטר אחד.
אין בעיה עקרונית למטוס המוביל לצלם, הוא לא טס מבנה (הסבר פשוט- לא לנסות בבית..) הוא טס כרגיל והמטוס השני (מס-2) יושב עליו מבנה. המטוס שיושב מבנה, הוא זה שמזיע ומתאמץ והוא לא יכול להוריד את הידיים מההגאים ואת העיניים מהמוביל אפילו לשבריר שניה.
תפקידי הנווט (תשובה מופשטת שוב..):
בקרבות אויר- בעיקר עוד זוג עיניים (מאוד חשוב!).
במשימות א"ק- ישנם מערכות ואמל"ח שבאחריותו המלאה ורק הוא נוגע בהן, לדוגמא לא מסווגת: פודי הלייטנינג למינהם מתופעלים בחיל האויר בלעדית ע"י הנווט.
בהובלה- עוד ראש חושב שעוזר לקבל החלטות.
בכל טיסה- נווט טוב ימנע מהמטוס להיכנס למצבי ביש ע"י מילה במקום ובזמן לטייס!
אמיל
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #60  
ישן 01-03-2006, 22:32
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,236
Facebook profile
בהחלט
בתגובה להודעה מספר 59 שנכתבה על ידי ohadbx שמתחילה ב "מה הזלזול והחוצפה הזו?"

ראשית:
לא צרפתי את התמונות האלה על מנת להתחרות בתמונות של אמיל או להשוויץ או כל דבר אחר מהסוג הזה כפי שמצוק רמז (הוא עדיין צעיר!).

הוספתי תמונות כאלה מכיוון שהניצים "עשו חשק" לרבים מאיתנו (גם לי), אבל מה לעשות ולרובנו טיסה בנץ זו פנטזיה (אלא אם כן אתה בדרך לירפ"א).
לעומת זאת ללמוד לטוס במטוס קל בחו"ל זו אפשרות מאד מאד מציאותית וללא ירפ"א, קורס, מדים וכו', כל מה שצריך זה בריאות סבירה, זמן, רצון לטוס, הרפתקנות ולא הרבה כסף (בארץ צריך עוד משכנתא).

הסיפור הוא כזה - לפני מספר שנים שהיתי בדרא"פ בשליחות ותוך כדי שוטטות בדפי זהב המקומי ניתקלתי במודעה של בית ספר לטיסה בשד"ת ראנד ליד יוהנסבורג.
טלפון, טיסת מבחן ונירשמתי לקורס.
רישיון טיס אזרחי (לא מסחרי - כזה של טיולי שבת אחה"צ) דורש 40 שעות + סולו.
עשו בדיקות רפואיות כלליות, כמה שיעורי תיאוריה ובין לבין טיסות לימוד לקראת מחסום ה 40.

תוכנית הלימוד כללה בד"חים, המראות, נחיתות, טיסה אפקית, פניות ועוד כמה דברים צמחוניים כאלה,
אחרי כמה שיעורים כשאתה מתרגל למטוס והוא אליך, חיידק הטיסה מתחיל להשתלט על המטוס והמדריך שלי (זה שבתמונה) לימד אותי כמה דברים שחרגו מתוכנית הלימוד כמו לולאות, פניות הדוקות ועוד כל מיני להטוטים מהסוג הזה במגבלות הצסנה כמובן.

סופו של דבר הגעתי לכ 30 שעות טיסה ונקראתי לחזור מייד לארץ, הלוג בוק שלי עדיין ממתין......

מי שיכול ורוצה, אני מאד ממליץ !!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #80  
ישן 05-03-2006, 04:43
  emile_a emile_a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.06
הודעות: 734
בתגובה להודעה מספר 79 שנכתבה על ידי yanivib3 שמתחילה ב "אמיל,כטייס בח"א, כיצד היית מדרג את הטייסים האמריקאים ?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי yanivib3
ועוד שאלה, אם יצא לך להתאמן עם טייסים זרים, טייסים מאיזו מדינה השאירו אצלך
את הרושם הטוב ביותר מבחינה מקצועית ?

תודה, ותמונות נהדרות.

יצא לי להתאמן עם טייסים זרים.
אני שם את חיל האויר הישראלי בצד לרגע. האמריקאים טובים מאוד, להערכתי יותר משאר העולם- ואני לא מדבר על טכנולוגיה אלא על רמת הטייסים.
עם משווים אותם לחיל האויר שלנו- ברור שרמת הטייס הישראלי הממוצע היא גבוהה יותר, וזאת בשל המיון שלנו ובעיקר בשל כמות הטייסים הקטנה שאנחנו צריכים, אבל זו לא השאלה. השאלה היא מהי רמת 300 הטייסים הטובים ביותר שלהם יחסית לשלנו, וכאן השאלה היא הרבה יותר מורכבת.
דבר אחד אני יכול לענות לך, וזאת באמת מבלי להתייחס למי יותר טוב, ישנו משפט (אמריקאי אני חושב) שמסכם היטב את תחום הטיסה הקרבית: "טייס קרב שבסתר ליבו לא מאמין שהוא הטוב ביותר, לא נמצא במקצוע הנכון.."
אמיל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #87  
ישן 14-03-2006, 08:25
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,994
לגבי 3
בתגובה להודעה מספר 86 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "1 ו- 2 לא יודע..."

עקרונית זה ככה. לא תמיד זה היה ככה, וגם היום יש מתג בורר של הפלטה יחידנית או משותפת. צ'אק ייגר מציין בביוגרפיה שלו מצב של ניסוי טיסה במטוס קרב בו היו שני טייסי ניסוי - האחורי נטש, הקדמי נשאר, ושניהם קיבלו את ההחלטה הנכונה וניצלו. NATOPS (ההוז"א של הצי האמריקאי) אכן מחייב להעביר את הבורר למצב של אחד מפליט שניים, אבל לא תמיד זה ברור מאליו.
עולים לי בראש שני מקרים בתולדות ח"א בהם נווט הפליט וטייס נשאר. יכול להיות שמדובר בתקלה טכנית, אבל יכול להיות גם שלא .... המקרים הם של חץ ז"ל ועיני יבדל"א במלחמת ההתשה, בקורנס; ומקרה של תאונת קורנס ביוני 1980 בשדה קדם, בו הטייס יורם בוסתן ז"ל נשאר במטוס והנווט שלמה בוסתן יבדל"א נטש. היה עוד מקרה כאלה, אבל אז היה מדובר על תקלות טכניות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:09

הדף נוצר ב 0.16 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר