|
01-03-2006, 10:24
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.01.05
הודעות: 13,766
|
|
למה AMD לא מוכרת יותר בארץ? (גם כן כותרת...)
17:36 , 28.02.06
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/small_empty.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif]
שוק המעבדים
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/01082004/680548/Athlon64X2_a.jpg] AMD שוקדת על החדירה שלה לשוק הישראלי הקטן
www.ynet.co.il
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif]
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/images/whitespace.gif] למה AMD לא מוכרת יותר בארץ?
AMD ישראל אמנם לא עמדה בתחזיות שקבעה לעצמה, אך בהחלט הצליחה יחסית לסניפים בחו"ל. ג'יוזפה אמטו, המנהל הטכני של AMD באירופה והמזרח-התיכון, "בא לארץ כדי לפצח את הסוד הישראלי", לדבריו
שוקי גלילי
יצרנית המעבדים AMD קיימה היום במרכז הירידים בתל-אביב את הסמינר הטכנולוגיה הראשון שלה בישראל. האירוע התקיים כהמשך לפעילות המוגברת של החברה בארץ, ששיאה הנוכחי בהחלטה מינואר האחרון לבסס כאן את הנציגות המקומית . מוצרי AMD מופצים בישראל כ-15 שנה, אבל היקף החדירה של מעבדי החברה לשוק הישראלי גדל באופן משמעותי מאז מינוי טק-דטה כמפיצה מקומית ביוני 2004.
הכנס שהתקיים היום כוון בעיקר למפיצים גדולים, אינטגרטורים ומפתחים. גולת הכותרת של האירוע, הייתה הרצאת הפתיחה של ג'יוזפה אמטו, המנהל הטכני מסניף החברה במילאנו, שהציג את מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה ואת התוכנית האסטרטגית שלה.
חידושים, אבל לא טכנולוגיים
עבור מי שעקב אחר כתבות שפרסמנו בנושא , תוכן ההרצאה של אמטו לא אמור להפתיע (באותן כתבות תוכלו למצוא הרחבה בנושא התוכניות והמוצרים של AMD לשנת 2006, והאסטרטגיה העסקית שלה לשנים הקרובות).
המוצרים והפתרונות שהוצגו באירוע מוכרים למדי למי שעוקב אחרי התחום, עם יוצא דופן אחד: שרת 8-way של מעבדי Opteron כפולי ליבה (כלומר: 16 ליבות Opteron בשרת אחד) מתוצרת Tyan. זהו תחום של פתרונות בו לעת עתה AMD עדיין מובילה על אינטל, והיתרון שלה הקנה לה בשנה האחרונה גידול דרמטי בנתח שהיא מחזיקה בשוק השרתים (הנתונים הרשמיים מדברים על 12-13 אחוז, אבל הטענות מדברות על כך שהאחוזים מתוך המכירות השוטפות מגיעים בימים אלה למספרים גדולים הרבה יותר).
החידוש החשוב של האירוע היום, הוא לא בסוג התכנים שלו אלא בעצם קיומו. בעובדה ש-AMD שוקדת על החדירה שלה לשוק הישראלי הקטן, שולחת לכאן נציגים, ומעסיקה דרך הסניף האירופי שלה יועץ מיוחד שתפקידו העיקרי הוא לחזק את ערוץ התקשורת בין גורמים בשוק הישראלי לבין בכירי החברה בחו"ל.
לשאלתנו, הסכים ג'יוזפה אמטו להבהיר מהי מטרת בואו ומה המטרות שמאחורי האירוע: "ברור שהמטרה שלנו היא לא למכור יותר לשוק הישראלי, כי במושגים עולמיים מדובר בסך-הכל בשוק קטן. מה שמעניין אותנו הוא לא השוק הישראלי אלא הישראלים. משהו אצלכם שונה".
מדברים באותה שפה
"מה שמאפיין את הישראלים, מנקודת המבט שלי" אמר לנו אמטו, "הוא הרמה המקצועית הגבוהה יחסית לאירופים. אני מדבר על מפיצים ואינטגרטורים, שכשאנחנו אומרים להם על טכנולוגיה חדשה שהיא טובה יותר ועולה על זו של אינטל, הם רוצים לדעת לא רק 'כמה' אלא 'מדוע'. אצלכם רוצים להבין את הטכנולוגיה".
"אנחנו לא נתקלים בתופעה הזו באותו היקף עם אנשי מקצוע מצרפת או מאיטליה, למשל. אצל הרוסים, אנחנו פוגשים רמה מקצועית גבוהה מאד, אבל אצלכם דיברתי עם אנשים שמצליחים לחבר בין מקצועיות טכנולוגית לבין ראייה עסקית טובה. זה משהו שהיינו רוצים לפתח ולעודד אותו באופן שיועיל במידת האפשר לשני הצדדים".
"יתרון מאד חשוב של ישראל הוא מגזר המפתחים כמובן. יש לנו כאן הזדמנות להיכנס לסניפים מקומיים של חברות בינלאומיות, ועוזרת לנו העובדה שיש כאן אנשים שרוצים ומסוגלים להכיר את הטכנולוגיה שלנו לעומק. אלו גם האנשים שעוזרים לנו להבין מה הדרך הנכונה לקדם את מוצרים הטכנולוגיות לסקטורים מקצועיים שבאמת צריכים אותם, והפידבק שאנחנו מקבלים הוא חשוב. אפשר לומר שבאתי לכאן כדי להבין טוב יותר איך זה עובד. באתי לכאן כדי ללמוד".
ללמוד את סוד ההצלחה
כשטק-דטה ישראל קיבלה את הנציגות של AMD, דיבר מנכ"ל החברה, זאב יהלום, על שאיפה לנתח שוק של 20 אחוזים. שנתיים וחצי אחרי, הוא מודה שהוא קצת מאוכזב מקצב החדירה. הוא מעריך שנתח השוק של מעבדי AMD בישראל עומד היום על כ-15 אחוז - עדיין הצלחה גדולה בהשוואה למצב ב-2004 - אבל יש אתגרים לא פשוטים להתמודד איתם כדי להגדיל את נתח השוק הזה.
"בחודשים האחרונים AMD הוציאה אותנו מקטגוריית השווקים המתפתחים (Emerging)" הוא מסביר, "ועכשיו השוק הישראלי נחשב 'מפותח'. זה מחמיא מאד, אבל זה מונע מאיתנו לשווק בארץ את המוצרים הזולים ביותר של החברה - אלה שנמכרים מצויין במדינות המתפתחות".
לדברי יהלום, המוצרים הנמכרים ביותר של החברה בישראל הם, במפתיע, מעבדי Sempron. כנראה משום שהשוק הישראלי צמא למוצרים זולים. דגם 3200+ של המעבד, שהוא הנמכר ביותר, "מגיע ונחטף מייד" לדבריו. מפיצים איתם דיברנו באירוע, טוענים כי בשווקי ה"Low End" שיעור הייבוא האפור של מעבדי AMD מגיע ל-50 אחוזים ויותר.
סער בליץ, מנכ"ל אקסלנט, אומר שזה משקף את בעיית האספקה שקיימת בארץ: "המצב של פעם, שהיה קשה למכור AMD בישראל, השתנה לגמרי. לראשונה מזה שנים אנחנו במצב שהביקוש עולה על ההיצע, וזה בכלל לא מפתיע שהסוחרים הישראלים פותרים את הפער הזה בעזרת ייבוא אפור. זה גם לא חייב לפגוע בצרכן, בתנאי שהוא שם לב שהוא מקבל את המעבד עם אחריות".
בליץ, ממשווקי החומרה שהימרו על AMD בגדול, אומר שכ-70 אחוזים מהשרתים שהוא מוכר כיום לארגונים מבוססים על מעבדי Opteron. "הבעיה היא לא להסביר ללקוחות מדוע הטכנולוגיה יותר טובה. הבעיה קשורה לערוצי אספקה ולמלאי, ולזה ש-AMD צריכה להתמודד עם המשאבים העצומים שאינטל משקיעה בשיווק ובמערך ההפצה שלה".
חזרה
_____________________________________
ציטוט:
"מה הוא הסביר לך?" שאלתי. "שני דברים עיקריים", השיב אבי: "הראשון, שכל פרט ופרט במציאות, כל שערה בזקן שלי, קשורים זה בזה ודבר אינו מקרי; והשני, שיש טוב ורע בעולם, ויש לבחור בטוב ולדחות את הרע". מונחי הטוב והרע שאליהם התוודע בחלום, היה ברור, שונים מאוד מאלה שבהם הורגל. הוא לא שכח את החלום הזה, וכששאלתי אותו עליו זמן מה אחר כך, הוא זכר אותו בבירור.
|
|
|