לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 06-03-2006, 11:39
צלמית המשתמש של DeepSpace
  DeepSpace DeepSpace אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
המטוס פונה בעזרת המאזנות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי accord שמתחילה ב "איך מטוס פונה ?"

בפנייה סטנדרטית על הטייס למעשה לשלוט בכל שלושת צירי המטוס. תחילה עליו לגלגל ע"י המאזנות, ואם ברצונו לשמור על אותו גובה הטיסה עליו למשוך מאט בהגה הגובה. בנוסף יבוצע שימוש, אמנם קטן יחסית, בהגה הכיוון נגד "החלקת" המטוס.

איך המאזנות עובדות?

בכל כנף ישנו חלק הנקרא מאזנת. על מנת לפנות ימינה הכנף הימנית צריכה לרדת והשמאלית צריכה לעלות. כדי להשיג את זה המאזנת הימנית תעלה למעלה, ואילו השמאלית תרד למטה (מה שגורם ליותר עילוי על הכנף השמאלית, וזה בעצם מה שגורים למטוס לגלגל לכיוון מסויים). וכמובן ההפך.

פה יש הסבר מפורט.
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook

חזרה לפורום
  #4  
ישן 06-03-2006, 12:01
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
הרחבה
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "המטוס פונה בעזרת המאזנות"

לכל פעולת הגאים ישנה גם תגובה משנית, ושיטת הפעולה בד"כ מושפעת מסוג כלי הטייס ותכונותיו (למשל בדאון - ההעדפה היא דווקא לשימוש בהגה כיוון - כי אינך רוצה להפריע לכנף ליצור עילוי). המטוס ממונע יש דברים שאפשר לוותר עליהם - ו"לדקדק" פחות - אז למשל אפשר להסתפק בהטסה עם הגה גובה ומאזנות (ויש כבר בפיתוח מטוסים בלי זנב - כלומר מייצב כיוון).

שימוש בהגה כיוון (לחיצה על הדוושה בתא) תגרום למטוס להסתובב - אבל אז מהירות הזרימה על כנף אחת גוברת לעומת השניה - ולכן גם תיצור יותר עילוי - מה שייצור גם גילגול) התופעה תחמיר כתלות מגובה הזנב - ככל שהזנב ארוך יותר - כך יהיה כוח מגלגל רב יותר.

בניגוד למה שטען DEEPSPACE - בעת גילגול - המטוס אינו מחליק פנימה - אלא להיפך - חרטום המטוס שואף לפנות אל מחוץ למעגל - זה נובע מגרר מאזנות (מאזנת יורדת - מגדילה את העקימון ומגבירה גרר ש"תוקע" את הכנף).

שימוש בהגה גובה משנה גם את המהירות של המטוס... ולכן נדרשת גם התאמה של כוח המנוע.

פניה נכונה (מתואממת) - תהיה כזו שבה יתופעלו כל הגאים יחדיו...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

חזרה לפורום
  #7  
ישן 15-03-2006, 09:28
  מצוק מצוק אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 05.10.05
הודעות: 994
לא מדוייק
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "המטוס פונה בעזרת המאזנות"

לא מדוייק.
ניתן לבצע גלגול / פנייה יפה מאד גם בלי מאזנות.
הפניית הגה הכיוון לכיוון מסויים גורמת להגדלת מהירות על הכנף הנגדית - וכתוצאה מכך ליותר עילוי (מצד שני- גם יותר גרר .... )

בקיצור - פנייה מתבצעת כאשר מצליחים להטות את רכיב העילוי האנכי לכיוון מסויים , ניתן לבצע זאת ע"י משחק עם המנועים , מאזנות, הגה כיוון. ברור שעדיף פעילות מתואמת מאזנות+הגה כיוון+הגה גובה (אחרת תאבד גובה בפנייה)

***עריכה:
מתנצל בפני סולו . מיהרתי להגיב ולא ראיתי את תגובתו. סליחה.

בנוגע להחלקה - קראתי פעם שזה תלוי במהירות הטיסה - במהירות איטית גרר המאזנות גורם להפניית אף מחוץ למעגל ובמהירויות גבוהות- להיפך . מי יכול לאשר / להפריך ?***
_____________________________________
158 . מתחילים לראות את הסוף .


נערך לאחרונה ע"י מצוק בתאריך 15-03-2006 בשעה 09:31.
חזרה לפורום
  #9  
ישן 16-03-2006, 19:57
  major_tom major_tom אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.09.05
הודעות: 127
זה תלוי בתצורת המטוס
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי DeepSpace שמתחילה ב "[QUOTE=מצוק]לא מדוייק. ניתן..."

ברגע שמטים את הגה הכיוון, המטוס מבצע החלקה, כלומר נוצרת זוית התקפה "מהצד". המהנדסים נוהגים לכנות זוית זו באות היוונית "beta", בעוד שזוית ההתקפה מכונה בד"כ "alpha". כאשר יש למטוס יציבות בגילגול, למשל באם הכנפיים שלו אינן במישור אחיד ויש ביניהן זוית מסוימת (זוית דיהדרל), או שהן ממוקמות על "גב" הגוף, המטוס יגלגל והעילוי שמייצרות הכנפיים יופנה בחלקו הצידה כך שתתקבל פנייה. אני מכיר טיסנים שמשיקולי משקל/פשטות אין להם מאזנות והם מבצעים פנייה באופן זה. במטוסים זה בד"כ לא מקובל, היות ונהוג לבצע פניות "מתואמות", כלומר כאלו שזוית ההחלקה שלהן מינימלית.
התופעה, אגב, מכונה "צימוד", וזאת מהסיבה שיש קשר בין פעולה במישור אחד, במקרה זה סיבסוב למישור אחר - הגילגול. מכיוון שמרבית המטוסים יציבים בגילגול (למעט אירובטיים שהם בד"כ אדישים), ניתן לבצע פנייה ללא מאזנות, תוך שימוש בהגאי הכיוון (וגם הגובה - לשמירה על רום קבוע) בלבד.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:36

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר