לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 10-03-2006, 17:06
צלמית המשתמש של RP.
  משתמש זכר RP. RP. אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.11.04
הודעות: 6,986
אל-על מאמינה בגיימרים

מקור: Vgames.co.il
ציטוט:

תמיד חשבתם ש- Microsoft Flight Simulator הוא רק משחק מחשב? תחשבו שוב - הטייסים הוירטואליים של VATIL הופכים עכשיו לחונכים של טייסי אל-על הצעירים, בעולם האמיתי!

קשה למצוא כתבות על משחקי מחשב בעיתון היומי, וכשכבר מתפרסמת כתבה היא לרוב עוסקת באלימות ובהשפעתה הרעה על בני הנוער. לכן, שמחתי והופתעתי לקרוא לפני מספר שבועות ב"מעריב" כתבה קצרצה תחת הכותרת "חברת התעופה אל-על משתמשת בתוכנות משחקי מחשב מתקדמים של מטוסים אזרחיים, כדי לאמן חניכי טייס". לפלא הזה אחראים קהילת שחקני מדמה הטיסה האזרחית Microsoft Flight Simulator 2004, שהם מאורגנים ורציניים הרבה יותר מרוב הגיימרים הרגילים שאנחנו מכירים.

הטובים לטייס
קהילה זו, הנקראת קהילת VATIL, מונה כארבע-מאות טייסים וירטואליים מישראל שנהנים לדמות טיסות אזרחיות בזמנם החופשי, וטסים כולם ברשת אחת בשם Vatsim - רשת שיכולה להכיל יותר מאלף טייסים מכל העולם בכל רגע נתון. רבים מחברי הקהילה מעדיפים לא רק לטוס, אלא בוחרים להישאר בשדה התעופה ולספק שירות פיקוח טיסה מציאותי לחלוטין לעמיתיהם. השילוב בין העולם הענק והמפורט של המשחק, הטיסה במקביל למאות אנשים בכל העולם, ופיקוח הטיסה האמין שמבצעים חובבים אחרים, יוצר חוויה מספקת מאוד לכל חובב טיסה. המטרה שהציבה לה VATIL היא לממש פוטנציאל זה בכל צורה אפשרית – הן מבחינה כמותית, כך שכל טייס או פקח חדש מוזמנים לקבל הדרכה מאחד המתנדבים; הן מבחינה איכותית, עם מעקב תמידי אחר המתרחש בשדות התעופה בישראל; והן מבחינה חברתית, על ידי ארגון מספר מפגשים בשנה לפעילויות שונות הקשורות בטיס. עוד על פעילויות אלו תוכלו לקרוא בכתבה הקודמת בסדרה.
אחת הפעילויות המסקרנות ביותר שהזכרתי בכתבה הקודמת הייתה שיתוף הפעולה עם מחלקת ההדרכה של חברת התעופה הלאומית (לשעבר) אל-על. בזמנו הרעיון עדיין היה בשלבי גיבוש ובדיקה, וכעת כבר מדובר בעובדה של ממש: קורס הדרכה של אל-על, ובו 23 חניכים בתחילת דרכם בחברה, התקיים בשיתוף פעולה עם קהילת VATIL שסייעה להדרכה עם תשתית הסימולציה, והסתיים לפני מספר שבועות בטקס חגיגי בנוכחות סגל בכיר בחברה. ככל הידוע, מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בכל העולם, והתוצאה הייתה מוצלחת וללא דופי, עם שני צדדים שיצאו מורווחים לחלוטין.

כיצד התקיימה ההדרכה? ראשית, החניכים, רובם בוגרי קורס טיס בצה"ל, חולקו לשלושה מערכי הדרכה – לדגמי המטוסים 737, 747-200 ו -757/767 - ולכל חניך הותאם חונך מטעם החברה שהוא טייס מוסמך. עד כאן עסקים כרגיל כבכל קורס אחר שהתקיים בעבר, אלא שנוסף על חונכים אלו מונה מטעם VATIL גם חונך מתנדב אחד לכל חניך טייס, ומתנדב שיפעל כראש צי עבור כל אחד משלושת דגמי המטוסים. ההדרכה התבססה על מפגשים קבוצתיים במתחם אל-על בנתב"ג, בהם לימדו מדריכים מטעם אל-על את חומרי ההדרכה, ומפגשים אישיים בין החניך ושני חונכיו. מובן שמשימתם של חונכי VATIL לא הייתה ללמד את החניכים את רזי הטיסה, אלא התקנה ותפעול של הסימולטורים, וחיבור לרשת Vatsim – שם חיכו מפקחים מתנדבים מטעם VATIL. ואולם, כאשר דימו הטייסים טיסות ברשת וואטסים – הם עשו זאת תחת פיקוחם של המתנדבים, כדי שיוכלו לתרגל "נהלי דיבור" – אופן התקשורת בין הטייס לפקח הטיסה. את רמת הפיקוח הגדיר אלון פרג, מדריך באל-על שהיה מבין יוזמי רעיון שיתוף הפעולה והאחראי על הפרויקט מטעם אל-על, כבקרה מציאותית לכל דבר: "לא דומה, לא כמעט, לא בערך – מציאותית". הסימולטורים עצמם סיפקו כל היבט של המטוס אותו רצו לתרגל.
לאחר עשרות שעות טיסה ולא מעט מפגשים בין החונכים לחניכים, הסתיים הקורס הבסיסי. החניכים סיימו רק שלב אחד בהדרכה שלהם, וכעת הם עתידים לטוס לחו"ל לקורס מתקדם – הפעם, על סימולטורים גדולים ומציאותיים, מהיקרים והמתוחכמים שיש. סמנכ"ל המבצעים של אל-על, ליאור יבור, ציין כי שיתוף הפעולה עם VATIL ייעל את מערך ההדרכה של החניכים. "השיטה משדרגת את רמת הטייסים, מקצרת את ימי הלימוד, ומאפשרת לטייסים המתלמדים לראות כיצד מכשירי ומערכות המטוס פועלים בזמן טיסה".

בני 17 מדריכים טייסים
שאלתי את אחד החונכים מטעם VATIL, יונתן פרלומטר, רק בן 17 מחיפה אך בעל וותק של מספר שנים בקהילת VATIL, מה הניע אותו לתרום שעות רבות על חשבון זמנו הפנוי להדרכת טייסים באל-על. "המניע העיקרי הוא הרצון לתרום בכל נושא הקשור לתעופה בכלל ולסימולטור בפרט. בנוסף, כחלק מהתחביב הזה אני כל הזמן לומד ורוכש ידע חדש ואין יותר טוב מאשר ללמוד מהמקצוענים - מדריכי הקורסים של אל-על. תוך כדי הקורס רכשתי ידע מקצועי רב החל מתדריכי צי דרך נהלים ודרכי פעולה. הפריבילגיה שניתנה לנו היא ייחודית ורציתי לנצלה עד תום, אפילו כשזה הגיע על חשבון זמני הפנוי, ועל כך אני חש סיפוק".

בפנייה אל המשתתפים בפרויקט, תאר ראש הפרוייקט מטעם אל-על, אלון פרג, את הצלחתו: "הפרוייקט הזה עבורנו הוא עוד מדרגה בדרך לשיאים חדשים של מצוינות ומקצוענות. אתם, שמתעסקים במקצוע התעופה ברצינות רבה כל כך, מבינים יותר מרבים אחרים עד כמה חשובה כל התקדמות וכמה כל שיפור ביכולת האימון וההדרכה שלנו הוא בעל ערך. באמצעות הפרוייקט הזה אנחנו מצליחים להביא את החניכים, באותה רמת מאמץ, לרמה גבוהה יותר, כבר לפני יציאתם לסימולטור בחו"ל, ובכך להביאם לקו הגמר - היציאה לטיסות הקו - ברמה טובה מאשר בעבר. אתם בוודאי מבינים עד כמה זה חשוב לנו ועד כמה זה תורם לרמת הטיסה הכללית, לסיכויי הצלחת הטייסים בקורס ולבטיחות. אני בטוח ששיתוף הפעולה הזה לא הגיע לשיאו, ונמצא עוד דרכים יצירתיות להדק את הקשר לטובת כל המשתתפים".

הקורס הסתיים בטקס חגיגי, בו השתתפו כל החניכים והחונכים וגם כל הנהלת החברה (למעט המנכ"ל, שהיה אמור להגיע גם הוא) והוצגו תאי-הטייס המדומים – Mockup Cockpits באנגלית – שישרתו את החברה, ונבנו בידי המתנדבים. אז מה הלאה, אתם שואלים? התשובה ברורה: חטיבת VATIL ואל-על כבר החלו בינתיים בפעילות של קורס נוסף, בהשתתפות חניכים חדשים ומתנדבים נוספים מטעם VATIL. שיתוף הפעולה רק צובר תאוצה, ואם עדיין תהיתם לגבי רצינותם ורמתם של מדמי הטיסה הביתיים, או של רמת הטייסים הורטואליים המשחקים בהם – הרי לכם התשובה.

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:24

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר