לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 21-03-2006, 12:07
צלמית המשתמש של שם משתמש תפוס
  שם משתמש תפוס שם משתמש תפוס אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.11.04
הודעות: 188
עזרה באיתור מטוס זעיר

שלום לכולם,

בערב יום חמישי האחרון צפיתי בערוץ דיסקברי בתכנית על עולם התעופה (זה היה פרק 9).
הציגו שם מטוס זעיר אשר תוכנן עם מנוע אחורי, פרופילי תקיפה וגיאומטריה של הכנפיים אשר מאפשרים למטוס התנהגות דומה מאוד כשל מטוס קרב, לטענת הקריין.
כל היופי שבדבר הוא שלמתכנן אין כל השכלה רלוונטית בנושא.

מה עכשיו? נו מה, שכחתי את שמו של המטוס!!!
כיוון שהשכלתי היא בזיקה דומה לתעופה ובמיוחד מכניקה אני ממש נואש לדעת את שמו של המטוס בכדי להתחיל ללמוד עליו דרך חיפושים ברשת.

מי מיכם ראה גם את התכנית ו/או יודע על מה אני מדבר?
כל עזרה תתקבל בברכה.

ד"א הוא דומה במקצת ל- ERACER הידוע, אבל בפירוש מדובר על ורסיה שונה.

תודה מראש.
חזרה לפורום
  #6  
ישן 03-04-2006, 13:51
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
זה כל היופי
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי YoramC שמתחילה ב "מה פרוש העדר יכולת להזדקר?"

בגלל תכנון הקנארד (מיצב הגובה שמלפנים) - הקנארד יהיה זה שיזדקר ראשון ואז ישקע.

בתכנון נכון - הזדקרותו של הקנארד תמנע מן הכנף להגיע לזוית הזדקרות.

מה שיקרה במצב שתארת הוא פשוט גלישה גלית (חרטום עולה, חרטום יורד, חרטום עולה...) של המטוס עד להגעתו לקרקע.

במצבים קיצוניים (הזדקרות פטיש) - יכנס המטוס ל"גילגול הולנדי" - כלומר תנועה קדימה ואחורה כמו עלה שנושר או לשקיעה אנכית איטית - כאשר שטח הכנף והמייצב יוצרים התנגדות רבה.

בנוסף - מייצב הגובה יוצר מערבולות קצה שזורמות מעל הכנף ומאזנות המטוס ומשאירות אותן אפקטיביות בכל מצב.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

חזרה לפורום
  #8  
ישן 04-04-2006, 09:51
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
כנראה שלא הבנת אותי
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי major_tom שמתחילה ב "בסה"כ הסבר נכון"

גילגול הולנדי במטוס בעל קנארד אפשרי רק בעת הגעה למצב של הזדקרות פטיש - כלומר הזדקרות המתרחשת כאשר המטוס ניצב לקרקע ונופל לאחור - כלומר כששפת הזרימה נמצאת בזרימה חזיתית.

בעת הנפילה לאחור - הקנארד יגרום למטוס ליפול בקשת לאחור.

במצב זה - הכנף אינה יוצרת עילוי מספיק, וגם הקנארד לא - ולכן המטוס מגיע למצב של גילגול הולנדי. אם נניח שהעילוי הוא בבחינת עיקקרון הלוח השטוח - הרי שהקנרד שואף להקטין את זוית ההתקפה של הכנף.

בשיא הגובה החדש (לאחר שיא הגובה בו ארעה ההזדקרות) מטוס הקנארד אמור להחלץ בעצמו.

כי בעת הגילגול לעבר השני - נוצרת זרימה על הכנף, והקנארד שנמצא בהזדקרות - לא ייצור עילוי ובכך יגדיל עוד יותר את מהירות הזרימה על הכנף. כאשר יתחיל להיווצר עילוי על הקנארד - המטוס למעשה כבר יחלץ מן ההזדקרות.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

חזרה לפורום
  #9  
ישן 05-04-2006, 20:24
  major_tom major_tom אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.09.05
הודעות: 127
אכן
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "כנראה שלא הבנת אותי"

למרות שאני אמור להבין דבר או שניים בנושא לא הצלחתי לרדת לסוף דעתך. גילגול הולנדי הוא שילוב של תנועה בכמה מישורים (סיבסוב, גילגול ועילרוד). אם הבנתי את הסבריך, אתה מתכוון לתנועה הדומה לעלה הנידף ברוח (במישור העילרוד בלבד) ולדעתי אין בכך דימיון לגילגול ההולנדי. באם תוכל, אשמח להבין טוב יותר את הסבריך באמצעות איור או קישור לאתר המסביר התופעה אליה התכוונת.
בכל מקרה, וללא קשר להולנדי ההוא, במידה ומטוס קנרד בעל יציבות סטטית במישור העילרוד בעת שהוא טס קדימה, סביר שיהיה לא יציב בעת ש"יחליק" לאחור, כך שנושא הגילגול ההולנדי, אם הוא מתקיים, הופך לתופעה מסדר שני או שלישי - הלא כן?
שלומות
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:05

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר