לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 27-03-2006, 08:51
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני מתחיל לחשוד בך....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב ""שאלת תם" - חוזק ואלסטיות של כנף מטוס..."

כל נושא חוזק החומרים במטוסים כלול בענף באווירודינמיקה הנקרא אווירו-אלסטיקה.

מטוס מתוכנן לכמוד בעומסים שונים - כולל כפיפה, מתיחה ופיתול מסויימים, ומידת היכולת שלו להתמודד איתם - נבחנת עוד לפני שמעמיסים עליו נושאים, מהסוג שמתבונן בחרדה בכנף ותנודותיה

כמובן שהרעיון הוא לעמוד בפיתול מסויים לפני שנגרם הרס - למשל שבר של הקורה או עיוות שלה.

טסת פעם בהרקולס? בפעם הבאה - בהמראה - תביט בתיקרה. רואים שם איך כל הצנרת נמשכת לצדדים כאשר נוצר עילוי על הכנף...

חוזק המבנה של הכנף נושג באמצעים שונים. שפת התקפה הבנויה כקורת D קורת כנף בצורת האות I למשל עמידה ללחיצה ופיתול יותר מקורה בצורה של תיבה. גם המעטה של הכנף יוצר קופסא וכד'...

וכמובן כל התחום של חוזק חומרים - למשל מתי עדיף לעבור לחומרים מרוכבים הבנויים משכבות שתי וערב ומספקות חוזק מתיחה בכיוונים שונים...

נושא מורכב - בקיצור...

מקרה קיצוני לדוגמא (אם חשבת פעם למה אין לו חלונות... כנראה כדי שהנוסעים לא יתעלפו):

בכנף שמוטה על הקרקע:
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

...וכנף ישרה באוויר.
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

(לוקהיד C-5 גלאקסי)
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

חזרה לפורום
  #21  
ישן 10-09-2006, 07:04
צלמית המשתמש של xnir
  xnir xnir אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.11.02
הודעות: 5,277
Facebook profile
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי לבני שמתחילה ב ""שאלת תם" - חוזק ואלסטיות של כנף מטוס..."

נושא בהחלט מרתק
נושא הגמישות והאלסטיות הינו נכון במרבית המטוסים ולכלל חלקי המטוס
נושא הכנפיים פשוט ניראה יותר לעין ולרוב בעל יכולת "התאמה" בגלל שעומד בעומסי העילוי

דוגמא קלאסית לנושא ולא בכפי המטוס היא הציפור השחורה האגדית

בגלל גובה ומהירות הטיסה הקיצוניים של המטוס מרבית חלקי הגוף היו מצופים בגופי קירור לאזן את הטמפרטורה שנוצרת על הגוף..
למרות שבגובה הטיסה שלה הטמפ' החיצונית למטוס הייתה לרוב מינוס 30
טמפ' המטוס הייה מגיע למאות מעלות בעקבות החיכוח


כתוצאה מהחום הרב הגוף של הציפור היה "גדל"/"נמתח" בשעט טיסה במספר סנטימטרים
הנושא היה ידוע מראש (ניסיון שנצבר ב NASA ממספר מטוסי X) ולכן בתכנון השאירו המהנדסים "רווחים" בין חלקי המטוס
נשמע הזוי ומצחיק אך זה נכון.

תופעת הלוואי של הסיפור היא - כאשר הציפור הייתי מתודלקת לקראת המראה היא פשוט הייתה מטפטפת דלק מאותם "רווחים" לכן ברוב המקרים לפני טיסה ארוכה היו משלימים דלק כשהיא כבר מונעת ויחסית מחוממת בקצה המסלול לפני ההמראה
_____________________________________

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:29

הדף נוצר ב 0.09 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר