05-04-2006, 03:38
|
|
|
חבר מתאריך: 15.02.05
הודעות: 72
|
|
נו באמת
סיטרואן דה שבו עם גלגל על מכסה מנוע (או סיטרואן סהרה אם אתה מעדיף).
תיאור קצר מ-YNET:
מכונית הדה-שבו הוצגה לראשונה ביריד המכונית ב-1948, שלוש שנים לאחר תום המלחמה. המכונית הפכה ללהיט מיידי. לאחר שאנדרה סיטרואן נפטר, המשיך במלאכת הפיתוח של הדה-שבו המהנדס שהיה חתום גם על ההנעה הקדמית, אנדרה לפבר. היא נועדה להיות מכונית ל-4 נוסעים ו-50 ק"ג תפוחי אדמה. מכונית לכל כיס ולכל מטרה, בתנאי שבעליה לא מחפשים פינוקי יתר - המושבים היו ללא ריפוד, בנויים באמצעים הבסיסיים ביותר. המכונית לא נועדה לנסיעות בדרכים משובשות, לעליות קשות או לנסיעה במהירות גבוהה. לעומת זאת, הדה-שבו היתה חסכונית בדלק, מרווחת, אמינה, בעלת תא מטען גדול ומנוע לשנים רבות.
בפיתוחי ההמשך נוספו לה גג נפתח ושכלולים אחרים, והיא הפכה לסמל הנעורים, מכונית הסטודנטים ולבעלי האמצעים הצנועים. מאז הוצגה לראשונה ועד לשנת 1990 יוצרו בצרפת יותר מ-5 מיליון מכוניות דה-שבו.
בקשר לשאלה השנייה תהיה יותר ספציפי.
|