15-04-2006, 13:47
|
|
|
חבר מתאריך: 25.10.04
הודעות: 16,254
|
|
תשובות קצרות לשאלות כבדות
מה זו "הרוח הישראלית" ואיך מגדירים "תרומה למדינה" ?
האם הרוח הישראלית מנותקת מהרוח היהודית? - אם כן אפשר להקים את ישראל גם באוגנדה.
===== לא ולא ועוד פעם לא.
הרוח הישראלית (עוד יטענו שאני חוזר על אותה מנטרה-
אבל כשואלים רצוי להשיב)מבוססת על מקורותינו, על
ההיסטוריה שלנו ועל תרבותנו מאז ועד היום. הרוח הישראלית היא
ההווייה הקיימת כיום במדינת ישראל - למרות שהיא זקוקה לשיפור
מעמיק אבל הכוון הכללי הוא הנכון וגם המבטיח.
מדינת ישראל קמה ויכולה להתקיים אך ורק בתוך שטחי ארץ ישראל
- ארץ בה הפכנו ממשפחה ערירית לעם.
כשהרצל (קופת שרצים מאחוריו) כתב את מדינת היהודים, הוא חשב על מדינה בשביל היהודים, בני ישראל (שהלכו במדבר וכו'). כל ישראלי היה אז יהודי.
==== גם היום המדינה היא מדינתם של היהודים (של מגוון היהודים בין
שהם מאמינים ושומרי מצוות ובין שהם אפיקורוסים גמורים). יהודי יכול
להתקיים (עובדה זו עובדה) בכל העולם. מה שמקיים אותו שם הוא
השיוך הדתי. ישראלי יכול להתקיים אך ורק במדינת ישראל - מה
שקושר אותנו כאן יחד היא ההויה המשותפת והבניה המשותפת, שאין
חזק ממנה.
איפשהוא בדרך מישהו המציא מושגים כמו "אזרח ישראלי" כדי לתאר מוסלמים ± פלסטינים עם תעודות זהות כחולות, ואח"כ תבע שהמדינה תהיה מדינת כל אזרחיה (כולל אלו החותרים תחתה).
===== אני מבחין בין מי ששיך לעם ישראל לבין מי שהוא אזרח ישראלי.
אזרח ישראלי יכול להיות גם מי שאיננו שייך לעם ישראל. מי שנולד
כאן ומי שעומד בתנאי ההתאזרחות .
אני חושב שישנה דרך להצטרף לעם הישראלי (תהליך העשוי לקחת
דורות) ושולל את שיטת ההצטרפות דהיום באמצעות הגיור לחומרה.
אם כן, האם "הרוח הישראלית" שאתה מדבר עליה היא למעשה "הרוח היהודית" או "הרוח המוסלמית ± פלסטינית עם תעודת הזהות הכחולה"?
==== לא ולא ועוד פעם לא - מסכנותיך חפוזות. אתה גם כותב את מה
שלדעתך אני חושב, גם מבקר וגם מסיק מסקנות.
ובקשר ל "כפופים לחוק הישראלי, שווים על פי החוק" ד"ש לחבר'ה מהגליל, אלו עם חריגות הבנייה. וגם לאלה מהנגב...
==== על ההפליה כנגדם גם כן כתבתי רבות - מבחינת הבניה הם בהחלט
אינם שווים על פי החוק. זה איננו מתיר להם לעבור על החוק אבל זה
מאד מקשה לאוכפי החוק לאכפו. אם היו מאפשרים להם את כל מה
שמאפשרים ללא ערבים (תוכניות מתאר, הרחבת ישובים, חלק
בקרקעות מנהל, הקמת ישובים חדשים וכו'), לא הייתה קורית
התופעה או שהאכיפה הייתה בדיוק שוויונית, כמו לכל בניה בלתי
חוקית. שוויוניות מכוון אחד בלבד איננה ניתנת לישום.
====באשר לתרומה למדינה קיימות דרכים שונות לבטאה. הדרך הראשונה היא לא להפוך למעמסה על המדינה ולהתקיים מיגיעת כפיים.
דרך אחרת היא שרות (כמו צבא, משטרה או לאומי) - עבור זאת יש להקים מסגרות מתאימות. כל עוד הן אינן קיימות מה לנו כי נלין.
|