21-04-2006, 21:53
|
חסום
|
|
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
|
|
נטוויז'ן מגבילה הורדות ל5 גיגה לחודש
לאחרונה פונה החברה לכל הלקוחות שמורידים יותר ממה שהחברה קוראת לו מצב נורמלי,
שהוא 5 גיגה בית לחודש. כל העובר חייב לעבור למסלול אחר ולשלם על אותה חבילה מחיר
של 149 ש"ח לחודש במקום 39 ש"ח (שגם הוא יקר יותר ממחיר החבילה בחברות אחרות).
כפי שהתברר החברה הוסיפה לאחרונה סעיף בחוזה שמגביל את תעבורת הלקוח למספר הנ"ל.
זאת כמובן מבלי להודיע ללקוחות הקיימים או החדשים.
נראה שהחברה מצאה דרך מקורית להתמודד עם בעיית מחסור ברוחב הפס - במקום לקנות
עוד רוחב הפס היא פשוט תעניש את הלקוחות שיש בחוצפתם להישתמש במה שהם שילמו
עבורו. הדבר דומה למצב בו לדוגמא לקוח הרוכש חופשי חודשי מאגד היה מתבקש לשלם
פי 4 אם היה משתמש בו יותר מפעם אחת בחודש.
ההשוואה לפעם אחת בחודש היא כלל לא מוגזמת שכן בחישוב פשוט בחבילת 1.5 מגה
הנפוצה ביותר היום ניתן להוריד כ 450 גיגה לחודש (בתנאים אידיאלים) ובחבילת 2.5 מגה
מדובר בכ 750 גיגה לחודש. בחישוב פשוט אפשר לראות ששימוש "נורמלי" כפי שמוגדר
ע"י נטוויז'ן היא שימוש בכ 1% ממה שהלקוח שילם עבורו. אם נחזור לחופשי חודשי נראה
שהלקוח ממוצע מנצל אותו ל כ40-50 נסיעות בחודש. כלומר נסיעה בודדת היא כבר מעל
ל 2%.
כמובן שבמציאות מעטים מאוד מנצלים את כל רוחב הפס ששילמו עבורו, בגלל שלא מורידים
דברים 24 שעות ביממה וגם מתי שמורידים לא תמיד מקבלים את מלוא רוחב הפס ששילמו עבורו
בהרבה מקרים בגלל ספק האינטרנט שלא רוכש מספיק רוחב הפס אבל ממשיך להוסיף עוד ועוד לקוחות, גם כאשר יודע שאין לו רוחב פס פנוי ושיש עומס. הדבר דומה בעיניי לצ'יק ללא כיסוי:
החברה מתחייבת לספק שירות כאשר יודעת שאינה יכולה לספק במלאו כפי שהובטח.
פרטים נוספים כאן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3241600,00.html
|