לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #3  
ישן 15-05-2006, 13:54
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Zorro26 שמתחילה ב "תרומת איברים"

שלום,
האמת שאין שום בעייה הלכתית לתרום איברים מאדם שנפטר בוודאות, והפכא מסתברא: דבר זה ייחשב לאדם הנפטר כזכות גדולה מאוד בשמיים(אולי בגלל זה עדיף לתרום לאדם ירא שמיים, שכל המעשים שנעשו יתחלקו באופן שווה בין כל איבריו: גם לאדם שנפטר, אבל זו מחשבה שלי בלבד).
אין זה יסתור את תחיית המתים, מהסיבה הפשוטה: כל איבריו של האדם נהרסים ומתכלים באופן כמעט מושלם בקבר.
חז"ל(מדרש רבה, פרשה כ"ח סימן ג' וכן מצוטט משם בגמרא) מדברים על עצם בשם "לוז" שלא מתכלה בקבר, וניזונה רק ממלווה מלכה(ומרחיב החתם סופר שמובן מדוע עצם זו לא התכלתה: מכוון שלא ניזונה מעץ פרי הדעת).
עפ"י בראשית רבה העצם "לוז" נמצאת בעמוד השדרה ולכן עדיף שלא למסור שום עצם מאזור חוט השדרה והעורף,כדי לא להכנס לבעיות.
יש מיעוט מהקדמונים שמסרו שהעצם הזו נמצאת בשוק, אך עפ"י מה שאני יודע, זה נבע מהעתקה שגויה(נסכוי הפכה לנשקוי ומכאן הדרך קצרה ל"שוק").
יש לשים לב שהבעייה ההלכתית מגיעה באברים שחובה להעביר כשהאדם עוד חי(כמו הלב), שם לקיחת הלב תקח לו חלק מהחיים.
אז נכון, ייתכן והאדם מת מוות מוחי, אך עפ"י התורה אין רשאי אדם לקצוץ מחיי חבירו אפילו רגע אחד(ורגע כמימרה, כלומר רגע כאמירתו, ועיין בסוגייה במסכת ברכות עמ' ז).
המשך יום נעים,
חזרה לפורום
  #9  
ישן 19-05-2006, 16:53
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי puzpuz שמתחילה ב "כשאמרתי "אותם" התכוונתי לאלה שצריכים איברים, ושימותו אם הם לא יקבלו איברים"

בסדר,אני מקווה שעכשיו אפשר לכתוב תגובה הולמת(שוב,בתנאי שזו השאלה).
אז אתה בעצם אומר: "מדוע לא לוקחים את האבר החשוב[נקח בתור דוגמה את הלב] מהאיש שברור שימות לפני שהוא מת?".
טוב, ובכן, זה די פשוט.
זה לא משנה אם "ברור" שאדם ימות, זכות האדם להמשיך לחיות בכל מצב(גם גוסס)...
נקח לצורך הָדְגָמַה את אריאל שרון. הרי ברור שהוא ימות ביום קרוב, וכרגע הוא לא יכול להשתמש בשום אבר שלו - אז למה לא פותחים לו את בית החזה ולוקחים מהלב כדי שאדם אחר יוכל לחיות?
הרי זה ברור שלא יעשו דבר כזה, ואם יעשו זאת, המדינה תזדעזע וכלי התקשורת יזעקו.
אריאל שרון לא שונה משום אדם. זה שבעבר הוא היה נבחר ציבור לא אומר דבר ולא גורם ל"רום לבבו מאחיו".
נדמה שבכל-זאת לא הבנתי מה אתה אומר, אך אני מקווה שזאת השאלה...
חזרה לפורום
  #19  
ישן 19-05-2006, 17:10
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי tiras777 שמתחילה ב "או שהם פוחדים ל"פתוח את הפה לרעה".."

מאיפה זה לקוח?
בכל-אופן, טעות גדולה למי שכתב אותה(אני לא בא להוציא לעג וקלס לגדולי ישראל).
הרי אם מגיע לאדם עונש מסויים, בין אם זה ע"י תאונה ואם זה ע"י גורם דומה, הוא יקבל אותו בין אם הוא חתם על כרטיס אד"י ובין אם הוא לא חתם עליו.
עצם החתימה היא לא התפללות שיקרה מעשה כזה.
גם הסיבה שזיו העלה היא לא הנכונה, ברשימת אד"י של מדינת ישראל יש אך ורק יהודים.
הסיבה המרכזית שדתיים לא קמים וחותמים היא קביעת הרופאים לגבי רגע המוות.
אמנם יש אפשרות לחתום(מאחרי הכרטיס) שמסכימים להשתלה רק אם "איש דת מוסמך"(עם אפשרות למלא את פרטיו של הרב) מסכים לה גם הוא.
אבל זה בהחלט לא עוזר, הבתי-חולים עושים מה שהם חושבים. לא משנה למה ואיך, ברגע שהנשימה היא לא עצמאית(מעל 75% ע"י מכונה) ויש כרטיס אד"י חתום, הם יכולים עפ"י הוראות משרד הבריאות לא לשאול את איש הדת ולעבור לשלב ההשתלה.
עד שההוראות לא ישתנו, אנחנו לא נראה רבים חותמים על הכרטיס.
חזרה לפורום
  #26  
ישן 21-05-2006, 17:42
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי tiras777 שמתחילה ב "לא בדקתי את זה..אבל באתר רשום:"

לצערנו אין עמוד כזה במסכת ברכות.
לדעתי התכוונו לכתוב מסכת ברכות עמ' ס. או י"ט. ויצא שילוב שניהם.
בעמודים האלו מובאת אימרתו של ר' יוסי: " וכן תנא משמיה דרבי יוסי לעולם אל יפתח אדם פיו לשטן".
בכל-אופן, דבר שרציתי להוסיף בהודעה הקודמת הוא שלפי ההלכה שהוא הביא, גם ביטוח יהיה אסור מכל איסור.
הרי תקבל את כספי הביטוח רק אם יקרה מקרה אסון בפתאומיות(בפרט ביטוח חיים), וכבר נאמר "לעולם אל יפתח אדם פיו לשטן".
הביטוח והכרטיס שווים במקרה זה, וכמו שאף אחד לא יאסור לעשות ביטוח(ובפרט ביטוח חיים) כך אף-אחד לא יאסור את הכרטיס.
להפך, שמעתי שהרב עובדיה יוסף ממליץ לעשות ביטוח "על כל צרה שלא תבוא" - אבל לא פוסקים דבר על-פי השמועה.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:04

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר