30-05-2006, 10:50
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.06
הודעות: 5,404
|
|
תשובות למצוק:
סדר יום של טייס/ נווט צעיר יחסית בטייסת: מגיעים לטייסת בערך בשעה 7:30 (זה אומר לצאת מהבית ב 6:30 לטיסת תובלה או לנהיגה לבסיסים הקרובים), בטייסת שותים קפה ויש תדריך בוקר בערך חצי שעה (הרבה פעמים זה הטייס הצעיר שמעביר את תדריך הבוקר שהוא הכין בערב לפני.) לאחר מכן יש כ2-3 מטסים שלא תמיד טסים בכולם, לפעמים טסים רק אחד ולפעמים את כולם, לפעמים נשארים על הקרקע ומנהלים את יום הטיסות מחדר המבצעים . כל מטס לוקח בערך שעתיים וחצי בסה"כ: 20 דקות תדריך במבנה, יציאה למטוסים כ 45 דקות לפני המראה, טיסה של כשעה, חזרה ותחקיר במבנה.
בסוף היום יש תחקיר יומי לכל הטייסת בערך 45 דקות. אח"כ יוצאים הביתה (בערך ב 18:00) או שנשארים לכוננות (פעם בשבועיים) או לטיסות לילה (פעם בשבוע). ככה נראה כל יום בשבוע, עד יום חמישי שבו יוצאים הביתה וחוזרים ביום ראשון אלא כאשר עושים כוננות סוף שבוע (4 -5 פעמים בשנה).
צריך לזכור שזה צבא לכן יש כל מיני שינויים ולוח הזמנים אינו סטרילי כמו שתיארתי, פתאום יש כוננות נוספת, או טיסות מוקדמות, או עבודה קרקעית רבה וצריך להישאר לישון בבסיס או עד שעה מאוחרת.. ( יש לכל טייס צעיר תפקיד קרקעי שהוא מבצע בין הטיסות או כשהוא לא טס, למשל קצין ניווט יכול להישאר עד שעה מאוחרת להכין מפות ליום למחרת..).
יש גם פריסות לבסיסים שונים, תרגילים כאלו ואחרים וכו'.
פעם בשבוע (לא תמיד) יש יום שלא טסים ועוסקים בענינים אחרים (תכנון, עבודה קרקעית וכו').
פעם או פעמיים בכל חצי שנה יש חופשה של שבוע.
צעיר ממוצע נוסע לחו"ל לחופש לרוב פעם בשנה ולפעמים פעמיים (סקי..).
בקיצור, עבודה לא קלה בהיבט שעות העבודה, וגם לא קלה פיזית, אבל הצד הטיסתי מאוד מהנה ומעניין.
הווי- לרוב הטייסות יש הווי מיוחד וטוב, בעיקר בגלל שילוב הצעירים והוותיקים, אין דיסטנס והסגנים בני ה20 הם קבוצה אחת וחברים של הרס"ן בני ה 30 והסא"לים והאל"מיםבני ה 40+.
מדי פעם יוצאים לטיול, נפגשים במסעדה או שיש חתונה של הטייסת וכולם נפגשים וחוגגים יחד- מהצעיר ביותר ועד המבוגר.
זו הרגשה טובה להיות שייך לטייסת מבצעית, ויש כמובן גאוות יחידה בין הטייסות השונות לגבי מי הכי טובה...
זהו, מקוה שעזרתי.
אמיל.
|