לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > חומרה ורשתות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 29-05-2006, 13:57
  אלטע זעכן אלטע זעכן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.06
הודעות: 136
כתבה 013 ברק- האכזבה

לאחר שנים שנחשבה בקרב הגולשים לחברה הוגנת ואמינה, יוצאת ברק 013 בשורה של חבילות חדשות במסווה "בהירות ושקיפות צרכנית": מחיר קבוע "לכל החיים".
לא טורחים להדגיש שמדובר בחבילות עם התחייבות לשנה.

קטע מהכתבה ב- YNET:

013 ברק משיקה מבצע חדש של חבילות אינטרנט במחיר קבוע "לכל החיים". מדובר בחבילות גלישה במהירות 750KB עד 5MB. המבצע ילווה במסע פרסום בטלוויזיה, רדיו ואינטרנט בהשקעה של כ- 1.5 מליון שקלים.

עלות החבילות הקבועות: 750KB עבור 35 שקלים בחודש, 1.5MB עבור 39 שקלים בחודש, 2.5MB עבור 49 שקלים בחודש, 3MB עבור 49 שקלים בחודש, ו-5MB

עבור 149 שקלים בחודש. מסלולים אלה מוצעים תמורת התחייבות לשנה. יש לציין, כי מדובר בתשלום לספק האינטרנט בלבד, ועל חבילות אלה יש להוסיף תשלום לחברת התשתית - בזק או חברת הכבלים.

המבצעים של רוב הספקים גורמים לכך שגולשים מתקשים לעקוב אחר עלות הגלישה לאינטרנט והספקים לא עשו כל מאמץ להקל עליהם: עבור החודשים הראשונים הם שילמו מחיר זול יחסית, שעלה דרמטית לאחר תום תקופת ההתחייבות, לעתים קרובות מבלי שיקבלו על כך התראה מראש. העובדה כי התשלום עבור האינטרנט מתפצל לעלות הגלישה (באמצעות ספק האינטרנט) ועלות הגישה לתשתית (של בזק או הכבלים) רק הוסיפה לבלבול.

הכתבה המלאה
_____________________________________
Signature Is For Lamers. There's no Signature


נערך לאחרונה ע"י אלטע זעכן בתאריך 29-05-2006 בשעה 14:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #2  
ישן 30-05-2006, 01:42
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
כותרת אמיתית: אלטע זעכן ה"שתול"
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלטע זעכן שמתחילה ב "013 ברק- האכזבה"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי אלטע זעכן
לאחר שנים שנחשבה בקרב הגולשים לחברה הוגנת ואמינה, יוצאת ברק 013 בשורה של חבילות חדשות במסווה "בהירות ושקיפות צרכנית": מחיר קבוע "לכל החיים".
לא טורחים להדגיש שמדובר בחבילות עם התחייבות לשנה.

קטע מהכתבה ב- YNET:

013 ברק משיקה מבצע חדש של חבילות אינטרנט במחיר קבוע "לכל החיים". מדובר בחבילות גלישה במהירות 750KB עד 5MB. המבצע ילווה במסע פרסום בטלוויזיה, רדיו ואינטרנט בהשקעה של כ- 1.5 מליון שקלים.

עלות החבילות הקבועות: 750KB עבור 35 שקלים בחודש, 1.5MB עבור 39 שקלים בחודש, 2.5MB עבור 49 שקלים בחודש, 3MB עבור 49 שקלים בחודש, ו-5MB

עבור 149 שקלים בחודש. מסלולים אלה מוצעים תמורת התחייבות לשנה. יש לציין, כי מדובר בתשלום לספק האינטרנט בלבד, ועל חבילות אלה יש להוסיף תשלום לחברת התשתית - בזק או חברת הכבלים.

המבצעים של רוב הספקים גורמים לכך שגולשים מתקשים לעקוב אחר עלות הגלישה לאינטרנט והספקים לא עשו כל מאמץ להקל עליהם: עבור החודשים הראשונים הם שילמו מחיר זול יחסית, שעלה דרמטית לאחר תום תקופת ההתחייבות, לעתים קרובות מבלי שיקבלו על כך התראה מראש. העובדה כי התשלום עבור האינטרנט מתפצל לעלות הגלישה (באמצעות ספק האינטרנט) ועלות הגישה לתשתית (של בזק או הכבלים) רק הוסיפה לבלבול.

הכתבה המלאה


אני לא רואה שום בעיה עם המהלך הזה, ומעשית מברך אליו - יושר תמיד היה הצד החזק של ברק 013.
עניין ההתחייבות לשנה כן מצויין - אם תקרא אפילו את חל'ק מהכתבה שאתה בעצמך העתקת

מעשית התנאים הם אותו דבר אם תרצה התחייבות לכל החיים למחיר או אם לא, אז ההתחייבות
לכך שלא תקבל הפתעות בתור קנס על כך שהיית לקוח נאמן של החברה היא בחינם. ללא תוספת
תשלום, לא שברק אי פעם הקפיצו מחירים באופן עדיר כמו הוט או יס.

הלווי וכל החברות במשק יבטיחו לא לעלות את המחירים - נכון לעכשיו חברות הסלולר מעלים מחירים
גם למי שהיה בחבילות המבצעים, והכל בלי בכלל לשאול את הלקוח. בטח, בשביל מה? יש להם את
מספר כרטיס האשראי שלך או הוראת קבע אז הם מרגישים כאילו הם בעלי החשבון בבנק.

וזה נכון כמעט לגבי כל החברות אשר משתמשים בכל תירוץ הכי קטן בשביל לעלות את המחירים.

ובכלל מי מבטיח לנו שהמחיר על משהו לא יעלה? מי מבטיח שהדולר לא יעלה? מי מבטיח שמחיר הדלק לא יעלה? לא יכולים גם להבטיח שמחיר לחם לא יעלה. אז...

אז, שאני אבין: מה רע אם החברה מבטיחה שלא תעלה את המחיר ללקוח לעולם???

לגבי האכזבות... קורה... יש אנשים שמתאכזבים כל בוקר מחדש כשמסתכלים במראה.

אני אישית מתאכזב בגלל שתולים ואידיוטים שהורסים פורומים טובים.

נערך לאחרונה ע"י sysadmin בתאריך 30-05-2006 בשעה 01:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 30-05-2006, 09:19
  אלטע זעכן אלטע זעכן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.06
הודעות: 136
הורדה חבל שאתה מאשים אותי האשמות שווא, קודם כל. אולי עם הזמן תשנה את דעתך.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי sysadmin שמתחילה ב "כותרת אמיתית: אלטע זעכן ה"שתול""

המחאה שלי היא לא נגד "מחיר קבוע" אלא נגד ההתחייבות.
יש פה מידה של לעג לצרכן: "המחיר שלנו לא יעלה אף פעם, אבל אנחנו נחלוב אותך שנה עם המחיר שלנו".
ואם יבוא לי להתנתק מהם (אני לקוח של ברק, ד"א) בגלל סיבות כאלה ואחרות (אולי כי עוד מעט יהיו חבילות אפלוד חדשות וזולות, או מבצעי "הכל כולל הכל"). ואני אשאר באזיקים של ברק, או שאשלם קנס כדי להתנתק, או שאשאיר אותם כספק שני, כדי להנות מהכסף שאני כבר משלם בין כה (ספק גיבוי).

אני לא מומחה בכלכלה ושיווק, ואין לי מושג מה עומד מאחורי המהלך זה, אבל אני בטוח שיש פה משהו מעבר לרצון של ברק להיות "טובה עם הגולשים".
יכול להיות שזה חלק מההסכם הלא כתוב עם נטוויז'ן (קראתי שבעוד כחודשיים שתי החברות מתאחדות)- שברק צריכה להחזיר את הלקוחות שנטוויז'ן איבדה.
יכולים להיות עוד הרבה דברים, שרק הקברניטים שם למעלה יודעים, ולא רוצים לספר.

לסיכום, אי אפשר להגיד שהתחייבות זה דבר בריא. בייחוד לא עכשיו, כאשר חלות תמורות בשוק האינטרנט הישראלי.
_____________________________________
Signature Is For Lamers. There's no Signature

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 01-06-2006, 01:03
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי אלטע זעכן שמתחילה ב "חבל שאתה מאשים אותי האשמות שווא, קודם כל. אולי עם הזמן תשנה את דעתך."

תפסיק לקשקש. ההתחייבות ישנה אצל רוב הספקים, ולא רק ספקי האינטרנט. גם בזק דורשת
התחייבות לשנה ומחדשת אותה כל פעם מחדש, גם אם תתחבר דרך יס. אותו דבר עם הוט.
הם ממשיכים לחייב אותם להתחייב לשנה וכל פעם כמעט מעלים את המחיר בסוף שנה, אלא
אם כן הלקוח זכר להיתקשר מראש ולהילחם על המחיר - מעשית להילחם כדי שהמחיר לא
ישתנה. לא התקשרת? מעבירים אותך למחיר "מחירון" - אשר כמו במכרזים באינטרנט אין לו
כל קשר למחיר שוק.

אז ממילה לא תוכל לעבור לחבילה אחרת - כי ספק התשתית לא ייתן לך לעבור, בלי לשלם קנס.

בדבר החבילות של ברק וה"חליבה של הלקוחות למשך שנה" : המחיר של 39 שקל לחודש
הוא בהחלט מחיר נמוך כרגע, ובטח שפחות ממה שהרבה מאוד לקוחות של שאר החברות
משלמים. בעבר תמורת קבלת מחיר זה לשנה דרשה ברק 013 התחייבות גם מצד הלקוח
לשנה.

כרגע המצב הוא שתמורת אותו ההתחייבות לשנה מצד הלקוח ברק 013 נותנת התחייבות
שלא תעלה את המחיר לעולם, דבר ראוי בהחלט ונדיר לא רק בשוק הישראלי אלא גם בחו"ל.
זאת מבלי אפילו להעלות את מחיר החבילה ההתחלתי.

גם אני לא ממש אוהב להתחייב לחברות. יש חברות שמנצלות את ההתחייבות כדי לא לספק
את השירות ברמה שהובטחה ולהשאיר את הלקוח בלבחור בין לשלם את הקנס ולעזוב או
לא לשלם ולסבול עד סוף ההתחייבות. אבל אני גם מבין שחברה שמשקיע בתשתיות חייבת
להבטיח לעצמה שמחר אחוז ניכר מהלקוחותיה לא יעזבו בגלל שהמתחרה הוציא מבצע של
3 חודשים גלישה חינם באינטרנט (ומחיר מופקע לאחר מכן).

בכל השנים אף פעם לא היו לי בעיות עם ברק 013. אני אף פעם לא קיבלתי הפתעות לא
נעימות בסוף השנה, בצורת המחיר המופקע כנהוג אצל האחרים. מעשית בעבר, כאשר
מחירי האינטרנט היו יורדים ולא הייתי בהתחייבות הייתי מתקשר לברק ותמיד היו מורידים
את המחיר למחיר העדכני הנמוך, המוצע ללקוחות החדשים. תשווה את זה למדיניות של
חברת בזק: "המחיר הנמוך הוא רק ללקוחות החדשים. אתה בתור לקוח קיים צריך לשלם
יותר".

ד"א גם במבצע הנוכחי המתנה מקבלים רק לקוחות החדשים. הלקוחות הקיימים שמשדרגים
את החבילה יצטרכו לשלם על ה"מתנה" כ70 שקל. כלומר לקוח קיים שווה פחות לבזק, מאשר
לקוח חדש - הלא זה אבסורד בהתגלמותו? לקוח ששילם שנים כסף לבזק יוצא מופלה לרעה.
המודל שלהם שאני קורא לו "לוכד העכברים" יכול להיות מוצדק רק במצב בו יש מונופול, וללקוח
אין לאן לעבור. בכל שוק נורמלי לקוח קיים, ששילם ממיטב כספו לחברה במשך שנים שווה
לפחות כמו לקוח חדש. אבל בזק כנראה עוד לא תפסו שהם כבר לא מונופול.

אם זה לא הסימן לכך שצריך לברוח מבזק אני לא יודע מה יהיה כן. "התקלה" האחרונה בין
החיבור של טלפוניית בזק לזו של הוט פתחה לכמה וכמה אנשים את העיניים והראתה עד
כמה רחוק מוכנים בבזק ללכת כדי לשמור על החזקת החנק שלה בשוק הטלפונייה.

אחרי הכל מרבית השירותים הציבוריים מחוברים הים לבזק, ששלטה בארץ במשך עשרות
שנים, וזה כולל מגן דוד אדום, משטרה, כיבוי אש וכו'. זה אומר שלקוחות הטלפונייה של הוט
שהיה במצב מצוקה לא היה יכול במקרה הצורך להיתקשר אפילו לשירותי ההצלה.
תאמינו לי שבבזק היו מודעים היטב לכך, ועדיין החליטו אנשי בזק לשים את האינטרסים האישיים שלהם מעל לחיי האדם של אותם האנשים שעל כספם וגבם נבנתה החברה.
גם אם באמת הייתה תקלה, ש"במקרה" קרתה מיד עם תחילת העיצומים של עובדי בזק שנלחמו
על זכותה של החברה (!) לרמוס מתחרים כל עוד הם עוד קטנים, תחת מסווה של "זכות
להתחרות באופן שווה", עדיין ה"תקלה" הזאת לא תוקנה מידית בגלל האינטרסים הכספים
האישיים. זאת אפילו אחרי שבית המשפט קבע שע"י בזק לתקן את ה"תקלה" מיידית.

אני אבל מתקשה להאמין שהתקלה קרתה במקרה, בתזמון כה מדויק. במקרה באולם הקרקס
נמצא איש עם שואב האבק... בבזק אמרו שזאת זכות לתת שירות. אני מסכים בהחלט.
ובזק לא עמדו בזכות זו.

אבל בו נחזור לעיניננו. במצב שבו החברה (שגם ככה לדעתי החברה הטובה ביותר בין ספקיות
האינטרנט בארץ) עושה מהלך שהופך אותה לעוד יותר טובה, תסכים איתי שרק בעל האינטרס
יגיד עלייה דברים רעים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 01-06-2006, 09:26
  אלטע זעכן אלטע זעכן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.05.06
הודעות: 136
סרט הזכרת את בזק בהקשר הזה, ואתה צודק 100%.
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי sysadmin שמתחילה ב "תפסיק לקשקש. ההתחייבות ישנה..."

מה שהם עשו עם הניתוק של הכבלים, זה פשוט מהלך מכוער שרק חברה בסדר גודל של בזק, שמחזיקה את כל המדינה בב)צ@ם, יכולה להרשות לעצמה, ובסופו של יום גם לצאת נקיה מכל הסיפור (איפה חקירת משטרה, מבקר המדינה, אולי תביעות מצד אזרחים).
נכון אמרת: כל התשתית במדינה שייכת לבזק (כל המשרדים הציבוריים (ממשלה ורשויות)- לקוחות בלעדיים של בזק).

על הלעג לצרכן יש מה לדבר? קיבלתי חשבון "נזק" השבוע: 42.50 ש"ח לא כולל מע"מ- תשלום קבוע.
מישהו פעם יסביר לי על מה גונבים את הכסף הזה?
המרכזיות מזמן ממוחשבות ונשלטות מרחוק. הן יכולות לעבוד שבועות מבלי התערבות יד אדם, אז על מה התשלום הקבוע? על שני חוטי נחושת?!
רק להשוואה- חברת החשמל- שמחזיקה בטכנולוגיות הרבה יותר יקרות וגדולות מימדים, מעסיקה מומחים מכל קשת המדע (חשמלאים, פיזיקאים, כלכלנים, אנשי תוכנה ורשתות, ארכיטקטים, אדריכלים), מחזיקה בצי של כלי רכב וכלי תעופה, מחוייבת לאיכות הסביבה ועוד ועוד. תמורת כל זה היא גובה תשלום סמלי קבוע של 10 או 16 שקל (לא זוכר בדיוק).

כלקוח (מרוצה, יש לומר) של 013, הייתי מוכן להתחייב לחברה הזאת, ובלבד שלא יחייבו אותי להתחייב . נדמה לי שהשנתיים האחרונות הייתי אצלם ללא התחייבות, תוך חידוש המבצע כל שנה מחדש.
הרי הפרסומות שרצות עכשיו לא מיועדות ללקוחות קיימים, אלא למשוך לקוחות חדשים. אני לא מוצא את הפרסומת אקרקטיבית בכלל- היא לא מציעה הוזלה משמעותית, או מתנה, כמו נזק. בפועל כל מה שהיא אומרת: תצטרפו אלינו, ואנחנו נחסוך לכם את שיחת הטלפון בסוף שנת ההתחייבות (שהיא גם ככה למספר חינם).
אם להביט בצורה אובייקטיבית, אני לא רואה סיבה לרוץ ל- 013 אחרי הפרסומת הזאת...
תראה את הפרסומת, לא זוכר איזה חברה- מצטרפים לאינטרנט מהיר, ומקבלים את שידורי המונדיאל בכבלים או בלווין מתנה. (לא משנה שאחרי 3 חודשים המחיר עולה, ותוך שנה בהתחייבות תוציא כסף שיכול לקנות 3 מונדיאלים)
_____________________________________
Signature Is For Lamers. There's no Signature

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 01-06-2006, 17:03
צלמית המשתמש של roei-a
  roei-a roei-a אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.01.06
הודעות: 625
מעניין איפה הקאטש
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אלטע זעכן שמתחילה ב "013 ברק- האכזבה"

אני בכלל לא מבין מה ההתלהבות מאחורי כל המבצע הזה, ההתחייבות פה ארוכת טווח לשנה, מה הקטע להתחייב ב35 שח במהירות 750 בברק שיש להם את החבילה במהירות הזו ב31 שח.
כמובן שיש נוחות במחיר קבוע שלא משתנה ולא צריך לחדש את חבילת הגלישה כדי לא לשלם את מחיר המחירון, ואני בטוח שאני לא מחדש פה משהו למישהו שמהחבילון הזולות של האינטרנט במחירים של היום לחברות אין ממש רווחים ממחיר שמשלם לקוח בחבילה מוזלת שגם ברוב המקרים כרוכה בהתחייבות אך מתי שניגמרת החבילה והמחיר קופץ זה הרווח של החברות כי בסך הכל, כל חברה קיימת למטרות רווח ולא לתרומה לקהילה, אז מעניין אותי מה הולך פה? קמה חברת אינטרנט שמטרתה שבירת השוק ותרומה לקהילה ושכחו למה הקימו את החברה?
למי שלא שם לב בחודשים האחרונים שפתאום צצו כל מיני "מבצעים" מה שמושך את הצרכן הישראלי כשהו שומע את המילה "מבצע" זה ישר מושך את תשומת ליבו ומהפנט אותו וגורם לו לחשוב שכל חברה נותנת לו את אותו המוצר ולכל חברה יש מחיר שונה. בהתחלה זה התחיל מ3 חודשים ב15 שח ואחר כך 3 חודשים ב9.9, נו באמת זה נראה לכם מחיר הגיוני לאינטרנט או לפיתה עם פלאפל? מה שהכי מצחיק אותי איך שבשביל הבדלי מחירים בין חברות שהבדלי המחירים הם בין5-15 שח כולם פתאום ממהרים לעבור כי הרי כל חברה נותנת 1.5 מגה ו1.5 זה 1.5 לא? אז למה לשלם 5-15 שח יותר לחודש, מה אנחנו פראיירים? אני בכל זאת לא בא להגיד מי טוב יותר או מי טוב פחות אך אני חושב שכל העסק נהייה מוזר במחירי האיטרנט של היום. תחשבו רגע לפני שאתם ממהרים להתפתות למבצעים ולכסוך כמה שקלים לחודש ולפעמים להתאכזב אחר כך כי מחפשים הרפתאות לחסוך כמה שקלים לחודש, כי בינינו מי חושב 10 פעמים לפני שהוא מוציא מהארנק 15 שח לקנות פיתה עם פלאפל?
או שאלה אחרת לי אליכם.. מי יודע בדיוק כמה הוא משלם לדקה בטלפון הסלולרי שלו? לא הרבה מאיתנו נכון? אז תחשבו שוב לאיפה באמת הכסף שלכם נישפך...
אני מקווה שלא שיעממתי אף אחד רק רציני לתת קצת חומר למחשבה.

והכי חשוב שיהיה לכולם חג שבועות שמח!!!!
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 01-06-2006, 23:44
  sysadmin sysadmin אינו מחובר  
חסום
 
חבר מתאריך: 13.03.04
הודעות: 1,502
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי roei-a שמתחילה ב "מעניין איפה הקאטש"

הרי בשבילך זה כן משנה שבחבלית 750K אתה צריך לשלם 4 שקל יותר...

בינינו, נכון להיום אין שום סיבה לבחור בחבילת ה750K מהסיבה הפשוטה שאין כמעט הבדל במחיר
בין 750K ל 1.5 מגה. אז אפילו בשביל לקבל רוחב פס עולה קצת יותר גדןל שווה לשלם עוד כמה
שקלים בחודש ולקבל רוחב פס יורד כפול.

אני מסכים איתך שמחירי האינטרנט נראים מצחיקים, אבל זה רק במבט הראשון.

כבר במבט השני תראה שלזה מצטרף תשלום ל"ספק התשתית", שלא כמו בחו"ל שם נהוג לשלם
לגוף אחד ולקבל את מלוא השירות ממנו. (דבר זה בין השאר מונע מצב בו הלקוח נאלץ להתרוצץ
בין ספק האינטרנט לבין ספק התשתית כאשר משהו לא עובד ואחד מפנה אצבע מאשימה על השני).

במבט השלישי - כאשר תשווה את החבילות שמוצעות ללקוחות בחו"ל והמחירים שלהם תראה פתאום
שהמחיר בארץ הוא לא נמוך אלא גבוהה מאוד, במיוחד אם לקחת בחשבון שהחבילות בחו"ל בשד"כ
גדולות יותר וכוללות בונוסים נוספים עליהם בארץ מחייבים את הלקוח ביוקר.

במבט הרביעי - (אחרי שבדקת את מצב העניינים בחו"ל) תראה שאם תרצה לקבל רוחב פס עולה
נורמלי, דבר שבחו"ל נחשב כסטנדרט, תדרש לשלם הרבה מאוד כסף נוסף , סכום היוצא בד"כ
מכל פרופורציה לעומת רוחב פס נוסף שאתה מקבל בפועל.

אם תתבונן באותו מבט קצת יותר טוב אולי גם תשאל את עצמך שאלה למה בכלל חברת בזק
מגדירה את רוחב הפס העולה כמיותר ומה באמת עומד מאחורי זה.

במבט החמישי - אולי תשווה את ארצנו "המפותחת טכנולוגית" למדינות אחרות שלא דווקא צועקים
שהם מעצמות הייטק כל שני וחמישי אלא עושים דברים ועושים אותם כמו שצריך. בחלק מהמדינות
האלה ניתן לקבל חיבור אופטי מהיר עד הבית ואילו במדינתנו ה"מפותחת" עדיין לא מנצלים עד
הסוף את טכנולוגיות שנועדו להישתמש בתשתית קיימת.

אני לא מדבר רק על הבזק שיכלו לתת עד 8 מגה הורדה עם ADSL הראשון ולא נותנים גם היום
את החבילה הזאת - גם כשציוד ADSL רגיל זה כבר טכנולוגיה של שלשום, והם עצמם קונים מרכזיות
וציוד אחר כבר לADSL 2+ שלא ברור מתי נוכל להנות מיכולתיו אם בכלל.

גם הוט בשוק של חוסר תחרות לא ממש מיהרה להתחרות בבזק והעדיפה להשוות את ההצעות שלה
באופן מלאכותי לאלה של בזק למרות שוני טכנולוגי, ועובדה שבחו"ל נוהגות חברות הכבלים לעבוד
בצורה אחרת. אבל שמה יש מולם מתחרים אמיתים.

במבט השישי - תשאל את עצמך מה עושה משרד התקשורת בנושא. למה אותו משרד התקשורת
שאמור לפעול למען האזרחים ופיתוח שירותי תקשורת ברמה בינלאומית (וכשאני אומר בינלאומי אני
מתכוון לארה"ב ואירופה מערבית ולא למדינות עולם שלישי) פועל דווקא לרעתם?

למה רק בארצנו יכולים לדון בשאלה האם ספקי שירות VOIP אמורים לשלם לספקי תשתית על כך
שהם מספקים ללקוחות שלהם שירות VOIP - אחרי שהלקוחות כבר שילמו מלוא הכסף על החיבור
שלהם וVOIP היא סתם עוד אפליקציה של האינטרנט, כמו הורדות או שליחת דואר אלקטרוני?
למי שחושב שזה כלל לא משנה (מה איכפת לנו שהחברות ישלמו?) - אז אני לא מסכים, כי בסוף
מי שמשלם הוא תמיד הלקוח. המחיר פשוט יכלול את הכסף שהחברה תעביר לבזק או הוט,
על השירות שהלקוח כבר שילם עבורו.

למה גם רק בארצנו (להוציא כמה מדינות עולם שלישי) שוקלים לחסום בכלל שירותי VOIP כי
"זה פוגע בספקי שיחות בינלאומיות"? ומסתפקים "רק" בכך שמונעים מאנשים לא פרטים לעשות
שימוש בטכנולוגיה זו לצורך מתן שירות. זה לא "רק" טפשי - זה פשוט דבילי - כי SKYPE כן
מספקת את השירות, ובגלל היתרון שלה של לא היותה חברה ישראלית (אתם מבינים את האירוניה!)
היא כן יכולה לספק שירות לישראלים ואילו אני לא יכול לפתוח חברה פרטית שתספק שירות זה,
מבלי להוציא הון על קבלת הרישיון ממשרד התקשורת.

למה זה גורם נטו? לכך שהכסף של אלה שלא רוצים לשלם ביוקר על דבר כה בסיסי כמו שיחות
טלפון זורם לחברות לא ישראליות בחו"ל. תודה לך משרד התקשורת. התגובה שלהם סביר להניח
יהיה בנוסח: "תשתמשו בספקי תקשרות בעלי רישיון בארץ" ו... תשלמו ביוקר לעומת המחירים
של SKYPEOUT.

אם משרד התקשורת היה פותח את השוק לתחרות אמיתי לפחות בנושא VOIP אז מחר היו קמות
לא מעט חברות ישראליות שהיו מספקים את השירות וכך לפחות חלק נכבד של הכסף היה נשאר
בארץ.

אבל בשביל לתת שירות VOIP ושאר השירותים מתקדמים כמו בחו"ל צריך שתהיה תשתית
האינטרנט מפותחת, שלמזלנו (או לצערנו) בגלל גודל זעיר של המדינה לא אמורה להיות כל בעיה
לבנות.

ויש עוד הרבה מאוד נושאים בהם איני מסכים עם המדיניות של משרד התקשורת ורואה אותה
כפוגעת באינטרס הלאומי של שוק תקשורת בריא ותחרותי.
יש לי גם עוד הרבה מאוד שאלות. לדוגמא: למה לא נותנים לרכבת ישראל ולחברת חשמל להיכנס
לשוק זה? למה אנחנו נמצאים מאחור בנושא הWIMAX? ועוד שאלות רבות וטובות.

אפשר להתבונן עוד ועוד - ולראות עוד ועוד דברים שמוציאים את ארצנו לכל היותר כמדינת עולם
שלישי מתפתחת ולא כמדינה מתקדמת שעומדת בראש המדינות המפותחות.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:30

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר