30-05-2006, 18:58
|
|
|
חבר מתאריך: 08.06.04
הודעות: 628
|
|
את צודקת בשאלתך.
במקור, מצלמות פילם - מהסוג היותר משוכלל (כמו הניקון F100) יש כפתור ME (רב חשיפה) שאמנם נותן הוראה למנוע לעבור לפריים הבא, אבל בפועל לא מסובב את המנוע.
כך יוצא שהתריס נדרך, המראה מוכנה לפריים הבא - אבל הוא מתרחש בדיוק על אותו פריים שצולם קודם.
אודי סיפר על טכניקה יותר משוכללת - הוא צילם 99 פריימים על אותו פרים. לי יצא בעבר לצלם כ-20 פעם על אותו פריים. פיצוי ההחשיפה הוא פשוט: מכפילים את הרגישות במספר החשיפות. לדוגמא 16 חשיפות על אותו פריים של פילם 200ISO יש לכוון את הרגישות ל3200ISO. כמובן שזה לא מדע ממש מדוייק מאחר ולפילם יש מידה של רווייה של אור שהוא מקבל, וזה לא בדיוק ביחס ישר לרגישות שקבעת במצלמה. וזה מה שיפה בטכניקה הזו (ואולי בכלל בצילום בפילם.... אתה ממש לא יודע לגמרי למה לצפות, אלא עד שהסרט יפותח). .
מה שאולג עושה בטכניקה שלו - הוא שכבות של חשיפות שונות, חלקן ממוקדות וחלקן לא. את התוצאה הוא משקלל בביית בעזרת PS - לגיטימי לחלוטין ואפילו יותר מדוייק ומתוכנן.
_____________________________________
|