לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 06-06-2006, 21:23
  kkr3 kkr3 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.02.06
הודעות: 3,210
....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הולי שמתחילה ב "קיום יחסי מין עם תינוקות עד גיל 3?!"

מקור 3: לדעת אב"ע – בקעה, ולדעת חז"ל – כבשן. רק אם זו קבלה נקבל, ומתוך כך לומדים על "השלילה" של דרכים אחרות. "אם נקבל, נקבל כדברי תורה", "דרך דרש הוא או סברה לא נקבלה ואין זה דרך מצווה". מתייחס ל -2 מדרשים מפורסמים:

*יסכה = שרה. לא נראה עפ"י הפשט, כי היא הייתה נקראת בת בנו כמו לוט אבל זהו דרש או סברה (לא בא להכריע בכך ולא מקבל את פרשנות חז"ל).

*רבקה הייתה בת 3. לא מסכים בגלל 3 סיבות: *איך השקתה את הגמלים *איזו דעה יש לה אם היא בת 3? *ולמה לא לכתוב שהיא בת 3 אם היא רק בת 3? קשה לדעת מה סברה ומה דרש ולכן זה או או.


כפי שאמרה המהפכה הכתומה למעלה, יש המון דברים לא מובנים בתנ"ך, הגדרת זמן מלכות\גיל למשל יכולה להראות מטעה אבל יכולה גם ליהיות בה משמעות שונה:
"כמו שאומרים ששאול היה בן 1 במולכו ותמהים איך זה יכול להיות שהוא בו 1 ומולך ומתרצים את זה בכך שהוא היה טהור ונקי מחטאים כמו תינוק"
_____________________________________
-פעם היה מעט מידע ובאיכות, היום יש המון מידע ובשיטחיות.


נערך לאחרונה ע"י kkr3 בתאריך 06-06-2006 בשעה 21:25.
חזרה לפורום
  #12  
ישן 07-06-2006, 11:23
צלמית המשתמש של tallula
  tallula tallula אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 06.05.06
הודעות: 758
............
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הולי שמתחילה ב "קיום יחסי מין עם תינוקות עד גיל 3?!"

יש לזה הסבר פשוט....
ההלכה מתייחסת פה למקרה של קיום יחסי מין עם ילדה בת 3. ההלכה נותנת את דעתה גם למצב הזה (עד כמה שהוא לא טבעי) כדי שלא יקרה מצב של "בין הכיסאות".
זאת אומרת אם גבר קיים יחסי מין עם ילדה בת 3 זה נחשב כ"קידושין" והוא יהיה חייב לקחת אותה לאישה.

"נפילה בין הכיסאות" מאוד מוכרת לנו עם החוקים של היום וכמעט כל אדם נתקל במצב בו הוא "נופל בין הכיסאות", אם זה בבתי המשפט ואם זה אפילו בעירייה...

ההלכה היהודית וחוקי התורה כוללים את כל המצבים האפשריים, מהרגע שאדם קם ועד הרגע שהוא ישן. אפילו אפשרות של בעילת תינוקת. וזאת כדי שלא יקרה מצב של "בין הכיסאות".

לצערנו הרב נראה שהיום דווקא אנו זקוקים להלכות האלה מכיוון שיותר ויותר אנו שומעים על אונס והתעללות מינית בגיל הזה. אז האם אפשר לומר שחז"ל הגזימו? כנראה שלא....

לסיכום, אומר זאת במשפט אחד:
זה שההלכה מתייחסת למצב כזה לא אומר שהיא מכשירה את המעשה - זה לא נותן הצדקה לאף אדם לעשות זאת.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום
  #14  
ישן 07-06-2006, 14:08
  WeBit WeBit אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הולי שמתחילה ב "קיום יחסי מין עם תינוקות עד גיל 3?!"

שלום,
ראשית כל, וודאי שביאה על קטנה מתחת לג' שנים אסורה[פירוט בהמשך].
ראשית, נביא את הציטוט שלהם מהמשנה:
"בַּת שָׁלשׁ שָׁנִים וְיוֹם אֶחָד, מִתְקַדֶּשֶׁת בְּבִיאָה... פָּחוּת מִכֵּן, כְּנוֹתֵן אֶצְבַּע בֶּעָיִן:"[מסכת נידה פרק ה' משנה ד'].
חשוב לציין שההלכה מיודעת מכך שאנשים לא ששים לבעול קטינות.
לא רק היום, כפי שמנסים ב"דעת-אמת" לומר, אלא גם ההלכה יודעת את זה.
וכי בין הג' שנה לג' שנה ויום יש הבדל כ"כ גדול?
כמובן שלא, אך ההלכה קובעת קו מגביל:
פחות מג' שנה, אין זה נקרא ביאה, ולכן לפי הקו-ההלכתי אין לזה כל משמעות.
מגיל ג' שנה ויום אחד, נקרא ביאה, והיא מתקדשת לו.
ההלכה לא מעודדת את זה, אלא שמה קו מגביל למציאות קיימת - בסגנון "אם בעלת - שילמת", ברגע שבעלת קטינה אתה חייב לפרנס אותה - זהו קו מרתיע[ומתריע].
ועוד, לפי קונטרס "דעת-אמת", בעילת קטינה היא מותרת ומעודדת ע"י ההלכה ואילו אנחנו יודעים מה קורה עם בתולה: אם בעיר - סוקלים את שניהם[עפ"י דברים פרק כ"ב פס' כ"ג-כ"ד] אם בשדה - סוקלים רק את האיש[שם פס' כ"ה].
ועכשיו נפנה לרמב"ם:
המיוחד בדעת-אמת, שהם לא אוהבים לצטט הלכות שלמות(למעשה, הם לא ציטטו כלום אלא רק כתבו מה שהם צריכים בשפתם).
הווי נצטט את ההלכה[משנה תורה, פרק א' הלכה י"ג כולה]:
"כל אישה אסורה מאלו--אם הייתה בת שלוש שנים ויום אחד ומעלה--גדול הבא עליה, חייב מיתה או כרת או מלקות; והיא פטורה מכלום, אלא אם כן הייתה גדולה. ואם הייתה פחותה מזה--הרי שניהן פטורין, שאין ביאתה ביאה. וכן אישה גדולה שבא עליה קטן--אם היה בן תשע שנים ויום אחד ומעלה--היא חייבת כרת, או מיתה, או מלקות; והוא פטור. ואם היה בן תשע שנים ולמטה, שניהם פטורין."
גם אצל הרמב"ם רואים את הקו הברור.
דבר נוסף הוא שהם פטורים מעונש בעולם הזה, אך כלפי שמייא...
הלכה נוספת שניתן להביא בנוגע לזה[אצל הרמב"ם]:
"לא יישא אדם עקרה, וזקנה, ואיילונית, וקטנה שאינה ראויה לוולד."[הלכות אישות פרק ט"ו הלכה ז'].
אני לא מבין מה יש ליהודי מאמין לחפש בקונטרסים כאלו[גם מבחינה משפטית הם כבר קיבלו כמה וכמה פסקי דין נגדם], לדעתי עדיף להתרחק מהם.
המשך יום נעים,
חזרה לפורום
  #16  
ישן 18-06-2006, 12:29
צלמית המשתמש של ``DarkLight``
  ``DarkLight`` ``DarkLight`` אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.12.04
הודעות: 1,131
שלח הודעה דרך ICQ אל ``DarkLight`` שלח הודעה דרך MSN אל ``DarkLight``
הרשו לי להתפרץ לדיון
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הולי שמתחילה ב "קיום יחסי מין עם תינוקות עד גיל 3?!"

קודם כל, מאיפה יודעים שרבקה היתה בת 3? את זה אפשר רק להניח כיוון שהפרשייה המספרת על הולדת רבקה צמודה לפרשת עקדת יצחק (ושם מניחים שיצחק היה בן 40 בעקדה) ולכן מניחים שהם קרו מיד אחד אחרי השני (בראשית כ"ב) יש כמובן לזכור שהתנ"ך חולק לפרקים ע"י הנוצרים שעשו עבודה די מרושלת, לכן ייתכן ופרשיית הולדת רבקה שייכת לפרק כ"ג יחד עם עוד הפרטים הדמוגרפים בספר, הנחה זאת אולי מקובלת אצל חז"ל אבל אצל רוב הפרשנים, לא.
עכשיו, נפנה אתכם לימי בראשית, שם חי מתושלח 969 שנים, הגיוני? אולי כאן הדוגמא היא בכיוון ההפוך אבל עדיין צריך להבין שאין היגיון הספירה דאז מקביל לזה של היום. אלו היו נימוקים לידידינו הליברלים.
כעת, לפי חכמינו בזמננו אנו מקובל להגיד שהאימהות כיוון שהיו קרובות כ"כ ושרתה עליהן השכינה, היו להם תכונות של בוגרות (הכוונה לדעת) בגוף של צעירה. ניתן לראות כאן מעט סטייה לנימוקים המודרניים של שיטות ספירה שונות, חז"ל אומרים שיצחק חיכה עד שבא במגע איתה, ויש מפרשים את זה כיוון שהייתה גם היא עקרה מספר שנים.
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

חזרה לפורום
  #17  
ישן 21-07-2006, 08:59
צלמית המשתמש של yishain11
  yishain11 yishain11 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.08.05
הודעות: 5,837
זה- לא- כתוב- בתנ"ך!!
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי הולי שמתחילה ב "קיום יחסי מין עם תינוקות עד גיל 3?!"

זה מדרש! -לא מזלזלים במדרש, אבל בתנ"ך זה לא כתוב)
בסרטון הניאונאצים האלו אמרו שזה כתוב בתנ"ך היהודי- אולי זה באמת כתוב שם בגלל שבתנ"ך היהודי הנוצרי (חלק שנקרא התנ"ך היהודי אצל הנוצרים) כולל גם את הספרים החיצוניים- ספרים שלא נכנסו לתנ"ך היהודי כי הם לא נכתבו ברוח הקודש ואין להם את הקדושה והמעמד של ספרי התנ"ך, אלא רק מעמד של ספר שסתם נכתב ע"י בני אדם.
אבל האפשרות הסבירה ביותר- שהם שיקרו! -הרי הקהל שלהם לא הולך לחפש אם זה באמת כתוב בתנ"ך היהודי, להם מספיק לשמוע והם יפיצו את השקר= וזה בדיוק מה שהנאצים רוצים.
ובינינו, זה אפילו לא טריק או טענות חדשות. ע"ע עלילות הדם
ימותו הקנאים!
עם ישראל חי!
_____________________________________
And you've been so busy lately That you haven't found the time, to open up your mind, and watch the world spinning gently out of time

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 03:07

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר