לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-07-2006, 21:44
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
כתבה מונולוג של בוגר קורס טייס

סגן רועי סיים ביום חמישי קורס טייס במגמת תובלה ויהיה טייס קרנף (הרקולס) בטייסת הציפור הצהובה:
לא ממש תכננתי להיות טייס. אבא שלי איש צוות אוויר, כך שהנושא היה במודעות שלי, אבל זה לא שחלמתי רק על זה. לפני הצבא חשבתי להיות חי"רניק, באיזשהו פלס"ר או במגלן, אבל יצא שקיבלתי זימון למבדקי טיס, הצלחתי בראשונים, המשכתי לבאים אח"כ, לירפ"א, עברתי גיבוש וזהו, התחלתי את הקורס.

אבא שלי היה טייס קרב, על פאנטום בטייסת העקרב. הוא התגייס מיד אחרי מלחמת יום כיפור. הוא השתתף במלחמת שלום הגליל ובמבצעים שונים. בני גילו שהיו במלחמה בכיתה י"ב הרגישו שהם קצת פספסו את המלחמה. אולי בגלל זה המחזור הזה ככה השקיע בצבא. מבני המחזור שלו בישיבת נתיב-מאיר יש היום שלושה אלופים ושני טייסים (אבא שלי והרב רפי פרץ).

להיות בן של טייס זה עוזר בקורס טייס, לא עוזר במיונים ובקבלה לקורס, אבל כן עוזר להיכנס לראש. הכרתי מושגים כמו תרבות התחקיר ועוד. הקורס גם קרב בינינו, יש לי שפה משותפת עם אבא. לחניכים אחרים אין בבית את מי לשאול "אבא, מה זה 'צלע עם הרוח'".

בפרק הטיסות בקורס, בצ'ק קרב, עברתי למגמת תובלה. היה בי צער מסוים, רציתי להיות במטוסי קרב, לא היה לי חשוב אם להיות טייס או נווט, העיקר להיות על מטוס קרב. אבל מהר מאד גיליתי את עולם התובלה והתרציתי. זה מדהים לגלות מה שהקרנף מסוגל לעשות. נכון שכל ההילה הולכת לטייסי הקרב, כשיש להם מבצע כולם שומעים על כך. העניין הוא שגם טייסות התובלה מבצעות המון מבצעים שעליהם אף אחד לא שומע, גם עכשיו אני לא יכול לספר עליהם.

יש הרבה יתרונות בלהיות טייס תובלה, אחד מהם הוא העבודה בצוות. אם יכולת עבודה בצוות זו תכונה נדרשת לטייס קרב היא חשובה עוד יותר לטייס תובלה. במטוס קרב לפעמים אתה טייס לבד, לפעמים יש שניים. במטוס תובלה תמיד יש צוות של הרבה יותר אנשים וכולם חייבים לעבוד ביחד.

בהקשר הזה של עבודת צוות אני רוצה להזכיר שלושה אירועים שמבחינתי היו משמעותיים במהלך הקורס. בשלב היבשתי של הקורס, במהלך השנה הראשונה, חלה חבר שלי לחדר, סתיו גולן, בסרטן. גולן היה בחור חסון, הוא כבר הספיק לבצע שלוש שנים של שרות קרבי בנ"מ לפני שהתחיל איתנו את הקורס, תמיד היה מוביל בכושר הגופני, תמיד מתחת לאלונקה, ופתאום רואים אותו הולך ודועך. הוא הרגיש חלש, הלך לבדיקות ועוד בדיקות עד שהתברר שהוא חלה בסרטן. גולן עבר טיפולים ונלחם במחלה עד שלבסוף, לפני שנה וארבעה חודשים הוא נפטר.

ההרגשה שלי, כשקורה דבר כזה, לחבר טוב, הייתה קשה מאד. הבנתי שהחיים הם לא משחק, שיש כאן מלחמה על החיים.

לצערי, חבר נוסף מהקורס, שהיה איתי במגמת תובלה חלה בסרטן. הוא נלחם כעת במחלה ואחנו מקווים שהוא מצליח להתגבר עליה.

לעומת שתי חוויות קשות אלו אני נזכר בחוויה טובה, ההרגשה הטובה והסיפוק שאחרי המסע לקבלת סיכת הקצונה. אמנם עברה רק שנה אחת מתוך שלוש שנים ואתה עוד לא מרגיש שסיימת את הקורס, אבל פרק משמעותי הסתיים ועמדת בו בהצלחה. הרגשת ההצלחה מתעצמת בגלל שלא עפת בשלב של השנה הראשונה. אני חושב שלעוף בשנה הראשונה של הקורס הרבה יותר כואב מלעוף בהמשכו. בשנה הראשונה אתה נשפט על האופי שלך, אם עפת בשנה הראשונה כנראה שמבחינת האישיות שלך אתה לא מתאים להיות טייס. בהמשך הקורס, מי שעף, זה בד"כ על רקע מקצועי: שליטה בחומר, שליטה בידיים, קואורדינאציה, כישרי טיסה וכו'.

ההרגשה ביום הזה, של סיום הקורס היא הרגשת סיפוק אדירה, אני כבר מחכה להגיע לטייסת שלי.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 01-07-2006 בשעה 21:46.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 03-07-2006, 23:29
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
מחברון למגרש המסדרים לוחם דובדבן שהיה לטייס קרב
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "מונולוג של בוגר קורס טייס"

מחברון למגרש המסדרים: סגן א' מגשים חלום
בעוד חבריו לסיירת פשטו את המדים וטסו למזרח, א' רץ לעוד גיבוש והחל בקורס הטיס המפרך. עכשיו הוא עונד בגאווה את כנפי הטיס. "זה הרגע המאושר בחיי"

אמיר בוחבוט
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין:
http://news.fresh.co.il/icons/maariv.gif]
30/6/2006 7:00
המסתערב שלכד עם לוחמי יחידת דובדבן את בכיר המבוקשים בחברון נפרד השבוע מהקרקע, והצטרף לחיל האוויר כטייס מטוס קרב. אחרי כל המאמץ הוא חייב תודה גדולה לרב אלוף דן חלוץ, שאיפשר לו, אחרי כשלוש שנות לחימה בשטחים, לעבור גיבוש נוסף לאחר כישלון ראשון בתחילת דרכו. גם בימים הארוכים בבסיס ללא החברה, מול תמונות החברים בחופי דרום אמריקה, זכר את חלום הילדות, שהפך השבוע למציאות.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/408x153/544/230.jpg]

בגיל 6 הודיע א', בן היישוב ניר בנים, לאביו, שכשיהיה גדול הוא עומד להיות טייס. 12 שנים לאחר מכן, התייצב לצד מאות בני-נוער עם חלומות דומים והחל בגיבוש המתיש לקורס טייס. למרות ההכנות האינטנסיביות והמאמץ הפיזי האדיר, הוא נכשל והחליט ללכת לצנחנים.

כשהגיע א' לגיבוש החטיבה, הבינו מפקדיו שטמון בו פוטנציאל רב, והפנו אותו לגיבוש סיירת דובדבן. "לא ידעתי מה זה בדיוק", מודה היום א', ומסביר מדוע. "אני רציתי צנחנים, גדוד 202, ורק אחרי שאמרו לי שיש אתגר הסכמתי". א' הפך ללוחם מן המניין ביחידת המסתערבים של פיקוד מרכז, והיה מעורב בעשרות מעצרים מסובכים של בכירי המחבלים באוגדת יהודה ושומרון.
אחד משיאיו כלוחם הוא מעורבותו בלכידת בכיר החמאס בחברון, עימאד קוואסמה, רב המחבלים שעמד מאחורי הפיגוע הכפול בבאר-שבע, בו נהרגו 16 ישראלים. צה"ל הרס את ביתו, וקוואסמה נאלץ להסגיר את עצמו. תמונת הכניעה של קוואסמה לבוש בתחתונים בלבד התפרסמה בכלי תקשורת רבים בעולם.

נקרע בהתלבטות והלך עם החלום
מספר שבועות לפני סיום שירותו הצבאי, כשחבריו כבר התלבטו בין המזרח הרחוק לדרום אמריקה, נקרע א' בין הגשמת חלום הטיסה לבין הטיול הנכסף. לאחר שיחה עם אביו הפור נפל, וא' כתב מכתב למפקד חיל האוויר דאז והרמטכ"ל כיום, רא"ל דן חלוץ, בו ביקש להשתתף בגיבוש נוסף לקורס טייס. הנהלים מונעים מחיילים שבעבר נכשלו בגיבוש לחזור לגיבוש נוסף, אלא אם כן הפכו לקציני חי"ר.

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.nrg.co.il/images/archive/408x153/544/464.jpg]

חלוץ הנחה לתת הזדמנות שנייה לא', בתנאי שיעבור את הגיבוש לקורס טייס יחד עם בני הנוער שזה עתה התגייסו. א' הורגל בתנאי שטח קשים, והוא עבר בהצלחה את הגיבוש.
לחבריו ביחידת דובדבן סיפר רק ברגע האחרון שהוא עוזב את היחידה ומצטרף לקורס הטייס. "הם קיבלו את זה בהלם וכעסו מדוע אני רק מספר להם בדיעבד", מספר א'. "האמת? פחדתי להיכשל".
ההבדל בין לוחם סיירת מובחרת לטייס הוא עצום, וא' מספר על אובדן הפז"ם. "בשבוע הראשון הלכתי להתקלח ללא הנשק וחטפתי על כך שש שעות ביציאה", סיפר א' כשחיוך על פניו, "בכל זאת, לוחם עם ותק אצלנו לא נוהג להתקלח עם הנשק". עם זאת, נראה שהוותק כן עמד לזכותו במקרים מסוימים. "כשהבעתי פליאה למה כולם מתרגשים סביבי, הם נלחצו עוד יותר".

קסדת טייס במקום כאפייה
לא' חיכו עוד קשיים רבים בדרך למסדר הכנפיים. "סוגרים בקורס 28 יום ברציפות חופשי, וזה לא מצא חן בעיני החברה שלי באותם ימים". א' אף תיאר איך חש כששמע מחבריו המשוחררים. "פתאום אתה מקבל הודעות מחברים בדרום אמריקה ועוד מדינות. אני יושב בחדר ומתבונן בתמונות". אמנם נראה שעד שלב הטיסות, לפחות, א' נשאר עם רגליים על הקרקע. "זה היה קשה אבל לא התבלבלתי. ידעתי שאני בדרך להגשים חלום".
הרגע הקשה הבא היה עם הקראת השמות לחלוקת המגמות. עד שהוכרז שמו של א' כמי שנבחר למגמת הקרב, ליבו הלם בחוזקה, לפחות כמו במבצעים הנועזים בחברון. "זוהי תחושת אושר בלתי רגילה. רגע מאושר בחיי".
ביום חמישי עמד א' עם דרגות סגן על מגרש המסדרים כשעל חזהו כנפי הטייס. למרות שזנח את הכאפייה לטובת קסדת הטייס, הוא לא ממהר להיפרד מעברו ביחידת דובדבן. "אני יודע מה ההרגשה למטה, אני הייתי שם". כשעה אחרי הראיון עם סגן א', הוא סגר מעגל וניצב מול מי שהעניק לו את המפתחות לחלום האווירי, רא"ל דן חלוץ, שעמד לצד מפקד חיל האוויר שהעניק לו את סמל כנפי הטייס
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:32

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר