לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ‎print ‎"Hello World!"; if‎ ‎not rules.‎know ‎then rules.‎read(); חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > תכנות ובניית אתרים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 04-07-2006, 11:15
  wiz_ex wiz_ex אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.06.06
הודעות: 21
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי inzy שמתחילה ב "[עזרה] 3 שאלות - משחק פאזל"

אני הייתי בודק את המיקום של החלק כשהוא במקום (X ו Y) ואז אם מניחים אותו בקירבת מקום לX והY המקוריים, הוא זז למקומו הנכון אוטומטית.
לדוגמא נגיד הX והY המקוריים (=הנכונים) הם 300 ו400 בהתאמה.

אז בטריגר של הפסקת הגרירה (כלומר ברגע אתה אומר לו STOPDRAG - אם השתמשת בזה כדי לגרור) תשים לו את הקוד הבא:
קוד:
onClipEvent (enterFrame) { lastx = 300; lasty = 400; disty = _y-lasty; distx = _x-lastx; if (disty>0 && disty<=10) { _y--; } if (disty<0 && disty>=-10) { _y++; } if (distx>0 && distx<=10) { _x--; } if (distx<0 && distx>=-10) { _x++; } }


עכשיו בקשר לשאלה השניה שלך.
אתה מבין שאם החלק של הפאזל נמצא איפה שהוא היה במקור זה אומר שהאו במקום נכון?
ולכן אתה יכול לבדוק האם כל פיסה ופיסה מהפאזל נמצאת במקום.
אם כל הפיסות אכן נמצאות במקום סימן שהמשתמש ניצח .

בקשר לשאלה שלישית:
אם אתה רוצה ליצור כפתור, פשוט תסמן את הציור שלך ותלחץ F8 ושם תלחץ BUTTON.

כדי לגרום לכפתור לאתחל את הפאזל (שכל החלקים יתפזרו) אתה צריך להצמיד לו פקודה שבה הוא שם לכל פיסה ופיסה מיקום רנדומלי חדש (בעזרת RANDOM).
אני הייתי שם את השמות של הפיסות במערך ולכל פיסה קורא PUZZLE+X כאשר X מייצג מספר סידורי, כך תוכל לפנות לכל פיסה דרך לולאה ולפזר אותה בשלב באופן רנדומלי.

תריץ חיפוש בפורום על מערכים אם אתה לא יודע איך להשתמש בהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 04-07-2006, 15:58
  -FoxyBrain- -FoxyBrain- אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.09.05
הודעות: 2,857
אני הייתי עושה את זה שונה.
בתגובה להודעה מספר 2 שנכתבה על ידי wiz_ex שמתחילה ב "אני הייתי בודק את המיקום של..."

קודם כל, אין ממש צורך בפונקציית enterframe שתפעל לאורך כל המשחק, הרי את פעולת בדיקת מיקום חלק הפאזל אפשר לבצע רק כאשר משחררים ממנו את האחיזה. בקשר ללוגיקה עצמה, אני הייתי מגדיר מערך של קואורדינטות ועוד מערך של החלקים הנמצאים במקום הנכון. ברגע שהמשתמש שחרר את אחיזתו מחלק הפאזל שגרר, הייתי קורא לפונקציה שמפענחת את הindex שלו במערך על פי השם ובודק, בעזרת פונקציה נוספת, אם הוא נוגע בקואורדינטה המתאימה לו במערך בעזרת הindex שהוצאתי. אם כן, מאתחלים את המיקום שלו כך שיהיה שווה בדיוק לקואורדינטה, מוסיפים אותו למערך השני ובודקים אם אורך המערך שווה למספר חלקי הפאזל. אם המספר אכן שווה, סימן שהמשתמש סיים להרכיב את הפאזל.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י -FoxyBrain- בתאריך 04-07-2006 בשעה 19:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:16

הדף נוצר ב 0.12 שניות עם 10 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר